תערוכת מינכן - רשמים

  • פותח הנושא yo-ss
  • פורסם בתאריך

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
זהו. חזרתי מגרמניה בתום טיול של כשבוע, לאחר תערוכת מינכן. אנסה לתמצת את החוויה בכללותה, יותר מאשר לתאר סאונד של מותגים אקזוטיים במילים.
יום שישי, לפנות בוקר. המקום- נמה"ת בן גוריון. שני חברים (לא לתחביב, סתם חברים) ואני עומדים, חצי רדומים, בתורים לבידוק. הקשר הישראלי של התערוכה מתחיל כבר כאן, דמות מוכרת מנופפת לי – מסתבר שניל מגיע גם, באותה טיסה. בהמשך אפגוש עוד רבים במתחם התערוכה.
מאחר והטיול הוגדר כטיול ולא כנסיעה לתערוכה, אני לא ממשיך ישירות מהמטוס למתחם MOC, אלא מתארגן בעיר ומגיע לקראת השעה 2 למתחם התערוכה. המתחם פתוח לקהל הרחב במשך 3 ימים, בין השעות 10 – 18. מחיר כניסה ליום 10 יורו (מגוחך ביחס לתמורה). התערוכה מחולקת לשתי קומות, קומה ראשונה: המון ציוד בתצוגה סטטית פתוחה ומעט קומבינות של חדרי הדגמה, שהקימו ממשטחי דיקט. אין הרבה מה לעשות שם חוץ מלשטוף את העיניים ולקנות דיסקים אודיופילים במחיר אודיופילי (אני ויתרתי). לצערי בזבזתי שעתיים בקומה הראשונה, עד שעליתי לדבר האמיתי בקומה העליונה. עשרות חדרים עם מיטב ציוד האודיו ומעט חדרי קולנוע ביתי (פיוניר וכאלה). היום הראשון היה כבר שרוף. למחרת הגעתי למשך כחמש שעות וביום השלישי הבנתי את הטעות ובאתי ליום מלא. מי שמתעניין ברצינות יכול וצריך להיות רק בקומה העליונה, שלושה ימים מלאים.
קצת רקע אישי: בשלוש השנים האחרונות שמעתי חלק גדול מהציוד המודגם בארץ, בעיקר במחירי ביניים ומעלה. סבלתי מסימפטומים של מחלות ילדות בחצי השנה הראשונה, כגון שיטוט וחיטוט במרחבי האינטרנט וקריאת ביקורות ציוד במגאזינים ידועים (=בדיחה מסחרית). עם הזמן למדתי לסמוך על עצמי ועל דעות של אנשים מנוסים ממני שאני מכיר (לרבות יבואנים, שהם לכאורה לא אובייקטיבים). התוצאה המפתיעה: מצאתי את עצמי בהמון חדרים עם רמקולים שניתן לזהות ע"פ שם ידוע של המותג ואלקטרוניקה לא מוכרת ברוב המקרים. לא אידיאלי מבחינתי (על חשיבות הרמקול במערכת לא הייתי שם 40% ביום אופטימי).

אווירה כללית
אהבתי:
הנינוחות, הפתיחות, הנימוס והסבלנות של המציגים.
הרצינות לנושא.
נשים – כן, באופן כללי אני נמשך, אבל גם בהקשר שלנו. מסתבר שישנן נשים המגיעות לבד / עם בן/בת זוג, ומגלות עניין אמיתי בהאזנה לציוד. חלקן שואלות שאלות, על חלקן ניכר כי יש להן ניסיון. כמה עברו איתי מחדר לחדר בעקביות ואחת מהן אפילו רשמה בכל חדר את רשמיה בפנקס קטן.
גאווה ישראלית- אבל באמת! יאיר תמם לבוש כמו חתן בחדר אפל ומסוגנן (פתח-תקוה על המפה!), יואב גבע עם סלוגן של חוצפה ישראלית (אבל יש כיסוי!) וכמובן מורל.

פחות אהבתי: לא תמיד יש שקט, התנאים הכלליים לא תמיד בעד האזנה (זה משתנה מחדר לחדר, ובחלק מהמקרים פיצחתי את השיטה: יש הסדר בין חדרים סמוכים, מי דומיננטי בווליום מתי. פשוט צריך להיות בחדר הדומיננטי וכשהוא מסיים לעבור לחדר הסמוך)

חירטוטי סאונד (למי שטרח לקרוא עד הלום)
כל מי שמתכוון לקנות מערכת בחצי מיליון שקל או יותר, על סמך אמון עיוור בהתרשמות הקצרצרה והדחוסה שלי – זה הרגע המכריע עבורו!
ונתחיל מהסוף: מיס יוניברס של מינכן 2009 היא לא אחרת מאשר MBL (צפוי, הא?). בגסות הייתי אומר שיש את מערכת העל של MBL ואת שאר התערוכה בנפרד. היו חדרים מדהימים, אבל שום חדר לא נתן את הנינוחות, הזרימה, הנפח, האיזון, השליטה, השקיפות, הפירוט, הנוכחות, הריאליזם, עידון ודינאמיות – יחדיו ובהרמוניה מלאה. במה זה במה: צריך לשמוע שורת כינורות נכנסת, במהלך קטע סימפוני, בשביל להבין שכל מה שהגדרתי עד עכשיו כבמה, מיקום והפרדת כלים תלת מימדית, הופך לפאתטי. אני לא טיפוס שנוטה להצטמרר ברבים, בחדר הזה זה קרה והרבה. לא שלא היו עוד חדרים פוטנציאליים, זה פשוט לא קרה בתנאים של תערוכה.
גם במחיר של כמה מיליוני ₪ זו לא מערכת מושלמת; הנפח הכללי עשוי להגדיל גם את הסולנית במרכז למימדים לא טבעיים. לא יודע עד כמה המערכת מסוגלת להיות אינטימית ובטוח שהיא לא מתאימה ל- 99% מהחדרים בארץ. אבל למה להיות קטנוניים?

המרשימים:
מסתבר שמערכות מאוד יקרות בדר"כ מספקות את הסחורה: פרזנטציה ענקית, איזון, דיוק ופירוט ברמה הכי גבוהה. חלק עם יותר נשמה, חלק עם פחות. איזופון, גרייפון, B&M, יואב גבע YG (קצת עוקצת לפעמים בגבוהים- ולא בגלל ההגברה של ASR, אבל מאוד מרשימה), בורמיסטר (טיפ קטן: מעדיף לשמוע את האלקטרוניקה בלבד, עם רמקולים אחרים). TAD – המדפיים נתנו הצגה מעולה, הריצפתיים גם, אבל לפעמים נשמעו לי קצת אגרסיביים (אולי אני לא רגיל לנפח ופרזנטציה ברמות האלו)

מתמחים:
הגודל של אוונגרד – חוויתי, אבל גדול מהחיים (נהניתי לשמוע את האיזון הטונאלי של המערכת היקרה, לאחר שהתרשמתי פעם בארץ מגוון כהה מלאכותי).
מג'יקו- אדיר בכלים אקוסטיים (לא שמעתי שם חומר אחר)

מפתיעים:
פוקאל מדפי מהסדרה הגבוהה, אלקטרוניקה של YBA- מסתבר שפוקאל לא חייב לעשות לי חור בראש. קארמה + אלקטרוניקה של קורד: משום מה הגעתי עם דעה קדומה שהרמקולים קרים וטכנוקרטיים- מה שממש לא נכון במציאות. הייתה בחדר גמישות מוסיקלית- חוויתי את ההאזנה הכי איכותית שלי לדיסק של מדונה. ואם זה לא הספיק, שמו אחרי זה סימפלי רד (כבוד ל- 80' ?)

מפתיעים לרעה:
ויויד הגדול- מעוצב כמו אגרטל ענק. לא יאמן אבל המיד שלו עמום. חשבתי שמשהו לא בסדר בהדגמה, אבל קיבלתי חיזוק לדעתי מבר סמכא ישראלי.
אדם – הרמקול הענק נשמע מתכתי וחסר נשמה לחלוטין
מורל – הגברת השמנה נשמעה כחושה. משהו שם לא עבד נכון בהדגמה.
וילסון מקס3 והגברה סולושיין – מרשימים בפרמטרים טכניים, אולי משהו בחדר לא הסתדר לי עם הבס.

אופייניים:
לחברות יש אופי עקבי בד"כ: טריאנגל שמציק לי בארץ בגבוהים, מציק לי גם בחו"ל בדגם יקר יותר. אודיו פיזיק גם ממשיך להישמע רזה/יבש/אנליטי.

חביביי הקהל:
כמה מערכות שלא ידעתי על קיומן ולא נראות הכי יקרות (יחסית):
ASW - הדיוק, האיזון והפירוט – יחד עם נעימות/מוסיקליות שלא בהכרח נמצאה במערכות יקרות אחרות. WADAX רמקולים מוגברים- פשוט ישבתי ושמעתי מוסיקה, כמעט כמו בבית. פיניט אלמנט- של הרהיטים, לא ידעתי בכלל שיש להם רמקולים. אהבתי.

הנעדרים:
טוב, אי אפשר להספיק את הכל (בטח שלא ביום + חצי +רבע שאני הייתי). ניים- עשו הדגמות בשעות מוגדרות- פיספסתי.
רמקולים שקופים מזכוכית- ראיתי בסוף התערוכה. לא שמעתי. ויזואלית מאוד מרשימים. רציתי לשאול אם הם נגד מים, יכול לעלף אורחים בסלון אם ימלאו אותם במים ודגים צבעונים.

אפילוג:
שעות אחה"צ, שמש חמימה במינכן, בדרכי חזרה לתחנת הרכבת אני חוצה את רחוב בורמיסטר (בחיי, יש שם שטראסה כזה BURMESTER), כולי עמוס רשמים, מנסה לעשות סדר בזיכרונות. בתחנת הרכבת אני מבחין בדמות מזוקנת – רן לוי. לפני שנה וחצי דיברתי איתו במשך שעה לפחות, בסגנון 'הכה את המומחה'. יש לו ידע פנומנאלי ונכונות לחלוק אותו עם מתחילים. במהלך הנסיעה חזרה למרכז אני מחכים מתחנה לתחנה – לא יכולתי לחשוב על סיום מוצלח יותר לתערוכה.
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יופי של תיאור, נהנתי לקרוא (Y)
אז המתמטיקה של החיים עבדה גם כאן? :)
 

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
תודה ליאור
מבחינת תמורה למחיר? בגדול כן - אבל בכפוף לתנאי שאופי המערכת מתאים לאופי הסאונד שלך.
היו לא מעט מערכות יקרות שלא הייתי רוצה לקחת משם
 

meir78

מושעה
הודעות
404
מעורבות
0
נקודות
0
נהנתי לקרוא (Y)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הגברה של ניים על הגברת השמנה לא עובדת. זה פשוט גרם לרמקול להשמע "אנמי" והוא רחוק מכך שנות אור.
 

aviv007

אוהב את התחום
הודעות
336
מעורבות
82
נקודות
28
יופי של פוסט,רואים שנהנית שם ! (Y)

בכלל,הסקירות של המבקרים הישראלים בתערוכה השנה פשוט גורמות לי לנשוך ת'מרפק בכל פעם,והמחיר כניסה של 10 אירו,בכלל בדיחה!
מקווה לעשות מאמצים בשנה הבאה...
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
נהניתי לקרוא!
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
גמאני נהנתי לקרוא. תודה. (ורד)
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
יופי של סקירה!
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
יפה מאוד.
הלוואי שהייתי יכול להיות שם גם.
 

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
תודה לכולם :)
נמר- יכול להיות, אני האחרון שיזלזל בהגברה. אבל אז נשאלת השאלה למה הציגו אותו בסט הזה?
אביב, אם אתה טס במיוחד עבור התערוכה, ולא לטיול במדינה, אז יש את כל העלויות מסביב. השנה הטיסות היו זולות: 280$ בלי להתאמץ, 180$ עם קצת מזל ברגע האחרון.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני מכיר את הגברת השמנה היטב, אני מכיר אותה בכמה סוגי חללים על לא מעט מגברים, קדמים, מקורות. הניים עושה להם רע אם אלה הרשמים של המאזינים.

הסקירה תעלה ממש בקרוב ושם תגלה שמערכת הרפרנס לרמקול הזה מורכבת מחלקים נטולי ניים.

שלא תהיינה הרגשה שאני מזלזל בניים ובמוצריה, לדעתי מדובר ביצרנים מעולה עם מוצרים מדהימים אך החתונה שלהם עם מוראל אינה מהמוצלחות.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
הגברה של NAIM מהדור האחרון מאוזנת בד"כ על הצד החם, עם דגש על הבאס הגבוה/ מיד-באס נמוך, ותחום גבוה מרוסן (מדי?). אם גם המוראל הנ"ל מרוסנים בתחום הגבוה, או מדגישים טיפה את המיד-באס, אני לא צופה לזה הצלחה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
תודה על השיתוף,
נהנתי ליקרא.(Y)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
שום מיד בס

הגברה של NAIM מהדור האחרון מאוזנת בד"כ על הצד החם, עם דגש על הבאס הגבוה/ מיד-באס נמוך, ותחום גבוה מרוסן (מדי?). אם גם המוראל הנ"ל מרוסנים בתחום הגבוה, או מדגישים טיפה את המיד-באס, אני לא צופה לזה הצלחה.
המורל אינו מרוסן בגבוהים,ולא שמעתי שום הדגשה בניים לכוון מיד בס \והי בס.
מה שהיה במינכן הוא מין צירצור ארוך ומביך,אבל מוכרך לומר שהטריאנגל מגלן -יחד עם נגרה צירצר הרבה יותר,ואז אפשר לומר שאנו בחברה מכובדת.
בסוד יכול לומר בתקווה שאף אחד לא יקרא זאת שמעולם לא שמעתי לא טריאנגל ולא ניים שהרשימו אותי,ותמיד תמהתי על החיוך המאושר של אייל בתערוכות כשמכונת המיגרנה מפציצה מאחרי גבו.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מפתיע. דווקא הטוויטרים של מורל מאוד מאוזנים, במיוחד אם זה הסופרימו.
כנראה יש פאק בקרוס אובר, או שבאמת המגבר לא מזיז לו (מה שנשמע הגיוני ).
למה נשמע הגיוני? כי המגבר הכי חזק של ניים הוא 140ואט, וזה ממש מה שלא מופיע בתמונה.
מההכרות שלי עם יחידות של מורל, אל אף היותן נצילות, הם מבקשות הרבה כח כדי לזוז נכון.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
ולפי הבדיקה במורל:
http://morelhifi.com/products/home_fatlady5.html
גם לא נצילה, גם מבקשת 300 וואט בערך, וגם 4 אוהם.
לא מבין את הרעיון:)

רק לסדר את האוזן, אני אוהב את היחידות של מורל.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
שניצל
לא יודע איזה הרכב שמעתם שם, ובאופן כללי Naim ממש לא טובים בתערוכות. אני חייתי עם הרכבים שונים של Naim רק 12 שנים, ושיפרתי עוד כמה סטים של חברים, כך שאני מכיר כל נגד במגברים האלו כדי לדעת להגדיר את האופי שלהם, קפיש?
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
(נעימה של הסנדק)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
...התרגזתי ברמה החברית, מכמה דברים שנכתבו בשרשור.
חשוב לזכור:
א. המבנה של ה- M,O,C נבנה בצורה מודולארית המאפשרת גמישות למציגים. בקומת הכניסה הוצג ציוד רב באולמות פתוחים ובמעט חדרי הדגמה, שקירותיהם עשויים מגבס!
ב. תנאי האזנה בחדרים היו סבירים ולפעמים פחות. החדרים נבנו מצינורות מתכת ומחללים גדולים מזכוכיות, שאינם מחמיאים לצליל. לעיתים נשמעה מוזיקה מחדרים סמוכים, בגלל בידוד לקוי של המחיצות בין החדרים!
ג. בחדרים רבים לא נעשה כל טיפול אקוסטי, או שהנ"ל היה מועט או לא נכון.
ד. בחדרים מסויימים הדגימו בעוצמה גבוהה מידי, כזו שהחדר התחיל כבר "להתערב" בתפוקת המוזיקה המשוחזרת.
ה. במספר מקרים, גודל הרמקולים לא תאם לגודל החדר. כולנו מכירים תופעות של הדהודים וגלים עומדים.
ו. חדר "חי" מידי (היו כמה כאלה), ללא ריהוט בעל תכונות אקוסטיות, עלול ליצור הדגשת יתר של הצלילים הגבוהים וכן הפרעה לדיוק הצליל, בגלל ההחזרים המתקבלים מהמשטחים "החיים" (זכוכיות).
ז. גם למיקום הישיבה בחדר, חשיבות מכרעת בהנאה מהצליל. המיקום המומלץ ביותר הוא ב- Sweet spot. האם המעבירים ביקורת ישבו בנקודה האופטימאלית מבחינה אקוסטית, עם מוזיקה מוכרת והאזינו ממושכות לכל setup? חלק מהם, כלל לא היו בתערוכה!
ישיבה במיקום שאינו אופטימאלי, תגרום להסקת מסקנות שגויות, באשר לצליל המערכת.
ח. מפאת השעה, לא ציינתי נושאים חשובים כגון: חשמל, חוסר זמן של חלק מהמציגים להעמיד setup ראוי, חוסר בקיאות באומנות ההדגמה (בחירת קטעי מוזיקה מתאימים ל-setup, מיקום והטיית הרמקולים, מרחק האזנה ועוד).
ט. האזנתי ל"גברת השמנה" ככל שהדבר התאפשר, בישיבה באמצע שורה שנייה, כאשר שורה ראשונה ריקה ממאזינים. היות והחדר של מוראל היה חשוב לי, חזרתי לשם מספר פעמים, כדי להאזין בתנאים נאותים. למרות מה שכתבו חברים אחרים על ה"גברת השמנה" ופסילתם של אחרים את הציוד של ניים, נהנתי בחדר ממוזיקה טובה ומצליל איכותי.
המסקנה שלי:
לחדר ולאקוסטיקה חשיבות גדולה והשפעה רבה על התוצאה המתקבלת מהציוד המודגם, לכן, התרשמות בתערוכת אודיו היא ראשונית ואינה תחליף להאזנה נוספת בתנאים נינוחים, רצוי עם שאר פרטי הציוד שברשות המאזין ועם מוזיקה מוכרת. ישנם מוצרים גרועים. לא כאן המקרה. מכאן ועד פסילת מוצר ופגיעה במוניטין של יצרן/יבואן, הדרך ארוכה.​

לילה טוב,
תומר
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור