תחרות בין מערכת סופר מושקעת לבין מערכת הרבה יותר פשוטה וזולה !


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
מאחר שאני רואה מזה מספר שבועות שהעסק באתר תקוע , ועניין השיתוף בתחביב לא ממש מעניין פה את החברים ,
החלטתי לשתף אותכם בקרב קשה שנערך אצלי בבית בין שתי מערכות שונות , אחת מודרנית ויקרה (יחסית) , לבין מערכת עתיקה ויחסית "זולה " (לא כל כך ), ולנסות להביא את שתיהם כתף אך כתף באיכות ,וכל זאת בכדי לראות האם יש משמעות לסכומים העצומים שחלקנו משקיעים תוך שכנוע עצמי שכך יותר טוב ,
אני במקרה יצא שיש לי מספיק ציוד כבלים ורמקולים בכדי לבנות שתי מערכות שעומדות אחת ליד השניה , שתיהם ענקיות (אישתי רוצה לקרוע אותי ) ,

המערכת היקרה (השרשרת )

מחשב מיוחד שהוזמן במיוחד מאנגליה - ממיר EMM XDS1 - קדם LUXMAN 1000 -רום קורקשיין LYNGDORF RP1 - מגברים- ,4 מונובלוקים LUXMAN 800 CLASS A, שתיים לצד בביאמפינג הוריזונטלי - רמקולים - גדולים מדי ALBEDO ATESIA מחוברים פעמים כפול אחד לגבוהים\מיד והשני לבסים בכל צד , (לא נתעסק עם הכבלים )

המערכת ה"זולה " (השרשרת )

מחשב אותו דבר - ממיר זהה ,- קדם VAC רנסנס סיגניטר שתי חלקים שפופרתי - רום קורקשיין , לינגדורף נוסף (יש לי שתיים ) מכוייל בהתאם למערכת שמחובר , מגבר - אנטם M1 קלאס D או אייר טיגט שפופרתי לחליפין , רמקולים - ALTEC LANSING 604 K שהינו 16 אינץ קונצנטרי (קומפרשיין טוויטר באמצע )נצילות 100DB /

במערכת "היקרה " האינפוט הוא XLR , ואילו ב"זולה" RCA .

כלומר אני במצב שיכול לעשות MUTE לאחת מהמערכות ולהפעיל מיד את השנייה אחרי איזון העוצמות ,וכך לשמוע האחת או השניה תוך חצי שניה ולכן לא לאבד את הזיכרון השמיעתי שכידוע לכם נעלם מהר ,

אין מה לומר שהיתה מלחמה קשה שעדיין נמשכת לאזן את המיקומים , כבלים , שינויים בקרוס המתכוונן , כיול ה RC בהתאם למצב ולמערכת -והנה שתי המערכות עובדות טוב ואפילו נשמעות דומה , כך שקשה לי לומר מה אני מעדיף ,
וקחו בחשבון שמדובר במגברים כל אחד בקלאס שונה , והאלטק בן 40 לפחות (אני בניתי לו תיבה אצל נגר נפלא עם פורטים שיורים לריצפה , באלבדו יש כבר טרסמישיון ליין ,
בקיצור , הכל שונה ולמרות הכל התוצאה בחדר כתף אל כתף , ואני למזלי במקרה זכיתי שיתאפשר לי להשוות התוצאה עם ציוד כל כך שונה אחד מן השני ,
אין ספק שהמצב הזה מעורר מחשבות האם יש צורך לקנות "מותגים " , האם יש לעניין השפעה משמעתית על הצליל , הייתכן שהחדר בו הם נמצאים קובע הרוב ולאו דווקא המגבר או הרמקול ,
בכל מקרה ,מכיוון שמדובר בתחביב ,העיסוק הזה בשתי מערכות שונות בתכלית לעיתים מרגש ,וקצת משנה את התפיסה לגבי מותגים או איזה ציוד נשמע יותר טוב , איזה כבל יותר מתאים , מה שכן , יכול להיות שחלק מהמוסיקה מתאים באחת מהמערכות ואילו אחרת בשניה ,
שיהיה לכולם גמר חתימה טובה ותספרו לנו מה קורה אצלכם מעבר לחיפוש מיקרופון .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
הנה
 

תמונות מצורפות

  • 0FB1DFB4-5ED3-48FD-A24E-AAAF7FB08F28.jpeg
    0FB1DFB4-5ED3-48FD-A24E-AAAF7FB08F28.jpeg
    KB 133.2 · צפיות: 167

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
עוד, חלק מהVAC (הספק בארון) ,הפרה של לקסמן , מחשב , זוג RC , ומגבר שפופרות AIR TIGHT עם EL34
 

תמונות מצורפות

  • IMG_8317.jpeg
    IMG_8317.jpeg
    KB 162.9 · צפיות: 131
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
מגברים פעמיים כפול , שמאל וימין
 

תמונות מצורפות

  • IMG_8320.jpeg
    IMG_8320.jpeg
    KB 132.7 · צפיות: 110

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
בעצם יכול לנגן האלטק "פול שפופרות " עם הואק והאייר טייט , או לחליפין עם האנטם קלאס D שהוא 1000W ב8 אוהם , תשמעו , לא תתלכלכו על מגברי קלאס D , אין אפשרות "לקפל " אותם באף עוצתה או שמץ של דיסטורשיין (מי שרוצה לשרוף הרמקול שלו שיביא פה :D), אבל אני מגן עליו באמצעות BUFFER דרך הRC.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
קמתי ב3 בבוקר בשבת , ססאמו - אז מה יש לי לעשות חוץ מלבלבל לכם המוח ? האמת נמנע מלדבר על עוד דברים כמו למשל השפעת כבלי רמקול שאתם רואים חלקם ליד המגברים .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
יש טילים על המרכז
 

anatoli

אוהב את התחום
הודעות
146
מעורבות
24
נקודות
18
מעניין, תודה על השיתוף. במיוחד במערכות כל כך שונות מעניין שמגיעים למשהו דומה באוזן.
מסקרנות, כמה המצב הזה משתנה אם אתה מכבה את התיקון של הלינגדורף? הרי הוא מנסה להביא את הסאונד משתי המערכות לאותה מטרה (אלא אם הגדרת בצורה שונה את מה שהם אמורים לעשות עם כל אחד מהמערכות).
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
הליינגדורף מתעסק בעיקר עם ההחזרים בחדר ומשאיר צליל הרמקול פחות או יותר אוטנטי כפי שתוכנן , לא ניתן להגדיר שונה בין מערכת אחת לשניה או לחליפין לקבוע גרף בהתאם לחוסר הבנה שלך , בקיצור הוא עושה מה יש ,עיקר התכונה שלו היא להתאים פאסות ולנסות להתגבר על החזרים , שונה לחלוטין מטרינוב למשל .
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
598
מעורבות
363
נקודות
63
הכל נכתב כמה שעות לפני תחילת הארוע אם תשים לב , ( שבת בבוקר ב4 )אבל מודה לך על הקומפלימנט .( אתה ממש SLIM )

וגם אם היה נכתב היום אין בזה כל פסול.
קצת אסקפיזים לא יזיק לאף אחד.
מבחינתי לפחות שניצל מוזמן בחפץ לב לחלוק את כל התובנות שצבר במשך השנים.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,122
מעורבות
1,124
נקודות
113
לא! פשוט לא!!!!!
לא מעניין מה נאמר ובאיזה הקשר ולא מעניין באיזו שעה, לפני או אחרי שנשחטו פה משפחות שלמות.
לא מעניין מי התחיל אבל פה זה מסתיים! בכל זמן אחר הייתי נוהג אחרת אבל לא כעת. לא כשכולנו נמצאים במצב הזה.
התגובות הקרביות הוסרו ונשלחו הודעות לשני חברי הפורום עם הסבר לסיבת המחיקה.

שנדע ימים טובים יותר!
תודה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
חברים. הפורום הזה מנותק ממה שמתרחש בחוץ. לא בגלל שזה לא חשוב חס ושלום. זה חשוב וכולנו מתוסכלים. אבל האתר הזה הוא ״חדר בריחה״ ממה שמתרחש ואני יאפשר לכל אחד לכתוב בו כרגיל. השיתוף של אלדר גם ברגעים כאלה הוא דבר מבורך. לצאת קצת מהדיכאון, מהאבל.

אין שום סיבה שבעולם שמישהו יחשוש לכתוב בגלל המצב במדינה. להיפך, שיכתבו ויחלקו למרות המצב במדינה.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,122
מעורבות
1,124
נקודות
113
זה בסדר גמור נמר. אבל לא חושב שיש מקום לתגרות ומלחמות מיותרות בימים אלו. קצת ריסון ואיפוק לא יזיקו.
בכל זאת, ימים קשים באופן קיצוני.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
לא! פשוט לא!!!!!
לא מעניין מה נאמר ובאיזה הקשר ולא מעניין באיזו שעה, לפני או אחרי שנשחטו פה משפחות שלמות.
לא מעניין מי התחיל אבל פה זה מסתיים! בכל זמן אחר הייתי נוהג אחרת אבל לא כעת. לא כשכולנו נמצאים במצב הזה.
התגובות הקרביות הוסרו ונשלחו הודעות לשני חברי הפורום עם הסבר לסיבת המחיקה.

שנדע ימים טובים יותר!
תודה.
תן להוציא העצבים ,
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,122
מעורבות
1,124
נקודות
113
תוציא חביבי תוציא. כולנו צריכים להוציא.
רק שלא תשרוף לנו איזה אקוטון בדרך. זמני השילוח לארץ עכשיו עוד יותר על הפנים. ;)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
מומחה בהחלפת דרייברים .
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
653
נקודות
113
ב"ה נדע ימים יותר טובים, בינתיים אפשר לנסות להתנהג בשפיות ולדון בזוטות שגורמות לנו לייחל לנורמליות ולצדדים היפים של החיים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
קצת התקשיתי עם התגובה של סלים שנמחקה בינתיים , אבל כמו כל עם ישראל מודאג מהמצב
 

AlteKaker

חבר אתר
הודעות
26
מעורבות
11
נקודות
3
מאחר שאני רואה מזה מספר שבועות שהעסק באתר תקוע , ועניין השיתוף בתחביב לא ממש מעניין פה את החברים ,
החלטתי לשתף אותכם בקרב קשה שנערך אצלי בבית בין שתי מערכות שונות , אחת מודרנית ויקרה (יחסית) , לבין מערכת עתיקה ויחסית "זולה " (לא כל כך ), ולנסות להביא את שתיהם כתף אך כתף באיכות ,וכל זאת בכדי לראות האם יש משמעות לסכומים העצומים שחלקנו משקיעים תוך שכנוע עצמי שכך יותר טוב ,
אני במקרה יצא שיש לי מספיק ציוד כבלים ורמקולים בכדי לבנות שתי מערכות שעומדות אחת ליד השניה , שתיהם ענקיות (אישתי רוצה לקרוע אותי ) ,
..
אני רק שאלה לאדון שניצל,
קודם כל, אני עוקב אחריך כבר מאז ששיתפת את המערכת שלך בעידן הקורונה, ומה שתפס אותי הוא ההבנה שהרום קוריקשן הוא החלק הכי חשוב אצלך במערכת, ובעקבותיך, גם אצלי. מהרגע שהתחלתי ליישם רום קוריקשן (אפילו כניסיון - כטיוטה, אחר כך דייקתי בעקומת התיקון והפרדתי את התיקון לרמקול שמאל וימין כדי לקבל תוצאה מדוייקת יותר), וכבר בשלב הטיוטה, הניסיון, הבנתי שאי אפשר לחזור אחורנית !
אין חדר שאין בו בעיות. ובמיוחד למי שאוהב במה גדולה ושומע בעצמה שמערבת את החדר - אי אפשר לחזור אחורנית נקודה.
שאפו לך - אתה הראשון שהעיר את עיניי בנושא הרום קוריקשן.

עם זאת, אני מתרשם שאתה מיישם אותו באופן הבא, לך יש רכיב יעודי Lyngdorf שהוא מחובר (אם הבנתי נכון) בין הקדם-מגבר שלך, לבין ההגברה שלך.
זאת אומרת שאתה מיישם את התיקון על כל המקורות, ללא יוצא מן הכלל.

אני סבור שהדרך היותר טובה, היא לא להכניס חוליה נוספת שמסבכת את ה Setup, שהרי ה Lyngdorf נאלץ לדגום מחדש (יש לו ממיר אנאלוג-לדיגיטאל בכניסה) ואז המעבד אות של ה Lyngdorf מבצע את התיקון (כמובן שהתיקון מתבצע מתמטית לאחר המרה לדיגיטאל), ואז ה Lyngdorf נאלץ להמיר בחזרה את האות הספרתי - לאות אנאלוגי עם ממיר DAC שיש לו ביציאה. ומשים היישר להגברה שלך.
אני סבור שההמרות האלה פוגעות בצליל, שהרי, למה לך להשקיע במקור כה יקר כמו ה EMM, שיש לו DAC משובח והוא ה DAC היחידי שאתה רוצה לעבור דרכו. אצלך אתה עובר עוד שני המרות נוספות על ידי DACים נחותים יותר שיש בכניסה וביציאה של ה Lyngdorf.

לא עדיף ליישם את עקומת התיקון כבר במקור, עוד שהאות דיגיטאלי ?
האם חשבת לנסות ליישם זאת באמצעות Roon? (לדעתי הוא הטרנספורט הדיגיטאלי הכי טוב שיש ומאפשר תיקון ברזולוציה גבוהה והפרדת התיקון לרמקול שמאל וימין. ראוי לציין שכח העיבוד של Roon הוא למעשה לא מוגבל כי הוא משתמש בכח העיבוד שיש לך במחשב - והוא גדול בהרבה ויכול ליישם עקומות תיקון בעלות רזולוציה גובהה משמעותית מהיכולת של מעבד האות שיש ב Lyngdorf)
באופן הזה, אני נהנה מהמרת DAC אחת בלבד. (ולא חוטא בשלוש המרות כמו אצלך).
מה דעתך?
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני רק שאלה לאדון שניצל,
קודם כל, אני עוקב אחריך כבר מאז ששיתפת את המערכת שלך בעידן הקורונה, ומה שתפס אותי הוא ההבנה שהרום קוריקשן הוא החלק הכי חשוב אצלך במערכת, ובעקבותיך, גם אצלי. מהרגע שהתחלתי ליישם רום קוריקשן (אפילו כניסיון - כטיוטה, אחר כך דייקתי בעקומת התיקון והפרדתי את התיקון לרמקול שמאל וימין כדי לקבל תוצאה מדוייקת יותר), וכבר בשלב הטיוטה, הניסיון, הבנתי שאי אפשר לחזור אחורנית !
אין חדר שאין בו בעיות. ובמיוחד למי שאוהב במה גדולה ושומע בעצמה שמערבת את החדר - אי אפשר לחזור אחורנית נקודה.
שאפו לך - אתה הראשון שהעיר את עיניי בנושא הרום קוריקשן.

עם זאת, אני מתרשם שאתה מיישם אותו באופן הבא, לך יש רכיב יעודי Lyngdorf שהוא מחובר (אם הבנתי נכון) בין הקדם-מגבר שלך, לבין ההגברה שלך.
זאת אומרת שאתה מיישם את התיקון על כל המקורות, ללא יוצא מן הכלל.

אני סבור שהדרך היותר טובה, היא לא להכניס חוליה נוספת שמסבכת את ה Setup, שהרי ה Lyngdorf נאלץ לדגום מחדש (יש לו ממיר אנאלוג-לדיגיטאל בכניסה) ואז המעבד אות של ה Lyngdorf מבצע את התיקון (כמובן שהתיקון מתבצע מתמטית לאחר המרה לדיגיטאל), ואז ה Lyngdorf נאלץ להמיר בחזרה את האות הספרתי - לאות אנאלוגי עם ממיר DAC שיש לו ביציאה. ומשים היישר להגברה שלך.
אני סבור שההמרות האלה פוגעות בצליל, שהרי, למה לך להשקיע במקור כה יקר כמו ה EMM, שיש לו DAC משובח והוא ה DAC היחידי שאתה רוצה לעבור דרכו. אצלך אתה עובר עוד שני המרות נוספות על ידי DACים נחותים יותר שיש בכניסה וביציאה של ה Lyngdorf.

לא עדיף ליישם את עקומת התיקון כבר במקור, עוד שהאות דיגיטאלי ?
האם חשבת לנסות ליישם זאת באמצעות Roon? (לדעתי הוא הטרנספורט הדיגיטאלי הכי טוב שיש ומאפשר תיקון ברזולוציה גבוהה והפרדת התיקון לרמקול שמאל וימין. ראוי לציין שכח העיבוד של Roon הוא למעשה לא מוגבל כי הוא משתמש בכח העיבוד שיש לך במחשב - והוא גדול בהרבה ויכול ליישם עקומות תיקון בעלות רזולוציה גובהה משמעותית מהיכולת של מעבד האות שיש ב Lyngdorf)
באופן הזה, אני נהנה מהמרת DAC אחת בלבד. (ולא חוטא בשלוש המרות כמו אצלך).
מה דעתך?
לא הבנתי: אם המקור דיגיטלי, אפשר לחבר אותו ישירות לכניסה דיגיטלית של ה‑RC, ואם יש DAC חיצוני משובח, אפשר לחבר יציאה דיגיטלית של ה‑RC ל‑DAC, כך שיש רק המרה אחת.

רק אם המקור אנלוגי יש צורך בהמרה נוספת אחת, ADC.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור