שתי שאלות על מצלמות וידאו סוני


TomerHaimShaked

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
שלום לכל חברי הקבוצה!

אשמח מאוד לקבל את לעזרתכם.

מתנצל מראש, אני חדש פה וייתכן ששאלות אלו נשאלו ונענו בעבר...

ברשותי מצלמת וידיאו של סוני HDR XR520E
בעקבות מכה שספגה נפגע המנגנון המגנטי של העדשה האחראי על הפוקוס האוטומטי.
במעבדה אמרו שצריך להחליף את העדשה הפנימית.
בפנייה לישפאר - החזירו תשובה שהעדשה הספציפית הזאת אינה מסופקת יותר מצד היצרן.
בחיוג לסוני ארה"ב אמרו שאינם תומכים בדגם מאחר והוא אירופאי ולא אמריקאי.

האם מישהו מכיר טכנאי \ מעבדה \ מישהו שיכול להציל את מצלמתי ?....

שאלה נוספת,

אני חושב על לרכוש את ה Sony FDR-AX100 - מצלמת 4K של סוני.
האם מישהו רכש את המוצר? האם מומלץ?
האם לדגם האמריקאי המצלם ב 60p יש יתרון כלשהו על האירופאי המצלם ב 50p ?
ההבדל בעלות היא 1500 לטובת האמריקאי, האם שווה לרכוש בארה"ב\קנדה או בארץ ?

תודה מראש לעונים,
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שלום לך,
לצערי, לא מכיר מעבדה כזו למצלמה שלך, אולי שווה לבדוק מול סוני איטליה / אנגליה.
לגבי ה- AX100, זו מצלמה משוכללת ואיכותית למדי, עם יתרון בדמות 4K. לאיזה צרכים אתה מצלם? אם אתה צריך להעביר חומרים לברודקאסט, אז צריך מצלמה שתומכת ב- 25p כמו הדגם האירופאי. יכול להיות שהדגם האמריקאי תומך גם בקצבי 25p/50p - תבדוק את העניין הזה.
 

TomerHaimShaked

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
בדיוק אתמול שלחתי מייל לסוני UK. הם לא עובדים בראשון . מקווה שמחר אקבל תשובה.

אני מצלם הופעות מוסיקליות\ מחול\ נופים\ סרטוני תדמית\טיולים.
בעיקר חומרים לרשת (יוטיוב\אתרים\פייסבוק) לא לשידור.

לפי מה שאני רואה האמריקאי אינו תומך 25p
VIDEO RESOLUTION
AVCHD:1920x1080/60p(PS),24p(FX,FH),60i(FX,FH), 1440x1080/60i(HQ,LP), MP4: 1280x720 30p, XAVC S 4K :3840×2160/30P, 24P, XAVC S HD :1920x1080/60P, 30P, 24

PROGRESSIVE MODE
AVCHD : 60p/24p, Progressive recording, MP4: 30p, Progressive recording, XAVC S 4K : 30p,24p Progressive recording, XAVC S HD : 60p,30p,24p Progressive recording
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אם זה לרשת, אז אין בעיה. תוודא שיש לה מהירות סגר של 1/50 או מצב "אנטי פליקר" גם ל- 50Hz, אחרת תהיה לך בעיית הבהובים עם תאורה סביבתית בלילה.
 

TomerHaimShaked

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
Shutter
SHUTTER SPEED
1/8-1/10000
לגבי אנטי פליקר,
לפי מה שאני מבין There is an anti flicker setting
אנשים מדווחים על הבהוב אבל כנראה בגלל הצגים בהם הם צופים בחומרים ולא כי קובץ המקור מכיל הבהוב.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
שני הדברים שכתבת לא מאשרים מה שצריך לבדוק.
נתקלתי כבר במקרים בהם במצלמות אמריקאיות היתה רק מהירות סגר 1/60 ולא 1/50. ואנטי פליקר יכול להיות רק ל- 60Hz עבור אמריקה, צריך להיות גם 50Hz עבור אזורי PAL.
אני לא יודע על איזה הבהוב הם מדברים (אולי תופעות אחרות), אבל אחרי שההבהוב תאורה הוקלט בווידאו, הוא יופיע תמיד ועל כל מסך.
 

TomerHaimShaked

חבר מתחיל
הודעות
4
מעורבות
0
נקודות
1
תודה אם כך בהחלט אבדוק זאת בחנות.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
רק הערה קטנה,
בשוק הברודקאסט לא עובדים ב 30p או 25p
רק 50i או 60i או 50p או 60p
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
לא עובדים ב- 25p? אני לא מכיר מישהו שמצלם כיום ב- 50i.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
בארץ ערוץ 1 HD?
אתה יכול לצלם איך שאתה רוצה
אפשר לצלם 25p , לראות במחשב או ישירות על המסך בסלון, או סרטים דרך האינטרנט או ביוטיוב,
אבל השידור בכבלים או הלווין (ברודקאסט) יהיה תמיד 50i ( בארץ ובאירופה) או 50p
ו 60i או 60p בארצות הברית (בעצם זה לא 60, זה 59.94 אבל זה כבר דיון אחר),
כאשר מצלמים ב 25p ומשדרים ב 50i התמונה עוברת interlacer
פעולת ה interlacer לא תיהיה נאמנה למקור מכיוון ששני הפילדים (השדות - שורה כן שורה לא) יהיו זהים במישור הזמן כאשר צולמו, למשל, אם יהיה לך קו אלכסוני שזז אתה תראה שיניים או קפיצות קטנות, אם תצלם ב 50i לא יהיו שיניים כי השדות משלימים את האלכסון בתזוזה (או תמונה שיש לה תזוזה מהירה ימינה או שמאלה , לא יהיו קפיצות קטנות)
אם כבר, אז מצלמים ב 50p היום , גם כאשר תשדר 50i (חצי רזולוציה לכל שדה) האלכסונים לא יפגעו וגם תזוזה לא תפגע , כי כל P שונה מקודמו במישור הזמן.
 

נערך לאחרונה ב:

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תודה על ההסבר, אבל הכל ידוע (עשיתי על זה כתבה לפני שמונה שנים
http://www.dtown.co.il/articles/126.html )
ועדיין, כל מי שאני מכיר אישית, כבר לא מצלם שנים ב- Interlaced.
 

arix

חבר משקיען
הודעות
2,341
מעורבות
486
נקודות
83
צודק,
היום כולם מצלמים ב 720P 50 או 1080p 50
גם אני מצלם ב 1080p50
אבל יש עדיין מצלמות שידור ב 1080i
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור