308 או ג'טה בקטגוריה 2 בליסינג?


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני אמור להחליף בקרוב את המכונית שלי לאחרת בליסינג (כעת יש לי אקורד 2.0 ליטר).
עם שינוי המס אני הולך על מכוניות בקטגוריה 2 בליסינג כמובן
החודש נכנסו שני מכוניות חדשות לקטגוריה זו:
ה פ'יזו 308 1.6 אוטומט שהיא ממועדפת עלי בגלל מרכב 5 דלתות, תא נוסעים מוצלח, מנוע מעולה (גיר קצת פחות) ונסיעה טובה.
היום נכנסה לקבוצה גם פולסווגאן ג'טה 1.6 אוטומט, מנוע של 102 כ"ס לא הכי מוצלח אך גיר 6 מהירויות לא רע.

חבר שלי שמבין בתחום ממליץ לי לקחת את ה ג'טה למרות שהיא לא 5 דלתות ולמרות מנוע עצל במקצת.

(חשוב לצייון שה 3, I30, פוקוס, מגאן והקורולה לא מדברות אלי - כל אחת מסיבה אחרת)

מה אתם חושבים - אני יודע שיש כאן כמה מבינים בנושא לא פחות ממני וכמה גם יותר :)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
רק הג'טה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113

למה? מכונית כבדה וגדולה לטעמי (מדובר על הדגם עם מנוע של 102 כ"ס), התנהגות כביש סבירה ולא יותר עם הגה חסר תחושה (טוב אז יש איכות הרכבה גרמנית - זו סיבה לרכוש).
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מה?!
אז כנראה אנחנו לא מדברים על אותו רכב.
אני נהגתי כמה שנים טובות על הדגם הקודם.
על החדש לא נהגתי אבל קראתי ודיברתי עם כמה שנהגו, התנהגות הכביש שלה מופתית ועוד לא מצאתי רכב של פולקסוואגן שהוא לא.
לי אישית יש גולף 97 תענוג.
המנוע 102 הזה עצל בראשון בלבד. במהירות שיוט של 70+ הוא אוכל הרבה מנועים חזקים ממנו שלא נדבר שהוא שקט.
וזה עוד תוספת, המכונית שקטה מאוד. מאוד. ואקוסטית. ואם אתה מקבל רכב מאובזר במערכת שלהם אפילו המינימלית שמעתי עליה רק טובות.

יכול מאוד להיות שהרכב שקיבלת לא עבר טיפולים נכונים, חרשו אותו, ועוד...

אני אישית תמיד מעדיף פולק' על פני פג'ו וזה מנסיון עבר.

אגב לא מעט אנשים חכמים אמרו לי בחיי שאין מה לעשות אבל עם תוצרת גרמנית אי אפשר להתווכח. וזה באמת חכמים לא חכמים של פורום.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אורי - אתה מפספס כמה נקודות
אני לוקח רכב בליסינג ואמינות ושווי שוק לא מזיזים לי - כך שרכב צרפתי או גרמני (או פיזו מול פולס..) כלל לא משנה לי.
הג'טה מגיעה ללא הרדיו דיסק המקורי
עוד לא נסעתי עם הג'טה מדובר על חוות דעת של חברים שלי שנסעו ברכב.

אתה צודק בנושא השקט
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
separator.gif
טוב. תעשה מה שתרצה.
אגב תשאל את אמיר קרן על רכבים גרמנים ומה הוא חושב :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אמיר קרן? למה?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כזכור לי יש לו אהבה לכאלו
פעם דיברנו על זה כשהוא היה מרצה שלי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בחור מקסים, ד"ש חם
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא זה ולא זה.:)
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
למה? מכונית כבדה וגדולה לטעמי (מדובר על הדגם עם מנוע של 102 כ"ס), התנהגות כביש סבירה ולא יותר עם הגה חסר תחושה (טוב אז יש איכות הרכבה גרמנית - זו סיבה לרכוש).
1. עזוב הבדלי איכות גרמנית צרפתית. מדובר על שתי מכוניות באיכות דומה. העיצוב הפנימי בפג'ו מהודר יותר ולוח השעונים בהחלט עדיף, לפחות לטעמי.
2. הג'טה אינה כבדה וגדולה מהפג'ו, למעט בסעיף האורך. על המנוע החלש יחסית מחפה גיר 6 הילוכים מצוין. לפג'ו מאידך מנוע חזק יותר המסורס קשות ע"י גיר AL4 עם 4 הילוכים והתנהגות משונה והססנית.
3. התנהגות הכביש של הג'טה בהחלט טובה וההגה שלה הוא מהטובים שבהגאים החשמליים. שתי המכוניות לא ממש ספורטיביות, אלא שבקבוצה 2 לא תמצא מכונית כזו ממילא, לרבות אלו הנחשבות למהנות כמו המזדה 3 או הפוקוס.
4. בכל מקרה מדובר למעשה בפסגה של קבוצה 2. נסיעת מבחן תפתור לך את ההתלבטות להערכתי.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תודה
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
תתיעץ עם יואל פלרמן (כתב רכב ולשעבר עורך "אוטו"), לנמר ולליאור יש את מס' הטלפון שלו.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תומר - תודה, אני מכיר את יואל בחור זהב עם הרבה יודע ברבה תחומים וגם נתן לי את דעתו יותר מפעם ולא רק על רכב :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
התרשמות מנסיעת מבחן בג'טה 1.6:
סביבת הנהג כמו שאר פנים הרכב באיכות טובה ופרקטית, אם כי קצת אפרורית. תנוחת הנהיגה טובה ונוחה, ההגה בעל משקל טוב אך קצת חסר רגש. המנוע מגיב טוב ושקט רוב הזמן, פרט בתאוצה, המכונית מגיבה טוב ושקטה מאוד בשיוט של 100 ק"מש וגם לא גורמת לך לרצות לנסוע מהר מכך - בכלל המכונית מרגיעה מאוד ולא מושכת אותך לנסיעה יותר נמרצת, היא מאט נוקשה ומרגישה עם אחיזת כביש ברמה סבירה אך לא יותר מכך.

הערה: בזמן נסיעת המבחן היה איתי ברכב עוד נוסע אחד (כאשר ב 308 היו איתי 2).

בשלב זה אני לא בטוח עדיין מאיזה מכונית אני בוחר - אני מתכנן לראות שוב את ה 308 וגם שוב את ה ג'טה.

המשיך להעדכן אותכם.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מהניסיון שלי בבורה לפחות (נסיון קל של 4 שנות נהיגה עליה) , ועל גולף, יש יחס ישיר מאוד בין האוויר בגלגלים, לבין אחיזת הכביש.

אין לי הרבה ידע לצערי בלמה ואיך באחיזות כביש אז יש סיכוי טוב שיש יחס ישיר בכל המכוניות.
בדוק שהרכב הנבחן הוא מוסדר מהבחינה הזו באוויר.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
התרשמות שלי במקרה זה זהה לכל מה שנכתב בביקורות על שני המכניות :)
לג'טה יש נקודת זכות אחת חזקה - השקט ברוב הזמן בתא הנוסעים.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אני אגב לא יודע כמה ה308 בטיחותית, אבל לפחות בבורה פעם נכנס בי בזמן עמידה אמבולנס פרטי.
אני יצאתי עם כמה שריטות בפגוש, הוא עם קדימה מרוסק לגמריי :)

לגבי הבידוד, אתה עוד תראה איזה הבדל זה עם מוזיקה טובה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בנושא בטיחות, היום לא ניתן למכור רכב באירופה שהוא ללא 5 כוכבים ומפרט הרכבים בנושא זה זהה.
לגבי הבידוד, שני הרכבים מבודדים טוב מאוד הנושא של השקט הוא פונקציה של הגיר 6 מול 4 היולכים אוטומטי
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור