מכונית חשמלית אוטונומית - הקרב על דעת הקהל


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,357
מעורבות
724
נקודות
113
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
אין קשר בין נהיגה אוטונומית לרכב חשמלי.
וטסלה מקרה פרטי. עם היסטוריה של תאונות. לא רכב הכי בטיחותי שיש
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
807
מעורבות
179
נקודות
43
הי מיכאל,
הקשר הוא הסיכון הכפול שאותו בודקות הרשויות בארה"ב.
קיימות עדויות לפיהן קיימים בעלי רכבי הטסלה עם התכונות הסמי-אוטונומיות, לא יושבים בכסא הנהג, ממש כפי שהעידו בתאונה האחרונה, מה שמגדיל הסכון לתאונה קטלנית.

בנוסף, בהיותו חשמלי, הסיכון לבעירה ממושכת ובלתי נשלטת לאורך זמן בעקבות תאונה, עלולה למנוע חילוצם של לכודים ולשרוף אותם בעודם בחיים.
זה הקשר בכתבה,
מקווה שעתה הדברים ברורים יותר.
תמיר
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
טסלה לא עברה מבחני ריסוק?

טוב, סוללות ליתיום כבר כמה שנים אסור לעלות למטוס, יש בזה משהו
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
טוב, סוללות ליתיום כבר כמה שנים אסור לעלות למטוס, יש בזה משהו
זה לא שאסור לעלות למטוס. מותר, אבל בכבודת יד או כחלק מציוד בתא המטען. יש כל מיני סוגי סוללות ליתיום, לחלקן צריך אישור חברת תעופה מראש.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יופי של כתבה על נושא חשוב ו"בוער".
אנחנו כרגע בתקופת ביניים ולצערנו עוד יקרו תקלות ואסונות כאלו עד שהנושא יוסדר ויטומע כהלכה. מהפיכת הרכב החשמלי כבר התחילה בפועל והרכבים כבר נוסעים על הכביש בכמויות הולכות וגדולת. לגבי הרכב האוטונומי, המהפיכה עוד לא יצאה לדרך בפועל ויש חשש מוצדק מהטכנולוגיה העכשווית. אנחנו זקוקים לקפיצות טכנולוגיות נוספות שיאפשרו שימוש בטוח, למשל רכיבי תקשורת בין רכבים שיאפשרו למכוניות "לדבר" האחת עם השנייה ולהמנע מתאונות. הבעיה תהיה בעיקר בתקופת הביניים - כאשר על הכביש ינועו רכבים אוטונומיים לצד רכבים שנהוגים על ידי בני אדם שלא ממש נולדו לנהוג.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
זה לא שאסור לעלות למטוס. מותר, אבל בכבודת יד או כחלק מציוד בתא המטען. יש כל מיני סוגי סוללות ליתיום, לחלקן צריך אישור חברת תעופה מראש.

כן, יש גם מגבלה על כמות ונפח..
זה התחיל נראה לי אחרי אותו Samsung Note, לא?
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
807
מעורבות
179
נקודות
43
עדכון:
ה- consumer reports בארה"ב הוציאו כעת דיווח שניתן בקלות לעקוף את הדרישה שמציבה מערכת ה- אוטו פיילוט של טסלה, שאדם ישב במושב הנהג.
בסרטון הבא מוצג ההסבר:
http://players.brightcove.net/10787...085e_default/index.html?videoId=6249708456001
תליית משקל עדין על ההגה מאפשרת לדמות נהג שאוחז בו, בעוד החגורת בטיחות של הנהג קשורה.
כתוצאה מכך סנטורים בארה"ב יוזמים חקירה נגד טסלה, אירוע שעלול להשפיע על דעת הקהל לרכישת הרכב.
 

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
העובדה שהרכב מצויד בעזרי נהיגה, ושהנהג בוחר להשתמש בהם בחוסר אחריות, היא בעיה שלו, לא של המכונית.
ממה שאני רואה, טסלה מכונית בטוחה ביותר - בטח יותר מכל המכוניות הרגילות על הכביש.
העתיד הוא במכוניות חשמליות, ולמעשה, באזורים מסוימים בעולם - סקנדינביה, למשל - העתיד הזה הוא עכשיו. מעורר קנאה!
 

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
807
מעורבות
179
נקודות
43
לא מדויק.
כמובן שנהג אחריות ראשית לנהיגה בחוסר אחריות, אולם היצרן מחויב להתקין אמצעים שיקשו על הפעלת הנהיגה האוטומטית ללא ישיבה בכסא הנהג.
גם בסרטון שצירפתי להודעתי הקודמת, מציין נציג CS שהחברות האחרות התקינו מצלמה שמזהה נהג במושב. העתיד אמנם במכוניות חשמליות וכך גם בישראל, אולם מסתבר שהניצול לרעה של מערכת נהיגה אוטונומית שעלול להוביל לתאונה, עם סוללה בוערת שנדרש להמתין עד לכיבוי טבעי שלה, עלול להביא למקרים נוספים של נוסעים שלא ניתן לחלץ וישרפו למוות.
השילוב הזה עלול לדעתי להביא לידי נקיטת צעדי מנע נגד טסלה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
וולוו יותר בטיחותי מטסלה, נכון ל-2020

לגבי נהיגה אוטונומית תמיד אפשר לרמות, אני לא מסכים שזאת תקלה של היצרן.

אבל זה שלא מנע התנגשות? כן, בוודאי

זה שלקח 4 שעות לכבות? ברור שזאת תקלה
 
נערך לאחרונה ב:

Tamir Ivan

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
807
מעורבות
179
נקודות
43
הקרב על דעת הקהל ממשיך:
לארס מורבי, סמנכ"ל הנדסת רכב בטסלה צוטט כאומר שנציגי החברה בדקו את חלקי הרכב לאחר ההתרסקות בשיתוף עם רשויות החוק והחוקרים המקומיים מהמינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) ומהוועד הלאומי לבטיחות בתחבורה (NTSB). לדבריו טסלה קובעת שלאחר התאונה ההגה היה "מעוות", מה שהוביל את טסלה למסקנה שמישהו כנראה ישב במושב הנהג בזמן ההתרסקות, ופגיעתו בהגה בתאונה גרמה לעיוות ההגה.

נציג טסלה הוסיף ש"כל חגורות הבטיחות לאחר ההתרסקות לא היו נמצאו קשורות,ומערכת ה- AutoPilot של טסלה יכולה לפעול רק כאשר חגורות הבטיחות קשורות.

אף אחד מנציגי ה- NHTSA או NTSB לא רצה להגיב לדברים.

עוד מסתבר, שגם לטסלה יש קופסה שחורה, בדמות כרטיס SD CARD שחולץ מהרכב, ויגיע לטסלה לפיענוח. מה שבטוח שטסלה כבר הבינה שהרשויות בארה"ב מצפים ממנה לתקן את היכולת שכבר הודגמה להפעיל את הנהג האוטומטי ברכבה, ללא כל אדם במושב הנהג.

לכן שיחררה טסלה ההודעה: "אנו ממשיכים לשמור על בטיחות הנוסעים ברכבי טסלה ומבקשים לשפר את המוצרים שלנו בעתיד באמצעות נתונים מסוג זה ומידע אחר מהשטח".

לא ביבי לא חוקרים.
במקביל, טסלה מנהלת מלחמה מול התקשורת בארה"ב, ומאשימה אותה שהיא מסקרת רק תאונות של טסלה, ושוכחת להזכיר את התאונות של המתחרות. התקשורת מגיבה בכך ש"זה יהיה טירוף מוחלט שלא לכתוב על טסלה, ועל התאונות והשריפות שנגרמות במכוניותיהם, בגלל שיש כאן חדשות אמיתיות.

על הדרך, אנשים התחילו לצלם עצמם יושבים בכסא הנהג בעודם ישנים עם כריות ושמיכה, בעוד הרכב נוסע בכביש באמצעות מערכת ה- Auto Pilot.

המשך, ללא ספק, יבוא.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
כאמור, בעיה היא לא רק של autopilot

תשווה, זה רכב שלי, ככה בודקים בטיחות (דרגה 8 לפי משרד התחבורה)


יש לי אפילו כרית אוויר להולך רגל
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
כאמור, בעיה היא לא רק של autopilot

תשווה, זה רכב שלי, ככה בודקים בטיחות (דרגה 8 לפי משרד התחבורה)


יש לי אפילו כרית אוויר להולך רגל

באנג'י של רכבים :confused:
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
 

מאסטרו צפון

עוסק בתחום
הודעות
105
מעורבות
53
נקודות
28
לא מדויק.
כמובן שנהג אחריות ראשית לנהיגה בחוסר אחריות, אולם היצרן מחויב להתקין אמצעים שיקשו על הפעלת הנהיגה האוטומטית ללא ישיבה בכסא הנהג.
גם בסרטון שצירפתי להודעתי הקודמת, מציין נציג CS שהחברות האחרות התקינו מצלמה שמזהה נהג במושב. העתיד אמנם במכוניות חשמליות וכך גם בישראל, אולם מסתבר שהניצול לרעה של מערכת נהיגה אוטונומית שעלול להוביל לתאונה, עם סוללה בוערת שנדרש להמתין עד לכיבוי טבעי שלה, עלול להביא למקרים נוספים של נוסעים שלא ניתן לחלץ וישרפו למוות.
השילוב הזה עלול לדעתי להביא לידי נקיטת צעדי מנע נגד טסלה.

א. אי אפשר וגם לא בדיוק רצוי להצמיד גננת לכל נהג.
ב. נכון, שתי מכוניות טסלה נשרפו, אבל אני מניח שבכל יום בעולם נשרפות הרבה הרבה יותר מכוניות מהסוג העתיק של בעירה פנימית. אז קצת פרופורציות.
ג. אם הדרישה היא להוסיף מצלמה כדי למנוע הפעלה של נהיגה אוטומטית ללא נהג במושב הנהג, כלומר, להוסיף עוד אביזר בטיחות לשלל אביזרי הבטיחות שכבר נמצאים במכוניות טסלה, אז סביר להניח שצריך למנוע, בהקבלה, כניסה בכלל לכל המכוניות כמעט הקיימות בכביש, כי אין בכלל מה להשוות בינן לבין טסלה מבחינת הבטיחות.
שורה תחתונה, אני חושד שיש יותר מדי גורמים אינטרסנטים חזקים שיעשו הכל כדי לעכב כניסת טכנולוגיות ירוקות לחיים שלנו.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,891
מעורבות
3,005
נקודות
113
שורה תחתונה, אני חושד שיש יותר מדי גורמים אינטרסנטים חזקים שיעשו הכל כדי לעכב כניסת טכנולוגיות ירוקות לחיים שלנו.

רק שאין שום דבר ירוק בסוללות.....
אומנם את החשמל לסוללות ניתן כבר היום לייצר באמצעים שאינם מזהמים (רוח, גלים, שמש) אך לא זה המצב במרבית הארצות, אבל הבעיה הגדולה ביותר היא הזיהום כתוצאה מהסוללות עצמן, כלומר ייתכן ואנו מחליפים בעיה אחת בבעיה אחרת.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
הסוללות, ככל שלא ידעו למחזר אותן עשויות ליצור זיהום.
יש גם דיבורים על תנאים מחפירים במכרות של המתכות הנדירות הדרושת לייצורן.
חלק מהחברות "מחרימות" (לא יודע אם זה יח"צ) מתכות ממקור שלא מתחשב בזכויות אדם.

יחד עם זאת, הטענה המרכזית בעד המשך החישמול היא שאם האנושות תמשיך להוציא מליארדי טונות של פחמן מהאדמה ותעביר אותם לאטמוספירה, הסביבה תיהרס ולא נוכל לחיות כאן יותר.
התהליך של הכנסת הפחמן לאדמה לקח מאות מליוני שנים, לעומת זאת התהליך של להחזיר את הפחמן חזרה לאטמוספירה ימשך עוד כמה עשרות שנים בלבד..
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור