שכחתי את המערכת דלוקה בלילה וואו


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
@EB1000 :
“כעבר 26 מילישניות, רצפת הרעש של המגבר שהייתה במינוס 90 דציבל, עלתה למינוס 80 דציבל. אבל היות ואנחנו לא מסוגלים לנצל גם לא 80 דציבל של טווח דינאמי, זה לא אמור לשנות כלום בסאונד.”

@roberts (בהתייחס לאותה התופעה בדיוק):
״גם במערכת סטריאו שלי אני חווה נפילה של כמעט 1 dB בעוצמה ממצב קר למצב חם........כידוע אוזן האדם רגישה לשנויים בעוצמה של כדי 0.15 dB כלומר העניין שמיע בהחלט

שני מהנדסים מגיבים לאותו הנושא...

על זה נאמר: I rest my case...

אריה
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,312
מעורבות
779
נקודות
113
לגמרי! רוב בני האדם אוהבים מוזיקה ורובם לא אודיופילים.
למה חריף? כי הבנאדם נכנס אלינו שהפכנו את התחביב לאיזשהו מקדש קטן בתוך החיים, מקדישים זמן ומחשבה וגם לא מעט כסף ואומר לנו שהמדידות שלו קובעות שהאוזניים שלנו טועות, הוא ממשיך ומנסה להתגרות בכל צד של התחביב ומחפש תשומת לב.
העלה פה חבר פורום פוסט הכי כייפי שיש, שכח לכבות ושומעים את זה, שיתף אותנו וכולם יודעים מניסיון שהוא צודק. בא 1000 ורוצה הוכחה מדודה לתופעה, יותר מזה, הוא גם נימק שההיפך הוא הנכון.
אם 1000 היה חובב מוזיקה הוא היה משתף אותנו במוזיקה שהוא אוהב ולא מציין איזה מוזיקה הוא לא סובל...
עניין הוא שאנחנו מבינים כול זה ובכול זאת ״נסכבים״ לשטח שבו הוא ״מלך״... לא חובה...
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,926
מעורבות
366
נקודות
83
@EB1000 :
“כעבר 26 מילישניות, רצפת הרעש של המגבר שהייתה במינוס 90 דציבל, עלתה למינוס 80 דציבל. אבל היות ואנחנו לא מסוגלים לנצל גם לא 80 דציבל של טווח דינאמי, זה לא אמור לשנות כלום בסאונד.”

@roberts (בהתייחס לאותה התופעה בדיוק):
״גם במערכת סטריאו שלי אני חווה נפילה של כמעט 1 dB בעוצמה ממצב קר למצב חם........כידוע אוזן האדם רגישה לשנויים בעוצמה של כדי 0.15 dB כלומר העניין שמיע בהחלט

שני מהנדסים מגיבים לאותו הנושא...

על זה נאמר: I rest my case...

אריה

היו גם שניים או שלושה כאלה בזמנו בתפוז. נראה לי שרק הם נשארו שם .
אולי כדאי להם לבקר שם גם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הרוב שם מסכימים שאין כל הבדל ולא אמור להיות. באופן מעניין, כמו עם כבלים, מהנדסים שלא מצפים להבדל, לא מצליחים לשמוע אותו. מי שמאמין בהבדלים, ישמע אותם. כנראה אפקט פלסיבו. צריך לעשות ניסוי מבחן עיוור לאודיפילים שינסו לזהות לפי האוזן איזה מבין המגברים היה דלוק כמה ימים ואיזה רק עכשיו נדלק. קשה לי להאמין שמשהו יצליח להבדיל.

לא כל אחד שיש לו שתי חתיכות עור תלויות בצידי הגולגולת יכול להגדיר אותן כאוזניים. לפעמים זה סמן חתיכות עור שקולטות רעשי סביבה.

ולגבי ההבדלים. זו לא אמונה, יש שינוי בצליל בין מגבר חם שניגן לעומת מגבר קר שלא ניגן כמה ימים. מה ההבדלים? לא מעניין אותי. מעניין אותך? לך תלמד את הנושא, אם אתה מספיק מוכשר, תבוא עם תשובות. אם אין לך תשובות? לך תחקור עוד.

מה לגבי תמונה של המערכת שלך, סביבת ההאזנה שלך. בפורום הזה זה הכרח.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
היו גם שניים או שלושה כאלה בזמנו בתפוז. נראה לי שרק הם נשארו שם .
אולי כדאי להם לבקר שם גם.

אגב גיא, שם לב איך החבר pruym "לכלך" על הרמקולים שלנו.....ספר לבחור איזה צליל יש "לרמקולים המיושנים שלנו" ;):

אפשר להישאר עם זוג רמקולים מיושנים ורתכת שתזיז אותם ואתה מסודר...

אם אתה חושב "שאין הנחתום מעיד על עיסתו" אז ניתן ל tomertsin לחוות את דעתו על הרמקולים של גיא (לינק) :

קדימון:
........ אני יכול לומר בביטחון, שאלה אחד משלושה סט אפים הטובים ביותר ששמעתי בישראל! ......
 

נערך לאחרונה ב:

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
54
נקודות
28
@EB1000 :
“כעבר 26 מילישניות, רצפת הרעש של המגבר שהייתה במינוס 90 דציבל, עלתה למינוס 80 דציבל. אבל היות ואנחנו לא מסוגלים לנצל גם לא 80 דציבל של טווח דינאמי, זה לא אמור לשנות כלום בסאונד.”

@roberts (בהתייחס לאותה התופעה בדיוק):
״גם במערכת סטריאו שלי אני חווה נפילה של כמעט 1 dB בעוצמה ממצב קר למצב חם........כידוע אוזן האדם רגישה לשנויים בעוצמה של כדי 0.15 dB כלומר העניין שמיע בהחלט

שני מהנדסים מגיבים לאותו הנושא...

על זה נאמר: I rest my case...

אריה

לא בדיוק. רוברט התכוון לשינוי בהגבר כתוצאה מעליה בהתנגדויות עם הטמפ', זה לא משנה את איכות השמע, אלא רק מעט מאד בעוצמה (לא כל נגד שערכו יגדל יגרור הנחתה, זה תלוי במיקום שלו, בטור או במקביל). ואגב אני לא אומר שאין הבדל בשמע, אלא רק מציין שטכנית מאד קשה להצדיק הבדל שכזה, וגם שאני בעצמי לא הצלחתי לשמוע הבדל גדול. אם כבר אז הפוך, האשנה ממושכת לפעמים מעייפת לי את האוזניים. אז הציוד יותר חם, אבל אני מרגיש צורך לקחת הפסקה ולראות סרט במקום...


אגב זה לא אומר שאני פוסל השארת ציוד דולק כל הזמן. הבעיה הגדולה בהדלקה מחדש היא טעינה של הקבלים בזרם גבוה בהתחלה, מה שמקצר קצת את החיים שלהם, למרות שזה לא היה משמעותי בהתחשב שציוד אודיו משמש אותנו ל כ 10 שנים בממוצע.


אגב רסיברי קולנוע ביתי מתקדמים, ההיתי נמנע מלהשאיר אותם דולקים ברצף. מעבדי DSP נוטים להתחרפן קצת לאחר פעולה ממושכת וזקוקים ל POWER CYCLE אחד בשבוע כדי לנקות RAM ולפנות משאבים.


אני גם לא מבין איך אפשר להרגיש בהבדל בין מכשיר קר לחם, אם תהליך התחממות לוקח זמן והמוח מתרגל לצליל ונוטה לשכוח מה היה לפני זה. בגלל זה, הצעתי בדיקה הכי אמינה של ניסוי AB מבוסס על הקלטה של מערכת קרה ומערכת חמה. רק אז יהיה אפשר להרגיש בהבדל במעבר מהיר בין הקטעים.
 

EB1000

מושעה
הודעות
169
מעורבות
54
נקודות
28
אולי תעשה סקירה על ה906?
מה דעתך עליהם?
יש לי אותם בחדר העבודה ואשמח לכמה טיפים.

אגב, בוא נשחרר קצת את המלחמות האלה.
זה מעייף.
באמת.


אני דווקא עובד על סקירה של הקדם\DAC החדש שלי NAD C658 ואז גם אתייחס ל 906 וגם להגברה של HYPEX DIY.

מוזר שלא בפורום הזה ולא בפורום הכחול אין אליו כל התיחסות. למי שלא מכיר זה קדם מגבר לכל דבר עם 4 כניסות דיגיטאליות, כולל אפשרות לשדרוג ל 3 כניסות HDMI, שתי כניסות אנלוגיות, כניסת PHONO, יציאות XLR, שתי יציאות סאבים, מערכת BLUOS, עם תמיכה ב MQA, DSD מערכת כיול DIRAC LIVE, יכולת HT BYPASS להתממשקות לקולנוע ביתי, ועוד.

https://www.whathifi.com/reviews/nad-c-658

https://www.stereonet.co.uk/reviews/nad-electronics-c-658-bluos-streaming-dac-review

https://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/3038854-official-nad-c658-thread.html


כרגע עדיין עושה שינויים וטיפולים אקוסטיים בחדר.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,041
מעורבות
3,057
נקודות
113
תגיד, אין לך זוג אוזניים?

סבירות גבוהה שיש לו זוג אוזניים אבל הם לא בהאזנה או רצון לזה.
לפחות הוא ורוברט גורמים לתנועה באתר, משעשע לבינתיים גם אם לא קשור לאהבה למוסיקה.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,041
מעורבות
3,057
נקודות
113
אולי תעשה סקירה על ה906?
מה דעתך עליהם?
יש לי אותם בחדר העבודה ואשמח לכמה טיפים.

אגב, בוא נשחרר קצת את המלחמות האלה.
זה מעייף.
באמת.

תקבל מדידות לא סקירה.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
רוברט התכוון לשינוי בהגבר כתוצאה מעליה בהתנגדויות עם הטמפ', זה לא משנה את איכות השמע, אלא רק מעט מאד בעוצמה .

EB1000, לא מסכים אתך..... הבדלים בעוצמה ==> הבדלים ב-FR (עקב אפקט הלאודנס שתארתי)....אפקט זה יכול להיות בהחלט מתורגם "לשנוי באיכות השמע".

.......קינאת מהנדסים תרבה חכמה ;)
 

web

חבר משקיען
הודעות
773
מעורבות
489
נקודות
63
ph-3p1zvJWH7-hiTd475KnjqWLvhUChRc0c086AqXP82XHMHYTiFAaCQW0YYWJBZDN4sHMVo5w5Py5TPQYTJzHHdYjrDw5xWxUo-IiSFQEsRZHj39_dJnPggW25cXTqJHO1yIOA
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
למיטב ידיעתי הלא מקצועית הרכיבים האלקטרונים כבלים ונגדים מתוכננים לעבוד בטמפרטורה מסויימת ורק מהטמפרטורה הזאת הם מתחילים להיות יותר מדוייקים.
למיטב ידעתי ציפים של ממירים במיוחד הישנים יותר r2r חייבים טמ מסויימת בשביל להשמע במיטבם ולכן בנגנים וממירים רבים המעגל הדיגיטאלי מקבל זרם כל הזמן.
למיטב הבחנתי ונסיוני הרב מאוד מאוד רוב המגברים הטרנזיסטוריים נשמעים סתומים בחלק העליון במיוחד בחצי שעה הראשונה כמובן באופן יחסי ליכולות המגבר.
בגדול עניין המדידות מבלי להעליב משהו מעניין לי תתח.....
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
@EB1000 :
״אם כבר אז הפוך, האשנה ממושכת לפעמים מעייפת לי את האוזניים.״

זו אחת העדויות הבולטות לכך שהמערכת שלך בעייתית.
לא משנה מה הנתונים שלה או איך אתה מודד אותה, אם המערכת שלך מעייפת אותך בהאזנה אז המשמעות היא שהמערכת שלך לא טובה עבורך.
שלא תחשוב שאני כותב את הדברים האלה כדי להקניט אותך. היכולת להאזין למערכת לפרקי זמן ארוכים מבלי להתעייף נחשבת מזה עשרות שנים לאחד המדדים המובילים בהערכת איכותה של מערכת.
אתה לא יכול למדוד עד כמה מערכת מעייפת אבל אתה יכול להרגיש את זה היטב.
בניגוד למה שעולה מהמשפט שכתבת, רוב הסיכויים שהבעייה היא לא באוזניים שלך (שמתעייפות, כדבריך), הבעייה היא במערכת.
הגיע הזמן להחליף דיסקט. קדימה.

אריה
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
טוב התחילה סופת ברקים
כיבוי מערכת וניתוק מהקיר
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
הצעתי בדיקה הכי אמינה של ניסוי AB מבוסס על הקלטה של מערכת קרה ומערכת חמה. רק אז יהיה אפשר להרגיש בהבדל במעבר מהיר בין הקטעים.
אין שום אפשרות לעשות מבחן עיוור AB בלי כוסית מקלן 15ביד. זה א-ב של מהנדסים.
FCDA5B8C-9DAA-4487-9031-633DAB50FCBD.jpeg
 

תמונות מצורפות

  • FCDA5B8C-9DAA-4487-9031-633DAB50FCBD.jpeg
    FCDA5B8C-9DAA-4487-9031-633DAB50FCBD.jpeg
    KB 68.2 · צפיות: 173

zs

חבר משקיען
הודעות
4,910
מעורבות
1,593
נקודות
113
מבחינה הנדסית, דווקא אין הרבה הגיון בתענה הזאת. דווקא יותר חום = יותר רעש רקע ולכן אחוז העיוותים יורד. עבור מגברים וקדם מגברים שפועלים בתחום ליניארי של הטרנזיסטורים, שם המוליכות עולה עם הטמפרטורה, ואולי זה איך שהוא יכול להביא לשיפור מסויים. עבור כל מכשיר דיגיטלי כולל מגברי CLASS D שפועלם ברוויה או קטעון, שם עליה בחום רק מעלה אחוז עיוותים ללא שום יתרון מעבר.

הנה תוצאות ניסוי הנדסי של רצפת הרעש כפונקציה של זמן הדלקה של מכבר הספק CLASS D:

https://www.audiosciencereview.com/...s-d-amplifier-warm-up-measurements-png.42875/

כפי שרואים, אז רק הולך ומחמיר.

האם זה משנה את הסאונד? הנדסית, לא כי זה מתחת ליכולת האבחנה של האוזן. בדיוק כמו הוויכוח האם כבלי כוח משנים צליל, ושם כל מהנדס יגיד שלא כי אין בזה כל הגיון, אז גם בשינוי צליל בגלל חימום אין כל הגיון. וזה גם נבדק עי מדידות. השינויים לא אמורים להיות מורגשים. הנה דיון בנושא בפורום AVS:

https://www.avsforum.com/forum/91-a...nd-solid-state-amp-change-after-warms-up.html

הרוב שם מסכימים שאין כל הבדל ולא אמור להיות. באופן מעניין, כמו עם כבלים, מהנדסים שלא מצפים להבדל, לא מצליחים לשמוע אותו. מי שמאמין בהבדלים, ישמע אותם. כנראה אפקט פלסיבו. צריך לעשות ניסוי מבחן עיוור לאודיפילים שינסו לזהות לפי האוזן איזה מבין המגברים היה דלוק כמה ימים ואיזה רק עכשיו נדלק. קשה לי להאמין שמשהו יצליח להבדיל.

אגב, אני מניח שבדיוק כמו שאודיפילים אוהבים סאונד שפורפרתי, כי שם יש זיהום גבוה של הרמוניות זוגיות, הם אוהבים סאונד של מגבר חם יותר כי שם יש יותר זיהום הרמוני. זה גם אולי מסביר למה מכשירי אודיו הי אנד נמדדים מאד גרוע. כנראה היצרנים עלו על הטריק של לייצר מכשיר עם יותר עיותים הרמוניים כדי לספק את הסחורה. אולי בכל זאת יש להם יכולת לשמוע הבדלים מינוריים בעיוותים הרמוניים. אני אישית לא הצלחתי להבדיל בין ציוד קר לחם לעולם...
כל מכשיר אלקטרוני דיגטאלי הרכיבים שלו זקוקים לזמן מסוים ע"מ להגיע "ליצוב תרמי" ולכן הם יעבדו ישמעו טוב יותר,לאחר הבריק הזה. מאמין לצחי שככה הוא הרגיש.ורוזי שטוען שמכשיר טרנזיסטורי לפעמים בד"כ זקוק להרבה זמן חימום.
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
497
מעורבות
147
נקודות
43
אז אחרי ימים של דיונים עלה לי רעיון איך לקצר את זמן החימום של האלקטרוניקה
צריך רק עזרה ממחלקת ההנדסה בשביל מידת החימום הנכונה
 

תמונות מצורפות

  • תנור אמבט - Copy.jpg
    תנור אמבט - Copy.jpg
    KB 145.6 · צפיות: 92

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,312
מעורבות
779
נקודות
113
אז אחרי ימים של דיונים עלה לי רעיון איך לקצר את זמן החימום של האלקטרוניקה
צריך רק עזרה ממחלקת ההנדסה בשביל מידת החימום הנכונה
Ho-Ho-Ho
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
אני דווקא עובד על סקירה של הקדם\DAC החדש שלי NAD C658 ואז גם אתייחס ל 906 וגם להגברה של HYPEX DIY.

מוזר שלא בפורום הזה ולא בפורום הכחול אין אליו כל התיחסות. למי שלא מכיר זה קדם מגבר לכל דבר עם 4 כניסות דיגיטאליות, כולל אפשרות לשדרוג ל 3 כניסות HDMI, שתי כניסות אנלוגיות, כניסת PHONO, יציאות XLR, שתי יציאות סאבים, מערכת BLUOS, עם תמיכה ב MQA, DSD מערכת כיול DIRAC LIVE, יכולת HT BYPASS להתממשקות לקולנוע ביתי, ועוד.

https://www.whathifi.com/reviews/nad-c-658

https://www.stereonet.co.uk/reviews/nad-electronics-c-658-bluos-streaming-dac-review

https://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/3038854-official-nad-c658-thread.html


כרגע עדיין עושה שינויים וטיפולים אקוסטיים בחדר.
הפורום הכחול לא רלוונטי לסקירות.
כרגע יש שרשור עם 2000 עמודים על רכישת פאוור מארה"ב באלף ש"ח, וכולם כוססים ציפורניים בלחץ ובחרדה קיומית עד להגעת הפאוור.
פותח השרשור מוסיף אש למדורה, ומציין כל שעה את מיקום המשלוח.
עזוב. לא רציני.

כתבת שה906 מעייפים את האוזניים. יש לי אותם לא מעט זמן.
הם קצת מוזרים, כי מצד אחד המיד חם ומצד שני התחום הגבוה בהיר, דבר שיוצר חוסר איזון, לפעמים טוטאלי, נניח לשמוע מצילתיים חדים וקול זמרת "אטום".
הטוויטרים מאוד לא סלחניים ויתנקמו לך באוזניים אם תנגן הקלטות גרועות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור