שוב החכם התורן אומר שתקליטים זה רק נוסטלגיה :)


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
פעם שמעתי את דויד ברוזה מדבר על גיטרות ובוני גיטרות מהוללים שמשתמשים בחומרים אקזוטיים ותהליך היצור שלהם לוקח שנים מיבוש העץ ושרפים מיוחדים בלה בלה בלה בשביל להפיק צליל חלומי.
למה לתרוח עם כולם שומעים את זה דרך רמקול במחשב שהורג את הגיטרה או אוזניות וסלולאר
ככל שאומן גבוה יותר ברמת האומנות, הוא יוצר על פי מה שבעיניו טוב ולא על פי המחשבה איך זה ישמע אצל מאזין כל
לפחות מבחינתי כן, בטח ובטח כשזה מגיע עם איכות סונית שבעיני עדיפה על איכות אנלוגית אבל זה כבר דיון אחר.
לדעתי אי אפשר להגיד שהאיכות של תקליטורים עולה על זו של תקליטים, יש לכאן ולכאן. אני גם לא מסכים עם המשפט שתקליט נשמע טוב יותר מתקליטור.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לדעתי אי אפשר להגיד שהאיכות של תקליטורים עולה על זו של תקליטים, יש לכאן ולכאן. אני גם לא מסכים עם המשפט שתקליט נשמע טוב יותר מתקליטור.

בסדר, כל אחד יכול להגיד את דעתו - אבל להגיד שאנשים רוכשים תקליטים רק בגלל נוסטליגיה זה צורת חשיבה מאוד צרה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
השאלה האם אתה, אני ואחרים כאן בפורום בכלל מייצגים את השוק?
בכללי אני לא בטוח שרוב חובבי הסאונד הם אלה שרוכשים תקליטים, ממה שיוצא לי לראות במקומות בהם אני רואה אנשים שרוכשים תקליטים קצת קשה לומר שאצל רובם הפרוטה נמצאת בכיס, פעמים רבות אני נתקל בצעירים בשנות העשרים שחושבים שתקליטים הם דבר מגניב ואוטסיידרי, אבל המערכת שברשותם איך לומר לא בדיוק חוד החנית הטכנולוגי במילים עדינות.

בהתאם גם מערכת הדיגיטלית שלהן -וסביר שאז גם התקליט נשמע יותר טוב :)
אבל אתה צודק בפרוש יש הרבה גוונים של לקוחות לתחום האנלוגי
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113

פורמט בלוריי אודיו מגיע עם כמה רצועות שמע. Pcm ,auro 3d, dts master
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,680
מעורבות
1,415
נקודות
113
אז חזרנו PCM עם תפריט :)

(לא הבנתי רק מה זה auro 3d)
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
אז חזרנו PCM עם תפריט :)

(לא הבנתי רק מה זה auro 3d)

לא הבנתי איך הגעת ל PCM עם תפריט. כותרי בלוריי אודיו. מגיעים עם כמה רצועות שמע רב ערוצי.
DTS HD MASTER. DOLBY TRUE שקיימים כבר קרוב ל10 שנים בכל הרסיברים.
הכותרים החדשים בבלורי אודיו מגיעים עם פורמט אודיו רב ערוצי חדיש.DOLBY ATMOS
auro 3d זהו פורמט שמע רב ערוצי, שאינו נתמך ע"י כל רסיבר.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
תשמע כרמי, בגדול יש משהו בדבריו (לפחות בכל מה שנוגע לדיסקים), אם אני לא טועה בתערוכות האחרונות בעולם ניתן לראות שחלקם של הדיסקים הולך וקטן לטובת מזרימי מוזיקה, כיום ניתן לרכוש קובצי DSD או Hi Res באיכות טובה מאוד שמשחררת מהצורך לרכוש דיסקים, אישית כמי שמחזיק ספריה של כ 500 דיסקים וסטרימר DAC עליו נמצאים כיום יותר הקלטות מאשר הדיסקים שברשותי, אני יכול לומר שאכן משהו הולך לאיבוד בדרך (בכל זאת יש משהו בהחזקת מדיה פיזית) אבל מצד שני הנוחות גורמת לכך שאני לא מרבה להשתמש בנגן ה CD או ה SACD כפי שהייתי משתמש בהם בעבר.

לגבי אודיו אנלוגי, עם על הגידול שברכישות עדיין מדובר על שוק זניח. נכון שהפטיפונים של היום הם בכמה וכמה רמות מעבר לפטיפונים של פעם אבל מערכת אודיו אנלוגית טובה עולה יד ורגל (ואולי איזו כליה או שתיים), פטיפונים נראים ונשמעים נפלא, יש כיום יש שיא במכירת תקליטים ופטיפונים אבל עדיין מדובר בשוק זניח ונשתי ביחס לשוק כולו.

בכלל, אנחנו נמצאים בתחביב שהו נישתי, רוב הציבור מסתפק בהשמעת מוזיקה מתוך טלפונים סלולריים.

אגב, כמי שגדל בשנות ה 70 וה 80 והחזיק בידו תקליט או שתיים במהלך אותם שנים, הייתי מהראשונים לאמץ את טכנולוגית ה ומעולם הCD, מעולם לא הבטתי לאחור, מעולם לא אהבתי או נקשרתי לתקליטי הווניל (ויש לי אוסף עוד מבית הורי של למעלה מ 100 תקליטים). אישית מעולם לא התחברתי למדיה אנלוגית (למרות שדור הפטיפונים של העשורים האחרונים גורם לי להזיל ריר מהמראה ואיכות הסאונד) ואין לי שום כוונה לנסות לחזור ולמצוא את עצמי מתעסק במדיה אנלוגית - מבחינתי האישית, ברוך שפטרנו.
הטענה העולה מכתבת ווינט היא שאין קשר בין העובדה שמשהו מתנגן על הפטיפון דווקא לאיכות הסאונד שאתה שומע, בלי קשר לשאלה מה מחיר הפטיפון, עד כמה הוא משוכלל יחסית לדורות הקודמים ואם הוא מכויל על ידי פיזיקאים גרעיניים ונראה כמו אסדת קידוח מצופה בכרום, הכל לדברי הכותב ענין של נוסטלגיה ונכבדות הבעלות, משהו בסגנון של פטק פיליפ ( בשבילך ) על היד שאחרי כל הסיפורים על איכות הייצור, עבודת היד הסיזיפית והמוני הגלגלים המוקפדים, הוא יודע להראות שעה, ואולי עוד כמה דברים ב"קומפליקטייד" וזה הכל.
ואני הקטון גם סבור שיש משהו בדבריו, ולא בגלל שרק פטפון שעולה כמו רויאל אוק במהדורה מוגבלת, יישמע טוב יותר מכל מקור אחר, אלא כעיקרון, אבל להביע דעה כזו זה כמו לצעוק תחי מדינת ישראל באמצע דרשה של חמינאי, אז יותר טוב לשתוק, לחילופין להודות בנסיון דל, לחילופי חילופין באוזניים לא משהו.
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בניגוד לשעונים שמראים בסופו של דבר את השעה, לא צריך להיות ויכוח שפטיפון נשמע שונה מנגן תקליטורים. לכן ההשוואה של פטיפון לשעון לא טובה.
לגבי איכות הבניה, מנגנון מכני של שעון, הוא מוצר מאוד מיוחד עם הסטוריה של כ 600 שנים. גם עם שעונים יש מי שאין להם בעיה תקציבית לקנות שעון/שעונים יקרים מאוד רק מפני שהם יקרים, ויש מי שקונים שעון יקר בגלל הרעיון והתחושה שהם מחזיקים מנגנון מיוחד במינו.
יתכן שבנושא הפטיפונים המודרניים יש העתקה של הרעיון של המנגנון המיוחד, בייחוד שבפטיפון אפשר גם להראות את המנגנון. למשל הג'יירו דק שהוזכר פה, ובזמנו היה למישל דגם שנקרא הידראוליק או משהו כזה, שהם יצירת מופת טכנולוגית שתענוג להביט בה (כמובן שמבחינה טכנולוגית אף פטיפון לא מתקרב לרמה של מנגנון מכני איכותי של שעון).
בשורה התחתונה יש לפטיפון שתי איכויות שמבדילות אותו מכל מקור אחר: 1. נראות. 2. צליל אחר. מי שזה לא מדבר אליו, אז לא. מי שטוען שזו תופעה נוסטלגית, טועה בגדול מפני שהרבה צעירים רוכשים תקליטים ופטיפונים - ולא משנה מהי הסיבה, היא בטח לא קשורה אצלם לנוסטלגיה.

צריך להכיר בעובדה שפטיפון הוא מקור מאוד מיוחד גם מבחינה היסטורית אבל לא רק.

אריה
 

rooster

אוהב את התחום
הודעות
81
מעורבות
9
נקודות
8
בעניין בועז כהן -
הסטאפ הראשון שלו כנער כלל מגבר לקסמן מאוד איכותי ופטיפון מסוג DUAL 1217.
קראתי את זה פעם בבלוג שלו.
 

רועי51

חבר משקיען
הודעות
880
מעורבות
204
נקודות
43
בניגוד לשעונים שמראים בסופו של דבר את השעה, לא צריך להיות ויכוח שפטיפון נשמע שונה מנגן תקליטורים. לכן ההשוואה של פטיפון לשעון לא טובה.
לגבי איכות הבניה, מנגנון מכני של שעון, הוא מוצר מאוד מיוחד עם הסטוריה של כ 600 שנים. גם עם שעונים יש מי שאין להם בעיה תקציבית לקנות שעון/שעונים יקרים מאוד רק מפני שהם יקרים, ויש מי שקונים שעון יקר בגלל הרעיון והתחושה שהם מחזיקים מנגנון מיוחד במינו.
יתכן שבנושא הפטיפונים המודרניים יש העתקה של הרעיון של המנגנון המיוחד, בייחוד שבפטיפון אפשר גם להראות את המנגנון. למשל הג'יירו דק שהוזכר פה, ובזמנו היה למישל דגם שנקרא הידראוליק או משהו כזה, שהם יצירת מופת טכנולוגית שתענוג להביט בה (כמובן שמבחינה טכנולוגית אף פטיפון לא מתקרב לרמה של מנגנון מכני איכותי של שעון).
בשורה התחתונה יש לפטיפון שתי איכויות שמבדילות אותו מכל מקור אחר: 1. נראות. 2. צליל אחר. מי שזה לא מדבר אליו, אז לא. מי שטוען שזו תופעה נוסטלגית, טועה בגדול מפני שהרבה צעירים רוכשים תקליטים ופטיפונים - ולא משנה מהי הסיבה, היא בטח לא קשורה אצלם לנוסטלגיה.

צריך להכיר בעובדה שפטיפון הוא מקור מאוד מיוחד גם מבחינה היסטורית אבל לא רק.

אריה
לא דעתי או דעתך הן הענין, למרות חשיבותן בעינינו, דעתו של ההוא שכותב בווינט היא נשוא הפוסט לו הגבת ולפחות שם זו הטענה להבנתי, ומבחינה זו ההשוואה בהחלט במקום.
 

ZEEV78

חבר משקיען
הודעות
1,130
מעורבות
349
נקודות
83
[תומר מולוידזון, עורך מוזיקה ומנהל דיגיטל ברדיו הבינתחומי, ועורך ומגיש תוכניות ברדיו 88 אף.אם. "מי שממשיך לקנות תקליטים ודיסקים זה ממש לא בגלל איכות השמיעה, אלא בגלל הרומנטיקה"]

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4895288,00.html


אז כתב, זה לא משנה ולא ישנה לי את העובדה ש100 אחוז מהזמן הפנוי שלי למוזיקה אני מקדיש לאנלוג (בדרכים הנגן הנייד האודיופילי והאוזניות הם פשרה טובה) . הדיגיטל, טוב ככל שיהיה (גם אם הוא נוח לתפעול) לא מסוגל להישמע "נכון" כמו סאונד אנלוגי איכותי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור