שיטות הנעה בנגנים


tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
השימוש בבפר מבטל לגמרי את הצורך במנגנון טרנספורט יקר !!
בנגן רגיל הביטים ניקראים ועוברים לממיר בריל טיים ! דבר המצריך מקניזים שקורא במינימום שגיאות !
ברגע שיש שימוש בבפר הביטים מסודרים מחדש ב-100% דיוק ולכן חשיבות המנגנון פוחתת .
למרות שמנגנון של ה-CEC טוב ! עם תיכנס לעומק הכתבה בלינק הקודם תגלה שCEC ביצעו מניפולצייה בסיגנל בכדי לשוות לנגן סאונד אנלוגי . ובעיקבות כך פגעו בביצועי הבס !!
כך שסוג המנגנון לא תמיד יתן תוצאה סופית טובה !
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יש חשיבות רבה לאיכות הטרנספורט, כשם שיש חשיבות רבה יחידת הממיר DAC – כולל החלק האנלוגי שלו, כולל, כמובן, איכות ספקי המתח שלו.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
השימוש בבפר מבטל לגמרי את הצורך במנגנון טרנספורט יקר !!
בנגן רגיל הביטים ניקראים ועוברים לממיר בריל טיים ! דבר המצריך מקניזים שקורא במינימום שגיאות !
ברגע שיש שימוש בבפר הביטים מסודרים מחדש ב-100% דיוק ולכן חשיבות המנגנון פוחתת .
למרות שמנגנון של ה-CEC טוב ! עם תיכנס לעומק הכתבה בלינק הקודם תגלה שCEC ביצעו מניפולצייה בסיגנל בכדי לשוות לנגן סאונד אנלוגי . ובעיקבות כך פגעו בביצועי הבס !!
כך שסוג המנגנון לא תמיד יתן תוצאה סופית טובה !
אני דווקאחושב שאין תחליף לטרנספורט טוב,מנסיוני משפיע יותר מהממיר, לא אוהב שמסדרים לי הביטים , לוקח איתו את המוסיקה,אבל זו התרשמות של אדם הקדמון כמוני ששום דבר לא מבטל לו את הצורך מטרנספורט.
מה זה בכלל בפר,איך הוא מסדר הביטים?
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
הדברים האלה נבדקו על ידכם? הישוותם בין טרנספורטים שונים על אותו ממיר ואחר כך ממירים שונים על אותו טרספורט וומצאתם הבדלים משמעותיים יותר בהחלפת הטרנספורט?
אף פעם לא בדקתי - לא את זה ולא את זה, אבל מכל מי שדיברתי איתם עד היום, נאמר לי שהשפעת הממיר גדולה משמעותית ובאופן מובהק (אם כי תמיד טוענים שלטרספורט יש חשיבות גדולה ולא סתם מנוע שמסובב דיסק).
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
טרנספורט שמנספורט, קראו את הכתבה הזאת, שנכתבה על ידי אדם שאוהב טרנספורטים ומבין עניין, די מזעזע לכל מי שמבין אנגלית ברמה בסיסית.

כל הרעיון של באפר בטרנספורט, זה שהוא יכול למנוע בעיות של קריאה, כשקשה לטרנספורט לקרוא מהדיסק בזמן אמת, בגלל זעזוע או פגם בדיסק,
(מה שמאפשר לכל רכב להנות ממוסיקה ללא קפיצות, ב1000 שח למכשיר רציני, ופחות.)
הCD קורא בכמה ביסים, ומעביר לבאפר , וזה כשמלא מעביר לDAC, כך שבמידה ונדרשות כמה קריאות חוזרות ונשנות, הבאפר שכעת עדיין 3/4 מלא, מזין את הDAC, והתוצאה היא נגינה רציפה.
לבאפר אין שום שליטה או סידור של שום ביטים.
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
הדברים האלה נבדקו על ידכם? הישוותם בין טרנספורטים שונים על אותו ממיר ואחר כך ממירים שונים על אותו טרספורט וומצאתם הבדלים משמעותיים יותר בהחלפת הטרנספורט?
אף פעם לא בדקתי - לא את זה ולא את זה, אבל מכל מי שדיברתי איתם עד היום, נאמר לי שהשפעת הממיר גדולה משמעותית ובאופן מובהק (אם כי תמיד טוענים שלטרספורט יש חשיבות גדולה ולא סתם מנוע שמסובב דיסק).
שלום.מדבר אלוף הארץ בבדיקות כאלו,טעות בידך,הגודל, עומק הבמה ורוחבה,ואפילו גוון הצליל מושפע דרמטית מהטרנספורט.
לדוגמה- היה לי םעם scd 1 של סוני שניסיתי להשתמש בו כטרנספורט,פשוט לא נתן למוסיקה לצאת,מדויק נקי חזק ,הכל נכון ,רק שהSFT של סונק פרונטיר נשמע פי אלף יותר טוב לא משנה עם איזה ממיר,
חבר קנה קיו-סוניק ,בין הסטרימרים היותר נחשבים,ביטים מסודרים אולי,רזולוציות בשמים,דינמיקה מפחידה, אבל כשהינו מחברים הטרנספורט המעופש של בל קנטו, היה קצב, היתה נוזליות,היתה התרגשות,
פעם אני ושחורי השוונו בין הטרנ. שלCEC לבין איזה VRDS ,לא אותו צליל אפילו לא קרוב,שניהם היו מצוינים אבל ההבדלים גדולים מאוד בשימוש באותו ממיר.
לסיכום - לא ניתן בכלל לקבל סאונד טוב מנגן שיש לו מנגנון KSS ,SSP ןכל מיני אותיות שעולים 12 דולר,תתקע לו אפילו ממיר של ZENDEN ,אבל קחו ממיר של טדי פרדו למשל,תנו לו חתיכת טרנספורט ותראו(וטדי עוד לא זנדן).
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
אין ספק שניצל, יש הבדלים, שמעתי במו אזניי שוב ושוב.
אבל כשיש הבדלים נורמלים, הם קטנים יחסית.
הבחור הזה בכתבה גילה איך למשל בCEC, הם השיגו את הצליל האנלוגי, הזורם, את ההבדל הגדול.
פשוט דפקו את היציאה הדיגיטלית, כך שגל מרובע נראה כמו סינוס על קראק, אני לא מגזים.

שמעת טוב, בנו טרנספורט מהטובים יותר, ודפקו אותו במעגל של 4 שקל ביציאה.
מה שהביא את הביקורות המהללות על הצליל המיוחד של הטרנספורט.

אהה ונזכרתי, המנוע המטורף, מסתבר שהוא מנוע סיני בשקל חלש, לא יכלו להזמין מנוע חלש יפני.
 
נערך לאחרונה ב:

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
שלום.מדבר אלוף הארץ בבדיקות כאלו,טעות בידך,הגודל, עומק הבמה ורוחבה,ואפילו גוון הצליל מושפע דרמטית מהטרנספורט.
לדוגמה- היה לי םעם scd 1 של סוני שניסיתי להשתמש בו כטרנספורט,פשוט לא נתן למוסיקה לצאת,מדויק נקי חזק ,הכל נכון ,רק שהSFT של סונק פרונטיר נשמע פי אלף יותר טוב לא משנה עם איזה ממיר,
חבר קנה קיו-סוניק ,בין הסטרימרים היותר נחשבים,ביטים מסודרים אולי,רזולוציות בשמים,דינמיקה מפחידה, אבל כשהינו מחברים הטרנספורט המעופש של בל קנטו, היה קצב, היתה נוזליות,היתה התרגשות,
פעם אני ושחורי השוונו בין הטרנ. שלCEC לבין איזה VRDS ,לא אותו צליל אפילו לא קרוב,שניהם היו מצוינים אבל ההבדלים גדולים מאוד בשימוש באותו ממיר.
לסיכום - לא ניתן בכלל לקבל סאונד טוב מנגן שיש לו מנגנון KSS ,SSP ןכל מיני אותיות שעולים 12 דולר,תתקע לו אפילו ממיר של ZENDEN ,אבל קחו ממיר של טדי פרדו למשל,תנו לו חתיכת טרנספורט ותראו(וטדי עוד לא זנדן).
ישאמת במה שאתה אומר אבל יש גורם נוסף שמשפיע על הסאונד מאבר לקריאת הביטים !
רוב היצרנים מבצעים מניפולצייה ב-SPDIF לפניי שהוא מגיעה ל-DAC בכדיי לתת לו גוון צליל רצוי מבחינתם ופה מצויים רוב ההבדלים בין הטרנספורטים !!
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
זה נכון ולא נכון.‏ רוב היצרנים אכן מבצעים מניפולציה על ה ‏spdif‏ אבל מסיבה אחרת:‏ עמידה בתקנים של רעש אלקטרומגנטי (‏RFI, EMC‏ )‏.‏ ולכן מוסיפים מעגל סינון ביציאה.‏ ביטול המעגל הזה נותן בד"כ שיפור אדיר באיכות הסיגנל הדיגיטלי.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
אני נגד הסידירום

:מה??????????:
אין ספק שניצל, יש הבדלים, שמעתי במו אזניי שוב ושוב.
אבל כשיש הבדלים נורמלים, הם קטנים יחסית.
הבחור הזה בכתבה גילה איך למשל בCEC, הם השיגו את הצליל האנלוגי, הזורם, את ההבדל הגדול.
פשוט דפקו את היציאה הדיגיטלית, כך שגל מרובע נראה כמו סינוס על קראק, אני לא מגזים.

שמעת טוב, בנו טרנספורט מהטובים יותר, ודפקו אותו במעגל של 4 שקל ביציאה.
מה שהביא את הביקורות המהללות על הצליל המיוחד של הטרנספורט.

אהה ונזכרתי, המנוע המטורף, מסתבר שהוא מנוע סיני בשקל חלש, לא יכלו להזמין מנוע חלש יפני.
בדיוק רב טריטון וזה לא הדבר היחיד שהוא גילה.
אני מחזיק בשני נגנים האחד טרנספורט שהוזכר ע"י אלדר והשני VRDS
ובשבילי הם הטובים ביותר בסכומים ריאליים. זה שהיום היצרנים חוסכים עלינו עוד כמה עשרות דולרים לטרנספורט ובמקום מרכיבים CDROM למחשב בעלות של חצי דולר ועוד טוענים בשיא חוצפתם שזה נשמע יותר טוב.אכן יותר טוב -לכיס שלהם.
שלא לדבר על הספקים הממותגים עם הרעש האולטראסוני המחריד ושגם מזהם את החשמל ליתר רכיבי המערכת.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
מרתק לקרוא.
הואיל ואני מכיר היטב את LAMPIZATOR ויודע ששום מכשיר לא יוצא ממנו בלי בעיטה ישירה בביצים, אני חושב שכדאי לשים לב למסקנה הסופית שלו: אחרי שדרוגון קטן זהו הטרנספורט הטוב ביותר שהוא שמע. לשמוע את זה ממנו זה דבר נדיר מאוד.

אבל נחזור לרצועה: מי שקרא את המאמר שלו עד הסוף יראה שלקח לו חצי שנה להבין מה הטריק של CEC, ולמה, במילים שלו:
In fact - this is where the belt comes to the picture - the belt is a rubber, it is elastic, and so it amortizes (dampens) the motor irregularities which can not effectively accelerate or slow down the heavy puck. The Puck is a FLYWHEEL of the player.
THE ROTATION SPEED IS PERFECT.
Such effect is not achievable with any other technique or technology however expensive.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
הדברים האלה נבדקו על ידכם? הישוותם בין טרנספורטים שונים על אותו ממיר ואחר כך ממירים שונים על אותו טרספורט וומצאתם הבדלים משמעותיים יותר בהחלפת הטרנספורט?
אף פעם לא בדקתי - לא את זה ולא את זה, אבל מכל מי שדיברתי איתם עד היום, נאמר לי שהשפעת הממיר גדולה משמעותית ובאופן מובהק (אם כי תמיד טוענים שלטרספורט יש חשיבות גדולה ולא סתם מנוע שמסובב דיסק).

אני בדקתי גם בדקתי לעומק ולרוחב, ונדמה לי שלא אטעה מאוד אם אמשיל את הטרנספורט לפטפון, כולל זרוע, ואת הממיר לראש. וכל אנלוגופיל מצוי יודע שהראש חשוב, אבל הוא חלק קטן יחסית במשוואה הכוללת. שים ראש אלוהי לפטפון פלסטיק ושים מחרשה לפטפון אלוהי, ותבין בדיוק למה אני מתכוון.
במילים אחרות, ההבדלים בין טרנספורט פשוט, נאמר, של איזה נגן משולב בסיסי, לטרנספורט על, נאמר, CEC TL OX, הם לא פחות משמיים וארץ, חד וחלק (ואני מתכוון להבדלים ביום צח במיוחד, אחרי גשם חזק שמנקה את הטינופת).
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
:מה??????????:
בדיוק רב טריטון וזה לא הדבר היחיד שהוא גילה.
אני מחזיק בשני נגנים האחד טרנספורט שהוזכר ע"י אלדר והשני VRDS
ובשבילי הם הטובים ביותר בסכומים ריאליים. זה שהיום היצרנים חוסכים עלינו עוד כמה עשרות דולרים לטרנספורט ובמקום מרכיבים CDROM למחשב בעלות של חצי דולר ועוד טוענים בשיא חוצפתם שזה נשמע יותר טוב.אכן יותר טוב -לכיס שלהם.
.

נכון, ולמה לא, כשיש אופציה ללוגיק וקושחה שמאפשר התנהגות שונה, מהירות שונה, אפילו בין סוגי מדיה, והם יודעים את זה, באגורות, מה הפוינט של להשקיע יותר?
בדיוק, נאדא.
כמו שאתה אומר הבעיה עם זה, זה שהחסכון לא עובר לקוח.


מרתק לקרוא.
הואיל ואני מכיר היטב את LAMPIZATOR ויודע ששום מכשיר לא יוצא ממנו בלי בעיטה ישירה בביצים, אני חושב שכדאי לשים לב למסקנה הסופית שלו: אחרי שדרוגון קטן זהו הטרנספורט הטוב ביותר שהוא שמע. לשמוע את זה ממנו זה דבר נדיר מאוד.

אבל נחזור לרצועה: מי שקרא את המאמר שלו עד הסוף יראה שלקח לו חצי שנה להבין מה הטריק של CEC, ולמה, במילים שלו:
In fact - this is where the belt comes to the picture - the belt is a rubber, it is elastic, and so it amortizes (dampens) the motor irregularities which can not effectively accelerate or slow down the heavy puck. The Puck is a FLYWHEEL of the player.
THE ROTATION SPEED IS PERFECT.
Such effect is not achievable with any other technique or technology however expensive.

ועדיין יש מי שיבחר לקרוא סלקטיבית.
שדרוגון קטן ?
להיות חכם בדיעבד בלי המחקר הטכני זה קל וזול.

העובדה היא שללא מחקרו ממצאיו והשיפורים,
הסטרים הדיגיטלי שמוציא הטרנספורט הזה, לא שווה הרבה בלשון המעטה,
מה שבדרך מאד מוזרה לא הפריע לו לזכות בביקורות מהללות.

כדאי שהקורא ישים לב גם ההומור השטני משהו, בסוד המנוע הסיני ותרומתו, בהקשר שציינת, כדי לעמוד על כוונת המשורר במלואה.

אז אחרי כל זה, ורק אז, הוא הצליח להביס את הטרנספורטים שלו, בהחלט שמחה לדורות, ומטרה ראויה לשמה.

אני בדקתי גם בדקתי לעומק ולרוחב, ונדמה לי שלא אטעה מאוד אם אמשיל את הטרנספורט לפטפון, כולל זרוע, ואת הממיר לראש. וכל אנלוגופיל מצוי יודע שהראש חשוב, אבל הוא חלק קטן יחסית במשוואה הכוללת. שים ראש אלוהי לפטפון פלסטיק ושים מחרשה לפטפון אלוהי, ותבין בדיוק למה אני מתכוון.
במילים אחרות, ההבדלים בין טרנספורט פשוט, נאמר, של איזה נגן משולב בסיסי, לטרנספורט על, נאמר, CEC TL OX, הם לא פחות משמיים וארץ, חד וחלק (ואני מתכוון להבדלים ביום צח במיוחד, אחרי גשם חזק שמנקה את הטינופת).

שמעון, מיותר הפטיפון פה, הרי ויכוח על זה לא תקבל.
אבל להמשיל לטרנספורט קשה לי, הרי אמירות כאלה הם מה בדיוק שהביאו אותו לבדוק את העניין לא?

אני הזדעזעתי כשקראתי את זה ואפילו לא חשבתי על לרכוש CEC או טרנספורט אחר מעבר.

שמע, באחת מהעבודות שלי, הייתי אצל מישהו שהיה לו CD עלק חצי מקצועי באולפן, מחובר דיגיטלית לאותו ממיר, ששימש להערכת מיקסים מיוצאים ונכנסים.
כשהתלוננתי על כך שהמיקסדאון לא נשמע דומה בכלל, הוא התחיל לגמגם למה זה ככה, זה עגול יותר כי הטרנספורט קורא מהCD חלק, וככה יותר טוב כי לא נשמע לו טוב במדיה פלייר של מיקרובלוף.

אחרי כמה שינויים והתקנות, הCD במחשב היה נשמע לו כמו המיקס מהתוכנה, וכל שנותר לו להסיק, זה שהCD שלו לא מייצג את הסאונד של העבודה שהוא עושה, מלווה בהרעפת מחמאות עליי על מציאת האוצר החבוי, שלא היו מלוות בהוצאת הארנק כבונוס.

אז מה הפוינט?
מנסיוני שלי לפחות, לא נראה לי שהרבה יתווכחו על כך שיש כאלה הבדלים, אכן קורה שיש, אבל על למה, זה מה שהוא מנסה להסביר, ואף להתריע.

התעודדתי בשמינית נחמה, שאחרי שיפורים וניתוח של מומחה, התוצאות שהוא השיג לפחות היו טובות, למרות שזה לא עוזר למי שרכש את המכשיר הספציפי הזה, ולך תדע, סביר להניח שהיה מאכזב את אלה שקנו אותו בשביל הסאונד ה(שיעול גס) "אנלוגי".
 
נערך לאחרונה ב:

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
נכון, ולמה לא, כשיש אופציה ללוגיק וקושחה שמאפשר התנהגות שונה, מהירות שונה, אפילו בין סוגי מדיה, והם יודעים את זה, באגורות, מה הפוינט של להשקיע יותר?
בדיוק, נאדא.
כמו שאתה אומר הבעיה עם זה, זה שהחסכון לא עובר לקוח.




ועדיין יש מי שיבחר לקרוא סלקטיבית.
שדרוגון קטן ?
להיות חכם בדיעבד בלי המחקר הטכני זה קל וזול.

העובדה היא שללא מחקרו ממצאיו והשיפורים,
הסטרים הדיגיטלי שמוציא הטרנספורט הזה, לא שווה הרבה בלשון המעטה,
מה שבדרך מאד מוזרה לא הפריע לו לזכות בביקורות מהללות.

כדאי שהקורא ישים לב גם ההומור השטני משהו, בסוד המנוע הסיני ותרומתו, בהקשר שציינת, כדי לעמוד על כוונת המשורר במלואה.

אז אחרי כל זה, ורק אז, הוא הצליח להביס את הטרנספורטים שלו, בהחלט שמחה לדורות, ומטרה ראויה לשמה.



שמעון, מיותר הפטיפון פה, הרי ויכוח על זה לא תקבל.
אבל להמשיל לטרנספורט קשה לי, הרי אמירות כאלה הם מה בדיוק שהביאו אותו לבדוק את העניין לא?

אני הזדעזעתי כשקראתי את זה ואפילו לא חשבתי על לרכוש CEC או טרנספורט אחר מעבר.

שמע, באחת מהעבודות שלי, הייתי אצל מישהו שהיה לו CD עלק חצי מקצועי באולפן, מחובר דיגיטלית לאותו ממיר, ששימש להערכת מיקסים מיוצאים ונכנסים.
כשהתלוננתי על כך שהמיקסדאון לא נשמע דומה בכלל, הוא התחיל לגמגם למה זה ככה, זה עגול יותר כי הטרנספורט קורא מהCD חלק, וככה יותר טוב כי לא נשמע לו טוב במדיה פלייר של מיקרובלוף.

אחרי כמה שינויים והתקנות, הCD במחשב היה נשמע לו כמו המיקס מהתוכנה, וכל שנותר לו להסיק, זה שהCD שלו לא מייצג את הסאונד של העבודה שהוא עושה, מלווה בהרעפת מחמאות עליי על מציאת האוצר החבוי, שלא היו מלוות בהוצאת הארנק כבונוס.

אז מה הפוינט?
מנסיוני שלי לפחות, לא נראה לי שהרבה יתווכחו על כך שיש כאלה הבדלים, אכן קורה שיש, אבל על למה, זה מה שהוא מנסה להסביר, ואף להתריע.

התעודדתי בשמינית נחמה, שאחרי שיפורים וניתוח של מומחה, התוצאות שהוא השיג לפחות היו טובות, למרות שזה לא עוזר למי שרכש את המכשיר הספציפי הזה, ולך תדע, סביר להניח שהיה מאכזב את אלה שקנו אותו בשביל הסאונד ה(שיעול גס) "אנלוגי".

טריטון, יקירי, דבריך קצת עמומים לי. לייחס אותם לשעת הלילה המאוחרת?
בכל מקרה, אני מתרשם שאתה טיפוס סקפטי לגבי טרנספורטרים ובכלל, ואולי אני טועה.
תהיה מדויק ככל האפשר. מה אתה רוצה לומר?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור