שטראוס - המלצות


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
רוצה צליל טוב קונצרטו לתיזמורת של ברטוק
רוצה חוייה מוסיקאלית {ואודיופילית }מקונצרט חי
כדי שארצה המלצות ממך, צריך שייהייה מיתאם בין הטעמים.
בינתיים נתקלתי בעיקר במיתאם הפוך... :(

הסימפוניה השישית {+ 1} של בטהובן עם פאבלו קזאלס עם תיזמורת אדינבורו
הקלטה חיה הוקלט עי בד גרהם 1968/9
SONY SMK45891
כמו שידור טוב של רדיו של פעם המון פרטים עומק רוחב במה יופי של ביצוע מעמיק ונוגע בנשמתי בכל פעם מחדש
ואם הקלטה נשמעת כמו שידור רדיו, אז זה אולי טוב לחובבי נוסטלגיה, אבל ממש לא לאודיופילים.
מה גם שמבחינת סאונד, הקלטות קולומבייה מפוקפקות מראש, והקלטות חיות עוד יותר.

אני לא מכיר את הביצוע, אבל ככל הידוע לי, קזאלס לא הייה מנצח מזהיר...

טוב לא נורא על המהנדס הצרפתי - נמצא אחר טוב יותר והוא לדעתך ?? פארקר ???
...
או הקלטות כמו מנדלסון חלום ליל קיץ שהעניק לפרווין הקלטה טובה -מה דעתך?
את Parker כבר הזכרתי לטובה, ואפילו בהקשר של Previn:
כל זאת בעוד שמנצחים שהם עקרונית "נחותים" ממנו, כמו Fremaux, Berglund ואפילו Previn, קיבלו הקלטות מופת, בטח ב-EMI, עם צוותים כמו Bishop/Parker, Frazer/Eltham, Mottley/Boyling וכאלה

.
בהרי יאנוש הטופ לטעמי הוא גם הגירסה המלאה אם יוסטינוב וגם הסויטה עם קרטש או דוראטי
גם במרקורי כמעט אבל דקה מעולה
בדיוק, ויחסית, האורמנדי נשמע די עלוב, אז מה יש להתלהב דווקא ממנו ולהזכיר דווקא אותו?

יאללה, מספיק להיום, להלילה בעצם.

לילטוף!
עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
אשמח לקבל ממך המלצות למוסיקה איכותית שבטח יש לי
אבל הקלטות אודיופליות טובות
אבל אני לא אודיופיל כיום
כי רוב הארסנל שלי מתבסס על הקלטות DGG/SONY/DECCA/PHILIPS/RCA/EMI/
דווקא הסימפוניה הרבעית של מאהלר עם מוריס אברבנאל אם תיזמרות יוטה מעולה לדעתי
רק לטעמי כמובן -גם בביצוע יוצא מן הכלל טוב והקלטה 3D

ליל מנוחה :ישן:
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
רק עוד משהו -- נזכרתי בדוגמה שמתסכלת אותי במיוחד, כי הביצועים ממש מופלאים בעיני, גם מבחינת הפסנתרן וגם מבחינת התזמורת -- היצירות לפסנתר+תזמורת של שופן (הקונצ'רטי ועוד) עם Alexis Weissenberg, שהוקלטו ע"י צוות רוצחי-הסאונד Michel Glotz + Paul Vavasseur.

הפסנתר מתכתי, הרבה יותר ממה שפסנתר אמיתי יכול להיות, וחלק מכלי התזמורת קשים לזיהוי, כי גוון הצליל נשמע לי ממש מעוות, במיוחד הבאסונים והחצוצרות.

רק בגלל זה הייה צריך להוציא את שניהם להורג, מינימום בתלייה בכיכר העיר, אבל עדיף בעינויים.

אשמח לקבל ממך המלצות למוסיקה איכותית שבטח יש לי
אבל הקלטות אודיופליות טובות
קצת קשה לתת המלצות סתם באוויר, לא ליצירות ספציפיות.
בכל מקרה, אני משתדל להמליץ על הקלטות שמצטיינות בביצוע ולפחות טובות מאוד בסאונד.
לא תמיד זה מסתדר יחד...

אבל אני לא אודיופיל כיום
כי רוב הארסנל שלי מתבסס על הקלטות DGG/SONY/DECCA/PHILIPS/RCA/EMI/
אין שום רע בחברות האלה, וייש להן הקלטות מצויינות, אם כי גם איומות... :)

דווקא הסימפוניה הרבעית של מאהלר עם מוריס אברבנאל אם תיזמרות יוטה מעולה לדעתי
רק לטעמי כמובן -גם בביצוע יוצא מן הכלל טוב והקלטה 3D
הרבה מההקלטות של Abravanel/Utah טובות מבחינת סאונד, כולל זו של הרביעית של מאהלר,
אבל לדעתי, לא המנצח ולא התזמורת הם מהמעלה הראשונה או השנייה.

ברביעית עדיפה במידה רבה ההקלטה של ריינר
CRCA_67901_SA__16225__01152009113722-5209.jpg

או, אם אתה רוצה ביצוע חדש יחסית (לאו דווקא טוב יותר/פחות), אז Ivan Fischer
71cjzIWW7oL._SL1261_.jpg


תיהנה + לילטוף! (ורד)
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אבל אני לא אודיופיל כיום

כי רוב הארסנל שלי מתבסס על הקלטות DGG/SONY/DECCA/PHILIPS/RCA/EMI/
בוא נעשה סדר :)

מבחינתי, אודיופיל == אוהב סאונד == מי שהסאונד מהקלטות/מערכות חשוב לו, בין אם יש לו מערכת על, ובין אם אין לו גרוש על התחת לקנות אזניות פשוטות להאזנה מסמארטפון, או ששמיעתו אינה טובה, אם מבחינת frequency response ו/או צורך בווליום גבוה, או בכלל.

מה שאורתוגונאלי לחלוטין לאהבת מוזיקה -- אוהב מוזיקה יכול להיות כן/לא אוהב סאונד, ולהיפך.
וגם כאן, אפשר לאהוב מוזיקה בלי להכיר הרבה ובלי "להתמצא" ובלי להבין מכל בחינה מוזיקולוגית שהיא, בין אם למישהו יש אוסף של עשרות אלפי פריטים ובין אם אין לו אפילו אחד, והוא רק שומע מוזיקה (מכל סוג שהוא) מטרנזיסטור עלוב.

אני יכול שלא להסכים אתך על שום דבר, מטוב ועד רע, בשום רמה שהיא, אם מבחינת "עובדות" ואם מבחינת הערכתן, אם בעניני סאונד ואם בענייני מוזיקה וביצועים.

אבל דבר אחד אני לא רוצה ולא יכול ואין לי שום כוונה לקחת/להוריד ממך -- את האהבה לסאונד ו/או האהבה למוזיקה.

ובנוסף, הדיעות והטעמים שלי אינם "טובים" אובייקטיבית יותר משלך. אלה אינם דברים אובייקטיביים.

לכל היותר אפשר להעלות פיקפוקים בהאם אתה זוכר את הסאונד ששמעת או את החווייה שלך ממנו, ו/או באיזו מידה אתה עושה לו אידיאליזציה, ובאיזה מידה הרפרנס שלך להשוואות סאונד אכן הייה רפרנס "ראוי" במונחים של מערכות הי-אנד עדכניות.

אבל בכל מקרה זה לא בגלל שאתה לא אודיופיל ו/או לא אוהב ומתמצא במוזיקה, או שטעמך לוקה בחסר, או שטעמי/דיעותי "טובות"/"נכונות" יותר בגלל שכבוד הוד מעלתי הגדול כבייכול הוא זה שהביע אותם ואני כבייכול יותר "טוב" עקרונית במשהו.

אני בפירוש לא.

ומאוד ברור שאתה בפירוש כן אודיופיל וכן אוהב מוזיקה לכל דבר ועניין.

בברכה!
עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
רק עוד משהו -- נזכרתי בדוגמה שמתסכלת אותי במיוחד, כי הביצועים ממש מופלאים בעיני, גם מבחינת הפסנתרן וגם מבחינת התזמורת -- היצירות לפסנתר+תזמורת של שופן (הקונצ'רטי ועוד) עם Alexis Weissenberg, שהוקלטו ע"י צוות רוצחי-הסאונד Michel Glotz + Paul Vavasseur.

הפסנתר מתכתי, הרבה יותר ממה שפסנתר אמיתי יכול להיות, וחלק מכלי התזמורת קשים לזיהוי, כי גוון הצליל נשמע לי ממש מעוות, במיוחד הבאסונים והחצוצרות.

רק בגלל זה הייה צריך להוציא את שניהם להורג, מינימום בתלייה בכיכר העיר, אבל עדיף בעינויים.


קצת קשה לתת המלצות סתם באוויר, לא ליצירות ספציפיות.
בכל מקרה, אני משתדל להמליץ על הקלטות שמצטיינות בביצוע ולפחות טובות מאוד בסאונד.
לא תמיד זה מסתדר יחד...


אין שום רע בחברות האלה, וייש להן הקלטות מצויינות, אם כי גם איומות... :)


הרבה מההקלטות של Abravanel/Utah טובות מבחינת סאונד, כולל זו של הרביעית של מאהלר,
אבל לדעתי, לא המנצח ולא התזמורת הם מהמעלה הראשונה או השנייה.

ברביעית עדיפה במידה רבה ההקלטה של ריינר
CRCA_67901_SA__16225__01152009113722-5209.jpg

או, אם אתה רוצה ביצוע חדש יחסית (לאו דווקא טוב יותר/פחות), אז Ivan Fischer
71cjzIWW7oL._SL1261_.jpg


תיהנה + לילטוף! (ורד)
עמיר

איבן פישר הוא מנצח ללא פוזות מוסיקאי אמיתי
הוציא לאחרונה את מחזור הסימפוניות של מאהלר עם התזמורת שלו
לאחרונה גם התשיעית זכתה לתשבוחות
גם ההקלטות טובות כנראה אין לי מהחברה הזו הרבה רק הקונצרטו של דבוזאק
דיסק כפול קניתי במבצע -

יש לי כמובן את הרביעית שם ריינר מוקלט יפה למרות השנים ההקלטות של RCA יש בהן לא מעט עוותים
למשל בהקלטות של רוסיני פתיחות העוותים במקור עברו לSACD ולדיסק הרגיל וגם שמעתי אותם בבירור
גם בתקליט מעולה שהיה לי בזמנו.

למאהלר רביעית היא הסימפוניה אפשר לומר הפיבוריטית ביותר שלו שאני אוהב
את הביצוע הראשון בחייים שמעתי בהקלטה של ברנשטיין עם הפילהרמונית ניו-יורק בתקליט שקניתי
בתקליט בהרצל 9 קומה שניה בחיפה
ההיתי נוכח בקלטות של הרביעית ובביצוע כחייל פברואר מרץ 1979 בהיכל התרבות עם זובין מהטה
עם ברברה הנדריקס -
קיבלתי אישור כחייל להיכנס ולשבת בשקט בשקט באולם ראיתי אז אולי את גיימס לוק המנדס ומהטה בפעולה איך מקליטים - נדיר ביותר אז נתנו לחיילים להכנס במדים יצרתי קשרים ונכחתי בהקלטות יומיים
ויש לי את הדיסק תענוג אוהב את הביצוע במיוחד -הוא לא הקליט למיטב ידעתי ביצוע נוסף

מאד אוהב את אברבנאל נתניה דוברת שרה
טדנשטט עם לוציה פופ הקלטה EMI בינונית

מטריף איך הוציאו כאלה ביצועים ענקיים בהקלטות כל כך בנוניות וגרועות לפעמיים
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
איבן פישר הוא מנצח ללא פוזות מוסיקאי אמיתי
הוציא לאחרונה את מחזור הסימפוניות של מאהלר עם התזמורת שלו
מי מהמבצעים שעושים פוזות אינו "מוזיקאי אמיתי"? גלן גולד? לאנג לאנג? סטוקובסקי? הרשימה ארוכה. Choose! :)

חוצמזה, פישר עדיין רחוק מהמכלול של הסימפוניות של מאהלר.
אם אני זוכר נכון, הוא הקליט את 1, 2, 4, 5, 6, 9, שזה רק כ-60%. האחוז בעצם תלוי בשאלה האם מקליטים מהעשירית הבלתי-גמורה רק את האדאג'ו או גם את ההשלמות (כמו של Deryck Cooke ו/או אחרים)

יש לי כמובן את הרביעית שם ריינר מוקלט יפה למרות השנים ההקלטות של RCA יש בהן לא מעט עוותים
למשל בהקלטות של רוסיני פתיחות העוותים במקור עברו לSACD ולדיסק הרגיל וגם שמעתי אותם בבירור
גם בתקליט מעולה שהיה לי בזמנו.
היעדר "עיוותים" אינו תנאי הכרחי כדי שהקלטה תרגש אוהבי סאונד, להלן אודיופילים.
אודיופילים אוהבים גם צליל "רטוב" (=מעוות) של מנורות, וגם עיוותים של ויניל, וגם dynamic range compression, ובכלל.

דומני שתתקשה למצוא הקלטות מלאות חיים ונוכחות ומיידיות ואימפאקט וכו' יותר מהמאהלר 4 הנ"ל ו/או הפתיחות הנ"ל של רוסיני, בין אם בתקופות אחרות, ובין אם בחברות אחרות, ובין אם בטכנולוגיות אחרות, כולל הכי מודרניות ועם הכי הרבה ביטים והרצים.

אם נקח למשל את אחד הקטעים הכי אודיופילים הכי קלאסיים -- הקלטה מ-1976, במקור של חברת Proprius -- הקטע Julsång מתוך התקליט/דיסק Cantate Domino, שעשו לו מיליון reissues בכל מיני פורמאטים, קטע לסופראן סולו ולמקהלה, בליווי אורגאן -- יש בו כמה נקודות של צרחנות/צרידות, אבל אלה בטלות בשישים ויותר יחסית לדברים המופלאים שייש שם, אם בנוכחות, אם במרחביות, אם בתחושת אולם, בגודל, בפרישה, בכל אספקט שעולה על הדעת.
Proprius-CantateDomino-1.jpg


את הביצוע הראשון בחייים שמעתי בהקלטה של ברנשטיין עם הפילהרמונית ניו-יורק בתקליט שקניתי
בתקליט בהרצל 9 קומה שניה בחיפה
גם אני קניתי בזמנו ב"התקליט" בהרצל, ואצל ברגר ב"החלוץ" ובעוד כמה חנויות נוספות באיזור, ושמעתי את גדולי האמנים בקולנוע "ארמון" לפני שהייתי חייל, ובהיכל התרבות כשהייתי חייל במדים. רק שאני לא מוצא צורך לדבר על זה...

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
אהה ברגר איש זקן זקן בחלוץ בפנים בין החנויות כמו קוך כזה זוכר את זה טוב
קניתי אצלו זוכר עד היום תקליט ברנשטיין מנצח על ציקובסקי מפצח האגוזים ואגם ברבורים
בתקליט קוואדרו קולומביה מקורי חול .איזה צליל היה לו עם מערכת ישנה פטיפון טיה ומגבר טלוווקס ורמקולים בייקר בשבלי זה היה טוב מאד אז.


בתקליט היתה בחורה בשם נעמי עם אני זוכר אולי לא
גם את אבילאה בתחילת רחוב הרצל
וגם חנות ליד ארמון בנביאים חנות לכלי נגינה קיימת עד היום קניתי אז את הסימפוניה עם ברונו וולטר מס7 בטהובן .
וקונצרטו לכינור עם לאוניד כוגן ותזמורת הקוסברטוריום המנצח היה אנטול פיסטולארי ???

בקשר להקלטה שהזכרת חייב להודות לא מכיר בכלל ...
לפישר התכוונתי אין לו הרבה יחסי ציבור כמו לדודמל או לרטאל אבל הוא מוסקאי מעולה לדעתי
ולדעת חבר טוב שלי ידען שמאד אוהב אותו
לי יש כמה דיסקים שלו בלבד
במיוחד ברטוק עם בודפסט בהקלטה ישנה יחסית של פילפס בתוך מארז שלהם
נכון לא השלים את כל המחזור
אבל כל דבר שהוא מוציא מקבל תשבוחות וגדם הסימפוניות של בטהובן
ראיתי אותו בברוק'נר 9 ביצוע מרשים ביותר עם קונצחטבאו בוידאו
וגם בארטה
הפתיחה על נושאים יהודים של פרוקופייב הטוב ששמעתי עד היום וגם את אשכנזי בדקה מבחינת ביצוע
עם המון הומור המון .
הקלאסית של פרוקופייב יופי של ביצוע .
יש הקלטה אחת שמפילה אותי כל פעם מחדש
הנדל
אלגרו דל פנסייארו דל מודראטו
גון אליוט גרדינר
הברוק האנגלים הוקלט בכנסיה קטנה יחסית עי חברת ארטו בשנת 1980 אנלוגית
המהנדס היה פייר ליווקס
כל מה שהיה לי עם ארטו בזמנו וגם כיום .יש לו אוזן נהדרת
אבל היצרה בפרט פתוחה אורירית
אוי איזה הפרדה זמרה שומעים כל פרט בתיזמורת
ביצוע מגניב כזו דינמיקה של ניצוח.
הכל ברור החלילים הכלי מיתר בכלל חגיגה
עוד בתקליטים שהיו לי ועכשו הוצאה של כמה יצירות של הנדל והיא שם +טרמולינו +אליזיה
איזה אוצר הביצוע הזה ובכלל הקלטה לטעמי מעולה -העיקר ההנאה שבה
תמיד אני מרגיש שאני מול הנגנים -
המקהלה כל כך יפה מפוזרת על הבמה הקטנה של הכנסיה במונחים אנגלים די קטנה יחסית
איזה איקוסטיקה נפלאה יש שם .
 

boazj

אוהב את התחום
הודעות
92
מעורבות
50
נקודות
18
די, תמשיכו :D:אצבע מורמת:אצבע מורמת
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אם מישהו מעוניין, אני אשמח לתרום לדיון את התקליט הבא -

R-1725793-1242823817.jpeg.jpg


מצב מצויין - יש לי כפול (ורד)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
איפה הקונטרבאסים בבמת הסטריאו??
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אי אפשר לדעת - פורטונגלר נפטר בשנת 54 והקליט במונו ;)
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אחרי כל הדיון לא היתה בכלל ברירה - הסרתי אל פאבלו קסאלס הנפלא, ושמתי את התקליט הזה במקומו וקרו שני דברים:
א) נזכרתי למה אני לא ממש אוהב שטראוס
ב) גיליתי שהתקליט במונו, מה שהיה אמור להיות לי ברור...

;)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
אכן אמור הייה להיות טריוויאלי שזה מונו, ובדיוק על זה התבדחתי -- וגם על השירשור האחר -- 2 שירשורים בהתבדחות אחת :)

לשטראוס (ריכארד, כמובן, לא היוהאנים) יש לא מעט יצירות נפלאות, אבל:
  • הוא עצמו אמר שלא כדאי שהמנצח יסתכל על הטרומבונים, כי זה מעודד אותם לנגן חזק יותר
  • הוא כתב תפקידים נפלאים ל-brass, כולל במפורש לטרומבונים
  • דווקא אלה שלא מבצעים לפי ההנחיות בע"פ הנ"ל של המלחין, אלא לפי הכתוב בפארטיטורה (ff ו-fff) מלהיבים הרבה יותר
  • ביצירות של שטראוס הסאונד הוא קריטי, גם מבחינת נפח ואימפאקט וגם מבחינת שלל ועושר הצבעים
  • מבחינות אלה, יצירות שטראוס הן חגיגה לאודיופילים
  • ההקלטות של פורטוונגלר הן בעייתיות עבור אודיופילים
  • יש לפורטוונגלר הרבה מעריצים מבין אוהבי המוזיקה. אני ממש לא. לא מסתדר עם המניירות שלו
  • לפורטוונגלר עצמו היו יומרות להבין בטכניקת הקלטה, והוא אילץ צוות של Decca שהקליט אותו לבטל חלק מהמיקרופונים שהם מיקמו, ולהישאר רק עם מיקרופון אחד מעל אמצע התזמורת. אחר כך הביקורות הביעו פליאה איך הסאונד של Decca התחרבן בהקלטה הזו...
עמיר
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
כמו כל מנצח אחר, יש לו ביצועים טובים יותר, ופחות. אישית, אני מאוד מעריך אותו, אם כי לא במיוחד מחפש אחריו.
גם הקלטות איתו יש טובות ורגילות ונפלאות.

בתקליטיה שלי, בולט במיוחד התקליט הזה -

R-5815842-1403460720-8283.jpeg.jpg


ביצוע מדהים של מנוחין והתזמורת גם יחד + הקלטה מצויינת בהחלט. מול זה יש לי גם הקלטה וביצוע משמימים של התשיעית עם הפילהרמונית של ברלין. אבל אנחנו מפספסים את השרשור :)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
פורטוונגלר הקליט בדקה?
אגב ההקלטה אולי הכי נחשבת שלו זוהי 'טריסטן' עם פלגסטד וגם עליה (ההקלטה) הייתי מוותר - בהם וקאראין מצויינים בווגנר
ובפרט בטריסטן.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
כן, בוודאי - הנה דוגמא -

R-6450176-1419536956-9366.jpeg.jpg


אין הרבה הקלטות שלו אצל DECCA, אבל בהחלט יש (ורד)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור