Koetsu - לראשונה בישראל!


byrdparis

עוסק בתחום
הודעות
453
מעורבות
59
נקודות
28
file.php



אולי אחת מחברות הראשים לשחזור תקליטים- המפורסמות והמסתוריות שהתפרסמו כבר משנות השמונים במערב ובעיקר ב US, אחרי כתבה ב TAS באותם הזמנים (וכתבות רבות לאחר מכן).

חברת קוואטסו מקיוטו יפן הוקמה ע”י המאסטר Yoshiaki Sugano שהיה בכל שנותניו אמן, יצרן חרבות, מתאגרף, קליגרף וכמו רבים מדורו משולב בתעשיית הרכב היפנית לפרנסה יום יומית (טויוטה).
המאסטר היה חובב נלהב של מוסיקה קלאסית מהמערב ובעזרת חברים וכסף שהרוויח בעבודותיו בנה לעצמו מערכת “צנועה” לדבריו. שכללה רמקולי שופר כולל יחידות בס בנויים בתוך הקירות, הגברת שפופרות שנבנתה ע”י חבר, ופטיפון של ג’רארד מדגם 401 שעליו עד היום כל ראשי קוואטסו נבחנים לפני שיווקם בעולם. לצער רבים ברחבי העולם, המאסטר נפטר ב 2002 בגיל 92 ובשיבה טובה, אך בנו (Fumihiko Sugano) ואחיו שלמדו את התורה כולה ועבדו עם אביהם שנים רבות, המשיכו את המסורת ואת יצור הראשים המהוללים ביותר כנראה בהסטוריה.

על חברת קוואטסו, על ראשיהם המיוחדים, הבנייה, התכנון והחלום- סיפורים, סקירות ומעללים רבים.
רובם או כולם מתארים חברה קטנה שעושה את עבודתה בשקט בשקט ובמסורת זן יפנית מופלאה- המשווקת כיום בעולם ע”י מספר מצומצם מאד של ספקים (רישמיים!). הדרך אל החברה עצמה ולתקשורת עמה היא כמעט בלתי אפשרית וכיום כל צריכת ראשי Koetsu נעשית דרך המפיצים העולמיים שהם אישרו בלבד.
הראשים עצמם מגיעים בקופסת עץ בעבודת יד קטנה מאד עם קליגרפיה של שמה של החברה על המכסה, ללא שום ניירת, מדידות או “אביזרים מיותרים”. המחיר קונה את הראש שנבנה בקפידה מהחומרים הטובים ביותר למשימה בכל דגם, ובשנים האחרונות גם כולל “מגן” סטיילוס להגנתו בעת אחסון או התקנה. וזה הכל (תרתי משמע).

לחברת Koetsu ליין דגמים שכיום כבר נראה רחב יריעה אך בעצם נחלק לשלושה\ארבעה חלקים עיקריים:

“השחור” -הפשוט והזול ביותר, הראש היחיד מחברת קוואטסו שנבנה בגוף מתכת (אלומיניום) אך כבר דרכו ניתן להרגיש ולשמוע את סאונד הבית של החברה, ויש כאלה שאומרים שהוא כבר מספק את רב הקסם היפני.

“רוזווד” - דגמי הרוזווד מונים 3 דגמים שונים כאשר לכל אחד מוד נוסף בתהליך הבנייה והחומרים.
זהו הראש שבשנות ה 80 וה 90 עשה מהפיכה בארצות הברית ועד היום נחשב אולי לאחד הראשים הנמכרים ביותר של חברת קוואטסו. הגוף עצמו בנוי מעץ רוזווד מיושן כאשר החומרים כמו המגנט (סמוריום קובלט) הסליל (6N נחושת), הקנטליוור (בורון) והשאר מוחדרים פנימה. גוף הרוזווד יוצר רזוננס מיוחד יחד עם שאר תכנון הראש. מה שמקנה לו כבר את חתימת הצליל הכה מיוחדת של החברה.

“אורישי” - דגמי האורישי בנויים מאותו גוף רוזווד המגולף ביד ומיושן, אך נמשכים בלכה יפנית בת מאות ועד אלפי שנים) באומנות אמיתית. בנוסף ליופיים של הראשים בעת הוספת הצבע, הלכה עצמה אוטמת את הרוזווד בצורות שונות ומשנה קלות את נקודות הרזוננס של גוף הראש ובכך מקנה לו חתימות סאונד עשירות ומרכבות יותר מאשר דגמי הרוזווד ה”רגילים”.
חומרי הגלם למנוע, הקנטליור והסלילים זהים כמעט בכל דגמי האורישי ולכולם אאוט פוט נוח במיוחד של 0.4mv (מלבד הורמיליון - האדום- שמוציא 0.2mv בלבד בשל מספר ליפופים קטן יותר).

file.php



“האבנים” - דגמי האבנים המיוחד והמהולל של חברת קוואטסו נמצאת בחוד החנית של החברה ובכלל בעולם. מחירם גבוה מן הסתם כמובן. חברת קוואטסו מצאו שמינרלים שונים בטבע כאשר מעבדים אותם ואורזים את הראשים שלהם ובעיקר את מגנט הפלטיניום שהם יצרו עבור הליין הזה מביאים יחד תגובות סוניות מדהימות ביופיים. פירוט מושלם, טבעיות אמיתית, עומק ודיקיי שקשה לקבל מכל תכנון אחר שישנו.
סדרת האבנים מונה דגמים רבים והמראה המיוחד והיחודי של הראשים יחד עם היכולות הסוניות שלהם
מביאה את הסדרה הזו להשתרבב לכל השוואה אצל החובבים האדוקים ביותר בתחום האנלוג בעולם.

file.php



Byrdio גאה להיות נציגה של חברת Koetsu בישראל ולהביא לכם את הראשים המדהימים של החברה
ובמחירים מצוינים!.
כבר היום ניתן לשמוע ראש של קוואטצו אצלי במערכת לצד ראשים רבים אחרים, על זרועות שונות
ועל מערכת שמתימרת למקסם את התוצאה האנלוגית ברמה הגבוהה ביותר.

ברוכים הבאים לעתיד האנלוגי שלכם.
אביעד.
rose.png
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אביעד,
ראשית בהצלחה עם הראשים האלה.

קראתי בעניין את מה שהבאת והופתעתי מאוד מכך שלגוף הראשים יש "רזוננס". אני סבור שהחלק היחיד שאמור לזוז בראש זו המחט ומה שמחובר אליה ורזוננס בגוף זו בעייה ולא יתרון?

אריה
 

byrdparis

עוסק בתחום
הודעות
453
מעורבות
59
נקודות
28
הי אריה, תודה.

לתהיתך, תכלס, אם נרצה זאת או לא לכל חומר יש רזוננס כזה או אחר.
בסופו של דבר, לכל ראש מכל חומר יש מעבר של אנרגיה לזרוע. מה שעוטף את "המנוע" והקנטליור בא בצורות שונות, מחומרים שונים וחברות שונות מנסות חומרים ושילובים שונים כדי להגיע לסאונד סיגנצ'ר כזה או אחר. (בדיוק כמו רמקולים למשל... חברות רבות מנסות תיבות, תכנונים, חומרים ועוד כדי ליצור סאונד יחד עם הדרייברים )
כמעט בכל חברה בין הדגמים יש שינויים בגופים עצמם ולא רק בסליל, מגנט, קנטליוור וליטושים... וזאת כדי ל"הנדס"
את הסאונד לכאן או לכאן. וגם כאן :).

תודה שוב על ההתעניינות.
אביעד
 

byrdparis

עוסק בתחום
הודעות
453
מעורבות
59
נקודות
28
כתבה בסטריאופייל שבוע אחרי מותו של המאסטר שהקים את חברת Koetsu.
https://www.stereophile.com/news/11249/index.html
הכותב של הכתבה הוא לא אחר מאשר Stig I. Bjorge, כיום הבעלים של חברת LYRA!

ציטוט מהכתבה:
think it is safe to say that Yoshiaki Sugano was the Master Craftsman who created the genre of true high-end phono cartridges. With the introduction of Koetsu cartridges, for the first time the status of a phono cartridge could be said to be similar to that of the finest musical instruments, like a Steinway grand piano or a Stradivarius violin.
 

byrdparis

עוסק בתחום
הודעות
453
מעורבות
59
נקודות
28
מחר כבר יוצאת ההזמנה הראשונה של ראשי קוואטצו לישראל, זו ההזדמנות לטפס על הנוכחית ולהנות מהנחה משמעותית להזמנה הראשונה מהחברה היפנית המפורסמת ביותר בתחום האנלוג.

סאונד מופלא ומקסים מהראשים הראשונים בעולם שנעשו כולם בעבודת יד.

אביעד.
 

byrdparis

עוסק בתחום
הודעות
453
מעורבות
59
נקודות
28
Once you go stone-body, is there going back? The Koetsu Onyx Platinum.

file.php


ההזמנה הראשונה של ראשי קוואטצו כבר יצאה... אנו מוכנים להזמנה הבאה,
ניתן לרכוש דרכי את כל הליין הראשים המלא של חברת קוואטצו (כולל שדרוגים לחיווט כסף וקנטליוור יהלום מלא), ובנוסף, השלה המיוחדת שלהם עם לידים בנחושת טהורה 6N (מגיעה במארז תכשיטים קטיפה שחור ומשי) - כ 1000 של בלבד!
(את השלה כמובן ניתן לחבר על כל זרוע בעלת שלה ניתקת, והיא מתאימה לכל ראש, לאו דווקא לקוואטצו.
(משקל השלה עומד סביב 12.4 לאלו שרוצים לחשב קומפליאנס).

s-l300.jpg
 

byrdparis

עוסק בתחום
הודעות
453
מעורבות
59
נקודות
28
שגעת ה KOETSU ממשיכה להכות בחופי הארץ.... עוד ועוד אודיופילים אנלוגיים מתחדשים בראשים המפורסמים ביותר מארץ השמש העולה!

מחירים נוחים במיוחד לראשי Koetsu בפעם הראשונה בארץ!
אל תתפתו לקנות חתול בשק מהרשת. יש היום בית אנלוגי רציני כולל התקנה וכיוונים עם מחירים הוגנים לחברה היפנית.

rose.png


file.php
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור