מגבר שאלה בנוגע למגבר של NAD 375 לעומת 325.


בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
בהמשך לכמה שאלות שנשאלו כאן על הספקים של מגברים. אני רוצה לשאול שאלה קונקרטית. המגבר שלי כרגע הוא NAD 325 BEE. הוא יופי של מגבר.ההספק שלו 50W. http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-325BEE-Stereo-Integrated-Amplifier הרמקולים שלי הם Triangle comete EX. בסה"כ אני נהנה מאיכות הסאונד.

אני שוקל להחליף את המגבר למגבר של NAD 375 BEE http://nadelectronics.com/products/hifi-amplifiers/C-375BEE-Integrated-Amplifier שמספק 150W.

שאלותיי:
א) האם ה 375 ישפר את הסאונד בווליום נמוך ? כרגע (ב 325) הסאונד נשמע "שטוח" כשאני מגביר את הווליום הסאונד משתפר מאד.
ב) בקטעים עמוסים (רוק מתקדם נוסח להקת "YES" לדוגמא) – נדמה לי שהצלילים "נמרחים" ברגעי השיא. האם יהיה שיפור בהחלפה?
ג) האם 150W על הרמקולים הנוכחים איננו "OVERKILL", כלומר, האם יש בשדרוג הזה ממש ?

אשמח לקרא את דעתכם לפני שאחליט.
 

falou

אוהב את התחום
הודעות
412
מעורבות
18
נקודות
18
א. בווליום נמוך, תנסה להגביר את הבאס במגבר שלך, על מנת לקבל צליל יותר מאוזן (השמיעה האנושית איננה לינארית).

ב+ג. המריחה יכולה ממספר סיבות (אקוסטיקה או מגבלה של הרמקול בווליום נתון, למשל), ולא מחוסר יכולת של המגבר לספק את הזרם הנדרש. אבל, סביר להניח שמגבר אחר יעזור (הרמקול נציל, אבל יורד ל-4 אוהם). צריך לנסות. בכל מקרה, מניסיוני, לא נתון הוואטים הוא הקובע כאן.

צריך לנסות, והמקום להתחיל הוא יבואן הרמקול שלך, אייל פור. האיש מנוסה, לך אליו, תסביר לו מה הבעיה, ושייראה אם יש לו פתרון (בתקציב).
חשוב לזכור, לפעמים פותרים בעיה אחת, ויוצרים אחרת. לכן חשוב לנסות את הפתרון המוצע לאורך זמן מסויים, ולא לקפוץ משמחה ולקנות את המגבר הראשון של נמרח ברגע השיא (כי אולי יש לו חסרונות אחרים).
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
תודה Falou. אקח לתשומת לבי.
אני מקפיץ בתקווה לקבל עוד התייחסויות לשאלה ששאלתי.
 

בעז

אוהב את התחום
הודעות
99
מעורבות
28
נקודות
18
אגב, העפתי מבט מאחרי הרמקולים (Triangle Comete EX) : והערכים שכתובים שם הם: אימפדנס 80 אוהם. וה POWER 80 ואט. ואני מודה שאין לי מושג מה זה אומר...
 

brillix

חבר אתר
הודעות
39
מעורבות
0
נקודות
6
בעז היי,
מנסיון רב עם הרמקולים שיש לך (אחד הרמקולים האהובים עלי, כמובן שיש לי זוג כזה), אני חושב שהבעיה היא לא של כוח כי הרמקולים "קלים" להזזה ( שאני שומע וואקאלי וגאז הוא מחובר למגבר מנורות ישן של Fisher שמוציא 15W לערוץ והכל נשמע נפלא, לפי טעמי האישי ההגברה של NAD לא מתאימה להם - שם לב זאת רק דעתי האישית וזה סובייקטיבי. לאחר הרבה שילובים בינהם כמו Cambridge Audio 640A שהיה מחובר אליהם קרוב לשנתיים כרגע יש לי את ה-Audiolab 8000A MKIII - הדגם שיוצר באנגליה מזמן לפני בערך 20 שנה והתוצאות לא פחות ממדהימות, נ.ב לדעתי לאייל יש אחד כזה ביד שניה ותוכל לשמוע אצלו את השילוב, כאודיופיל מכור אני מחזיק NAD 3020 שאני לא אחליף לעולם ככה שאני מאוד אוהב NAD אבל לצערי לדעתי אתה צריך לשמוע עם הרמקול הנהדר הזה עם מגברים מחברות אחרות שיתנו לו להוציא את מה שהוא יודע.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור