רמקולים רמקול רצפתי עם יחידת באס 15-12 אינטש


עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
שלום
אני מחפש רמקול רצפתי עם יחידת באס 12-15 אינ"ץ
לסלון גדול,מחיר עד8000 ש"ח, אולי טיפה יותר.
שמעתי תסרווין ווגה הסדרה החדשה,ואני מחפש
עוד אופציות,האם קיימות עוד חברות שמייצרות
רמקולים עם וופר 12-15 ובמחירים שאני מחפש?

בעבר היו לי רמקולים של אינפיניטי sm-255
ו jbl e-100 משהו בסגנון הזה.

תודה מראש.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
למה כאלו יחידות גדולות?
אתה הולך להרביץ מסיבות טראנס?
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
יש לי סלון ענק,50 מטר מרובע
אוהב באס וסאונד גדול,ושגם יהיה
איכותי.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
אני חושב שראיתי איזשהו altec model 14 או 19
יש L300 JBL אבל הוא נמכר בדרך מעבר לתקציב שלך.

אפשרות נוספת שאתה יכול לשקול היא רמקול רצפתי "רגיל" + סאב איכותי או אפילו שניים :)
 

Av1

עוסק בתחום
הודעות
378
מעורבות
0
נקודות
16
שלום
אני מחפש רמקול רצפתי עם יחידת באס 12-15 אינ"ץ
לסלון גדול,מחיר עד8000 ש"ח, אולי טיפה יותר.
שמעתי תסרווין ווגה הסדרה החדשה,ואני מחפש
עוד אופציות,האם קיימות עוד חברות שמייצרות
רמקולים עם וופר 12-15 ובמחירים שאני מחפש?

בעבר היו לי רמקולים של אינפיניטי sm-255
ו jbl e-100 משהו בסגנון הזה.

תודה מראש.
KLH, אינפיניטי, סרווין ווגה וטנוי תוכל למצוא ישנים עם אלמנטים גדולים "12/"15
ולרוב ברמות הללו ייצרו אותם גם נצילים {ואני יותר ממליץ על KLH שהם היחידים לעומת השאר שבאמת הוציאו באס "מעניין" (אבל רק באס)}
לרוב ברמות הללו הבאס או היה יותר דומיננטי או "חסר" לעומת הגודל והטנוי היו היותר מאוזנים אבל לא כל אחד מתחבר לדואל קונצנטרי בתדרים הגבוהים שלו

בכל אופן אם מדובר ברצון למלא חלל לא תמיד גודל האלמנט מעיד על כמות ואיכות הבאס {הרבה משתנים ובעיקר תיבה}

אוליי כדאי לשקול אפשרות של זוג ריצפתים + זוג סאבים ואז תוכל להגיע להרבה ממה שזוג רמקולים יחיד ברמת המחיר הזו מסוגלים לעשות

{אני מכיר הרבה עמיתים :) אבל אם אתה עמית מעפולה צור קשר}
בהצלחה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,247
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני מחפש רמקול רצפתי עם יחידת באס 12-15 אינ"ץ
נקודה למחשבה:
בעבר, רמקולים טובים נחשבו כאלה עם דרייברים גדולים ככל האפשר, שהזיזו כמה שיותר אוויר בעזרת דרייבר יחיד.

כיום אין הרבה מבין רמקולי ה"עילית" עם יחידות מעל "10, וייש לזה סיבה טכנית:

כדי שדרייבר לא ייעוות, הממבראנה שלו צריכה להישאר קשיחה -- כמו בוכנה -- ולא לשנות את צורתה כשהיא נדחפת החוצה או נמשכת פנימה. ברור שאם הייו עושים את הממבראנה משיכבה הגונה של פלדה לא הייתה בעייה כזו, אבל הייתה בעייה אחרת --- הממבראנה צריכה להיות קלה להזזה ובעת התמדה מיכאנית מינימאלית --> מינימום מאסה. אחרת מקבלים ניפוח+מריחה של הבאס בגלל ההתמדה, ועוד בעיות.

אז מה עושים? מחפשים/מסנתזים חומרים מיוחדים שייהייו גם סופר-קשיחים וגם סופר-קלים. עם זאת, עדיין ככל שהממבראנה גדולה יותר היא תהייה כבדה יותר וקשיחה פחות מאשר ממבראנה קטנה יותר.

אז מה בכל-זאת עושים? משתמשים בכמה דרייברים קטנים יותר במקום אחד גדול, כשסך השטח המזיז אוויר נשאר דומה.

לפי נוסחת השטח = 3.14 כפול הרדיוס בריבוע = 3.14 כפול הקוטר בריבוע חלקי 4, נקבל:

-- לדריבר "15: כ-177 אינצ'ים רבועים
-- לדריבר "12: כ-113 אינצ'ים רבועים
-- לדריבר "10: כ-78.5 אינצ'ים רבועים
-- לדרייבר "8: כ-50 אינצ'ים רבועים

כלומר שני דרייברים "10 (157) לא רק עדיפים על אחד של "12, אלא הם רק בכ-10% פחות מיחידה של "15!
ושני דרייברים של "8 הם רק כ-12% פחות מיחידה של "12!

כשההבדל בניקיון, בעיוותים ובמהירות הוא ניכר ביותר.

אז אולי כדאי לשקול לרדת מעניין הדרייברים הענקיים של פעם וללכת על ריבוי דריברים של לא יותר מ-"10?
זה גם מגדיל את המבחר, כולל לכיוון של רמקולים מודרניים יותר, לא רק ענתיקות, תוך שיפור באיכות.

עם זאת, אם אתה מעדיף את אופי הצליל של הבאסים ה"מנופחים" של היחידות הגדולות -- לגיטימי בדיוק כמו להעדיף ויניל על דיגיטאל -- אתה בהחלט יכול לבחור בהן. מה שחשוב בעניינים אלה זה רק הטעם, לא ה"אמת".

אם לא העדפה כזו היא השיקול המרכזי, אלא בעיקר נפח האזנה ועוצמות שמיעה -- נראה שעדיף ריבוי דרייברים פחות גדולים.

לשיקולך החופשי -- ושתיהנה מכל בחירה שתעשה!!! (ורד)
עמיר
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
נכון מאוד מה שכתב עמיר , וכייף לי לקרוא את ההבנה שנותנת לי להרגיש שאני במקום הנכון!
אבל מה שרציתי בעיקר לציין שכשייש לרמקולים יכולת בס גבוהה ,יש צורך גם להתאים את האוזן ליכולת של הרמקול\חדר ,
לא פעם קיבלתי תגובות מבעלי עניין למיניהם על "עומס של בס" ,או לחליפין "דופק לי באוזן",אבל אני מדדתי מספר פעמים את העניין ע"יי מכשירי מדידה , התוצאה היא שבנקודת האזנה הגרף ישר לגמרי עד 22 HTZ ,והנחתה קלה לכוון ה18 הרץ ,
ואז מגיע "מומחה " שהרמקולים שלו נופחים את נישמתם ב-35 הרץ, ולזה הוא מורגל,ואז באם שומעים כלי שיורד נמוך יותר יש לבחור לחץ באוזניים מהתדר "הנוראי" הזה שמסתובב לו בחדר ,וקצת קשה להבחין באם זה תדר גבוה יותר ,(נניח 40 הרץ) שמוכפל ע"יי החדר ,או שזהו סתם בס נמוך שלא מורגל לשמוע בכלל,
הבעיה הזו קשורה ישירות למיבנה הרמקול כגון -גודל האלמנטים ומספרם ,נפח התיבה , קוטר ואורך הפורטים ומספרם,וכמובן נפח האויר בחדר והאקוסטיקה שלו , כלומר האם החדר מאפשר לבס להתפתח (מכירים את זה שבשרותים יש את הכי הרבה בס ובחדר אין כלום?) ,ובמיוחד באם הוא נמצא בנקודת האזנה ולאו דווקא בפינת אוכל.
ןאז כשכל העניינים הללו סגורים , רמקול שיודע לעשות בס ילחץ ועוד איך על אוזניים של בעל מוניטור.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
עמיר,
סיכום יפה,
הזכרת את נושא ה"אמת", אז כך שעל כך שזו האמת שלך אני לא חולק, כי היא שלך :) אבל... יש לי דוגמא נגדית.
לי היו System Audio עם יחידות 4" שידועות בבאס המדוייק שלהם ובממברנה הסופר קלה ומהירה ללא עיוותים.
היום אני עם טנויים משנות ה 70 (מוניטור גולד), יוצא לי רבות לשמוע קטעים ברמקולים יקרים שדווקא מעוותים את הבאס הרבה יותר מאצלי.

משהו שאולי יכול לעזור לך לקבל קנה מידה לפרספקטיבה שלי על נקיון הבאס שלהם הוא העובדה שאם התוצאה היתה נפוחה ומעוותת, אז לא היה עולה בדעתי להשאר עם הרמקול ובטח לא להוסיף לו סאב וופר - מה שמחריף את הבעיה במצבים האלו.

אם כבר תיאוריה, אז לממברנה הגדולה יש יתרון בכך שהיא צריכה לזוז פחות על מנת לייצר את אותו באס ועל כן תעוות פחות. הממברנת קרטון הספציפית הזו, היא גם קלה וגם בנוייה כך שזזה תזוזות מיקרוסקופיות (למעשה בקושי זזה) ועיקר הבאס מופק מהתיבה.
באופן כללי, על מנת להפיק באס אמיתי צריך תיבה גדולה ויחידה גדולה, או לחפות על העניינים האלו בשימוש עם הרבה יחידות ו/או רפלקס פורט שלו חסרונות משלו ותזוזה ניכרת של היחידות הקטנות שצריכות באמת להיות מאוד מהירות על מנת שהתזוזה הרבה שלהם לא תעוות.

כפי שכתבת, אין כאן אמת אחת, בגדול, יש מימושים טובים לרמקולים מרובי יחידות קטנות ולרמקולים עם יחידות גדולות ואין רק דרך אחת לבנות רמקול טוב.
אישית אני לא פוסל design-ים כאלו או אחרים אלא עוצם עיניים ומקשיב לתוצאה.
הסברים תאורטיים יש לכאן או לכאן ועל כל מה שכתוב במקום אחד תמצא את ההיפך הגמור במקום אחר.
 
נערך לאחרונה ב:

דיטון66

חבר משקיען
הודעות
780
מעורבות
89
נקודות
28
נקודה למחשבה:
עם זאת, אם אתה מעדיף את אופי הצליל של הבאסים ה"מנופחים" של היחידות הגדולות -- לגיטימי בדיוק כמו להעדיף ויניל על דיגיטאל -- אתה בהחלט יכול לבחור בהן. מה שחשוב בעניינים אלה זה רק הטעם, לא ה"אמת".

אם לא העדפה כזו היא השיקול המרכזי, אלא בעיקר נפח האזנה ועוצמות שמיעה -- נראה שעדיף ריבוי דרייברים פחות גדולים.

לשיקולך החופשי -- ושתיהנה מכל בחירה שתעשה!!! (ורד)
עמיר
עמיר, הסבר ממצה ולענין, ברם אני לא חושב שיחידות גדולות מנפחות בס,הכל תלוי בתכנון הרמקול-תיבה /קרוס.
לרמקולים שלי עם יחידה של 12" אין כל ניפוח בנמוכים. נהפוכו, התדר הנמוך ,נשמע קצר ולענין כמו שבס צריך להישמע,ללא "אפטר שוק".
ולפותח השרשור-יותר ממליץ,חפש רמקולים מוזיקליים ולא רמקול ששם את הדגש על תחום תדר מסויים. יד שניה בהחלט מומלץ משנות השמונים/תשעים. אגב לא חלה כל התפתחות טכנולוגית מרעישה בתחום זה מאז...
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
חברים יקרים תודה על כל התשובות וההתייחסות שלכם
לשאלתי.
עמיר,שמעתי ובחנתי רמקולים מרובי אלמנטים,ולא אהבתי תנמוכים
גם עם הגברות חזקות ומרובות וואטים לא קבלתי תבאס שאני אוהב
כמו ברמקול עם יחידת באס 12-15.
היו לי אינפיניטי sm-255 למי שמכיר, הבאס שהרמקול הזה הוציא
לא שמעתי עד היום בשום רמקול,באס נקי ולא מרוח שירד נמוך נמוך.

אני לא בקטע של סאבים,שני רמקולים ומגבר סטריאו וזהו.
עוד רעיונות יתקבלו בברכה.
עמית
 

ספי

אוהב את התחום
הודעות
312
מעורבות
0
נקודות
0
השאלה איזה רמקולים מרובי אלמנטים שמעת

קיבלת כאן בעיקר מ- AK1 על קצה המזלג כיצד בעזרת ריבוי אלמנטים אפשר לקבל באס אדיר גם מדרייברים יחסית קטנים.

יש גם סיבה נוספת למעבר לדרייברים קטנים:

בדיקות מדוקדקות שנעשו על התנהגות הדרייברים והתיבה גילו שיש התאבכויות בין שטח הפנים הגדול (כאשר יש תיבה לוופר ענק) בין גלי הקול של הרמקול.

מכאן, כל היצרנים בלי יוצא מהכלל עברו למבנה שהוא צר, מעוגל או לפחות לא שטוח או צר היכן שיש גבוהים ועוד כל מיני המצאות.

מה לעשות שלא ניתן למצוא בשיטה הזו מציאות. צריך רמקול רציני ומתוכנן היטב, ולא כל דומ או פיור אקוסטיק?אודיו מרובה אלמנטים יתן לך מה שאתה רוצה.
.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
ספי עוד לא שמעתי עד היום באס כמו שאתה מתאר
משום רמקול מרובה אלמנטים,היו לי פרדיים מוניטור 11v5
לאחר מיכן התנסיתי עם פרדיים סטודיו 100,סדרה אחת מעל המוניטור.
גם לb&w נתתי הזדמנות ל683 ולcm9
וורפידל אבו 40,את כל הרמקולים האלה בחנתי
עם מגברי סטריאו בלבד,ושמעתי עוד רמקולים על הדרך.
יכול להיות שרמקולים עם כמה אלמנטים, אבל יקרים יותר
יתנו תבאס כמו שאתה אומר,אדיר, אבל התקציב שלי
יחסית לא גבוה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,247
מעורבות
2,746
נקודות
113
הזכרת את נושא ה"אמת", אז כך שעל כך שזו האמת שלך אני לא חולק, כי היא שלך :)
.
את ה"אמת" הזכרתי בהקשר של מה שחשוב בעניינים אלה זה רק הטעם, לא ה"אמת"
-- ממש לא בהקשר של ה"אמת שלי". אם כבר אז הרבה יותר בכיוון של אלה שמוכרים את דעתם א/או מדידות כ"אמת".

אבל... יש לי דוגמא נגדית.
לי היו System Audio עם יחידות 4" שידועות בבאס המדוייק שלהם ובממברנה הסופר קלה ומהירה ללא עיוותים.
היום אני עם טנויים משנות ה 70 (מוניטור גולד), יוצא לי רבות לשמוע קטעים ברמקולים יקרים שדווקא מעוותים את הבאס הרבה יותר מאצלי
זה כמובן אפשרי, אבל אני מקווה שתסלח לי אם אטיל ספק ביכולת האוזן (בכלל, לא רק שלך, וכולל את שלי) לזהות עיוותים. ראה מקרה ויניל, שבעליל מעוות, ואנשים תופסים אותו כאמיתי יותר.
משהו שאולי יכול לעזור לך לקבל קנה מידה לפרספקטיבה שלי על נקיון הבאס שלהם הוא העובדה שאם התוצאה היתה נפוחה ומעוותת, אז לא היה עולה בדעתי להשאר עם הרמקול ובטח לא להוסיף לו סאב וופר - מה שמחריף את הבעיה במצבים האלו.
קשה לי לקבל פעולה או אי פעולה שלך, בהסתמכות על טעמך, כ"עובדה", ואת מבלי להפחית בערך טעמך.
אם כבר תיאוריה, אז לממברנה הגדולה יש יתרון בכך שהיא צריכה לזוז פחות על מנת לייצר את אותו באס ועל כן תעוות פחות. הממברנת קרטון הספציפית הזו, היא גם קלה וגם בנוייה כך שזזה תזוזות מיקרוסקופיות (למעשה בקושי זזה) ועיקר הבאס מופק מהתיבה.
אני לא בטוח שאני מבין: נפח האוויר המוזז הוא כשטח החתך של הממבראנה כפול שיעור התזוזה, לא? אז אם שני דרייברים של "10 שטחם גדול מזה של דרייבר של "12 (כמעט ב-40%), ה-"10 צריכים לזוז פחות, בהתאם, לא?

חוצמזה, קרטון הוא לא חומר קשיח, ובוודאי כבד יחסית. החומרים החדישים גם קשיחים וגם קלים ב-ה-ר-ב-ה.

לא התיבה מפיקה את הבאס. באס בפרט וצליל בכלל הם גלים -- תזוזות אוויר.

כפי שכתבת, אין כאן אמת אחת, בגדול, יש מימושים טובים לרמקולים מרובי יחידות קטנות ולרמקולים עם יחידות גדולות ואין רק דרך אחת לבנות רמקול טוב.
לא נכנסתי להאם יש אמת אחת או יותר והאם יש אמת אבסולוטית. התכוונתי שהאמת, אם/באשר היא, לא באמת חשובה כאן, אלא הטעם.

ואני מכבד את טעמך/העדפותיך כפי שהם, בלי לראות שום סיבה עבור מישהו להעדיף את שלי על שלך או להיפך. ובאשר לתיאוריות/פיסיקה, כבודם במקומם מונח, ואפשר להשאיר אותם במקומם וללכת לאן שאוהבים, שזה לאו דווקא אותו מקום. לפעמים בכיוון הפוך.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,247
מעורבות
2,746
נקודות
113
חברים יקרים תודה על כל התשובות וההתייחסות שלכם
לשאלתי.
עמיר,שמעתי ובחנתי רמקולים מרובי אלמנטים,ולא אהבתי תנמוכים
גם עם הגברות חזקות ומרובות וואטים לא קבלתי תבאס שאני אוהב
כמו ברמקול עם יחידת באס 12-15.
היו לי אינפיניטי sm-255 למי שמכיר, הבאס שהרמקול הזה הוציא
לא שמעתי עד היום בשום רמקול,באס נקי ולא מרוח שירד נמוך נמוך.

אני לא בקטע של סאבים,שני רמקולים ומגבר סטריאו וזהו.
עוד רעיונות יתקבלו בברכה.
עמית
בסדר גמור. רק רציתי להעיר את תשומת ליבך לנושא.
ברגע שתשומת ליבך פקחה עיין תורנית, אמרה שזה לא לעניין ונרדמה שוב, נסגר עניין מבחינתי.

כאמור, אין כאן מבחינתי עניין של צדק/אמת ולא אנסה לשכנע, אלא רק אקבל את העדפותיך, והתכוונתי בדיוק ומילולית למה שכתבתי:

לשיקולך החופשי -- ושתיהנה מכל בחירה שתעשה!!! (ורד)

בברכה!
עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,247
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר, הסבר ממצה ולענין, ברם אני לא חושב שיחידות גדולות מנפחות בס,הכל תלוי בתכנון הרמקול-תיבה /קרוס.
לרמקולים שלי עם יחידה של 12" אין כל ניפוח בנמוכים. נהפוכו, התדר הנמוך ,נשמע קצר ולענין כמו שבס צריך להישמע,ללא "אפטר שוק".
ולפותח השרשור-יותר ממליץ,חפש רמקולים מוזיקליים ולא רמקול ששם את הדגש על תחום תדר מסויים. יד שניה בהחלט מומלץ משנות השמונים/תשעים. אגב לא חלה כל התפתחות טכנולוגית מרעישה בתחום זה מאז...
הכל תלוי בהרבה דברים, כולל החדר, ההגברה וההקלטות, אבל בראש ובראשונה בהעדפות האישיות. מה שבשביל אחד זה באס נקי ופרופורציונאלי, עבור האחר יכול להישמע כמו ניפוח ועיוות והגדלה פראית.

לי נראה שחלו די הרבה התפתחויות לא-זניחות ברמקולים, גם בחומרים, גם בצורות, בחלוקות פנימיות ושאר טכנולוגיות, אבל גם כאן, זניח/לא זה עניין של הערכה אישית, לא עובדות אבסולוטיות.

אם הייה מדובר בטעמי האישי, הייתי מצטרף להמלצתך לפותח השירשור, אבל אם כן מדובר בטעמו, למה שלא יבחר לפי העדפותיו? כולל באסים באופי/איזון כפי שהוא מחפש?

באופן כללי, נראה לי עדיף לעזור לשואלים למצוא את מה שהם מבקשים, לפי הטעם/העדפות שלהם, אלא אם נראה שייתכן שהוחמצה איזושהי נקודה מהותית בדרך, כפי שחששתי שאולי קרה כאן. מרגע שהבנתי שהכל בידיעה ומבחירה -- קדימה! מראש הטעם שלי לא במישחק.

עמיר
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
עמיר,
משתמע ממה שכתבת שהתיבה הגדולה נמצאת שם ליופי ולא באמת צריך אותה... :)
שוב, אפשר לתכנן את הרמקול כך שישתמש ביחידות קטנות של 4" אפילו ויפיק כמות באס יפה ואפשר גם שרמקול עם ממברנה של 15" לא ימרח את הבאס ויתן באס מוגדר עמוק ומהיר... (אם אתה רוצה להיווכח בכך בעצמך אתה מוזמן לשמוע), עניין של איכות היחידה ותכנון הרמקול.

גם אני רגיש מאוד למריחות בבאס ובומיות וחששתי מאוד לפני שרכשתי את הרמקול שכל הבית ירעד לי אבל הסטיגמה או ה"הגיון" שהנחה אותי התפוגג בשניה ששמעתי אצלי את הרמקול.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,247
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר,
משתמע ממה שכתבת שהתיבה הגדולה נמצאת שם ליופי ולא באמת צריך אותה... :)
שוב, אפשר לתכנן את הרמקול כך שישתמש ביחידות קטנות של 4" אפילו ויפיק כמות באס יפה ואפשר גם שרמקול עם ממברנה של 15" לא ימרח את הבאס ויתן באס מוגדר עמוק ומהיר... (אם אתה רוצה להיווכח בכך בעצמך אתה מוזמן לשמוע), עניין של איכות היחידה ותכנון הרמקול.

גם אני רגיש מאוד למריחות בבאס ובומיות וחששתי מאוד לפני שרכשתי את הרמקול שכל הבית ירעד לי אבל הסטיגמה או ה"הגיון" שהנחה אותי התפוגג בשניה ששמעתי אצלי את הרמקול.
אם אתה רוצה, אפשר להמשיך לדון בכך, אבל אין לי עניין להוכיח את "צידקתי" בנושא, להעלות נימוקים של מדידות, של המגמה הכללית למעבר ליחידות קטנות, של הסברים על כמה ההתמדה עקב מאסה גדולה מפריעה לשליטה מדוייקת ברמקול, של זה שהבעיות אינן בהכרח בכיוון של בומיות, וכד'.

אבל אני בספק כמה זה מועיל/תורם -- אני לא במקום של אלה שייסבירו לך שמה שאתה שומע אינו נכון ו/או אינו אפשרי פיסיקאלית/מדעית ו/או שאתה צריך לאהוב/להעדיף משהו אחר, ו/או שאם אתה לא מסכים איתי הסיבה האפשרית הייחידה היא שאתה לא מבין כלום ואני הגורו עוד אראה לך ואמלא אותך בנימוקים עד שתיכנע.

להיפך -- אני מציע שאם אתה אוהב את מה שייש לך, תעזוב שטויות והסברים, במיוחד כאלה שייש להם פוטנציאל לגרום לדיסונאנס פנימי בין הנאתך לבין הבנתך -- ההבנה לא תיתן לך כלום, רק ההנאה תיפגם.

בניגוד לגורו-במינוי-עצמי היידוע, אני חושב שאין שום בעייה עם הנאה-לא-הגיונית :)

שייהייה בכיף!
עמיר
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
להיפך -- אני מציע שאם אתה אוהב את מה שייש לך, תעזוב שטויות והסברים, במיוחד כאלה שייש להם פוטנציאל לגרום לדיסונאנס פנימי בין הנאתך לבין הבנתך -- ההבנה לא תיתן לך כלום, רק ההנאה תיפגם.

בניגוד לגורו-במינוי-עצמי היידוע, אני חושב שאין שום בעייה עם הנאה-לא-הגיונית :)

שייהייה בכיף!
עמיר

היי אמיר,
התגובה שלך קודם כל סופר מתנשאת! אתה חתיכת טיפוס, זה בטוח.
לכתוב כביכול שבידך ה"ידע" ואני כדאי שאשאר בבורותי כדי שהנאתי ה"לא הגיונית" לא תפגם, זאת מבלי שאתה מכיר אותי או שמעת את המערכת - מגעיל!

גם לי אין רצון להוכיח לך כלום, או להמשיך לדון בכך בטח לא על מגמות שהן תוצאה של שיווק, הוזלת עלויות ייצור, אסתטיקה (WAF) ולאו דווקא קשורות לאיכות הסאונד, זה מעניין אותי כקליפת השום.

אני במקומך מתחיל לכתוב בעוד שפות, כי אם תמשיך ככה לא ישארו פורומים בארץ שבהם לא תהיה חסום.

שיהיה בכיף!
יובל
 

robo7

אוהב את התחום
הודעות
450
מעורבות
85
נקודות
28
....להעלות נימוקים של מדידות, של המגמה הכללית למעבר ליחידות קטנות, של הסברים על כמה ההתמדה עקב מאסה גדולה מפריעה לשליטה מדוייקת ברמקול, של זה שהבעיות אינן בהכרח בכיוון של בומיות, וכד'.
עמיר
דרייברים קטנים? :)
עוד נימוק.
בלי מילים.
ntt_audio_lab_rf.jpg
 

תמונות מצורפות

  • ntt_audio_lab_rf.jpg
    ntt_audio_lab_rf.jpg
    KB 77.2 · צפיות: 453
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור