תקרית אקוסטית מסתורית ופתרונה

  • פותח הנושא gds
  • פורסם בתאריך

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
ביום שישי שלפני שמחת תורה התחלתי, ומסתבר גם שכנים בבניינים הסמוכים, לשמוע ולהרגיש תדר נמוך ופועם בחלקים שונים בדירותנו. ירדתי לרחוב והתחלתי לבצע סריקות ללא הועיל כי גם מדובר בתדר נמוך שהתפשטותו במרחב אינה כיוונית.
כאשר השכונה שקטה לקראת הערב וביום השבת התדר הזה ממש נכנס לעצמות ולמוח והשכנים ניסו לטכס עצה כיצד להפסיק את העינוי, העיריה מצידה לא מכירה כל עבודות תשתית באזור במיוחד מתחת לאדמה, המשטרה לא יכולה לעזור רק בשעות המנוחה ורק אם העוצמה היא בלתי סבירה.
החלטנו כמה שכנים לבצע סריקות מעמיקות יותר אך מקור הרעש לא אותר, מה שכן שמנו לב אליו היה שההפרעה מתגברת ונחלשת חליפות כל כמה מטרים במרחקים שווים עד ממש לשקט אם בצעד הראשון ישנה התגברות לקראת הצעד החמישי יש דעיכה וחוזר חלילה-התפשטות גלים והתאבכות קלאסית.

הפתרון: יש בניין חדש לקראת סיום במרכז השכונה שדרך קבע לנים בו שני שומרים\פועלים.
שכן הצביע על הבניין ואמר שאין בו תאורה כלל, חשדנו אומת שהגנרטור במרתף הבניין נכנס לפעולה כיוון שאותם פועלים חזרו לביתם והורידו את מפסק החשמל הראשי של הבניין ושכחו או לא ידעו שצריך גם לנתק את הגנרטור, ניסינו לאתר את הקבלן ללא הצלחה כי השלט הוסר ולמזלנו הגנרטור כילה את מלאי הסולר שלו ופעולתו פסקה.

הסיפור ממחיש עד כמה אקוסטיקה יכולה לתעתע, תדר מסוים יכול להישמע בנקודה איקס ומספר צעדים מנקודה זו הוא יכול להעלם, המקור יכול להיות מתחת לאדמה והתדר יכול לנוע גם דרכה מלבד באוויר.
 

נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור