רכישת עדשה חדשה


אלמוג די

חבר אתר
הודעות
7
מעורבות
3
נקודות
3
לפני כמעט שנה רכשתי את הניקון 5300 יחד עם עדשת סיגמא F/2.8 17-50, בהמלצתו היעילה של כרמי :)

אני נהנה מאוד מהמצלמה ומהביצועים שלה ולאחרונה חושב להתחדש בעדשה חדשה.
אני גיליתי שאני מאוד אוהב לצלם פורטרטים, כך שניתן לומר שאני מצלם עם המצלמה בזום של 35-50MM.
אז אני חושב שאני מעוניין לרכוש עדשה חדשה, בהתאם לשימוש חשבתי על עדשת 50MM.
השאלות הן:
1. קיימים הבדלי מחיר משמעותיים בין 2 עדשות שראיתי תמונות שלהן- Sigma ART 50MM ו-Nikon 1.4G 50MM
מה יהיו ההבדלים בתוצאות בשטח בין שתי העדשות? האם לדעתכם זה שווה את זה?
2. בהתחשב בזה שהעדשה שלי מגיעה כרגע לזום של 50MM, מה יהיה ה"רווח" שלי מרכישת כל אחת מהעדשות לעיל, בהשוואה לסיגמא הקיימת?
3. האם כדאי לי לשקול לרכוש 85MM (ככל הנראה, אני לא מתכוון להצטייד ב-2 עדשות)?
4. אשמח לקבל דגשים נוספים במידה ויש.

תודה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני שמח שאתה מרוצה מהציוד שלך :)
אתה כבר בטח יודע את היתרונות והיכולות של צמצם גדול ובצילום פורטרטים אנחנו אוהבים לראות תמונות עם עומק שדה רדוד שבו העיניים ממש בפוקוס (וכמובן שאיכות וחדשות חשובות כאן) והשער והחלק האחרורי של הראש כבר פחות בפוקס ובכלל שהרקע עם בוקע רך. ובאמת עדשות פריים יכולות להביא יכולות אלו.

יש עוד כמה נקודות להתיחס לנושא, פרספקטיבה ככול שמצלמים עם עדשה עם זום גדול יותר כך אנחנו מקבלים פנים שנראות רזות יותר (ומי לא רוצה להיות רזה יותר :) ) כך שרבים אומרים שבצילום פורטרטים הזווית הנכונה היא 75ממ ל 85 ממ במצלמת הקורפ שלך זה באמת יוצא 50 ממ בערך (היות וזה כפול 1.5), אבל כאמור שאני (אישית) מעדיף לצלם הזווית זום גדולה יותר לדעתי זה מחמיא יותר - (אני מצלם אומנם ב FF ופורטרטים עם עדשת 70-200 F2.8), כך שאני ממליץ בחום על עדשת ניקון 85 ממ השאלה היא 1.8 או 1.4 לדעתי ה 1.4 טובה יותר ומוצלחת יותר, אבל לא בטוח ששוה את ההפרש מול ה 1.8 (אבל זה מאוד אישי לכל אחד עם התקציב שלו)

בהקשר של עדשות 50ממ סדרת ART של סיגמא מקבלת ביקורות מכל כיוון, אבל מצד שני אני לא בטוח שהיא יותר טובה מהניקון ולא בטוח שהיא יותר זולה :)

ראה דרוג של DXOMARK לעדשות פריים לפורטרטים
https://www.dxomark.com/Reviews/Bes...scape/Best-Portrait-primes-moderate-telephoto

אני לא מאמין ברכישה של מספר עדשות יחד, אני חושב שרכישה של עדשת אחת כמו 85 יכולה להתאים לך ואז תוכל להשוות מול ה 50 ממ שיש לך בעדשת הזום, אם אתה רוצה עדשה עם זום גדול יותר או פחות.
דרך אגב, ניתן לשכור עדשות לצורך בדיקה ואז אפשר לקבל החלטות.

נקודה נוספת שלדעתי חושבה להבין שמצלמים אנשים עם עדשה חדה בתאורה חזקה, אפשר לראות הרבה פגמים בפנים של כל אחד וזה אולי מרשים ביכולת הטכנית, אבל אנחנו לא אוהבים לראות זאת - כדי ללמוד לצלם בתאורה רכה שגם מורידה צללים מפנים (מתחת לאף, מתחת לעניים, מתחת לסנטר...על תאורה לכך יש הרבה קטעי וידאו ברשת) וכן כדי ללמוד לערוך תמונות כדי לרכך את הפנים בלי להוריד את החדות העיניים לדוגמא (גם על כך, יש הרבה קטעי וידאו ברשת)
 

עמי חסון - בלוג עמי

חבר משקיען
הודעות
693
מעורבות
419
נקודות
63
הצעה נוספת :
כתבת שאתה מצלם בין 35-50 ממ. לכן הייתי שוקל לקנות עדשות G 1.8 של ניקון, אחת 50 ממ ואחת 35ממ ED שמתאימות ב5300 לפורטרטים ולעבודת סטודיו וביחד עולות כמו עדשה אחת שרצית לקנות והן אגב חדות הרבה יותר מהסיגמא הנוכחית, אותה תשאיר לשימושים כלליים כמו צילומי נוף, רחוב ועוד [יש לי את 3 העדשות] .
בכל מקרה לפני קניה כמובן עדיף להתנסות דרך חברים, או במחיר נורמלי בהשכרה.
 

ydd

אוהב את התחום
הודעות
78
מעורבות
14
נקודות
8
לי יש ניקון 17-55 (וגם את הטמרון בטווח הזה שמוצעת למכירה) וגם את ה35מ"מ
אין ספק שהיא יותר חדה. אבל בגלל שזה טווח שכבר קיים לי בעדשה הראשית אני כמעט לא משתמש בה. ולמעשה אני מותיר אותה רק למקומות שאין לי כח לסחוב את העדשה הכבדה/במקומות חשוכים כמו מסעדות.

ת'כלס אם לא היה לי לא הייתי קונה.

לדעתי תקנה 85מ"מ שתשמש אותך בטווח שאין לך. ותאפשר לך גמישות בצילום מרוחק יותר לפרוטריט. וכמובן פרספקטיבה מתאימה יותר כמו שכרמי כתב.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור