מגבר ראש בראש- דירוג ארבעת המגברים הנסקרים


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני חושב שלא ניתן לרכוש או להחליט על מגבר לפי ביקורת כזו או אחרת, לדעתי לא להחליט איזה מגבר מוצלח יותר לפי השוואת פיסקה כזו או אחרת גם אם זה אותו מבקר.

אני חושב שביקורות זה דבר נהדר שעוזרות לנו להכיר את הסוג צליל והתנהגות של ציוד זה או אחר - לדוגמה מביקורת אפשר לדעת אם מגבר הוא חם או אנליטי זה לא משהוא אישית זה הגוון של המכשיר אם אנחנו אוהבים את זה או זה כבר אישי.

אני חסיד גדול מאוד של אינטגרציה לדעתי ציוד מסוים עובד טוב עם אחר באינטגרציה טובה, מצד שני יכול להיות שלא יעבוד טוב עם ציוד אחר - זה לא אומר כלום על הציוד אם הוא טוב או לא, זה אומר שיש להם אינטגרציה טובה או לא (דרך אגב, גם את זה אפשר למצוא בביקורות :) )
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
נראה לי שהציפיות של הכותבים בשרושור זה, ומן הסתם של רבים מהקוראים, מוגזמות עד בלתי ריאליות.

מכתבה טובה ניתן להסיק, במקרה הטוב, על תכונותיו הכלליות של המגבר. עם הרמקול שנבדק, לא יותר ורצוי שלא פחות.

ניתן להבין את הגוון הכללי, את רמת הפירוט ביחס לממוצע בתחום מחירו, עד כמה הוא יורד בבאס , איכות תמונת הסטראו וכ"ו.

אבל כל זה רק ביחס לממוצע המקובל בתחום מחירו, ועם הרמקול הנבדק.

מה לא ניתן לדעת? למשל, לצפות מכתבות על שני רמקולים מפורטים מאוד שתיתן אינפורמציה מי מפורט יותר - זו אשליה. בשביל זה חייבים להעמיד אותם זה ליד זה.

לצפות מכתבות על שני מגברים לדעת מי יותר טוב זו אפילו לא אשליה, זו כבר ממש הזיה. יש כאן כל כך הרבה פרמטרים שאין שום הגיון לחשוב שניתן לזכור ולכמת אותם. נניח שמגבר אחד טיפה יותר מפורט ממשנחהו, אבל בהאזנה זה ליד זה, פירוט זה נובע מהדגשה של הטרבל. איך אפשר להסיק דבר כזה בלי לשמוע אותם בהשוואה ישירה?

בקיצור, הרצון "לדעת" מה יותר טוב על פי כתבות הוא דרישה בלתי אפשרית, ומנוגד למהות של הגישה האודיופילית שמשמעותה - שמע , נסה בעצמך, ואז תוכל להסיק מסקנות שנכונות לשילוב ספציפי .
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
ברקצ, יש לי תחושה שכבר תשובה לא נקבל פה..
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
תשובה פה תהיה / תוביל לטעות

ברקצ, יש לי תחושה שכבר תשובה לא נקבל פה..

שנה טובה,

אני חושב שכדאי מ-א-ד להפנים את תגובתם של כרמי ואייל. שניהם בעלי ניסיון רב.
ההשוואה שערכת היא פשוט תקציר של הביקורות שערך נמר. בשום אופן לא השוואה!!
אם שמים את הנתונים היבשים בטבלה זה עדין לא הופך את זה להשוואה.
כבר רבות דובר שנתונים טכניים הם שטויות במיץ עגבניות אם לא ניתן ללקוח לאמת אותם. ברוב המוחלט של המקרים גם לא רשם היצרן כיצד הם נמדדו ולכן גם פה אינם ברי השוואה.

האם היה עולה בדעתך לרכוש רכב על סמך נתונים כמו "מיפתח הגלגלים", "תצרוכת דלק" (במעבדת היצרן) ,
מומנט, ומהירות מקסימלית ?
אני מקווה שהבנת ששאלתך מובילה לאבסורד.. ואם לא...

איתי
 

אדר

אוהב את התחום
הודעות
383
מעורבות
7
נקודות
18
איתי - אכן, מה שערכתי זה בדיוק תקציר ההשוואות של נמר, זאת לא באמת השוואה. מצטער אם זה נראה אחרת. קיוויתי שזה ייתן לנמר, בתור מי ששמע את כל המגברים הללו, אפשרות לתת לנו קצת יותר לגבי השוואה באמת.

אני מסכים עם ההערות של כרמי ומאד מאד מסכים עם אלו של אייל. הייתי אולי קצת תמים (תמיד אני מבקש את הבלתי אפשרי, אולי יום אחד אצליח :)). אבל בכ"ז כשאני קורא את הכתבות, ונניח שאין לי מגבלה תקציבית בסכומים הללו, אני מבין (מעבר למה שנאמר) גם ש...:
* ה-HK980 הוא בסקלה אחרת מכולם. אז אם אני יכול להרשות לעצמי להוציא יותר, כנראה אין טעם לשמוע אותו (גם אם זה סותר את מה שכרמי טוען) [זה לא מובן מאליו, כי בלי הכתבה הייתי יכול לחשוב שאולי הוא "כוכב" יוצא דופן יחסית למחירו]
* אין לי מה לדאוג מההספק הנמוך (יחסית) של ה-HEGEL, ואם אני רוצה DAC מוצלח אז אסור לי לוותר על שמיעה שלו.
* אם אני מחפש שליטה אבסולוטית ברמקולים, כוח ועוצמה גם באלקטרוני, אסור לי לפספס את ה-6300. אשמע אותו לפני האחרים.

כמובן, האידאל זה להקשיב לכל מה שיש בשוק עם האלקטרוניקה שלי (או זו שאני מתכנן לקנות) ולהחליט, אבל מכיוון שזה לא תמיד אפשרי, כתבות כאלו יכולות לעזור לנו להתמקד, והשוואות כאלו הן בעצם סיכום של הכתבות ואני יכול בתוך 5 דקות להחליט אילו מגברים אשמע קודם (ואם הם לא יתאימו, תמיד אפשר להמשיך ולחפש).

ואיתי - הערה אחרונה עם חיוך - דווקא רכב, בניגוד למערכת סטריאו, אני עשוי בהחלט לקנות בעיקר על פי הנתונים הטכניים (+נוחו ישיבה), כי זה בסה"כ אמצעי תחבורה בשבילי. :)
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
ניתנו פה הרבה נימוקים "למה לא" - אבל עובדה היא שבעיתונות בחו"ל יש כמעט בכל גיליון מבחן השוואתי כלשהו. ובכל שנה מספר מבחנים השוואתיים מקיפים יותר. אני לא בא חס וחלילה להעמיס על נמר, שהוא כתב אודיו יחיד פה (ובעצם בארץ) את המעמסה של מבחן מקיף ומדהים כמו מבחני הרמקולים שהוא בעצמו עשה פעם - רק רציתי ברוב תומי לקבל רפרנס יותר מדויק ממנו. הרי בסך הכל הוא זה ששמע אצלו את המוצרים, לא אנחנו, והוא מנסה להעביר לנו במילים את החוויה - משימה בכלל לא פשוטה.

אם בכל כתבה היו נוספים כמה משפטים בסוף בסעיף "השוואה" זה היה מוסיף המון ולא גורע. אף אחד לא יקנה מגבר רק לפי הכתבה. אבל זה ייתן לנו כיוון. וזה שכל המוצרים נבדקו באותו סטאפ גם זה נותן המון. הרי אם נלך לאולם תצוגה כלשהו נשמע שם תמיד את המוצרים בסטאפ שונה לחלוטין מבאולמות אחרים ומזה שאצלנו בבית. לקראת הרכישה כמובן שמומלץ לשמוע אצלך ולא בחנות. זה מובן מאליו. אבל כתבות כאלה - מלבד ההנאה שהן מסבות לנו - יכולות לתת כיוון.
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אני חושב שאתם קצת מפונקים, ואולי גם לא מספיק מנוסים.
אפשר לכתוב על ציוד אודיו הררי מילים ועדיין לא יהיה לכם מושג כיצד הוא נשמע. בטח שלא ביחס לציוד אחר.
ומה שבעיני מסקר אחד יישמע מפורט ונקי לכם אולי יישמע מתכתי ווחסר חיים.
אפשר לקרוא במגזינים בחו"ל הרבה השוואות, אבל המשותף לרובן הוא התשלום של היצרן למגזין תמורת הפרסום.
בקיצור, כפי שכבר נכתב כאן, מבחן שמיעה לציוד יכול לתת, לכל היותר, קצת כיוון. טבלאות השוואה מיותרות לגמרי כי הן סובייקטיביות לגמרי.
אין תחליף לאוזניים. לכו לשמוע ותשוו בעצמכם. תחזרו לכאן עם רשמים. יכול להיות מעניין.
 

partner11

חבר משקיען
הודעות
1,717
מעורבות
121
נקודות
63
take one
נכון, אנחנו (לפחות אני) קצת מפונקים ולא מנוסים. מה לעשות שאני לא משקיע כל רגע פנוי בלהתעלק על יבואן כזה או אחר, או חנות כלשהי ולשמוע ציוד רק בשביל הכיף (אני מאזין רק כאשר אני בתהליך רכישה) אני יודע שיש כאלו שעשו קריירה על האזנות אין סופיות שבשביל הכיף.
אף אחד לא יקנה ציוד רק בגלל שנמר אמר (כך אני לפחות מקווה) וילך וישמע. הסיבה שאני, ברקצ ועוד כמה חברים מעוניינים לשמוע השוואה, כי כבר הבנו מקריאת הסקירות את טעמו של נמר, ומנסים באמת ובתמים לשמוע קצת השוואות ורפרנס.
הרי לשיטתך, אם אין ברירה וצריך לשמוע, אז כל הסקירות הן חסרות תועלת, הרי ברור שמי שטעמו שונה מהסוקר, כנראה לא ילך על הציוד המומלץ ע"י הסוקר. אם כך אפשר להפסיק לאלתר לבזבז זמן על הכנת סקירות
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני מאוד רוצה לענות בהרחבה על העניין הזה. הבעיה היא שהייתי עסוק מעל הראש בהכנות לחג, תערוכה, משפחה, עבודה וכ"ו. אני אנסה מחר לענות תגובה ארוכה וממצא בכל הנוגע למבחנים השוואתיים. אחרי הכל, יש לי המון נסיון בגזרה הזו ויחד עם זאת יש לי גם הסתייגות מסויימת ממבחן השוואתי ראש בראש.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נמר נמר - רק שיהיה הכי ברור בעולם : אנחנו לא באים פה בטרוניות וטענות. באמת ה"מפעל" שלך פה לייצור סקירות הוא יוצא דופן בהיקפו ובעומקו, לעומת כל כתב אודיו אחר בעולם . אם מישהו היה עושה השוואה "ראש בראש" בין התפוקה שלך לכל אדם אחר שכותב במגזין כלשהו בעולם, מקוון או נייר, היית מוביל בנוקאאוט ולא בנקודות.

כמו שנאמר פה ולא רק על ידי, אנחנו לא רוצים להציק (אולי קצת...) אלא להבין. ושיטת ההשוואה חייבת להיות ראש בראש. דמיין למשל מישהו שמעוניין להחליף רכיב כלשהו אצלו - מקור, הגברה, או לדוגמה רמקולים. האם יעלה על הדעת שהוא ישמע רמקול אחד בחדר אחד ועם הגברה ומקור אחר, כעבור שבוע רמקול אחר בתנאים אחרים, וכך הלאה, ואז יחליט מה לקנות ? הוא יכול לעשות את זה בשלב החיפוש הראשוני, אבל מתישהו הוא יצטרך לעשות השוואה אמיתית ראש בראש מול הפייבוריטים שלו. ואני מניח שבכל רגע נתון יש אצלך מספר רכיבים לבדיקה בבית, כך שאפילו הלוגיסטיקה לא צריכה להיות בשמיים.

דרך אגב - למה (חוץ מזה שאתה בוודאי אדם עסוק בהרבה עכשיו) החלטת להפסיק עם מבחנים השוואתיים כמו שעשית העבר ? זה היה פשוט מעולה. עד היום לפעמים מציץ בסקירות ההסטוריות ההן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור