פלזמה 5090? KRP500??


teocali

חבר מתחיל
הודעות
2
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכולם,

ב-9 השנים האחרונות אני צופה - בהנאה, יש לומר - במסך Loewe Calida 33" CRT, שהיה הדובדבן שבקצפת בתחילת המאה הנוכחית ועדיין מצטיין לכשעצמו, אבל ביקור משפחתי וצפייה בתוכן HD (על Samsung A650) הפיל את האסימון...יש צורך להתעדכן!

האמת היא שברוב תחומי החיים אני מקפיד לשדרג באינטרוואלים ממוצעים, כך שברגע שנופלת ההחלטה, אני חופר די הרבה עד מציאת הדגם שמתאים לי ביותר. בנוסף, יש לי רתיעה מסויימת ממוצרים שאינם ה"מתקדמים" ביותר בתחום - לא מטעמי "למי יש את הכי גדול" או סנוביזם, אלא פשוט כי אני מעוניין ליהנות מהטכנולוגיה העדכנית ביותר שניתן לרכוש - וכן, ברור לי שברגע שאפעיל את המסך הדק בפעם הראשונה אצלי בסלון, כבר תהיה טכנולוגיה חדשה יותר...

את החריש התחלתי לפני כשבועיים, כאשר היה לי ב-ר-ו-ר שאני אמור לקנות LCD...
5 שניות מאוחר יותר הבנתי שאני לא מבין כלום.

בעקבות פער הידע שנפתח אצלי, הייתי משוכנע שפלזמה היא טכנולוגיה בשלה שנושמת את נשימותיה האחרונות. טוב, שיטוט קצר בפורום הנ"ל ובפורומים אחרים הוכיח לי די מהר שאין לי מושג על מה אני מדבר ולכן, מרגע שהגדרתי לעצמי מה אופן הצפייה העתידי אצלי בסלון (כ-70% SD, היתר HD או סטרימר\בלו-ריי שירכשו, 4 מטרים מרחק נטו מהמסך, אין חלון או מנורות מאחור, תאורת סלון מעומעמת בזמן צפייה), המסקנה הדי ברורה היתה שאני, למעשה, צריך להתמקד בחיפוש אחרי מסך פלזמה ולא שום דבר אחר. זמן חפירה קצר נוסף העלה את השמות Pioneer + Kuro ואת מה שלרובכם בטח לא חדש KRP500A ו- 5090...

השיטוט בחנויות המתמחות הדגים את יכולות ה-Kuro אבל לפני הפרדות מאי-אילו ש"חים, אני מבקש לברר את הנ"ל בעזרתכם (לפחות מי שמכיר באמת את המסכים):

KRP500 או 5090?...
מסתבר שנזכרתי להתעדכן מאוחר למדי ולכן המסכים שיצאו או תיכף יוצאים מייצור כבר לא כל כך זמינים. יותר נכון – 5090 ניתן למצוא, אבל KRP קיים – אם בכלל – רק בגרסת הברונזה היקרה אפילו יותר...ברוב המקומות שהייתי הוסבר לי כי אין הבדל באיכות התמונה של KRP מול 5090 אך יחד עם זאת במספר מבחנים שקראתי באינטרנט מצויין ה-KRP כעדיף עבור מי שיש לו יכולת להבחין ב"דקויות". מהן הדקויות האלו?
מעבר לכך, פרמטרים אחרים (מעבר לקופסת החיבורים הנפרדת ועובי המסך, דבר די חשוב, אבל אוכל להתמודד עם עוד 3 ס"מ של ה-5090) שיש ב-KRP, כגון הספק רמקולים גבוה יותר (לא מעניין אותי מאחר והמסך יחובר למערכת קולנוע ביתי), רמת ווליום אוטומטית, SRS WOW HD, ארבעה חיבורי HDMI (לעומת שלושה), חיבור Ethernet וצריכת חשמל נמוכה יותר (ב-24%) של ה-KRP – פספסתי משהו? ראיתי אזכור של oferlaor לגבי יתרון KRP ב-uniformity, אפשר לשמוע הרחבה בנושא?

דגם שיצא מייצור:
אני לא פרנואיד, אבל בכל זאת - כמה עלי לחשוש, אם בכלל, מכך שאני עתיד לרכוש מוצר שהספירה לאחור (7 שנים של החזקת חלפים אצל היבואן) מתחילה ממש עכשיו, מאחר ואינו בייצור יותר? מה קורה, נניח, עוד 8, 10 שנים, במקרה תקלה? האם יהיה ניתן לתקן מסך באופן יעיל גם שנים רבות לאחר שייעלם מהשוק?

צריבת מסך:
האם ניתן לומר שהבעיה מתה באופן כללי (ובפיוניר באופן פרטני)?

פלזמה אחרת?
האם עלי לשקול מסך פלזמה אחר, בהתאם לאופי ותנאי הצפייה שלי כפי שהוצגו למעלה?

LED:
לצורך הפרוטוקול בלבד כרגע – האם הדור הבא יוכל, לדעת העוסקים\מומחים, להציג שחור ברמת ה-Kuro? ובכלל, למה בעצם לא LED? אולי הנחת היסוד שלי לגבי פלזמה היא מוטעית בהתחשב בצרכים שלי?

CES 2010:
מה הסבירות שהתערוכה הקרובה תגרום לי להצטער שלא המתנתי כמה חודשים?

כל דבר אחר:
(הקשור למסכים דקים...) שעולה על דעתכם ויוכל לעזור לי להחליט כיצד ליהנות מערימת השטרות שאו-טו-טו נעלמת מחשבון הבנק שלי.


תודה רבה!


נ.ב.
(מה עושים עם Loewe Calida בת 9, הנראית ופועלת כמו חדשה?...:מבולבל:)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שלום וברוך הבא,

הדילמה שלך אמיתית, למרות שייצור פלזמה פיוניר מופסק, עדיין זה נחשב למסך מוביל ואת רמת השחורים שלו, ברוב המוחלט של המסכים המתחרים, לא הצליחו להשיג.
ל- KRP 500 יש יתרון מסויים בעיבוד הוידאו ויש לה תכונות נוספות כגון יכולת ניגון מדיה דרך הרשת.
אבל, שני המסכים (גם ה- 5090) מציגים תמונה מצויינת, לא יודע כמה אנשים יבחינו בהבדלי התמונה בינהם.
אכן, היבואן מחוייב לשמור 7 שנים על חלפים לדגמים שנמכרו, מה יקרה אח"כ? לא יודע לומר, אבל אספקט חיובי אחד בענין הוא העובדה שפיוניר, כחברה ממשיכה להתקיים ולכן, עדיין יהיה גורם רציני שניתן לפנות אליו.

לגבי מסכי LED, התשובה שלי היא לגשת לחנות שמציגה LED ואת הפיוניר, להשוות בינהן ולהחליט עבורך.

את ה- Loewe תוכל להציע למכירה בלוחות יד שניה, אל תצפה לקבל תמורה גבוהה כיום על מסך CRT :)
 

tomato

אוהב את התחום
הודעות
69
מעורבות
0
נקודות
0
,,,
 
נערך לאחרונה ב:

tomato

אוהב את התחום
הודעות
69
מעורבות
0
נקודות
0
ליאור התכונת שפיוניר מפסיקים לייצר.quote]
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
צודק :) תוקן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור