הגיע לארץ ה - DAIS של NOTTINGHAM ANALOGUE
הפטיפונים של NOTTINGHAM ANALOGUE ידועים בכל העולם כבר שני עשורים כמובילים בתחום האנאלוגי. הם משלבים יכולת רזולוציה מדהימה, עם טבעיות וקלילות בלתי רגילים. הצליל של NOTTINGHAM מצטיין בכל הפרמטרים האודיופיליים, אבל גם מענג, נעים ובלתי מעייף. היכולת והמוזיקליות הזו גורמת למאזין לרצות לשמוע עוד ועוד מוזיקה למשך שעות.
כמעט כל מי ששומע שילוב של פטיפון נוטינגהם עם זרוע וראש טובים מציין כבר לאחר הצלילים הראשונים שזהוא צליל "נכון" וזו, לדעתי, המחמאה הגדולה ביותר שיכול לקבל מוצר אודיו.
המתכנן מאחורי NOTTINGHAM ANALOGUE הוא טום פלצ'ר, הנחשב בין אנשי המקצוע כעילוי בתחום - ההערצה אליו ביפן, למשל, דומה לזו בה מעריצים שם את המתכננים היפניים הגדולים של מגברי SET מנורתיים.
היסטוריה
הפטיפונים הראשונים של NOTTINGHAM יצאו לשוק העולמי בשנות השמונים, בשהאופנה בתחום היתה פטיפונים עם פלטה קלה, הצפים על קפיצים. LINN הסקוטית היא אולי הדוגמא הבולטת והמוכרת ביותר, אבל עשרות חברות אחרות חיקו ומחקות אותה עד היום.
הטכנולוגיה שפיתח טום היתה שונה לחלוטין. לדבריו, קפיצים, ספקי כח גדולים וריבוי מנועים, כולם נועדו להוות "טיוח" שמפצה על שימוש בחומרים זולים לציר ולפלטה של הפטיפון. הפרמטר היקר ביותר בפטיפון הוא הפלטה, ובמידה וזו כבדה במיוחד, העלויות לייצור הציר, במיוחד עם הוא עשוי מחומרים עמידים וקשים הן גבוהות. זול הרבה יותר לשים שני מנועים, ספק גדול או קפיצים.
מעבר לכך היה טום מתכנן הפטיפונים הראשון שייצר פטיפון ללא בסיס (למניעת רזוננסים), הפריד את המנוע מהפטיפון, השתמש ברצועת סיליקון מעוגלת, השתמש בשמן ייחודי ועוד.
היום ניתן לראות כי רוב הפטיפונים המובילים אימצו גישה זו.
טכנולוגיה
בעוד רוב היצרנים הסתפקו (ועדיין מסתפקים) בפלטה מחומרים זולים, שמשקלה קילוגרמים בודדים, ובציר הבנוי מאלומינים או STAINLESS (במקרה הטוב), ייצר טום פלטות במשקלים של עשרות קילוגרם, העשויות מסגסוגת ייחודית שפיתח. את הציר עשה מהמתכת הקשה ביותר – GUN METAL - אותה מתכת ממנה יצקו תותחים לצי הבריטי. למרות הקושי בעיבוד מתכת קשה זו, ה - TOLERANCE של הציר בפטיפונים של נוטינגהאם הוא פנומנלי. בתהליך ההרכבה של הפטיפון לוקח לצלחת דקות ארוכות לרדת לתוך בית הציר בשל המרווח הזעיר בין הציר לבית הציר עם השמן שבתוכו.
הפלטה הכבדה, המתכות הייעודיות והדיוק של הציר מאפשרות תנע זויתי גבוה, סינון ויברציות ועמידות לויברציות חיצוניות, סיבוב חלק ללא רעש ורעידות מכניות. טום עושה שימוש במנוע חלש במיוחד, שכל מטרתו להתגבר על כח החיכוך הקטן של הציר. לדברי טום, מנוע חזק גורם לנזק לצליל בשל הויברציות שלו, ולא משנה כמה שינסו לבודד אותו. המנועים של הפטיפונים של נוטינגהם חלשים מאוד, שקטים מאוד, ועושים עבודה מושלמת.
השוואות וכתבות
טום פלטשר מעולם לא התעניין בכתבות ולא פרסם מודעות פרסומת בעיתונות. ל- NOTTINGHAM ANALOGUE אין, עד היום, אתר אינטרנט.
למרות זאת, הושוו הפטיפונים של נוטינגהאם למוצרים מתחרים. בכל מקרה כזה, הם נבחרו כטובים ביותר.
בהשוואה של 5 פטיפונים שביצע HI FI CHOICE האנגלי, נבחר הפטיפון של נוטינגהאם כטוב מכולם.
בהשוואה של 5 פטיפונים שבצע המגזין STEREOPHILE מארה"ב נמצא הפטיפון של נוטינגהאם כטוב מכולם.
בהשוואה שביצע ABSOLUTE SOUND מארה"ב בין נוטינגהאם לפטיפון אנגלי אחר ידוע ומוכר מאוד (וכדרך האנגלים, עם פלטה קלה וקפיצים), נבחר הנוטינגהאם כטוב יותר.
בעוד כ – 5 כתבות מהעיתונות האירופאית ומארה"ב הוגדרו הפטיפונים של נוטינגהאם כרפרנס, כטובים ביותר ששמע הכתב וכמובילים בתחום.
כאמור, כל זאת ללא פרסומות, "מתנות" וה - "השפעות".
ניסיון אישי
את הפטיפונים של NOTTINGHAM ANALOGUE שמעתי לראשונה לפני כשני עשורים, יחסית לפטיפון האישי שלי, בזמנו. מדובר בדגם אנגלי מוכר ומוערך הנחשב למצוין גם היום. למרות העלות הזהה, ההפרש בצליל היה יום ולילה.
מאז ועד היום שמעתי לא מעט פטיפונים, הן במערכת שלי והן במערכות שאני מכיר היטב. שמעתי גם כמה פטיפונים טובים, ואפילו טובים מאוד. אבל את התחושה של "נכונות" ושל "מוזיקליות" שום מוצר ששמעתי לא העביר בצורה המשכנעת שאני רגיל אליה מהפטיפונים של NOTTINGHAM.
תמחור
למרות כמות העבודה הידנית הרבה, המבוצעת על ידי אנשי מקצוע (המקבלים, כמובן, משכורות בהתאם לכישוריהם), למרות החומרים היקרים ולמרות היכולת לגבות מחיר גבוה בזכות השם והבצועים של מוצריו, טום פלטשר תמחר מאז ומעולם את הפטיפונים שלו במחיר נמוך יחסית וללא שום פרופורציה למוצרים מתחרים. בהשוואה למוצרים מקבילים למחיר, קל לראות, גם בעין לא מקצועית, שהמוצרים של NOTTINGHAM מושקעים בכמה דרגות ובאופן משמעותי יותר מכל מוצר במחיר מקביל.
פטיפונים באודיו פידליטי
קניה באודיו פידליטי היא הבחירה הנכונה ביותר בשוק הפטיפונים בארץ. לא קשה להבין מדוע:
1) כוון הפטיפון: פטיפון הוא מערכת מכנית עדינה הדורשת כוון מדויק ורגיש. באודיו פידליטי יש את הידע והניסיון כדי למקסם את ביצועי הפטיפון – לרוב היבואנים בשוק אין שום נסיון ויכולת בנושא זה.
2) אנחנו לא מנסים "לרכוב" על הגל האנאלוגי, באודיו פידליטי הפטיפונים הם חלק אינטגרלי מההאזנה למוזיקה כבר שני עשורים. היחס והמחויבות שלנו למדיום האנאלוגי והיכולת להפיק ממנו את המיטב הם בהתאם, והניסיון והמקצועיות שלנו גבוהים במיוחד.
3) אודיו פידליטי הייתה הראשונה בתחום, ובשל כך יכולנו לבחור - ובחרנו - את המוצרים הטובים ביותר.
4) באודיו פידליטי קיים שילוב נכון של אביזרי עזר, המוצעים בהנחה לקוני הפטיפונים, פועל יוצא של הכרת התחום והבנת הפרמטרים המשפיעים עליו.
5) באודיו פידליטי הנחה של 30% בקניית ראש לקונה פטיפון.
6) באודיו פידליטי מבחר הראשים הגדול והטוב בארץ – GRADO, ORTFON, SHELTER
7) באודיו פידליטי מבחר מגברי הפונו הגדול ביותר בארץ, כולל מגברי הפונו הטובים ביותר הקיימים בתחום, אלו של חברת EAR הבריטית.
ציטוטים מכתבות ׁ(כל ציטוט הוצא מכתבה שונה):
בכל הכתבות על הפטיפונים של NOTTINGHAM ANALOGUE חוזרים ומופיעים המוטיבים הבאים: רמה גבוהה ביותר בכל הפרמטרים האודיופיליים, מוזיקליות מדהימה שהופכת שמיעה לחוויה, ואיכות שמע מעל לכל מוצר מתחרה. לדעתינו, אין זאת מקריות.
I own a very respectable turntable, a legend, really, in this genre, but if I had the jack, I would chuck that sucker for the Nottingham in a heartbeat. Then, I would never be tempted to play CDs again."
(JAZZ TIMES, USA)
"Quiter background then any turntable I had at home."
"Soundstage of exceptional depth, width and three dimensionality"
"I was floored by the vivid illusion"
"Rock solid images which are stabled and tightly focused"
"I would say that the Space 294 deliver sonic truths aplenty (more then many analogue systems can) but that is, at heart, a machine whose purpose is revealing the beauty of well recorder music. This works for me"
(THE ABSOLUTE SOUND, USA).
"Rich, nuanced sound … mimicked the sound of multi-thousand-dollar-rigs", "Delivered the touch and feel and delicacy that most of the others, good as they are, only hint at"
(STEREOPHILE, USA)
,"When I consider the SPACEDECK ability to get me in touch with the nuance and flow of the music the bang-for-buck factor make it a bargain", "Dramaticaly nimble, rhythmically engaging and harmonically correct"
(THE ABSOLUTE SOUND, USA)
"How does it sound? It sounds like music. BEST BUY", "If more British products were built like this, we would still have a glorious empire", "The SPACEDECK is so good, that a special Best Buy tag is built in its honor"
(HI FI CHOICE, UK).
הפטיפונים של NOTTINGHAM ANALOGUE ידועים בכל העולם כבר שני עשורים כמובילים בתחום האנאלוגי. הם משלבים יכולת רזולוציה מדהימה, עם טבעיות וקלילות בלתי רגילים. הצליל של NOTTINGHAM מצטיין בכל הפרמטרים האודיופיליים, אבל גם מענג, נעים ובלתי מעייף. היכולת והמוזיקליות הזו גורמת למאזין לרצות לשמוע עוד ועוד מוזיקה למשך שעות.
כמעט כל מי ששומע שילוב של פטיפון נוטינגהם עם זרוע וראש טובים מציין כבר לאחר הצלילים הראשונים שזהוא צליל "נכון" וזו, לדעתי, המחמאה הגדולה ביותר שיכול לקבל מוצר אודיו.
המתכנן מאחורי NOTTINGHAM ANALOGUE הוא טום פלצ'ר, הנחשב בין אנשי המקצוע כעילוי בתחום - ההערצה אליו ביפן, למשל, דומה לזו בה מעריצים שם את המתכננים היפניים הגדולים של מגברי SET מנורתיים.
היסטוריה
הפטיפונים הראשונים של NOTTINGHAM יצאו לשוק העולמי בשנות השמונים, בשהאופנה בתחום היתה פטיפונים עם פלטה קלה, הצפים על קפיצים. LINN הסקוטית היא אולי הדוגמא הבולטת והמוכרת ביותר, אבל עשרות חברות אחרות חיקו ומחקות אותה עד היום.
הטכנולוגיה שפיתח טום היתה שונה לחלוטין. לדבריו, קפיצים, ספקי כח גדולים וריבוי מנועים, כולם נועדו להוות "טיוח" שמפצה על שימוש בחומרים זולים לציר ולפלטה של הפטיפון. הפרמטר היקר ביותר בפטיפון הוא הפלטה, ובמידה וזו כבדה במיוחד, העלויות לייצור הציר, במיוחד עם הוא עשוי מחומרים עמידים וקשים הן גבוהות. זול הרבה יותר לשים שני מנועים, ספק גדול או קפיצים.
מעבר לכך היה טום מתכנן הפטיפונים הראשון שייצר פטיפון ללא בסיס (למניעת רזוננסים), הפריד את המנוע מהפטיפון, השתמש ברצועת סיליקון מעוגלת, השתמש בשמן ייחודי ועוד.
היום ניתן לראות כי רוב הפטיפונים המובילים אימצו גישה זו.
טכנולוגיה
בעוד רוב היצרנים הסתפקו (ועדיין מסתפקים) בפלטה מחומרים זולים, שמשקלה קילוגרמים בודדים, ובציר הבנוי מאלומינים או STAINLESS (במקרה הטוב), ייצר טום פלטות במשקלים של עשרות קילוגרם, העשויות מסגסוגת ייחודית שפיתח. את הציר עשה מהמתכת הקשה ביותר – GUN METAL - אותה מתכת ממנה יצקו תותחים לצי הבריטי. למרות הקושי בעיבוד מתכת קשה זו, ה - TOLERANCE של הציר בפטיפונים של נוטינגהאם הוא פנומנלי. בתהליך ההרכבה של הפטיפון לוקח לצלחת דקות ארוכות לרדת לתוך בית הציר בשל המרווח הזעיר בין הציר לבית הציר עם השמן שבתוכו.
הפלטה הכבדה, המתכות הייעודיות והדיוק של הציר מאפשרות תנע זויתי גבוה, סינון ויברציות ועמידות לויברציות חיצוניות, סיבוב חלק ללא רעש ורעידות מכניות. טום עושה שימוש במנוע חלש במיוחד, שכל מטרתו להתגבר על כח החיכוך הקטן של הציר. לדברי טום, מנוע חזק גורם לנזק לצליל בשל הויברציות שלו, ולא משנה כמה שינסו לבודד אותו. המנועים של הפטיפונים של נוטינגהם חלשים מאוד, שקטים מאוד, ועושים עבודה מושלמת.
השוואות וכתבות
טום פלטשר מעולם לא התעניין בכתבות ולא פרסם מודעות פרסומת בעיתונות. ל- NOTTINGHAM ANALOGUE אין, עד היום, אתר אינטרנט.
למרות זאת, הושוו הפטיפונים של נוטינגהאם למוצרים מתחרים. בכל מקרה כזה, הם נבחרו כטובים ביותר.
בהשוואה של 5 פטיפונים שביצע HI FI CHOICE האנגלי, נבחר הפטיפון של נוטינגהאם כטוב מכולם.
בהשוואה של 5 פטיפונים שבצע המגזין STEREOPHILE מארה"ב נמצא הפטיפון של נוטינגהאם כטוב מכולם.
בהשוואה שביצע ABSOLUTE SOUND מארה"ב בין נוטינגהאם לפטיפון אנגלי אחר ידוע ומוכר מאוד (וכדרך האנגלים, עם פלטה קלה וקפיצים), נבחר הנוטינגהאם כטוב יותר.
בעוד כ – 5 כתבות מהעיתונות האירופאית ומארה"ב הוגדרו הפטיפונים של נוטינגהאם כרפרנס, כטובים ביותר ששמע הכתב וכמובילים בתחום.
כאמור, כל זאת ללא פרסומות, "מתנות" וה - "השפעות".
ניסיון אישי
את הפטיפונים של NOTTINGHAM ANALOGUE שמעתי לראשונה לפני כשני עשורים, יחסית לפטיפון האישי שלי, בזמנו. מדובר בדגם אנגלי מוכר ומוערך הנחשב למצוין גם היום. למרות העלות הזהה, ההפרש בצליל היה יום ולילה.
מאז ועד היום שמעתי לא מעט פטיפונים, הן במערכת שלי והן במערכות שאני מכיר היטב. שמעתי גם כמה פטיפונים טובים, ואפילו טובים מאוד. אבל את התחושה של "נכונות" ושל "מוזיקליות" שום מוצר ששמעתי לא העביר בצורה המשכנעת שאני רגיל אליה מהפטיפונים של NOTTINGHAM.
תמחור
למרות כמות העבודה הידנית הרבה, המבוצעת על ידי אנשי מקצוע (המקבלים, כמובן, משכורות בהתאם לכישוריהם), למרות החומרים היקרים ולמרות היכולת לגבות מחיר גבוה בזכות השם והבצועים של מוצריו, טום פלטשר תמחר מאז ומעולם את הפטיפונים שלו במחיר נמוך יחסית וללא שום פרופורציה למוצרים מתחרים. בהשוואה למוצרים מקבילים למחיר, קל לראות, גם בעין לא מקצועית, שהמוצרים של NOTTINGHAM מושקעים בכמה דרגות ובאופן משמעותי יותר מכל מוצר במחיר מקביל.
פטיפונים באודיו פידליטי
קניה באודיו פידליטי היא הבחירה הנכונה ביותר בשוק הפטיפונים בארץ. לא קשה להבין מדוע:
1) כוון הפטיפון: פטיפון הוא מערכת מכנית עדינה הדורשת כוון מדויק ורגיש. באודיו פידליטי יש את הידע והניסיון כדי למקסם את ביצועי הפטיפון – לרוב היבואנים בשוק אין שום נסיון ויכולת בנושא זה.
2) אנחנו לא מנסים "לרכוב" על הגל האנאלוגי, באודיו פידליטי הפטיפונים הם חלק אינטגרלי מההאזנה למוזיקה כבר שני עשורים. היחס והמחויבות שלנו למדיום האנאלוגי והיכולת להפיק ממנו את המיטב הם בהתאם, והניסיון והמקצועיות שלנו גבוהים במיוחד.
3) אודיו פידליטי הייתה הראשונה בתחום, ובשל כך יכולנו לבחור - ובחרנו - את המוצרים הטובים ביותר.
4) באודיו פידליטי קיים שילוב נכון של אביזרי עזר, המוצעים בהנחה לקוני הפטיפונים, פועל יוצא של הכרת התחום והבנת הפרמטרים המשפיעים עליו.
5) באודיו פידליטי הנחה של 30% בקניית ראש לקונה פטיפון.
6) באודיו פידליטי מבחר הראשים הגדול והטוב בארץ – GRADO, ORTFON, SHELTER
7) באודיו פידליטי מבחר מגברי הפונו הגדול ביותר בארץ, כולל מגברי הפונו הטובים ביותר הקיימים בתחום, אלו של חברת EAR הבריטית.
ציטוטים מכתבות ׁ(כל ציטוט הוצא מכתבה שונה):
בכל הכתבות על הפטיפונים של NOTTINGHAM ANALOGUE חוזרים ומופיעים המוטיבים הבאים: רמה גבוהה ביותר בכל הפרמטרים האודיופיליים, מוזיקליות מדהימה שהופכת שמיעה לחוויה, ואיכות שמע מעל לכל מוצר מתחרה. לדעתינו, אין זאת מקריות.
I own a very respectable turntable, a legend, really, in this genre, but if I had the jack, I would chuck that sucker for the Nottingham in a heartbeat. Then, I would never be tempted to play CDs again."
(JAZZ TIMES, USA)
"Quiter background then any turntable I had at home."
"Soundstage of exceptional depth, width and three dimensionality"
"I was floored by the vivid illusion"
"Rock solid images which are stabled and tightly focused"
"I would say that the Space 294 deliver sonic truths aplenty (more then many analogue systems can) but that is, at heart, a machine whose purpose is revealing the beauty of well recorder music. This works for me"
(THE ABSOLUTE SOUND, USA).
"Rich, nuanced sound … mimicked the sound of multi-thousand-dollar-rigs", "Delivered the touch and feel and delicacy that most of the others, good as they are, only hint at"
(STEREOPHILE, USA)
,"When I consider the SPACEDECK ability to get me in touch with the nuance and flow of the music the bang-for-buck factor make it a bargain", "Dramaticaly nimble, rhythmically engaging and harmonically correct"
(THE ABSOLUTE SOUND, USA)
"How does it sound? It sounds like music. BEST BUY", "If more British products were built like this, we would still have a glorious empire", "The SPACEDECK is so good, that a special Best Buy tag is built in its honor"
(HI FI CHOICE, UK).
נערך לאחרונה ב: