לא רוצה להתווכח איתך, יתכן שאתה צודק ויתכן שלא, אבל לא ראיתי בשום מקום המלצה למה לשמוע בזמן הרצה, וגם אם יש כזו - יהיו גם המלצות נגד... בקיצור אין פה מדע מדויק. אם כן להסתכל על מדע מדויק, אז פול בארטון (רמקולי PSB) אמר שהוא מדד רמקול שלו חדש מפס היצור, ואת אותו הרמקול 10 שנים מאוחר יותר, היו הבדלים קלים פה ושם של רבע דיבי, שזה לא ממש שמיע ובל אופן אולי נתון יותר לשינויים טבעיים עם הזמן של רכיבי הרמקול. אבל אולי זה נכון לרמקול שהוא מדד - אולי רמקול אחר עשוי מחומרים אחרים יגיב אחרת לאורך זמן. והנה פה הנקודה לרמקול שלך: אם כבר אתה שואל אז תתייחס לסוג המסוים של הממברנה שיש לך - והאם אתה באמת מצפה מהפורום לדעת פרטים כאלה - איך להריץ ממברנה ספציפית כזו? אולי תשאל את היצרן?אני דווקא מאמין גדול בהרצת רמקולים - כי זה הרכיב הכי "נושם" שמערכת. ז"א: חלקים שזזים ובהם לכל שבריר התנגדות השפעה ישירה על הסאונד. גם אם יצרני הרמקולים לא ממש "מאמינים" בזה (ולדעתי זה דווקא הפוך, משיקולים מסחריים), הרי שממברנה חזרה מתיקון צריכה לדעתי איזה פרוסס של "קדימה אחורה" עד שתמצא את מקומה. והשאלה היא אם יש חשיבות לווליום, קרי - כמה קדימה אחורה.
לא רוצה להתווכח איתך, יתכן שאתה צודק ויתכן שלא, אבל לא ראיתי בשום מקום המלצה למה לשמוע בזמן הרצה, וגם אם יש כזו - יהיו גם המלצות נגד... בקיצור אין פה מדע מדויק. אם כן להסתכל על מדע מדויק, אז פול בארטון (רמקולי PSB) אמר שהוא מדד רמקול שלו חדש מפס היצור, ואת אותו הרמקול 10 שנים מאוחר יותר, היו הבדלים קלים פה ושם של רבע דיבי, שזה לא ממש שמיע ובל אופן אולי נתון יותר לשינויים טבעיים עם הזמן של רכיבי הרמקול. אבל אולי זה נכון לרמקול שהוא מדד - אולי רמקול אחר עשוי מחומרים אחרים יגיב אחרת לאורך זמן. והנה פה הנקודה לרמקול שלך: אם כבר אתה שואל אז תתייחס לסוג המסוים של הממברנה שיש לך - והאם אתה באמת מצפה מהפורום לדעת פרטים כאלה - איך להריץ ממברנה ספציפית כזו? אולי תשאל את היצרן?
חומוס
כל רמקול יש לו את הזמן המינימלי כדי שישמע במיטבו לאחר הרצה. ישנם רמקולים עם זמן קצר יחסית של כמה עשרות שעות וישנם רמקולים שזקוקים להרבה יותר. זה תולי בסוג הרמקול ובסיגנון המוזיקה לה אתה נוהג להאזין.
אני הייתי מיעץ לך להאזין למוזיקה בווליום נורמלי לפחות בהתחלה עד שהממברנה תקבל קצת גמישות ולהעלות בהדרגה את רף הווליום. לאחר 10 20 שעות אני מאמין שכל העסק יעבוד וישמע טוב יותר. עם אתה חסר סבלנות שים כמה טריקים של טרנס עם דמפ חזק בבס וזה יעיץ את כל התהליך.(גם בהדרגה)
עם סוג המוזיקה המועדף עליך הן זמרות כמו דיאנה קרול או פטרישה ברבר אז כל העסק יקח יותר זמן מן הסתם ולא בטוח שהרמקול יפתח אם בכלל באיזה שהוא זמן:O
הנקודה החשובה היא אצל מי נתת לתקן האם אצל רפי האוזמן האם אצל מורדבי באומגה אודיו או אצל דואק בחולון ולא בקטע הכספי בכלל
יש מתקנים שעושים עבודה לצאת חובה באמת ובלי לפגוע באף אחד כי היה לי נסיון אישי עם עצמי ונסיון עם אחרים שמסרו לתיקון או החלפת גומיה או חרוט פנימי ואפילו בנייה של סליל פנימי מתחת לספיידר של חרוט הרמקול
מה שאני רוצה להגיד זה של מי היד שעשתה את העבודה היא זו שעובדת עם רגש והאהבה לתפקיד ולשיקום כי אין מאה אחוז שלמות אלא יש התאמה למקור
לדוגמה יהודה סטדוניה שכיום אינו בחיים והיה מתקן לכלי זמר רמקולים שהיו נשרפים בהופעות היה באמת משקיע את הנשמה בשיקום של האלמנטים בודק אותם ומריץ אותם אחרי התיקון שוב ושוב שוא נתמך על ידי מכשירי מדידה והאוזן שלו ואם משהו לא נראה לו היה מפרק ומתקן שוב
בין אלה שמתקנים יש כאלה שעושים בדיקה ומריצים את התיקון עם מוסיקה בקופסאת רמקול מותאמת ללא מפצל תדרים היחידה תנגן פול ראנץ על מנת לראות את החורים בשמיעה
ויש כאלה מתקן בודק באוסילטור תחום תדרים ומתקשר ללקוח תבוא תיקח היחידה עברה תיקון וסיפור נלווה היחידה כמו חדש יותר טוב מייצור חדשה במפעל וכדומה !
אני מקווה שהשכלת במעט חג שמח
במהלך הרצת רמקולים שחזרו מתיקון (re-coning) - האם יש חשיבות לווליום? ההגיון אומר לי שכן, אבל...