רמקולים מדפיים - Epos M-5i, זוג אנגלי קלאסי במבחן


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,358
מעורבות
724
נקודות
113
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
תתחדש!
אני מבין שאתה מוותר על הקונצנזוס ?
:D
סתם סתם, באמת נשמעת סקירה כמו האפוסים ששמעתי עד היום. רמקולים אנגליים כמו שאנגלים יודעים.
מזכיר לי את מה שחשתי כשסקרתי את ה 11L2 של קוואד.
 

hbs

חבר משקיען
הודעות
971
מעורבות
9
נקודות
18
אפוס, מזכיר נשכחות (טובות) מהעבר, לחבר שלי היה זוג (דגם 11 אם אני זוכר נכון?) שנשמעו אחלה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
כמו תמיד ,כיף ליקרא את הסקירה.
לא מסובכת ולא מתישה ,מובן ביותר
מה הסוקר רוצה להעביר.
כבעליו"ה נהנה" של זוג אפוסים ES25
אפשר בהחלט לומר "רמקול ללא פוזה"
מאוזן ביותר ועושה מוזיקה.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
מצטרף למשבחים ( את הרמקול והסוקר גם יחד) רק אוסיף הערה :
מדוע אמורים להיות בעיות כאשר מנגנים מהלר 5 או משהו דומה?
מניסיון,(יש לי רמקול AE1) אם החדר לא גדול, הרמקול אמור למלא את החדר
ללא שום בעיות כמובן כל עוד לא מדובר במטאליקה וכו'
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
מאוד מעניין כיצד ידידנו מגיע למסקנות הללו

פשוט קשה לי להאמין:
ציטוט מנמר:
"מדובר ברמקול מאוד מאוזן, לפי התחושה נדמה שאין קרוס אובר כלל."

ובכן בכל סדרת האפוסים הקטנים בעצם אין ממש קרוס אובר. הוופר מקבל את כל האות, ולטוויטר מחובר רק קבל. משמעות הדבר היא שמצד אחד אפוס תכננו וופר שיש לו השראות עצמית שהיא מספקת בשביל לא להגיב לתדרים מעל 3K (תדר הקרוס) ושהוא מספיק טוב לתת סאונד רציני במיד, ומצד שני גם מגבר עם DUMPING בינוני נותן ריסון רציני לתהודות של הוופר באפוסים. כאשר יש בקרוסים המקובלים סליל בטור, אין מה לעשות ההתנגדות הטורית שלו מספקת קלקול הריסון ברמה כזו שמגבר HE עם ריסון של 1000 אין לו משמעות.

דבר נוסף, אופיני ל- EPOS ולחוסר בפילטר מסובך, הוא שכאשר הם מציינים 4 אוהם נומינלי, הרמקול מציג עכבת 4 (או 8 ברמקול של 8) יציבה לחלוטין (כי הדרייברים שלהם כאלה) שקצת עולה לקראת 3K ו- 20K, ולפחות בתיאוריה הם קלים להתאמה גם למגברי מנורות. אין להם עליות וירידות פראיות כפי שראיתי בכמה אחרים.
המסקנה המתבקשת שהיצרן השקיע הרבה שהדרייברים יהיו תואמים אחד לשני, ולא צריך לכן מערכת סינון משוגעת (צריך לראות מה מוצע לפעמים ב- DIY) עם נגדים סלילים וקבלים ועבודת אומנות בשביל לקבל את ההתאמה המושלמת, זה "בנוי לתוכו"
בכל מקרה - נמר, כל הכבוד.

נמר, אם תרצה לבחון את - M-12i - אני יכול להשאיל לך זוג לבחינה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
כיף לקרוא כל סקירה (great).

תומר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
בהחלט מהמדפיים הקטנים הטובים ביותר - בעיקר לאוהבי מוסיקה אקוסטית (קלאסי\ג'אז).
היה מעניין אם היית משדך להם מקור+מגבר של קריק - ששייכים לאותו אבא. לחילופין היה מעניין השידוך עם הסוגדן קלאס A שסקרת בעבר.
מתפלא שמצאת שלא מתאימים למנורות - לכאורה אמורים להתאים, בתור רמקול בהיר וקל יחסית לדחיפה.
ההסתייגות היחידה שלי היא מנושא התחום התחתון - נכון ששמעתי אותם בתנאים לא אופטימליים (אצל אמנון - כשהם מוצגים בתוך נישה מגבס דחוסים אל מול רמקולים אחרים), אבל הבאס שלהם נשמע לי רזה וחסר. במיוחד אם משווים לאחרים דוגמת קאבאס מינורקה (שגם נסקר פה), טריאנגל קומט, אוקטב סיגנצ'ר ועוד כמה מהמשפחה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
כרגיל

מרתק !
(ורד)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
פשוט קשה לי להאמין:
ציטוט מנמר:
"מדובר ברמקול מאוד מאוזן, לפי התחושה נדמה שאין קרוס אובר כלל."

ובכן בכל סדרת האפוסים הקטנים בעצם אין ממש קרוס אובר. הוופר מקבל את כל האות, ולטוויטר מחובר רק קבל. משמעות הדבר היא שמצד אחד אפוס תכננו וופר שיש לו השראות עצמית שהיא מספקת בשביל לא להגיב לתדרים מעל 3K (תדר הקרוס) ושהוא מספיק טוב לתת סאונד רציני במיד, ומצד שני גם מגבר עם DUMPING בינוני נותן ריסון רציני לתהודות של הוופר באפוסים. כאשר יש בקרוסים המקובלים סליל בטור, אין מה לעשות ההתנגדות הטורית שלו מספקת קלקול הריסון ברמה כזו שמגבר HE עם ריסון של 1000 אין לו משמעות.

דבר נוסף, אופיני ל- EPOS ולחוסר בפילטר מסובך, הוא שכאשר הם מציינים 4 אוהם נומינלי, הרמקול מציג עכבת 4 (או 8 ברמקול של 8) יציבה לחלוטין (כי הדרייברים שלהם כאלה) שקצת עולה לקראת 3K ו- 20K, ולפחות בתיאוריה הם קלים להתאמה גם למגברי מנורות. אין להם עליות וירידות פראיות כפי שראיתי בכמה אחרים.
המסקנה המתבקשת שהיצרן השקיע הרבה שהדרייברים יהיו תואמים אחד לשני, ולא צריך לכן מערכת סינון משוגעת (צריך לראות מה מוצע לפעמים ב- DIY) עם נגדים סלילים וקבלים ועבודת אומנות בשביל לקבל את ההתאמה המושלמת, זה "בנוי לתוכו"
בכל מקרה - נמר, כל הכבוד.

נמר, אם תרצה לבחון את - M-12i - אני יכול להשאיל לך זוג לבחינה.

תודה ספי ידידי.

ראשית שימחת אותי כאשר גילית לי את הסיבה הטכנית לתחושה שלי. שמחתי עוד יותר לגלות שהמסקנה שלי בהאזנה מתמזגת עם הידיעה הטכנית.:)

בכל אופן, פוסט מעניין ומלמד כתבת, נהנתי לקרוא.(ורד)

לגבי השאר, נדבר על זה.(Y)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אגב נמר נשמע מאוד הגיוני המשקל כיוון שהגוף כולו הוא MDF 18MM והחלק הקדמי הוא 25MM.
מה שמראה שיש מחשבה מאחורי הבניה.

לגבי ההתאמה ברק, אניאישית זוכר (מגרד בראש) שכמה רמקולים עם טוויטר אלומיניום , או אל/מגנ ששמעתי, לא נשמעו משהו עם מנורות.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
בהחלט מהמדפיים הקטנים הטובים ביותר - בעיקר לאוהבי מוסיקה אקוסטית (קלאסי\ג'אז).
היה מעניין אם היית משדך להם מקור+מגבר של קריק - ששייכים לאותו אבא. לחילופין היה מעניין השידוך עם הסוגדן קלאס A שסקרת בעבר.
מתפלא שמצאת שלא מתאימים למנורות - לכאורה אמורים להתאים, בתור רמקול בהיר וקל יחסית לדחיפה.
ההסתייגות היחידה שלי היא מנושא התחום התחתון - נכון ששמעתי אותם בתנאים לא אופטימליים (אצל אמנון - כשהם מוצגים בתוך נישה מגבס דחוסים אל מול רמקולים אחרים), אבל הבאס שלהם נשמע לי רזה וחסר. במיוחד אם משווים לאחרים דוגמת קאבאס מינורקה (שגם נסקר פה), טריאנגל קומט, אוקטב סיגנצ'ר ועוד כמה מהמשפחה.

סביר מאוד להניח ששמעתה אותם ללא
תנאים אופטימלים.התחום התחתון של אפוס הוא בהחלט מרשים.
הקאבס והאוקטב עולים כ 5.8-6K ש"ח
לעומת 4.2K ש"ח לאפוס.
הטריאנגל רמקול מיוחד ומצוין כשלעצמו.
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
תיקון טעות קלה, לי יש M12.2

תודה ספי ידידי.

ראשית שימחת אותי כאשר גילית לי את הסיבה הטכנית לתחושה שלי. שמחתי עוד יותר לגלות שהמסקנה שלי בהאזנה מתמזגת עם הידיעה הטכנית.:)

בכל אופן, פוסט מעניין ומלמד כתבת, נהנתי לקרוא.(ורד)

לגבי השאר, נדבר על זה.(Y)

ז"א הדגם הקודם שדומה מאוד, ולא i

ובהחלט אני מתפעל.
 

AMIR ITACH

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
0
אחלה סקירה, האם הרמקול הזה טוב יותר מ- AURUM CANTUS V3M?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הוא שונה ממנו לחלוטין.

מדובר בטווח מחיר שונה, משפחת סאונד שונה, טופולוגיה שונה, והתאמת הגברה שונה לחלוטין.

אם תתאים ל-V3M אלקטרוניקה מתאימה הוא יהיה טוב יותר מהאפוס הספציפי הזה. אבל, לא הוגן להשוות רמקול של כמעט 9K לרמקול שעולה מחצית ממנו.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
צודק.
מה שכן מעניין להשוות שתי מערכות ברמת מחיר דומה עם שני הרמקולים הללו.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור