לגבי התקליטים החדשים, ידוע שבהרבה מקרים נלקחו ממסטר דיגיטלי, האם נכון גם כאן?
היי עופר, צריך לקחת בחשבון, שניתן לאמר באותה מידה שבהרבה מקרים אחרים נלקחו ממסטר אנלוגי.. אמנם בד"כ שימוש במאסטר אנלוגי יצויין באופן ברור על גבי העטיפה, אך לא תמיד.
רוב הכותרים שעוברים אצלי מתהדרים במאסטר אנלוגי. אבל, לא תמיד זאת ערובה מוחלטת לתוצאה.
לפני שנה ביום התקליט 2012, יצא התקליט של DAVE BRUBECK OCTET באותה הסדרה,
והצלחתי לתפוס רק עותק אחד כי העדכון הגיע מאוחר, ומועד הPRE-ORDER עבר. לאחר ששמעתי אותו,
הצטערתי שלא הספקתי להזמין כמה עשרות עותקים ממנו. (אני עדיין חצי מבואס שלא שמרתי אותו לעצמי, ומצד שני מבסוט וחצי בשביל הלקוח שרכש).
פשוט תקליט מהמושלמים שנתקלתי להדגמת יכולת צליל אנאלוגית.
אז במקרה של שני אלה, לא מצאתי התייחסות לנושא המאסטר.
ההוצאה היא של CONCORD JAZZ, שהם הבעלים של הקטלוג של FANTASY. הם גם הבעלים של הMASTER TAPES. לפי איכות השמע אני מעריך שבמקרה של ההקלטות המוקדמות מראשית ימי הלייבל, ומכיוון שמדובר במספר כותרים מצומצם, הם טרחו לעשות את זה כמו שצריך.
אז עשיתי דבר פשוט, פתחתי את העטיפה והאזנתי להם.
בוא נגיד שאם הצליחו להגיע לתוצאה כזאת במסטר דיגיטלי, אז באמת חבל לטרוח עם מאסטר אנלוגי
זיו