תומר,סקירה מרתקת מאוד(Y)
תומר,
נהניתי מאוד לקרא את המאמר, אני בציפיה למאמרים נוספים שלך
בזמנו היה שירשור בנושא B Amping (אשר נסגרוהוסר) הטענה בו הייתה כי על מנת להשיג צליל טוב יותר כדאי לחבר מגבר מנורות עבור צלילי המיד והגבוהים ומגבר טרנזיסטורי או דיגיטאלי עבור הצלילים הנמוכים דהיינו הבסים.
בהנחה שיש בטענה זו ממש, האם העובדה כי ב - Anat Reference II Professional ישנו מגבר פנימי לצללי הבס אז התוצאה תהיה טובה יותר אם נחברם למגבר מנורות?
שלום hm68!
ברצוני להגיב על שאלתך באופן אישי, משום שהתשובה איננה פשוטה:
ראשית, העדפותיי האישיות: אינני חסיד של מנורות. ישנם בשוק מגברי מנורות טובים, אולם עוד לא יצא לי לשמוע או למדוד מגבר מנורות שבאמת איננו משנה את הצליל במידה ניכרת. אני מעדיף מגברים solid-state בעלי ספק כוח גדול ויציב.
עם זאת, ישנם לקוחות רבים שלי שמשתמשים במגברי מנורות בהצלחה רבה. אולם, חשוב לשים לב לדרישות הרמקול מן המגבר:
הקו Anat Reference II הוא בעל נצילות גבוהה מן הממוצע, אולם בעל עכבה נמוכה, שמגיעה למינימום של 2.7 אוהם בטווח הנשמע, ולמינימום של מתחת ל-2 אוהם בתדירויות אולטרה-סוניות. לרוב 2 אוהם בתדירויות אולטרה-סוניות איננו בעייתי כלל (רמקולים אלקטרוסטטיים בד"כ יורדים מתחת לחצי אוהם בתדירויות אלה, ולכן כל מגבר סביר אמור לדעת להניע עכבה נמוכה בתדירויות גבוהות שממילא אינן מכילות עוצמות גבוהות), ולכן יש להתייחס למינימום של 2.7 אוהם כקובע.
הקו Kipod הוא בעל נצילות נמוכה מן הממוצע, אולם בעל עכבה גבוהה, שאיננה מכבידה על המגבר. המינימום עבורו הוא כ-4.5 אוהם.
לכן, אני ממליץ עבור Anat Reference II על מגברים בעלי 100 וואט ומעלה ע"מ ליהנות מן הטווח הדינמי של הרמקול, ובנוסף על המגבר להיות יציב. עבור Kipod אני ממליץ על 150 וואט ומעלה, אולם אין צורך במגבר יציב במיוחד.
אם מתעקשים על מנורות, שבד"כ אינן נכנסות ל-clipping חזק מעל ההספק ה"רשמי" שלהן, ניתן להסתפק ב-60 ו-80 וואט בהתאמה, כל עוד המגבר יציב מספיק.
לסיום, יש לזכור שוואטים אינם מדד יחיד לעוצמה. למשל, מגבר Accuphase A60 שמפיק רק 60 וואט הוא חזק די והותר עבור Anat Reference II, משום שספק הכוח שלו הוא יציב במיוחד.
לכל שאלה נוספת לגבי הרמקול, הינך מוזמן לפנות אליי בטל' 001-720-840-6441 או באי-מייל yoavSPAMFILTER@yg-acoustics.com (ללא המילה SPAMFILTER. פשוט לא מתחשק לי שתוכנות חיפוש יראו את האי-מייל שלי).
בברכה,
יואב גבע
YG Acoustics
היי יואב,
מה שלומך?
תהיה השנה במינכן?
מה חדש בקו המוצרים שלך?
תומר
היי תומר!
הכל טוב תודה, מה אצלך?
השנה שוב לא אציג במינכן. יש מבחינתי 2 בעיות בתערוכה זו:
1. לא ניתן למכור בה היטב ללא מפיץ מקומי מוצלח, ואנו מתקשים למצוא מפיץ גרמני טוב מספיק. עד כה קיבלנו פניות ממפיצים מן הדרג השני בלבד, ולא התעניין אף אחד מן המובילים בשוק.
2. התערוכה "נופלת" תמיד בדיוק על מסע המכירות ביפן באביב, שבו אנו מציגים בחנויות רבות ברחבי יפן את המוצרים, ומסייעים לנציגים המקומיים למכור ללקוחות מתלבטים. זהו אירוע שמבחינתנו מביא עימו כמות גדולה הרבה יותר של מכירות, ולכן מן הסתם אנו מעדיפים אותו...
מבחינת קו המוצרים אין חדש מאז שנפגשנו בלאס וגאס, אולם הפרוייקט הגדול שאנו עובדים עליו כעת הוא פתיחת machining department במפעל בארה"ב, שיכלול מכונת CNC מדהימה וענקית שמפותחת עבורנו כעת בגרמניה, וכן מכונות נוספות לצורך post-processing. יהיה מדובר בציוד מתוחכם ביותר שאין שני לו בתעשייה כעת, ויאפשר לנו לייצר במהירות גבוהה יותר ובכמויות גדולות יותר, מבלי לפגוע באיכות המוצר. אנו עובדים בשת"פ עם מהנדסים של Airbus בתכנון המכונה, משום שיש דמיון רב בין ייצור תעופתי לבין סוג העבודה שאנו מבצעים. הנסיון העשיר שלהם יסייע לנו מאד.
בברכה,
יואב
היי תומר!
הכל טוב תודה, מה אצלך?
השנה שוב לא אציג במינכן. יש מבחינתי 2 בעיות בתערוכה זו:
1. לא ניתן למכור בה היטב ללא מפיץ מקומי מוצלח, ואנו מתקשים למצוא מפיץ גרמני טוב מספיק. עד כה קיבלנו פניות ממפיצים מן הדרג השני בלבד, ולא התעניין אף אחד מן המובילים בשוק.
2. התערוכה "נופלת" תמיד בדיוק על מסע המכירות ביפן באביב, שבו אנו מציגים בחנויות רבות ברחבי יפן את המוצרים, ומסייעים לנציגים המקומיים למכור ללקוחות מתלבטים. זהו אירוע שמבחינתנו מביא עימו כמות גדולה הרבה יותר של מכירות, ולכן מן הסתם אנו מעדיפים אותו...
מבחינת קו המוצרים אין חדש מאז שנפגשנו בלאס וגאס, אולם הפרוייקט הגדול שאנו עובדים עליו כעת הוא פתיחת machining department במפעל בארה"ב, שיכלול מכונת CNC מדהימה וענקית שמפותחת עבורנו כעת בגרמניה, וכן מכונות נוספות לצורך post-processing. יהיה מדובר בציוד מתוחכם ביותר שאין שני לו בתעשייה כעת, ויאפשר לנו לייצר במהירות גבוהה יותר ובכמויות גדולות יותר, מבלי לפגוע באיכות המוצר. אנו עובדים בשת"פ עם מהנדסים של Airbus בתכנון המכונה, משום שיש דמיון רב בין ייצור תעופתי לבין סוג העבודה שאנו מבצעים. הנסיון העשיר שלהם יסייע לנו מאד.
בברכה,
יואב
היי תומר!
אכן, הינך צודק שאלו היבואנים מן הדרג הראשון, ובנוסף הייתי מחשיב גם את Sun Audio שלמרות שאינם מופיעים בתערוכה במינכן (הם ממוקמים בעיר וטוענים שהמבקרים בתערוכה מכירים אותם ממילא ומבקרים אצלם באופן תכוף) הם גם די חזקים.
אני מקווה למצוא מישהו מתאים בקרוב, אולם כרגע אין עדיין התקדמות.
אגב, יש לנו כעת מפיץ חדש באיטליה, ואני מאמין שהדברים שם יתקדמו יפה בקרוב.
בברכה,
יואב
מה עם ישראל?
יש מפיץ בארץ?
שלום Sonus!
כרגע אין מפיץ בישראל. ישנם מספר לקוחות שבביתם הרמקול (אגב, תומר ביקר אצל אחד מהם לפני זמן-מה וכתב על כך דיווח די מפורט. נדמה לי אפילו שבאתר זה...).
אשמח למצוא מפיץ ישראלי, אולם האמת היא שכרגע יש לי כמות די מכובדת של מכירות בישראל (ביחס לגודל הארץ כמובן) גם ללא מפיץ, ולכן אינני רואה בכך צורך מיידי.
מובן שאם אמצא מישהו שבאמת יכול להוסיף ערך לעומת לקוחות פרטיים שמוכנים להדגים בביתם אשמח לעבוד עמו/עמה, אולם בארץ שבה דרך השיווק היא בעיקר "חבר מביא חבר" אינני בטוח שישנם מפיצים רבים שמסוגלים לתת ערך מוסף אמיתי.
ישנו מפיץ אחד שאני יכול לחשוב עליו מיד שמאד הייתי שמח לעבוד עמו, אולם כבר יש קווי מוצרים מתחרים ואינני מאמין שהוא יכול להתמודד עם קו נוסף בצורה שתספק הן אותו והן אותי. סליחה שאינני מזכיר את שמו אולם אינני רוצה לפגוע במפיצים אחרים שאולי הם גם-כן מעולים אך פחות מוכרים לי.
בברכה,
יואב גבע
YG Acoustics