DIY?


עמית

חבר משקיען
הודעות
1,689
מעורבות
212
נקודות
63
לחברת סקאנספיק הדנית
יש קיטים לבנייה עצמית
עם רכיבים מעולים
ותוצאות מדהימות
מכיר מישהו שבנה זוג
מדפיים,ושומעים פגז.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
לחברת סקאנספיק הדנית
יש קיטים לבנייה עצמית
עם רכיבים מעולים
ותוצאות מדהימות
מכיר מישהו שבנה זוג
מדפיים,ושומעים פגז.
דרך אגב אם ידעת טוב ואם לא יש חברות מהטובות בשוק שהדריברים שלהם זה סקאנספיק
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,689
מעורבות
212
נקודות
63
בוודאי שאני יודע
גנדה.
האלמנטים שלהם מעולים.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
679
מעורבות
270
נקודות
63
דרך אגב אם ידעת טוב ואם לא יש חברות מהטובות בשוק שהדריברים שלהם זה סקאנספיק
כן!
DIY Rocks!
אבל רק מהסיבות ה"נכונות".
הסיבה הכי לא נכונה: בשביל לחסוך כסף או מתוך חשיבה ש"החברות המסחריות עושות עלי סיבוב". אם כבר, אחרי פרוייקט או שניים תעריך יותר את היצרנים...
הסיבה הכי נכונה: אתה מעריך שממש תהנה מזה (מכל היבט והיבט של זה).

ועכשיו בפחות לקוני: ה"תגמול" של פרוייקט מוצלח אינו באיזשהו "מבחן תוצאה" מול רשימת קניות (מובן שגם זה פקטור) אלא בתחושת היצירה של משהו מאפס (טוב, לא ממש מאפס, עוד על זה בהמשך). הצלחה, גם אם צנועה בבניית מוצר אודיו חי ומנגן היא חוויה מעצימה מאוד גם אם אין לך אג'נדה תועלתנית וההבנה שתשאר אתך תשרת אותך גם כאשר תקנה/תשדך/תתבחבש עם מוצרים מן המוכן. מן הסתם רק אתה יכול לנחש אם זה מתאים לך.
אם אתה מכוון גבוה - קח בחשבון וואחד עקומת לימוד.. ועלויות גם.
זה לא שאי אפשר להשיג VFM גבוה - אפשר ואפשר, אבל זה ממש לא מובן מאליו להגיע לשם וצריך (קשה להפריז בהדגשת הנקודה הזו) להנות מהדרך. בכל מקרה, אם אתה מנסה לעשות אומדן "כלכלי" - אל תשקלל את ה"לייבור" שלך - זה יפיל כל פרוייקט . לא מזיקה גם יכולת הכחשה עלויות בלתי צפויות מראש (מי אמר כרסום front baffle ב-CNC ולא קיבל) :).

לגבי קיטים: אני אישית זקוק לתחושה שהשתתפתי בתכנון (אפילו בקטנה) ולא רק בהיבטי ה"נגרות" של הפרוייקט אבל (וזה אבל משמעותי) הדרך לשם יכולה לעבור דרך קיטים "מוכנים". עבור רבים זה עובד. הקיטים מקטינים את הסיכון, יש בניהם מצויינים ואפשר להשתמש בהם כבסיס לשינוי - זה כנראה יותר קל, לפחות פסיכולוגית, מלשחק באיזון של מוצר מוכן (ויקר רצח). היבט נוסף - אם מרכיב ה"הימור" מדאיג אותך ממש - אולי היקום רומז לך שזה לא בשבילך..

עוד כמה תובנות:

כאמור, אתה לא מתחיל מאפס (להזכיר גם חברות מסחריות לא מתחילות מאפס) : יש המון ידע זמין הן מבחינת תכנונים (קלאסים ואיזוטרים ומה לא) והן מבחינת אבני בניין בכל הרמות (בראש ובראשונה אחלה דרייברים). יש גם אחלה ספקים און-ליין (הוזכרו פה שניים טובים, שניהם אמינים ושולחים לישראל בכיף).

יש ז'אנרים של DIY-רים לא פחות מז'אנרים של אודיופילים: שמרנים או "ממציאי הגלגל מחדש", אוהבי קיטים עם ידים טובות או אשפי סימולציות וחישובים, כאלה שרוצים "כמו אוטופיה" וכאלה שרוצים משהו "שונה", כאלה שרוצים תוצאה תוך שבועיים וכאלה שמתגלגלים שנים עם פרוייקט, חובבי וינטאג' ומדעני טילים שלועסים ננו-קרבון לארוחת בוקר - כולם לג'יט וכולם מהנים - נסה לנחש מי מהם הוא אתה.

ללמוד ללמוד ושוב ללמוד: עקרונות הפעולה (בסיסים וצפונה), יתרונות וחסרונות של הגישות השונות לתכנון, ללמוד ידע "פורמאלי" לצד טיפים מחובבים אחרים. לעניות דעתי שווה ללמוד גם כאשר אתה בונה 2-way מדפי מקיט.
מיקרופון מכוייל - חובה לכל פרוייקט שהוא "יותר" מבניית קיט מוכן.

טיפ לשלב קצת קצת יותר מתקדם - לדעתי (מדגיש שזו דעתי האישית), תכנון DIY במיטבו כאשר הוא מכוון דווקא למקומות ולגישות התכנוניות שמרבית (לא כל!) היצרנים נמנעים מהם וסיבותיהם התקפות עמם. מספר דוגמאות:
Open Baffle - שונה, מיוחד, יכול להגיע לתוצאות סוניות מדהימות (או פיאסקו מוחלט. בעצם אפשר להגיד את זה על כל הגישות).
תיבות רבע-אורך-גל - בס מטמטם ולא תוקפני מדרייברים פחות מגודלים.
הורנים - הנגרות טרפת בפני עצמה אבל יש המון מקום ליצירתיות (אני אישית לא הלכתי לשם).
תיבה סגורה - נשמע פשוט אבל בעצם הבחירה ה"קטנה" הזו אפשר ליצר תחום תחתון מדוייק ונעים גם ללא היכולת של היצרנים לערוך סימולציות בכלים מתקדמים, הידע המצטבר שלהם והכח של המנדט לעשות המון איטרציות.. הלוואי ויותר יצרנים מודרנים (ויוה מג'יקו) היו עושים תיבות סגורות..
שילוב מודולים של הגברה אקטיבית -לתכנן קרוס אנלוגי פסיבי משובח הוא לעתים אתגר אימתני עבור חובב - בהגברה נפרדת לכל ערוץ אפשר להגיע ליתרונות (סוניים, בטח סוניים) לא מעטים כאשר אפשר לשחק עם נקודות ושיפועי החיתוך ללא ה"עונש" של שינויים פיזים באמצעות DSP או קרוס אקטיבי מוכן. שוב עניין של איזה DIYer אתה רוצה להיות..
עוד קטע מגניב - נכון, לא עומד לרשותך חדר "אנ-אקואי" מתקדם (אגב, גם לא לרשות כל היצרנים הקטנים) אבל כן עומד לרשותך משהו שאין לאף יצרן בעולם - החלל המסויים שלך... אפשר לתכנן רמקול המכוון להשמע טוב אצלך - לפחות בפיין-טיוניג שלו. גישה קיצונית לעניין היא לתכנן יחד את החדר והרמקול כמקשה אחת - יש גם משוגעים-לדבר כאלה.

אל תחשוש להרביץ עבודה ידנית ממושכת - ה"לייבור" הוא משהו שיצרנים מאוד רגישים אליו בחישובי הכדאיות (וסיבה טובה לסלחנות מסויימת מצדנו לגבי תמחור ההיי-אנד). זה בדיוק המקום לא למהר ולא לדפוק חשבון למשך הפרוייקט.

יש עוד הרבה מה לומר אבל אעצור פה (בכל זאת זה לא אתר DIY). אתה מוזמן לשאול יותר ספציפית (לא רק פה וכמובן לא רק אותי ;)).
אם מהחפירה שלי קיבלת תחושת אמ'לק חריפה - אחת משתיים:
* תתחיל עם קיט פשוט ולא יקר.
* לך לבלוק בתרשים הזרימה שאומר "קנה רמקול מוכן"... סתם, סתם - הרבה בהצלחה.
רועי

הי רועי
האגורה וחצי שלי לדיון.
1. אתה תבנה רמקול אחד אולי שניים במהלך החיים. אז אם אתה הולך על זה תבחר את הכי יקר שאתה יכול והכי מטורף שאתה יכול לדמיין.
אחרת אתה תשקיע זמן ברמקול שנשמע ונראה כמו רמקול שאפשר לקנות במחסני חשמל.
לך עד הסוף, כול יומולדת תפניק את עצמך בעוד חלק.

2. אלמנטים קונים רק של חברות ידועות וכאלו שחברות רמקולים משתמשות בהם, כמו אדיוטכנולוגי , סקאן ספיק, sbacostic, accuton.

3. לך על אקטיבי, רק אקטיבי. פסיבי זה הרבה ניסוי וטעייה. כול קבל או סליל בקרוס עולים הרבה כסף, זמן ועצבים.

4. אפשר לבנות הכול, את הפלטת עץ, החוטים, ואפילו את הברגים. יש חומרים מטורפים שישדרגו לך את היצירת אומנות. אל תעצור בדרך לאילת כי ראית עדר כבשים והכי טוב למילוי ברמקול זה צמר טבעי. הפיתוי גדול. תלמד לעצור ולא להכנס לשם.

5. תעתיק כמה שרק אפשר מאחרים, כאילו אתה חברה סינית.

6. הכי חשוב, רמקול הוא רהיט שיושב בסלון שלך. המראה הוא לא פחות חשוב מהסאונד. (כמובן שתלוי בגיל שלך ואם אתה רווק אז גם עץ שפירקת מארון מטבח יכול להתאים בשביל הרמקול)

בהצלחה
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
הי רועי
האגורה וחצי שלי לדיון.
1. אתה תבנה רמקול אחד אולי שניים במהלך החיים. אז אם אתה הולך על זה תבחר את הכי יקר שאתה יכול והכי מטורף שאתה יכול לדמיין.
אחרת אתה תשקיע זמן ברמקול שנשמע ונראה כמו רמקול שאפשר לקנות במחסני חשמל.
לך עד הסוף, כול יומולדת תפניק את עצמך בעוד חלק.

2. אלמנטים קונים רק של חברות ידועות וכאלו שחברות רמקולים משתמשות בהם, כמו אדיוטכנולוגי , סקאן ספיק, sbacostic, accuton.

3. לך על אקטיבי, רק אקטיבי. פסיבי זה הרבה ניסוי וטעייה. כול קבל או סליל בקרוס עולים הרבה כסף, זמן ועצבים.

4. אפשר לבנות הכול, את הפלטת עץ, החוטים, ואפילו את הברגים. יש חומרים מטורפים שישדרגו לך את היצירת אומנות. אל תעצור בדרך לאילת כי ראית עדר כבשים והכי טוב למילוי ברמקול זה צמר טבעי. הפיתוי גדול. תלמד לעצור ולא להכנס לשם.

5. תעתיק כמה שרק אפשר מאחרים, כאילו אתה חברה סינית.

6. הכי חשוב, רמקול הוא רהיט שיושב בסלון שלך. המראה הוא לא פחות חשוב מהסאונד. (כמובן שתלוי בגיל שלך ואם אתה רווק אז גם עץ שפירקת מארון מטבח יכול להתאים בשביל הרמקול)

בהצלחה
לני,
אגורות 2-6 שלך סבבה לגמרי (בעיני ).
במיוחד הנקודה של לדעת איפה לעצור. בעצם לקח טוב לכל אודיופיל באשר הוא ולא רק diy.
לגבי 1 - שמע, אני מכיר אנשים רבים שבנו הרבה יותר מרמקול אחד או שניים. אם משום שהצליח להם ואם משום שנדלקו על הקטע...
לעניין ה"הפנקה" בדרייברים ממיטב התוצרת (לצורך הדיון, ברמקול הראשון שפלוני בונה):
פעם, באיזו תוכנית בישול, נזף אייל שני במתמודד שהפגיז עם מרכיבים יקרים במיוחד - "יש לך פה ערימה של הון תועפות. אם היית מגיש את זה במסעדה היית צריך לגבות על זה 400 שקל. זה שווה לדעתך כזה מחיר עבור הסועד?" (ציטוט חופשי מהזיכרון).
רוצה לומר, עם מרכיבים top shelf האחריות להוציא מזה סאונד מעולה כולה על ראשך . אני אומר "מעולה" ולא (נניח) "ראוי" כי סאונד ראוי אפשר להוציא (בתכנון נכון)גם מדרייברים צנועי יחוס. אני לגמרי אתך בעניין ההשקעה ברכיבים אבל מותר ואפילו רצוי לקחת את זה בהדרגה..
רועי
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
רוצה לומר, עם מרכיבים top shelf האחריות להוציא מזה סאונד מעולה כולה על ראשך . אני אומר "מעולה" ולא (נניח) "ראוי" כי סאונד ראוי אפשר להוציא (בתכנון נכון)גם מדרייברים צנועי יחוס. אני לגמרי אתך בעניין ההשקעה ברכיבים אבל מותר ואפילו רצוי לקחת את זה בהדרגה..
רועי

בכדי לאתר דרייברים צנועים וטובים הוא זקוק למערך מדידה מתאים, הבנה, תובנות, ובדיקה סיטונאית של מספר... רכיבים.
כי בלי כל אלה, אין שום סיכוי.
הכי טוב ללכת על קיט טוב שתוכנן בידי מקצוענים.
 
נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
הכי טוב ללכת על קיט טוב שתוכנן בידי מקצוענים.
למתחילים, וללא ציוד מדידה - צודק בהחלט.
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
הי רועי
האגורה וחצי שלי לדיון.
1. אתה תבנה רמקול אחד אולי שניים במהלך החיים. אז אם אתה הולך על זה תבחר את הכי יקר שאתה יכול והכי מטורף שאתה יכול לדמיין.
אחרת אתה תשקיע זמן ברמקול שנשמע ונראה כמו רמקול שאפשר לקנות במחסני חשמל.
לך עד הסוף, כול יומולדת תפניק את עצמך בעוד חלק.

2. אלמנטים קונים רק של חברות ידועות וכאלו שחברות רמקולים משתמשות בהם, כמו אדיוטכנולוגי , סקאן ספיק, sbacostic, accuton.

3. לך על אקטיבי, רק אקטיבי. פסיבי זה הרבה ניסוי וטעייה. כול קבל או סליל בקרוס עולים הרבה כסף, זמן ועצבים.

4. אפשר לבנות הכול, את הפלטת עץ, החוטים, ואפילו את הברגים. יש חומרים מטורפים שישדרגו לך את היצירת אומנות. אל תעצור בדרך לאילת כי ראית עדר כבשים והכי טוב למילוי ברמקול זה צמר טבעי. הפיתוי גדול. תלמד לעצור ולא להכנס לשם.

5. תעתיק כמה שרק אפשר מאחרים, כאילו אתה חברה סינית.

6. הכי חשוב, רמקול הוא רהיט שיושב בסלון שלך. המראה הוא לא פחות חשוב מהסאונד. (כמובן שתלוי בגיל שלך ואם אתה רווק אז גם עץ שפירקת מארון מטבח יכול להתאים בשביל הרמקול)

בהצלחה
מה שכן הבאת חשק גם
:) (משהוא קטן)
 

gandalftw

חבר משקיען
הודעות
1,141
מעורבות
456
נקודות
83
ממליץ לעקוב אחרי הולוגר הזה למי שרוצה לדעת איך עובדים עם תוכנה וטוענים את התכונות של כל רמקול

 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
צריך גם מקום מתאים לביצוע מדידות, ומתקנים מתאימים למדידת דרייברים, מעבר למערכת המדידה האקוסטית.
פעם אלתרתי, בתוך חלל שמלכתחילה היה די שקט, שכבת בידוד נוספת על בסיס קיט של סוכה ושמיכות פוך. התחביב הזה יכול לקחת אותך למקומות משונים...
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
......על בסיס קיט של סוכה ושמיכות פוך.......
התחביב הזה יכול להעיף לך את הסכך.....

RB68 - אתה יכול לפרט בבקשה באיזה רמקול /ים אתה אוחז ? - סוגי דרייברים האם קרוס אקטיבי/פאסיבי, צילומים אם זה בסדר מבחינתך וכו' ?
 

לני

חבר משקיען
הודעות
679
מעורבות
270
נקודות
63
לני,
אגורות 2-6 שלך סבבה לגמרי (בעיני ).
במיוחד הנקודה של לדעת איפה לעצור. בעצם לקח טוב לכל אודיופיל באשר הוא ולא רק diy.
לגבי 1 - שמע, אני מכיר אנשים רבים שבנו הרבה יותר מרמקול אחד או שניים. אם משום שהצליח להם ואם משום שנדלקו על הקטע...
לעניין ה"הפנקה" בדרייברים ממיטב התוצרת (לצורך הדיון, ברמקול הראשון שפלוני בונה):
פעם, באיזו תוכנית בישול, נזף אייל שני במתמודד שהפגיז עם מרכיבים יקרים במיוחד - "יש לך פה ערימה של הון תועפות. אם היית מגיש את זה במסעדה היית צריך לגבות על זה 400 שקל. זה שווה לדעתך כזה מחיר עבור הסועד?" (ציטוט חופשי מהזיכרון).
רוצה לומר, עם מרכיבים top shelf האחריות להוציא מזה סאונד מעולה כולה על ראשך . אני אומר "מעולה" ולא (נניח) "ראוי" כי סאונד ראוי אפשר להוציא (בתכנון נכון)גם מדרייברים צנועי יחוס. אני לגמרי אתך בעניין ההשקעה ברכיבים אבל מותר ואפילו רצוי לקחת את זה בהדרגה..
רועי


הי רועי

אם ההבדלים במחיר הדרייברים היה נגמר רק במאות שקלים אז הדילמה הייתה קלה.
לא כך הדבר.
ההבדלים יכולים להגיע לאלפי שקלים בין דרייבר פשוט לאלמנט יקר.

בגישת השקל עשרים שלי כדאי לתת לדרייבר לנגן טבעי מבלי לתקן את עקום היענות בקרוס.
קשה לתקן ולהחליק את עקום היענות.
ובדרך כלל מלווה בכאב ראש של עקבה שמשתגעת.

בשלב מסוים בחיים שלי עברתי למברגה של מקיטה. יותר יקרה מהמברגות שהייתי קונה בהום סנטר אבל ברגע שעברתי למקיטה החיים שלי נהיו קלים יותר.
אני חושב שככה זה עם דרייברים, הזול עולה יותר בעצבים והבנה של מה שאתה עושה.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
התחביב הזה יכול להעיף לך את הסכך.....

RB68 - אתה יכול לפרט בבקשה באיזה רמקול /ים אתה אוחז ? - סוגי דרייברים האם קרוס אקטיבי/פאסיבי, צילומים אם זה בסדר מבחינתך וכו' ?
אני קצת ביישן רוברט ;)
לאט לאט...
אני עובד על איזה פרוייקט חדש, כשיהיה לי יותר "בשר" להראות אשמח לחלוק פה. כמו שאתה בטח מכיר מפורומים יעודיים ל-DIY, התיעוד של כל התהליך עלול להיות מתיש עבור מי שלא בקטע.

על קצה קצה המזלג - line source חצי פתוח מבוסס ריבונים + מיד-בס קומפקטים, יחד עם תיבה סגורה לתחום התחתון על בסיס וופר של Acoustic Elegance - מאחרוני הצדיקים לתיבות סגורות. קרוס אקטיבי לנמוכים ועוד לא החלטתי אם גם בין המיד להיי (או ששם פסיבי).

אגב, רוב השנים ניסיתי להחזיק לפחות רמקול "שווה" אחד של יצרן מן המניין. ככה בשביל הרפרנס (קל מדי להתאהב בריח של הנפיחות של עצמך - סליחה על הוולגריות). מבין אלו, האהוב עלי ביותר היה קסיאנו (דור1).
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
563
מעורבות
478
נקודות
63
הי רועי

אם ההבדלים במחיר הדרייברים היה נגמר רק במאות שקלים אז הדילמה הייתה קלה.
לא כך הדבר.
ההבדלים יכולים להגיע לאלפי שקלים בין דרייבר פשוט לאלמנט יקר.

בגישת השקל עשרים שלי כדאי לתת לדרייבר לנגן טבעי מבלי לתקן את עקום היענות בקרוס.
קשה לתקן ולהחליק את עקום היענות.
ובדרך כלל מלווה בכאב ראש של עקבה שמשתגעת.

בשלב מסוים בחיים שלי עברתי למברגה של מקיטה. יותר יקרה מהמברגות שהייתי קונה בהום סנטר אבל ברגע שעברתי למקיטה החיים שלי נהיו קלים יותר.
אני חושב שככה זה עם דרייברים, הזול עולה יותר בעצבים והבנה של מה שאתה עושה.
מעולם לא קניתי מברגה בהום סנטר..
אבל אתה צודק לני. זול זה יקר ולהנדס את הקרוס לעשות ניסים עם הFR זה לא כיף (בשבילי - נשבע לך שאני מכיר כאלה שזה מה שמדליק אותם). בסך הכל, אם יש מסר שניסיתי להעביר - יש הרבה סוגי DIY וכולם טובים כל עוד נהנים מזה.
רועי
 

לני

חבר משקיען
הודעות
679
מעורבות
270
נקודות
63
מעולם לא קניתי מברגה בהום סנטר..
אבל אתה צודק לני. זול זה יקר ולהנדס את הקרוס לעשות ניסים עם הFR זה לא כיף (בשבילי - נשבע לך שאני מכיר כאלה שזה מה שמדליק אותם). בסך הכל, אם יש מסר שניסיתי להעביר - יש הרבה סוגי DIY וכולם טובים כל עוד נהנים מזה.
רועי

רוצה לומר לך שלא הפסדת הרבה שלא קנית מברגה מהעם סנטר.

שמח לקרוא שיש עוד כמוני
בהצלחה!
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
line source חצי פתוח מבוסס ריבונים + מיד-בס קומפקטים, יחד עם תיבה סגורה לתחום התחתון על בסיס וופר של Acoustic Elegance - מאחרוני הצדיקים לתיבות סגורות. קרוס אקטיבי לנמוכים ועוד לא החלטתי אם גם בין המיד להיי (או ששם פסיבי).

.
ריבונים זה כבר טוב......בעברי בניתי דרייברים ריבון (גם טוויטרים line source מאלומניום טהור וגם מידים - פסי אלומיניום מודבקים על מיילר) .....עדיין יש לי בבית מגנטים בכמות שיכולה להסיט מצפן במרחק 1000 ק"מ מהבית שלי ;)

אני שומע עם רמקול פלאנרי - אני רואה שגם אתה חושב על טופולוגיה זו - מומלץ מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
עדיין יש לי בבית מגנטים בכמות שיכולה להסיט מצפן במרחק 1000 ק"מ מהבית שלי

רוברט,
את הארגזים הכבדים של המגנטים האלו תניח על משטח יציב עם גולות גדולות של מיסב מתחתיו, על מנת לשחרר את המשקל הזה (DECOUPLE) שלא יחזיק את הבניין במקרה של רעידת אדמה.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
679
מעורבות
270
נקודות
63
ריבונים זה כבר טוב......בעברי בניתי דרייברים ריבון (גם טוויטרים line source מאלומניום טהור וגם מידים - פסי אלומיניום מודבקים על מיילר) .....עדיין יש לי בבית מגנטים בכמות שיכולה להסיט מצפן במרחק 1000 ק"מ מהבית שלי ;)

אני שומע עם רמקול פלאנרי - אני רואה שגם אתה חושב על טופולוגיה זו - מומלץ מאוד.



האמת, הפיתוי בהתחלה לבנות גם את הדרייברים היה גבוה.
המגנטים היום חזקים וזולים.
הבעיה שאחרי ההשקעה אתה לא יודע מה אתה מקבל, ומבלי לבנות אני יודע ש fr לא יהיה שטוח.

אם fr שטוח זה הקריטריון לרמקול טוב?
לא בטוח, אבל ספייקים גבוהים ב fr זה לא יכול להיות טוב....

האם דרייבר בבניה ביתית ישמע טוב לפחות כמו דרייבר ב 200$?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור