שעתיים וחצי של אודיו אמיתי...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
מי שלא מתעצל מוזמן:
http://www.youtube.com/watch?v=SY5hI98HEi0&feature=related

תומר
 

Giant Steps

אוהב את התחום
הודעות
151
מעורבות
12
נקודות
18
תודה תומר! היום הצלחתי להקדיש לסרט רק 20 דקות, אך הדיון מרתק ואין ספק שמצאת עבורי סרט לצפייה בסופ"ש!
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
(Y)תודה.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אני מתחבר לטענה מרכזית שמיקל פרמר מציג- אנשים הפסיקו לשמוע מוזיקה כמוזיקה.
מוזיקה הפכה לרקע ולא לדבר עצמו.
הטענה הבאה שלו היא החויה הרגשית שאודיו טוב (במקרה הזה וניל) יוצר , לעומת חוויה אחרת סינטטית.
על זה אני מתחבר לדברי הביקורת של יואל (שאני מסכים איתם לחלוטין) בעקבות השירשור על הממיר של טדי פרדו.
למרות שהטענה שלו גרמה לכמה "חרדים" לאי נוחות כי משתמע בה ביקורת וזה מאוד לא יפה לבקר- אני חושב שבבסיסה של הביקורת של יואל מאוד נכונה.
השוואה של בלה בלה בלה ל בלה בלה בלה
עם תיאורים של בס מהודק ,גבוהים כאילו ואחרים ובלה בלה בלה. לא הוזכר איזה מוזיקה הושמעה (כי זה לא חשוב לאודיופילים) ובטח לא הייתה התיחסות למה המוזיקה בקונפגורציה מסויימת גורמת למאזין בתפיסת המוזיקה ולא בתפיסה של אפקט כזה או אחר.
גם הטענה שהמערכת לא מוכרת היא מגוחכת. מה עם להאזין ולהרגיש האם המוזיקה מרגשת אותך או לא? למה חייבים להכיר את המערכת? למה לא להתייחס למוזיקה כמוזיקה?
הסיבה לכל אילו הוא שלהרבה אודיופילים אין בכלל רפרנס של סאונד. הם לא הולכים לשמוע תזמורת או הופעות על רקע קבוע ולכן אין להם בכלל רפרנס לסוג הסאונד שהם רוצים להשיג. מתי התרגשתם מתזמורת איקס באולם אלפה ולא באולם בטא כי המסר המוזיקאלי הצלילי-היה יותר או פחות טוב?
למה אנשים לא באים ומספרים על הרפרנס שלהם בסאונד-תזמורת איקס באולם ויי מנגנת את .....
היכן הרפרנס של הופעה חיה לסאונד? הרי הופעות חיות שונות אחת משניה וחלקם נשמעות טוב יותר או טוב פחות?
כאשר אנשים יבינו מהו הרפרנס שלהם מבחינת הסאונד האמיתי (לא דרך מערכת) הם יוכלו להבין מה הם מחפשים.
אודיופילים מחפשים אפקטים. הבס יותר הדוק=יותר טוב. רקע יותר שחור= יותר טוב. שומעים את השיעול של הסדרן מקצה האולם-מערכת מפורטת= יותר טוב.
עבור "היותר טוב" האילו, גם שווה לשלם.
אבל מה,,,אמאמאמההה:
כל האפקטים הללו , גם שיהיו הכי טובים שקיימים על כדור הארץ, לא קשורים למוזיקאליות או חויה מוזיקאלית צלילית.
ביום שאודיופיל ידע להאזין למוזיקה ולא לאפקטים, ברגע שיהיה לו רפרנס, זכרון של חוייה אמיתית (ברנשטיין מנצח על הפלהרמונית את מאהלר 1 בהיכל התרבות כיסא 64)
-החוויות המתוארות , יהיו בעלות משמעות אמיתית.
אישית, לא מחשיב שום התייחסות של פלוני למוצרים, כאשר הוא משתמש במוזיקה כדי להגדיר את אותם המוצרים-אם אין לו ניסיון מספיק באזנה למוזיקה אמיתית.
מי שלא הולך לקונצרטים של תזמורות באופן רגיל- מבחינתי לא יודע בכלל להבין ולתאר מכשירי אודיו-כאשר מוזיקה קלאסית מושמעת. כנ"ל בג'אז או בכל צורת מוזיקה אחרת.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
דיז , לא נעים לי לומר לך אבל אתה טיפה מקשקש כאן . אין שום קשר בין הופעה ו/או קונצרט למוסיקה . אני אחשוף טיפה מהנסיון שלי רק בשביל ההדגמה של הנקודה (יש לי המון מקרים של נקודות בזמן שבו המוסיקה גרמה לי התרגשות אדירה שהיא כמעט חוויה מיסטית , אני בוחר בשתיים האלו להדגים נקודה )

1 - הלכתי לטיול לילי בחורף , לילה רגוע שמיים ללא עננים , וOUT OF THE BLUE אני מרגיש כאילו הפינק פלוייד מנגנים מהשמיים (ולא אני לא צוחק ולא מספר סיפורים )
2 - הופעה חיה של U2 בחיפה לפני המון שנים , סאונד גרוע , מקום שלדעתי לא ממש מתאים להופעת רוק בקליבר הזה , ועדיין חוויה שלא נשכחה במשך שנים

הנקודה כאן שלא תמיד הציוד /ולא התנאים /ולא שמיעה של הקונצרט לפני זה למטרות השוואה/ אלו יכולים לעזור , אבל את החוויה מיסטית שמוסיקה יכולה לתת , אתה עשוי לקבל גם בתנאים שאינם אופטימליים .
דבר נוסף , כול רצון לשחזר את החוויות האלו , נדון מראש לכשלון , אני חושב שמידי פעם בפעם אלוקים/יקום (כול אחד יבחר מה שהוא רוצה:D )נותן לך מתנה .
אז לבוא ולומר שאתה יכול לומר על מערכת משהו רק אם שמעת קונצרטים , זה יותר מטיפה שחצנות שלענ"ד אינה במקומה .

וכן אני מודע לכך שחלק מהחברים כאן לא שמע ולא ישמע את זה אף פעם , וזה בגלל הגישה שלהם , אבל תבדיל בין זה ובין הנגישות לקונצרטים , כי רק נגישות לקונצרטים לא תקנה לך את זה
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
דיז בוקר טוב
במקום להעביר ביקורת שלילית אלינו, האספסוף ההדיוט, שלא מבין כלום, ולא היה בקונצרטים לדבריך,
תנסה פעם אחת להיות חיובי בגישה שלך.
אין לי אישית בעיה עם ביקורת.
יש לי שאישית בעייה עם סגנון, ואתה גדול בעלי ה"סגנון".
ברור שיש לך נסיון כלשהו, אבל הארס שאתה מזריק כל פעם בין השורות הוא בלתי נסבל.
תלמד לכתוב בלי לרדת ולשלול אנשים אחרים.
אולי אז יתפתח כאן פורום על רמה, ואנשים יוכלו ללמוד מאנשים אחרים.
די כבר עם ההתנשאויות.
תודה ובוקר טוב!
 

dansany

אוהב את התחום
הודעות
218
מעורבות
0
נקודות
0
דיז בוקר טוב
במקום להעביר ביקורת שלילית אלינו, האספסוף ההדיוט, שלא מבין כלום, ולא היה בקונצרטים לדבריך,
תנסה פעם אחת להיות חיובי בגישה שלך.
אין לי אישית בעיה עם ביקורת.
יש לי שאישית בעייה עם סגנון, ואתה גדול בעלי ה"סגנון".
ברור שיש לך נסיון כלשהו, אבל הארס שאתה מזריק כל פעם בין השורות הוא בלתי נסבל.
תלמד לכתוב בלי לרדת ולשלול אנשים אחרים.
אולי אז יתפתח כאן פורום על רמה, ואנשים יוכלו ללמוד מאנשים אחרים.
די כבר עם ההתנשאויות.
תודה ובוקר טוב!
(Y)

ויפה שעה אחת קדם
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
אלף פעם מעירים לו על זה ובנועם.
אני חושב שהשניצל סיכם את זה יפה - "לא תוציא חלב מקיר לבנים"...
 

dys

אוהב את התחום
הודעות
266
מעורבות
0
נקודות
16
diz1 כתב
אני מתחבר לטענה מרכזית שמיקל פרמר מציג- אנשים הפסיקו לשמוע מוזיקה כמוזיקה.
מוזיקה הפכה לרקע ולא לדבר עצמו.
הטענה הבאה שלו היא החויה הרגשית שאודיו טוב (במקרה הזה וניל) יוצר , לעומת חוויה אחרת סינטטית.
על זה אני מתחבר לדברי הביקורת של יואל (שאני מסכים איתם לחלוטין) בעקבות השירשור על הממיר של טדי פרדו.

איתי_הגיתי כתב
דיז בוקר טוב
במקום להעביר ביקורת שלילית אלינו, האספסוף ההדיוט, שלא מבין כלום, ולא היה בקונצרטים לדבריך,
תנסה פעם אחת להיות חיובי בגישה שלך.
אין לי אישית בעיה עם ביקורת.
יש לי שאישית בעייה עם סגנון, ואתה גדול בעלי ה"סגנון".
ברור שיש לך נסיון כלשהו, אבל הארס שאתה מזריק כל פעם בין השורות הוא בלתי נסבל.
תלמד לכתוב בלי לרדת ולשלול אנשים אחרים.
אולי אז יתפתח כאן פורום על רמה, ואנשים יוכלו ללמוד מאנשים אחרים.
די כבר עם ההתנשאויות.
תודה ובוקר טוב!
אבל מה לעשות, לדעתי דיז צודק הפעם, אצל הרבה הציוד הפך למטרה העיקרית ולא המתווך. גם להכיר את קרסאווה לא יזיק.
 

נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,683
מעורבות
1,419
נקודות
113
dys ו-diz1
אין סתירה בין הדברים, אפשר ללכת לקונסרטים ולטפח את המערכת.
בקונסרט הסאונד יכול להיות גרוע, אני הולך עבור החוויה בכלל.
באולפן הקלטה - כן!

אגב, כדי לקבל סאונד כמו בקונברט (מינוס כל הרעשים), צריך חלל דומה..
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
diz1 כתב


איתי_הגיתי כתב

אבל מה לעשות, לדעתי דיז צודק הפעם, אצל הרבה הציוד הפך למטרה העיקרית ולא המתווך. גם להכיר את קרסאווה לא יזיק.
דיז צודק הרבה פעמים, אולי גם הפעם.
לא על זה דיברתי.
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
dys ו-diz1
אין סתירה בין הדברים, אפשר ללכת לקונסרטים ולטפח את המערכת.
בקונסרט הסאונד יכול להיות גרוע, אני הולך עבור החוויה בכלל.
באולפן הקלטה - כן!

אגב, כדי לקבל סאונד כמו בקונברט (מינוס כל הרעשים), צריך חלל דומה..
נכון.
הייתי בהופעות חיות רבות עם סאונד מזעזע.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אחר צהרים לכל הבכינים והנעלבים.
לא כתבתי שום דבר המתייחס למישהו ספציפית.
כנראה היו כמה שהרגישו שזה מכוון אילהם- לא נורא.
בתכלס
אני חושב שביוטיוב המוצרף מיקל פרמר ואחרים מבטאים את זה היטב.
מוזיקה הוא חויה שאיננה ניתנת לניתוח על פי פרמטרים אודיופילים.
יותר מיזה, אין קשר בין מוזיקה ואודיופליה.
יש כאילו שהמוזיקה חשובה להם והחפץ שדרכו הם שומעים הוא רק כלי ויש אחרים שהכלי הוא המטרה והמוזיקה היא האמצעי. אין רע בכל אחד מהם אבל הם אוכלוסיות שונות לחלוטין בלי הרבה מהמשותף.
צריך להבין את זה.

למה אני חושב שאודיופיל שאוהב סאונד ושומע מוזיקה קלאסית למשל -צריך לשמוע קונצרטים בכדי להבין מה הוא מחפש?
ככה(אם זה לא ברור ומובן מבלי להסביר)


אישית, רק אני, כאשר אני מזדמן להקשיב למערכת "חדשה"-אני במתכוון לא מקשיב למערכת אלא למוזיקה. לא האם הבס הדוק אלא האם המוזיקה נעימה לשמיעה , מרגשת, מזכירה לי חוויות שמיעה של מוזיקה אמיתית. זו האזנה אחרת לחלוטין.
כאשר אני משועמם, אפנה להקשיב לצלילים במונחים אודיופילים , מכאנים.

מהו הסאונד הנכון? כל אחד יכול לטעון מה שהוא רוצה, כמו שאני יכול להאמין שעגל הזהב הוא אלוהים.
מי שמעניין אותו סאונד ולא מוזיקה-אין מנוס מליסבול וללכת ולשמוע הופעות וקונצרטים.
בלי זה אין בכלל רפרנס לכלום.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
1 - הלכתי לטיול לילי בחורף , לילה רגוע שמיים ללא עננים , וOUT OF THE BLUE אני מרגיש כאילו הפינק פלוייד מנגנים מהשמיים (ולא אני לא צוחק ולא מספר סיפורים )
ומה לקחת לפני כן? צינגלה? דרינק קטן?

:cool:

אתה מתאר מצב שהמוזיקה ריגשה אותך.
על זה אני מדבר.
רוב המערכות שתשמע הרוב יהיה במקום מבחינה אודיופילית,,,,
אבל מוזיקה שתרגש (ולא משנה עכשיו איזה ג'אנר או עם זה היי רז או וניל)-יוק
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אלף פעם מעירים לו על זה ובנועם.
אני חושב שהשניצל סיכם את זה יפה - "לא תוציא חלב מקיר לבנים"...
כן, זה מקרה אבוד.
טוב, ניסיתי.
זה לא יחזור שוב...
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
נראה מעניין, תודה תומר
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
כמה מביך.
צילום ***.
סאונד ***.
מיקום ***.

והטיעונים האלה שלהם, למרות שהם נכונים, כל כך מעייפים,
כל כך לא פוגעים במרכז העצבים של הדור הצעיר, שאפילו לא יחלום לחכות את ה20 דקות של הקשקושים הפרוידיאניים לפני שהפנל מתחיל לדבר לעניין, פשוט חסר תקווה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
ומה לקחת לפני כן? צינגלה? דרינק קטן?

:cool:

אתה מתאר מצב שהמוזיקה ריגשה אותך.
על זה אני מדבר.
רוב המערכות שתשמע הרוב יהיה במקום מבחינה אודיופילית,,,,
אבל מוזיקה שתרגש (ולא משנה עכשיו איזה ג'אנר או עם זה היי רז או וניל)-יוק
לא לא לקחתי צינגלה :D אם תהית אני לא זקוק לאחת :D

הנקודה שרציתי להעלות כאן הייתה שהמוסיקה הזו בקעה מווקמן (קלטות לאלו שעדיין זוכרים :D ). כך שהריגוש במוסיקה לא בא ממערכת וזה גם לא בא מהופעה , כי עובדה ההופעה היחידה שריגשה אותי , הייתה הופעה שבפרמטרים טכניים הייתה מעפנה . וכן אני שמעתי המון הופעות חיות , כולל ג'אז וכולל זמרים ישראליים . ואם תשאל אותי , אני לא יודע למה הופעה X מרגשת והשאר לא .
ולכן מה שניסיתי להעביר לך שאין כללים .
לעיתים השמיים מחייכים אליך ולעיתים יותר קרובות לא .
זה לא אומר שלא אקנה תמיד את הציוד הכי טוב שאוכל להרשות לעצמי , אבל זה גם לא אומר שאני איי פעם אחשוב שאם אקנה קופסה X ורמקולים Y , אני כול פעם שאאזין אקבל התרגשות . במציאות זה לא עובד כך . אם לך זה כן עובד כול פעם , אזי יש לך מזל משוגע לחלוטין .

ועוד דבר , אני ממש לא חושב שעשרות ההעופעות החיות ששמעתי , ממש עזרו לי לדעת אם מערכת מנגנת מוסיקה או לא . אני באמת לא חושב שזה הפרמטר היחיד , למרות שאתה מנסה לקבוע את זה במסמרות
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אני באמת לא חושב שזה הפרמטר היחיד , למרות שאתה מנסה לקבוע את זה במסמרות

נכון אני קובע את זה במסמרות (לטעמי).
מוזיקה קלאסית , סימפונית, קאמרית , פסנתר וג'אז - אין מנוס


לגבי זה שהתרגשת מווקמן- מצויין. הצלחת להתרגש מהמוזיקה מבלי שהמכשיר יקלקל לך את החוויה.
זו הטענה המרכזית שלי- רוב האודיופילים לא ממש נהנים ממוזיקה (נהנים מסאונד) בגלל שהמכשירים מפריעים להם להנות. לכן הם משדרגים.

לגבי הסרטון ביוטוב- אכן מיגע, התחיל לעניין אותי בסביבות דקה 50 והלאה כעשרים דקות.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור