שילוב סאב/ים בדו ערוצי

  • פותח הנושא Ls77
  • פורסם בתאריך

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
78
נקודות
28
בהמשך לדיון שעלה בשרשור הדנון 8500,
חשבתי שהנושא ראוי לשרשור.

אני באופן אישי שומע מוזיקה בשילוב
סאב (svs SB3000), ברוב המקרים
אני מאוד מרוצה.
רק שכפי הידוע לכולנו, הקלטות הן שונות
ומשונות, מרובות באס ודלות כאחד.

איך אפשר לשלוט בחוסר הבאס שקיים
בהקלטה משנות ה 60 של סינטרה, ומאידך
לא להגזים ולעשות כאב ראש באלבום
של מוזיקה שחורה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,341
מעורבות
654
נקודות
113
אני חושב שמהות השאלה צריכה להתייחס לסאב כחלק אינטגרלי מהמערכת/ רמקול. . ואז, מה זה היה אומר לו היה לך רמקול בודד שמייצר את אותה בעיה? היית מחליף טוויטר/ וופר/ מיד? לא נראה לי. כנראה שאתה צריך לשפר את ההתאמה של הסאב לרמקול ולהגברה שמשודכת אליו. ככה שרק בפעמים נדירות אתה תצטרך לשחק מעט עם כפתור הווליום ( בדכ אני מגביר את העוצמה הסאב שלי קצת כשאני משתמש ברדיו , למשל, כדי לאזן . נרבה פעמים זה עובד טוב ושווה את ההתערבות).
גם אקוסטיקה מקומה לא נפקד, אבל נראה לי שבמקרה שתיארת היא לא החשודה העיקרית...
 
נערך לאחרונה ב:

soler

אוהב את התחום
הודעות
132
מעורבות
129
נקודות
43
לדעתי וניסיוני, כל רמקולים ולא משנה הגודל שלהם מרוויחים מסאבים, וחובה לדעתי בסטריאו לשלב זוג. הבעיה היא שככל שהרמקולים גדולים יותר ואיכותיים יותר כך קשה יותר למצוא סאבים שיתאימו להם אבל כאשר זה מתבצע נכון אין דרך חזרה.
משחזר תגובה שרשמתי לפני המון זמן.
גם בשרשור ההוא (כמו המון אחרים לצערי), כמובן שלא היה שום דיון כי רוב האנשים מדברים מפוזיציה ומחרבים את האפשרות ללמוד משהו.
אבל העיקר שהם חושבים שהם מקדמים את עצמם.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
אחרי שמוסיפים סאב אין דרך חזרה.
מכיר אודיופילים כבדים עם מערכות סופר יקרות שהוסיפו סאב וזה שיפר להם בעשרות מונים את חווית האזנה.
רמקול הכי יקר לא יתן באס של סאב איכותי.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,425
מעורבות
1,026
נקודות
113
צריך לעשות סדר - רמקול מאוד איכותי ( יקר -לא שווה איכותי- אולי כן אולי לא) ידע להגיע בחדר לתדרים של 20 הרץ וגם של 10 הרץ - בדוק .והוא יעשה את זה יופי יופי.(גם עם היצרן רושם שהוא מינוס 3 די בי ב 30 הרץ)- הסיבה היא ROOM GAIN אבל זה נושא נפרד.

אבל וזה אבל גדול - ברוב המוחלט של החדרים- אותו רמקול יסבול מביטולים והגברים בתדרים שהם מתחת סביב ל 200 הרץ כאשר לרוב הם יהיו מתחת ל 100 הרץ.למעשה נתקלתי בחדר אחד שלא סבל מזה אבל אני בטוח שיש עוד.סטטסטיקה פשוטה.

הביטולים וההגברים יוכפלו בחומרתם ברוב המקרים מיכוון שהרמקולים ממקומים בצורה סימטרית כלפי קירות החדר - והמודים(צרות במילים פשוטות) בתדרים הנמוכים החזקים ביותר המגיעים כתוצאה ממידות החדר יהיו זהים באופיים וכפולים בעוצמתם במקרה של הגברים וכפולים גם בחומרתם במקרה של ביטולים.עשרות דיצבילים - זה המצב בד"כ.

לא קשור לרמקול,מחירו,עיצובו ,מיתוגו - זה המצב.

המטרה בשילוב סאב היא לא בראש ובראשונה להושיע את הרמקול מחוסר יכולתיו לנגן באס נמוך,כפי שנהוג לחשוב- המטרה היא לייצר תגובה אקוסטית טובה יותר מהותית בחדר על ידי כך שאתה מספק עוד מקור באס שיגיב שונה מבחינה אקוסטית ,מאשר הרמקולים הקידמיים ועל ידי שילוב שלושה מקורות בס או יותר (סאבים מרובים) - ליצור תגובה אקוסטית טובה יותר מהותית והמוגנית בחדר.


החלטתי שתמונות של מדידות בתוך החדר - יתנו את הדוגמא הטובה ביותר למה שזה באמת עושה בפועל .
התמונות מייצגות תגובה אקוסטית בחדר - לא באות למדוד את איכות הרמקול או איכות הסאב שהם נושא אחר לגמרי.

אפשר להבין דיי בקלות את השיפור האדיר שמהלך כזה עשה - וזה עוד חדר ממש לא מורכב.

תמונה מספר 1- גרף SPL- זוג רמקולים בלבד ללא סאב

תגובת הרמקולים הקידמיים בחדר 20-100 הרץ. אפשר לשים לב בקלות לדיפ קטלני באזור ה 46 הרץ -זה עוד דיפ "סלחן" כי הוא לא מתפרס על טווח מאוד רחב.אין ספק שכל מה שמנוגן באזורים האלה - פשוט כמעט ולא ישמע.

1 - FULL RANGE FLFR.jpg


תמונה מספר 2- מימד הזמן- זוג רמקולים בלבד ללא סאב

אנחנו תמיד בשאיפה שכל התדרים יגיעו באותו זמן לאוזניים שלנו .אבל תגובות משתנות ב SPL גוררות אחריהם שינוי גם בתזמון .מצורף גרף ה GROUP DELAY - שמספק לנו אינפורמציה על מתי כל תדר למעשה מגיע אלינו לאוזן.השאיפה כמובן היא כמה שיותר ישר.

2 - FULL RANGE FLFR - GD.jpg



תמונה מספר 3- SPL- זוג רמקולים חתוכים ב 60 פלוס שני סאבים שמשלימים אותם מ 60 הרץ ומטה- הדיפ נעלם


3- FLFR + SW-SPL.jpg



תמונה מספר 4- מימד הזמן- זוג רמקולים חתוכים ב 60 פלוס שני סאבים שמשלימים אותם מ 60 הרץ ומטה- בעיית התזמון נפתרה


4- FLFR + SW-GD.jpg




חשוב להגיד - יש המון דרכים ותהליכים שצריכים להתבצע כמו ניסוי מיקומים שונים,תזמון הקרוס בין הסאב לרמקולים על מנת לקבל מספר רמקולים שינגנו כמערכת אחת - ללא תפר.הגרפים פה - מאשרים את חוסר התפר הזה -אם הייתה בעית תזמון היו רואים את זה חד וחלק .
החדר הוא שיצר בעיית "תפר" בין חלקים מוסימים בבאס לחלקים אחרים- כאשר הרמקולים ניגהו לבדם ללא שום סאב .
 

תמונות מצורפות

  • 1 - FULL RANGE FLFR.jpg
    1 - FULL RANGE FLFR.jpg
    KB 66.3 · צפיות: 291
  • 2 - FULL RANGE FLFR - GD.jpg
    2 - FULL RANGE FLFR - GD.jpg
    KB 78.9 · צפיות: 286
  • 3- FLFR + SW-SPL.jpg
    3- FLFR + SW-SPL.jpg
    KB 63 · צפיות: 284
  • 4- FLFR + SW-GD.jpg
    4- FLFR + SW-GD.jpg
    KB 77.4 · צפיות: 295

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
תודה דן.

המדידות מרשימות ומהכרותי את החדר שבוצעו בו המדידות, אז חשוב להגיד שהדברים גם נשמעים טוב מאוד בפועל.

אני חושב שסאב הוא דרמטי, נחוץ ומהותי במוזיקה דו ערוצית והוא יתרום באותה מידה לרמקול זעיר מימדים, בדיוק כמו שהוא יתרום לרמקולים עצומים בגודלם וזאת מעצם היותו, קודם כל ולפני הכל, כלי אקוסטי.

אממה, יש כאן בעיה גדולה של יישום, במיוחד ובעיקר לאלו שלא משתמשים ב-RC, כי הם לא בעניין, או שה RC בו הם משתמשים הוא ברמה לא מספיק גבוהה.

אז עבור אלו שרוצים, אבל חוששים מבעיות היישום והם לא בעניין של RC, מה היית ממליץ לאותם משתמשים, איך ממקסמים את השילוב הזה?

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,425
מעורבות
1,026
נקודות
113
תודה רן,
בגדול הכי פשוט דרך פרה סטריאו עם יציאות כפולות והאופציה השניה היא קרוס חיצוני שתאפשר גם שליטה מלאה בקידמיים.
הקרוס לא חייב לעבור בדומיין הדיגטלי ולמעשה אני בודק מוצר כזה כעת - אני בטוח שיש עוד המון מסוג זה.

https://spl.audio/en/spl-produkt/crossover/?v=fa868488740a
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
איך אפשר לשלוט בחוסר הבאס שקיים
בהקלטה משנות ה 60 של סינטרה, ומאידך
לא להגזים ולעשות כאב ראש באלבום
של מוזיקה שחורה.
במקרה הפרטי שלי, מאחר והסאבים שלי אינם מוגברים, ביקשתי שבמגבר שהוזמן לכבודם (הוא חזיתי כמו הפרוססור והמגבר הרב ערוצי) יותקן פוטנציומטר ווליום. אז כן, במידה מסויימת אפשר להגיד שיש לי כפתור Loudness במערכת :).
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,425
מעורבות
1,026
נקודות
113
במקרה הפרטי שלי, מאחר והסאבים שלי אינם מוגברים, ביקשתי שבמגבר שהוזמן לכבודם (הוא חזיתי כמו הפרוססור והמגבר הרב ערוצי) יותקן פוטנציומטר ווליום. אז כן, במידה מסויימת אפשר להגיד שיש לי כפתור Loudness במערכת :).
קידמיים חתוכים או שסאב רק משלים אותם?
כי פה אני מוצא את הכוח הגדול שלו - לא בכוח שלו לרדת נמוך ולא בתוספת שלרוב לא נחוצה- אלא בסיוע שלו לקידמיים להתמודד עם החדר ולהוות מקשה אחת של משהו טבעי לחלוטין.

במילים אחרות - אם אתה מרגיש שיש סאב בחדר - משהו לא בסדר
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
קידמיים חתוכים או שסאב רק משלים אותם?
כי פה אני מוצא את הכוח הגדול שלו - לא בכוח שלו לרדת נמוך ולא בתוספת שלרוב לא נחוצה- אלא בסיוע שלו לקידמיים להתמודד עם החדר ולהוות מקשה אחת של משהו טבעי לחלוטין.

אחלה שאלה. לא זוכר איפה מופיע החיתוך של הסאב אבל זה החיתוך של הרמקולים אצלי. לגמרי לא סופי מאחר ואני צריך לכייל YPAO מחדש.
6SBFYO0.png


במילים אחרות - אם אתה מרגיש שיש סאב בחדר - משהו לא בסדר
מרגישים באס שיורד נמוך בחדר, כמו בהופעה. לא מרגישים סאב כישות נפרדת.

מעבר לזה אני גם משתמש ב YPAO Volume ככה שבעוצמה נמוכה עד מאד, הסאבים לגמרי מנגנים (כיביתי את המגבר הרב ערוצי והאזנתי :)).
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
תודה רן,
בגדול הכי פשוט דרך פרה סטריאו עם יציאות כפולות והאופציה השניה היא קרוס חיצוני שתאפשר גם שליטה מלאה בקידמיים.
הקרוס לא חייב לעבור בדומיין הדיגטלי ולמעשה אני בודק מוצר כזה כעת - אני בטוח שיש עוד המון מסוג זה.

https://spl.audio/en/spl-produkt/crossover/?v=fa868488740a

כן, תודה.

זה אני מבין וזה דיי ברור, לא כיוונתי לשם.

כיוונתי בשאלה שלי למתודיקה להפיכת שני המוצרים השונים הללו, סאבוופר ורמקול, ליחידה שלמה אחת, לפיה למאזין לא תהיה האפשרות להבחין מה מנגן מה..
כל זאת בהנחה ואתה לא בעניין של RC.

מה אז?

שימוש ב EQ של הסאב, עזרה מתוכנות מדידה חיצוניות, כדוגמת REW?

רן
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
כן, תודה.

זה אני מבין וזה דיי ברור, לא כיוונתי לשם.

כיוונתי בשאלה שלי למתודיקה להפיכת שני המוצרים השונים הללו, סאבוופר ורמקול, ליחידה שלמה אחת, לפיה למאזין לא תהיה האפשרות להבחין מה מנגן מה..
כל זאת בהנחה ואתה לא בעניין של RC.

מה אז?

שימוש ב EQ של הסאב, עזרה מתוכנות מדידה חיצוניות, כדוגמת REW?

רן
אפשר תמיד ניסוי ותהיה בהעמדה, חיתוך וכהנה עד שהמאזין יקבל חוויה טובה :)
אני מוכן לקבל פה כיוצא מן הכלל את ההגדרה של "המדידות צודקות, המציאות טועה". מה לעשות שלא רק שהאזניים שלי לא מכויילות, השירות הצבאי וילדים צווחנים לא הועילו להן. ;)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
הלוואי וזה היה עובד ככה...:)

יש לא מעט מקומות שהסאבוופר יכול לעמוד בהם.

כל מיקום יתן תוצאה שונה, כל מיקום יהיו לו יתרונות וחסרונות.

מציאת המיקום האידיאלי, באופן יחסי ולאחר מכן החיתוך האידיאלי, באופן יחסי, הם מטלות מאוד מורכבות, כל זאת בהנחה שאתה רוצה שהסאבוופר ייעלם לחלוטין בחלל, שאוזן אנושית לא תוכל לדעת אם זה בכלל עובד.

וזאת עוד לפני שנכנסנו לדברים ברורים מאליהם, לפיו כל רמקול מגיב אחרת בחלל, למרות הזהות בינהם.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,425
מעורבות
1,026
נקודות
113
כן, תודה.

זה אני מבין וזה דיי ברור, לא כיוונתי לשם.

כיוונתי בשאלה שלי למתודיקה להפיכת שני המוצרים השונים הללו, סאבוופר ורמקול, ליחידה שלמה אחת, לפיה למאזין לא תהיה האפשרות להבחין מה מנגן מה..
כל זאת בהנחה ואתה לא בעניין של RC.

מה אז?

שימוש ב EQ של הסאב, עזרה מתוכנות מדידה חיצוניות, כדוגמת REW?

רן

תראה,זה תלוי לאיזו רזולציה אתה רוצה להגיע וכמה אתה מוכן להשקיע (לא כסף - לשהקיע זמן) - אני יודע שיש המון אנשים שיש להם פחות חשק/חשש וכו להתעסק עם תוכנות אבל האמת היא שאני מאמין שזו הדרך הכי טובה .אפשר גם אחרת .אבל זה לא יהיה כירורגי, קצר ומדויק כמו תוכנה וידע מקדים מה לחפש וכו.

השלב הראשון הוא להבין את החדר שלך והאינטרקציה של החדר עם הרמקולים הקידמיים ומקום הישיבה שלך - מדידה אקוסטית בחדר תראה לך מהר איפה הבעיות.בהקשר של הפוסט הקודם - אין פה עניין של נמדד טוב יותר לא שווה נשמע טוב יותר. זה אותו רמקול באותו חדר -נמדד טוב יותר = טוב יותר .

יש לפעמים מצבים שיש כמה אופציות וכולם באותו "רמה " פחות או יותר - ואז מתחילים גם לשמוע .
למעשה לכל אורך התהליך אתה שומע .האוזן מאשרת את התוצאה.לא מודדים בשביל למדוד.


אחרי שזהית את הבעיה -נניח כמו במקרה של החדר לעיל - דיפ באזור ה 40 פלוס הרץ.זאת אומרת במצב הנוכחי - יש לי שתי אופציות -או לחתוך את הרמקול ב 40 ולשלב סאב שישלים אותו מתחת לזה או להוסיף סאב שיתחיל באזור 40 בלי לחתוך את הרמקול שיתן תגובה נגדית לרמקול שבסוף תספק תגובה חלקה יותר בחדר .

אתה מנסה למצוא את המקום הטוב ביותר לסאב או לסאבים,בחדר הספציפי הזה -לא היה אפשרי להגיע למשהו טוב עם סאב אחד - אבל כן נמצאו שני מקומות שמשלימים אחד את השני לתגובה אחת טובה- אם לא הייתי מודד זה כנראה היה לוקח אין סוף זמן ולא בטוח שהייתי עולה על זה בכלל.

אז אחרי שעתיים של מדידות (שזה כלום זמן מבחינתי) נמצאו שני מקומות גרועים מאוד כל אחד לחוד אבל מושלמים כאשר הם מנגנים יחד (יש דרך פשוטה גם לדעת איזה מקום ינגן טוב עם מקום אחר). להמחשה :

זה הסאב הקידמי לבד :


FRONT SW.jpg




פה רואים את הסאב הקידמי + סאב אחורי:

2 SUBS.jpg



זו תגובה ללא EQ,ללא RC- כלום ושום דבר -רק שינוי מיקומים . אני בעד EQ ויש לכל סאב כמעט את האופציה - אחרי EQ התגובה תשתפר עוד והיא כבר נהדרת.


בשלב האחרון אחרי שהחלטתי שאני חותף את הקידמיים ב 60 ומשלב את שני הסאבים מ 60 ומטה - מודדים את התגובה המשותפת של ארבעת הרמקולים יחד (שני קידמיים + שני סאבים):

פה מגלים בעיה - למרות שהסאבים מגיבים יפה לבד - האינטגרציה לא טובה -המערכת תשמע כשתי יחידות נפרדות -רואים ביטול קשוח ואכזרי של 20 דיצבלים באזורי ה 60 וזה ודאי יעלים את התדרים האלה וגם ישפיע על מימד הזמן (לאוזן שלנו- שתי מערכות נפרדות -לא מקשה אחת)

FRONTS ּ SUBS SPL.jpg


מימד הזמן מאשר את זה -גרף ה GROUP DELAY וכמובן בדיוק באותו תדר שיש את הדיפ.

GD.jpg



בסופו של יום - ומה שדיי קורה הרבה אך לא תמיד -זה שהיה צריך לתת דיליי לסאב -ביחס לקידמיים - מעצם היותו דיגטלי(דיליי של DSP) ומעצם התגובה האקוסטית בחדר שמייצרת דילי אקוסטי בעצמה.לאחר דיליי של 5 מילי שניות (סאבים רבים נותנים אופציה לשנות דיליי) הגענו לזה:

קיבלנו 20 די בי חינם אין כסף ותגובה אחידה וגם מימד הזמן מושלם (מופיע בגרף של הפסוט הקודם)

3- FLFR + SW-SPL.jpg
 

תמונות מצורפות

  • FRONT SW.jpg
    FRONT SW.jpg
    KB 73.6 · צפיות: 256
  • 2 SUBS.jpg
    2 SUBS.jpg
    KB 71.4 · צפיות: 256
  • FRONTS ּ SUBS SPL.jpg
    FRONTS ּ SUBS SPL.jpg
    KB 72 · צפיות: 254
  • GD.jpg
    GD.jpg
    KB 67 · צפיות: 254
  • 3- FLFR + SW-SPL.jpg
    3- FLFR + SW-SPL.jpg
    KB 63 · צפיות: 237

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
תודה דן.

זה נושא מרתק.

אני טורח לבדוק את הפיזיקאים של Trinnov אחרי כל כיול שאני מריץ, באמצעות תוכנות חיצוניות כדוגמת REW ולשמחתי/מזלי, אני נדרש לעשות מעט מאוד אם בכלל..

ללא שימוש ב RC, הדבר אכן מורכב, אבל אפשרי בהחלט, כפי שהדגמת.
נקודה למחשבה, לכל אלו שחוששים מהיישום של האלמנט המהותי הזה.

תודה.

רן
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,425
מעורבות
1,026
נקודות
113
תודה רן !

תראה , שום מערכת כיול לא חסינה לזה , לא זו שאני מייבא ולא כל האחרות .

ההשקעה הגדולה , כפי שאתה יודע , היא להביא את המערכת בחדר למצב שבו מערכת הכיול תוכל לעשות את הקסם שלה וזה נעשה על ידי המשתמש . כפי שאתה השקעת זמן רב .

לרוב , הדיליי גם דורש התערבות ידנית שלנו כי המערכת מודדות רמקולים באופן עצמאי ולא אינטגרציה בניהם .

אז כן זה כלי אדיר , מהפכני - אבל הכלי היותר חשוב
הוא האדם שמאחורי המערכת והזמן שהוא מוכן להשקיע.
 

Ls77

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
78
נקודות
28
אותי באופן אישי מסקרן לשמוע כיול שלא סתם
מעלים את הסאב. אנסה להסביר.

שמעתי עשרות סטאפים שונים, רמקולים
בריאים, קטנים, חללים שהרמקול קטן עליהם
וההיפך (שזה בכלל אסון), סאבים סגורים,
פתוחים וכו. נעזוב את הטכנולוגיה בצד.

ההקלטה כמובן היא המשפיעה ביותר על
התוצאה. ולמה אני מתכוון -
בהקלטות איכותיות אין צורך להסביר -
הסאונד מדהים ועוטף אותך בכל התדרים.
הסאב "לא קיים ". תענוג.

הבעיה מתחילה בהקלטות הישנות, או יותר
מדיוק - המאתגרות.
שהבאס כבר לא "שמן" ומלטף.
שההקלטה פה רחמנא ליצלן לא יורדת
מ 100 הרץ. וזה קיים בהמון הקלטות.
פתאום אתה מרגיש שאתה צריך לתת בעיטה
של ווליום לסאב ב db למעלה כדי שיצטרף
למה שנעשה בהקלטה הנוראית הזאת.
אבל מה לעשות, חלקינו אוהבים מוזיקה,
ולא רק את דיאנה קרל ודייר סטרייטס.

מסקרן אותי לשמוע שילוב סאב /ים, שלא משנה
מה אזרוק לשם בחלל הספציפי הזה, לא אדע
שהסאב בכלל קיים.
ויותר חשוב, לא ארגיש "פה חסר לי,
וההיפך - פה כואב לי הראש"
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,425
מעורבות
1,026
נקודות
113
מסקרן אותי לשמוע שילוב סאב /ים, שלא משנה
מה אזרוק לשם בחלל הספציפי הזה, לא אדע
שהסאב בכלל קיים.
ויותר חשוב, לא ארגיש "פה חסר לי,
וההיפך - פה כואב לי הראש"[/QUOTE]

בכל חדר מכויל כהלכה - זה בדיוק המצב .
אם אתה "מעלה סתם" סאב - משהו לא תקין.

כיול סאב היא עבודה רצינית של יצירת רמקול חדש שיהיה טוב יותר מהרמקול החדש שהחדר שלך יצר (והוא יצר)

האמת שזה בדיוק ההפיך - כשאין סאב ויש דיפים - הקלטה אחת רזה והשניה שמנה - תלוי במזל שלך ואיפה הדיפ קיים או כמה דיפים ועוד לא דיברנו על פיקים(עודף)

כשאין סאב גם יש תדרים "מנותקים" הרבה יותר מאשר עם סאב מכויל כהלכה.

לעומת זאת אם אתה בחדר בינגו - ללא דברים מסוג זה .אין צורך בסאב - אני עד עכשיו נתקלתי באחד כזה. רק אחד.

כשתגובה האקוסטית מאוזנת - אין לך את זה וזה לרוב מושג עם סאב או כמה.


אם ההקלטה רזה מאוד מאוד- אתה יכול לבחור לתקן או לא.אני לא מתקן כלום כלום .המטרה שהתגובה תהיה אחידה וטובה בכל ההקלטות ואם יש כזו שהיא רזה -אני מקבל אותה כפי שהיא .
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
שימוש בסאב ללא RC די נועד לכישלון. כל הגרפים הנוצצים שהוצגו כאן לא מראים את ההשפעה של הסאב על המיד.
שם הבעיה הגדולה ביותר שאף אחד לא התייחס אליה.
יש לעבוד קשה על מנת למדוד נכון את החדר ולהתאים לו אקוסטיקה לרמקול, משם להגברה ומקור.
קשה עד בלתי אפשרי לעשות זאת ללא DSP מכיוון שההקלטות אינן זהות ברובן.
כל סאב שיתווסף למערכת ישפיע בד"כ לרעה על התוצאה בתדרי הביניים. למרות שיהיה "בוסט" לבאס.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור