כן, תודה.
זה אני מבין וזה דיי ברור, לא כיוונתי לשם.
כיוונתי בשאלה שלי למתודיקה להפיכת שני המוצרים השונים הללו, סאבוופר ורמקול, ליחידה שלמה אחת, לפיה למאזין לא תהיה האפשרות להבחין מה מנגן מה..
כל זאת בהנחה ואתה לא בעניין של RC.
מה אז?
שימוש ב EQ של הסאב, עזרה מתוכנות מדידה חיצוניות, כדוגמת REW?
רן
תראה,זה תלוי לאיזו רזולציה אתה רוצה להגיע וכמה אתה מוכן להשקיע (לא כסף - לשהקיע זמן) - אני יודע שיש המון אנשים שיש להם פחות חשק/חשש וכו להתעסק עם תוכנות אבל האמת היא שאני מאמין שזו הדרך הכי טובה .אפשר גם אחרת .אבל זה לא יהיה כירורגי, קצר ומדויק כמו תוכנה וידע מקדים מה לחפש וכו.
השלב הראשון הוא להבין את החדר שלך והאינטרקציה של החדר עם הרמקולים הקידמיים ומקום הישיבה שלך - מדידה אקוסטית בחדר תראה לך מהר איפה הבעיות.בהקשר של הפוסט הקודם - אין פה עניין של נמדד טוב יותר לא שווה נשמע טוב יותר. זה אותו רמקול באותו חדר -נמדד טוב יותר = טוב יותר .
יש לפעמים מצבים שיש כמה אופציות וכולם באותו "רמה " פחות או יותר - ואז מתחילים גם לשמוע .
למעשה לכל אורך התהליך אתה שומע .האוזן מאשרת את התוצאה.לא מודדים בשביל למדוד.
אחרי שזהית את הבעיה -נניח כמו במקרה של החדר לעיל - דיפ באזור ה 40 פלוס הרץ.זאת אומרת במצב הנוכחי - יש לי שתי אופציות -או לחתוך את הרמקול ב 40 ולשלב סאב שישלים אותו מתחת לזה או להוסיף סאב שיתחיל באזור 40
בלי לחתוך את הרמקול שיתן תגובה נגדית לרמקול שבסוף תספק תגובה חלקה יותר בחדר .
אתה מנסה למצוא את המקום הטוב ביותר לסאב או לסאבים,בחדר הספציפי הזה -לא היה אפשרי להגיע למשהו טוב עם סאב אחד - אבל כן נמצאו שני מקומות שמשלימים אחד את השני לתגובה אחת טובה- אם לא הייתי מודד זה כנראה היה לוקח אין סוף זמן ולא בטוח שהייתי עולה על זה בכלל.
אז אחרי שעתיים של מדידות (שזה כלום זמן מבחינתי) נמצאו שני מקומות גרועים מאוד כל אחד לחוד אבל מושלמים כאשר הם מנגנים יחד (יש דרך פשוטה גם לדעת איזה מקום ינגן טוב עם מקום אחר). להמחשה :
זה הסאב הקידמי לבד :
פה רואים את הסאב הקידמי + סאב אחורי:
זו תגובה ללא EQ,ללא RC- כלום ושום דבר -רק שינוי מיקומים . אני בעד EQ ויש לכל סאב כמעט את האופציה - אחרי EQ התגובה תשתפר עוד והיא כבר נהדרת.
בשלב האחרון אחרי שהחלטתי שאני חותף את הקידמיים ב 60 ומשלב את שני הסאבים מ 60 ומטה - מודדים את התגובה המשותפת של ארבעת הרמקולים יחד (שני קידמיים + שני סאבים):
פה מגלים בעיה - למרות שהסאבים מגיבים יפה לבד - האינטגרציה לא טובה -המערכת תשמע כשתי יחידות נפרדות -רואים ביטול קשוח ואכזרי של
20 דיצבלים באזורי ה 60 וזה ודאי יעלים את התדרים האלה וגם ישפיע על מימד הזמן (לאוזן שלנו- שתי מערכות נפרדות -לא מקשה אחת)
מימד הזמן מאשר את זה -גרף ה GROUP DELAY וכמובן בדיוק באותו תדר שיש את הדיפ.
בסופו של יום - ומה שדיי קורה הרבה אך לא תמיד -זה שהיה צריך לתת דיליי לסאב -ביחס לקידמיים - מעצם היותו דיגטלי(דיליי של DSP) ומעצם התגובה האקוסטית בחדר שמייצרת דילי אקוסטי בעצמה.לאחר דיליי של 5 מילי שניות (סאבים רבים נותנים אופציה לשנות דיליי) הגענו לזה:
קיבלנו 20 די בי חינם אין כסף ותגובה אחידה וגם מימד הזמן מושלם (מופיע בגרף של הפסוט הקודם)