שאלה שאלתית ביותר


asafmoraz

אוהב את התחום
הודעות
112
מעורבות
0
נקודות
16
שלום לכולם.

נדמה שמסכי ה 4:3 יוצאים כבר לגמרי מהתמונה, כיום בכל בית באמת אפשר למצוא מסכים בפורמט 16:9 אם זה בסלון ואם זה בחדר.

אותי מטרידה השאלה הזאתי:

רוב הסרטים שאנו מורידים היום מגיעים בפורמט של 16:9 , אבל תמיד ממש תמיד הסרט נמצא באמצע המסך ונשאר פס שחור די שמן למעלה ולמטה, אם מותחים אותו רואים לא טוב.

מה שרציתי באמת לדעת, האם לא יצרו את המסכים הרחבים (16:9) כדי שיהיה אפשר לראות סרטים כאלה על כל המסך מבלי לקצץ בגודלו ולנצלו כראוי ??? עניין די תמוה בעיני ואשמח לקבל תשובה בנושא, כמו כן מה ניתן לעשות כדי כן לראות על כל המסך אך בלי עיוותים של הסרט, אני כמעט ללא ספק משוכנע שאין דרך כזו.

בתודה, אסף.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אם אתה מדבר על מסכי טלויזיה, אז סרט בפורמט 16:9 נפרש על כל המסך, ללא פסים שחורים.
יש סרטים שמגיעים בפורמט עוד יותר רחב, למשל 2.35:1 ואז, גם במסך 16:9 נשארים פסים (תאר לך מה קורה במסך 4:3...).
אם אתה מדבר על מסך מחשב רחב, אזי הרוב המוחלט של הדגמים, מגיע ביחס 16:10 ואז גם בצפיה בסרט 16:9, יופיעו פסים שחורים.
בזמן האחרון, התחילו להמכר כאן גם מסכי מחשב 16:9.
 

asafmoraz

אוהב את התחום
הודעות
112
מעורבות
0
נקודות
16
לא ממש הבנתי

היי.

אני לא ממש מדבר על מקרה ספציפי, לי למשל יש מסך של VIEWSONIC 28 16:10 שהוא מסך מחשב ולא טלויזייה, ואני מוריד סרטים של HD אז כולם מותאמים לצפייה במסך רחב אבל בוא נגיד שהסרט מופיע לרוב רק על 60-70 אחוז מהמסך, עדיין נשארים שני פסים שחורים למטה ולמעלה, כל מה שאני צופה זה דרך המחשב, גם אצל חבר שיש לו טלויזייה 32 מסך רחב, LCD קיימת אותה בעייה, השאלה שלי היא בעצם למה זה קורה, חשבתי תמיד שמסכים רחבים ברגע שתפתח את הסרט על FULL SCREEN לא יתבזבז שום חלק מהמסך כנראה שטעיתי.
 

asafmoraz

אוהב את התחום
הודעות
112
מעורבות
0
נקודות
16
ואני מדבר רק על צפייה דרך מחשב, כמובן שאפשרי לעשות CROP אבל אז מתבזבז חלק מהסרט, בעצם בורח החוצה מהמסך או לעשות ASPECT RATIO שונה אבל אז זה מותח את הדמויות, מה שאני עושה לרוב זה מותח אותו ל 16:10 ואז זה קצת יותר גדול והמתיחה כמעט לא מורגשת, בכל זאת די מאכזב שלא ניתון לראות על כל המסך. חיפשתי פיתרון כל שהוא, לא נתקלתי למען האמת בשום סרט מהחבילה הגדולה שהורדתי שעובד על מסך מלא, רק צפייה בכבלים או קליפים מסויימים פועלים ככה. על כל המסך ללא עיווט כל שהוא.
 

פאדי

חבר משקיען
הודעות
643
מעורבות
1
נקודות
16
את האמת אני לא נתק בבעיה הזאת . כשאני מוריד סדרה שהיא 16:9 אני צורב אותה ע גבי דיסק דרך ה DIVX PLAYER וכשאני מכניס את הדיסק לפלייסטישן 3 אני רואה את התמונה על כל המסך מבלי לראות פסים שחורים ומבלי שהתמונה תחתך
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור