ראיון עם יואב גבע: רמקולים וכבלים - הכל מדיד


אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
נכון, כרמי.
מה שאמרת כרגע משולל כל קשר הזוי בכל דרך אפשרית למה שאני אמרתי. וזה באמת במילים יפות.

מה הקשר ומה הפשר לעניין?

אתה והשאר צרחתם פה השבועיים האחרונים כמה מי שסומך על האוזן שלו בלבד הוא הגאון, ומי שמסתכל על מדידות הוא כסיל אידיוט ומטומטם. ואם לא שמת לב זה בדיוק מה שאמרתם ואל תנסה ליפות את זה כי זה לא נכון וזה יהיה העמדת פנים .

מצטער על המילים פשוט זה פוצץ לי את הפיוז כרגע.

מה שיואב טוען וגם אני וגם דיגיסאן שכתב, זה ואני מצטט: "[FONT=arial,helvetica,sans-serif] אולם יצרן מבצע יותר מ- 300 מדידות שמתארות את המוצר מהתחלה ועד הסוף, אין שום אספקט של הצליל שלא ניתן להציג בעזרתן."[/FONT]

כאשר אני ומי שדיבר על מדידות דיברנו על מדידות זו הייתה הכוונה, לא מבצעים מדידה אחת וזהו.

הבעיה שכולכם לא מבינים לא יודעים ולא חשבתם בכלל בכיוון הזה.
אתם חשבתם בצורה הבסיסית כיוון שזה הידע שלכם (וזה בסדר גמור) שעושים 7-8 מדידות.
כאשר עושים מדידות, חישובים ועוד, יש המון פרמטרים. אבל אפשר ע"י המדידות לתאר הכל.
אין מה לעשות זה פיזיקה, חשמל, אלק', וכו.

אבל כיוון שדובר באנשי פורום ולא באחד שמוכר רמקול ב 107K$ אז זלזלתם.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אף אחד לא אומר שהמדידות לא יכולות לספק - השאלה היא האם אנחנו באמת יודעים למדוד בצורה נכונה?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אורי, תזהר על הפיוז האודיופילי שלך, חבל עליו...
יש כאן מישהו שמצדד באותו הענין כמוך, תשמח.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אף אחד לא אומר שהמדידות לא יכולות לספק - השאלה היא האם אנחנו באמת יודעים למדוד בצורה נכונה?

לא. השאלה היא האם אנו יודעים לשמוע בצורה הנכונה.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא. השאלה היא האם אנו יודעים לשמוע בצורה הנכונה.

(shocked)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
כן, עיין בערכים " רמקול WOW" לדוגמא.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אחרי המשפט שלך שאנחנו לא יודעים לשמוע - אין לי מה להגיב
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
למה.
אמרתי שאנחנו לא יודעים?
"
לא. השאלה היא האם אנו יודעים לשמוע בצורה הנכונה."

נראה לי שזו שאלה לגיטימית. לגמריי.

לא אמרתי ולא הצהרתי, העלתי באוויר שאלה.

לקחת שאלה ולהופכה לתשובה או יותר גרוע להופכה לאמירה מכרעת היא סילוף.
 

FOXY

אוהב את התחום
הודעות
495
מעורבות
7
נקודות
18
כתבה מעניינת, בהצלחה (Y)
איזכור עובי השריון של הטנק מרכבה לעומת מה שקיים ברמקולים היה כנראה כדוגמא תמימה...

לגבי טנק המרכבה, החומר ממנו עשוי שריון טנק המרכבה קצת יותר חזק מהחומר בו משתמשים ברמקולי YG.
רמקול לא אמור להתמודד עם מטענים, טילים ורקטות...

פגז שנתקל בלוח שיריון ב90 מעלות ראה לדוגמא 15 מ"מ של פלדה אך אם השריון בזווית אחרת עתה הפגז יתקל "ביותר" עובי שריון. בטנק המרכבה עבדו על זה לא מעט ודאגו לכמה שיותר קימורים וזוויות להסטת פגזים ורקטות.
מה שהוסיף למעמד הטנק בעולם כאחד מהטנקים הטובים ביותר שקיימים.

לאחרונה פותחה בארץ מערכת הגנה אקטיבית שמקנה הגנה 360 מעלות מפני פגזים וטילים, בשלב הראשון המערכת מנסה להשתמש בלוחמה אלקטרונית להסטת הנשק המופנה, בשלב השני שולחת מטגן נגד שמפוצץ את הנשק לפני הגעה אל הטנק, אז מבחינת טכנולוגיה טנק המרכבה עם המערכת הזו יכול להיות הטוב ביותר מכל הקיים בעולם.
 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
אני לא הייתי בשריון ולכן לא זוכר מה התשובה הנכונה במבחנים הפסיכומטרים לגבי עובי השריון במרכבה.

לגבי YG - כל הכבוד . אתה איש השיווק מספר 1 בתחום האודיו וזה עוד לפני העניין של עד כמה הרמקולים שלך טובים (כנראה שכן, על פי חלק מאילו ששמעו)
בכל אופן הדרך השיווקית לתת בימה לחברה חדשה בשוק רווי -יפה בעיני.

לגבי חברות הרמקולים שאתה רואה בהם כמתחרים שלך-האם התחרות היא ברמת המחיר או ברמת האיכות.
אם ברמת המחיר-אני מניח שיש עוד חברות רמקולים שמתומחרות ברמה שלך.
אם הכוונה שלך ברמת האיכות- האם מדדת את אותם רמקולים בכדי להבין שהם נמדדו ברמה סבירה לשלך ב300 המדידות או שאתה התרשמת מהם בהאזנה ?

2- האם יש השפעה על סוג\איכות ההגברה על המדידות השונות?
3- מה ההגברות שמתאימות לרמקול
4- האם הענת מוצג להאזנה עכשיו באיזור LA SF NY ?
5- איזה רמקול יוצג להדגמה על ידי המשווק המקומי?
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
לדעתי התחרות היא על כיסו העמוק של הצרכן, קרי- מכירות. הענת ריפרנס 2 סטודיו (70K$) מתחרים באוולון איסיס (64K$), בווילסון מקס 3 (68K$), ב- MBL 101E II, במג'קו M5 ובאחרים. יואב מדגים בתערוכות עם מגברי הספק של Krell ונגן של DCS, במינכן נוצר חיבור עם ASR ושני מגברי אמיטר 2. בד"כ ההמלצה לענת הוא מגבר טרנזיסטורי של 150 וואט לערוץ ומעלה המסוגל להתמודד עם התנגדויות של פחות מ- 4 אום בתדרים מסויימים. את הקיפוד סטודיו, שיודגם בקרוב בארץ, שמעתי עם מגבר משולב Krell Kav 400 (יותר הספק- פחות זרם) התוצעה היתה מעולה.
 

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
ראיון מרתק של אדם מוכשר.

למרות שדבריו על מדידות והיתרונות שבהם, לא ייגרמו
לי לרוץ לרכוש רמקולים כאלו או אחרים,אלא פרמטרים
אחרים שנוצרו בטבע. :O {סביר להניח שגם קהל היעד של YG נוהג כך ולא בא עם
מכשיר מדידה צמוד לכיס}


מעניין ש"פאסיפיק אודיו" הם הנציגים המורשים של YG? הבנתי שהם צימצמו
מאוד עיסוקים בתחום האודיו? ולהיכן הם עברו ממושב גנות?
 

מבט-לקול

עוסק בתחום
הודעות
10
מעורבות
0
נקודות
0
שאפו ליואב גבע

לא נכנס כרגע האם הציוד טוב מצויין או מעולה.האיש נותן תחושה של ניפוח חזה מגאווה.
ליאור ונמר...אחלה ראיון אחד המעניינים התקופה האחרונה
 

Avner

אוהב את התחום
הודעות
326
מעורבות
46
נקודות
28
כתבה בהחלט מהנה ומעניינת
המון הצלחה (Y)
לגבי 300 המדידות אני מסכים שלהכל מדיד כולל כבלים ולכל תופעה יש הסבר מדיד
אני רק לא חושב שלנו כצרכנים זה רלונטי
ליצרן שרוצה להגיע לתוצאה סופית מסויימת אולי יש סיבה למדוד כדי להפיק את המיטב לדעתו ובעזרת הכלים שיש לו כולל מדידות
לנו אני מאמין זה לא ממש חשוב אנחנו לא הולכים להציג את גרף או תצאות המדידות של הרמקול
לנו חשובה התוצאה בשטח שישמע טוב שיראה טוב ושיעלה כמה שפחות
טוב זו דעתי לא כולם חייבים להסכים :)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אבנר מה שאמרת הוא נכון ב1000%.
ההתפרצות היתה אחרי השבועות האחרונים בשרשור על כמה אפשר למדוד כבלים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
ומה נחבר "לטיל האלומיניום עתיר הטכנולוגיה"

מגבר מנורות של קונרד בעל מעגל שלא השתנה ב30 שנה האחרונות?שמעתי אותו בגרמניה השנה ושם נישמע כמו #המדידה הגדולה",הבעיה בהתיחסות אך ורק למדידות ,(וזה העיקר כפי שהבנתי)שכלי המדידה שלנו מחוברים למוח,ולדוגמא אפשר לבדוק ריח רע מאוד מאיזה פרודות הוא עשוי ולקבוע כימית בדיוק את ההרכב,אבל המוח שלנו ולא האף שמריח גורם לנו בחילה ותגובת הקאה,לכאורה תגובה מיותרת לכמה פרודות שנישאות באויר,
אותו דבר לגבי צליל ,אנו יכולים לשמוע צליל של גיר על גבי הלוח בשיעור,וצליל זה יגרום לנו לצמרמורת ותגובה קשה למרות שהצליל ניתן למדידה .
ולכן יש מקום גם לסטיה מהמדידה בלבד כדי ליצור צליל שהוא נעים לאזננו(או ליתר דיוק למוחנו)גם באם המכשיר מראה שיש כאן סטיה מה"FLAT ".
כך שיתכן מצב שגם אם "קפיץ האויר" דרוך ועובד אופטימלית בתוך מיבנה האלומיניום המושלם,וכל הטרנזיסטורים של מוטורולה במגבר בנקודת העבודה שלהם ואז יבוא איזה מנצח פילהרמונית איטלקי עם הכנר הסולן והפסנתרן ויאמרו שהצליל בסטרדיורי נכון יותר למרות שכמעט ולא מדדו אותו והקופסא שלו עובדת ומווברצת פי אלף יותר מאשר אלומינים מכורסם,
אותו דבר עם כבלים,הרי הזהב הינו מוליך מחורבן,אז איך זה שכבלים בין היותר טובים בתעשיה (סילטק ואחרים) משתמשים באחוז גבוה מן הסגסוגת שלהם במתכת הזו שנישמעת חם איטי ולא מפורט?אני אומר לכם למה! כי מאחרי האוזן נימצא המוח שאוהב את הצליל שהמתכת המחורבנת הזו יוצרת, בדיוק כמו שהוא אוהב את ההרמוניות שיצרת הטכנולוגיה המיושנת של שפורפרות או את הצליל של ממברנות קרטון .
לא שאני אומר שאין להשתמש בטכנולוגיה כלל ,אבל יש לתת מרחב גדול למגע האנושי בסוף כל אותם ןמדידות מכיוון שמתי שהוא מישהו בבית צריך לשמוע את זה עם האוזניים בלבד.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
מגבר מנורות של קונרד בעל מעגל שלא השתנה ב30 שנה האחרונות?שמעתי אותו בגרמניה השנה ושם נישמע כמו #המדידה הגדולה",הבעיה בהתיחסות אך ורק למדידות ,(וזה העיקר כפי שהבנתי)שכלי המדידה שלנו מחוברים למוח,ולדוגמא אפשר לבדוק ריח רע מאוד מאיזה פרודות הוא עשוי ולקבוע כימית בדיוק את ההרכב,אבל המוח שלנו ולא האף שמריח גורם לנו בחילה ותגובת הקאה,לכאורה תגובה מיותרת לכמה פרודות שנישאות באויר,
אותו דבר לגבי צליל ,אנו יכולים לשמוע צליל של גיר על גבי הלוח בשיעור,וצליל זה יגרום לנו לצמרמורת ותגובה קשה למרות שהצליל ניתן למדידה .
ולכן יש מקום גם לסטיה מהמדידה בלבד כדי ליצור צליל שהוא נעים לאזננו(או ליתר דיוק למוחנו)גם באם המכשיר מראה שיש כאן סטיה מה"FLAT ".
כך שיתכן מצב שגם אם "קפיץ האויר" דרוך ועובד אופטימלית בתוך מיבנה האלומיניום המושלם,וכל הטרנזיסטורים של מוטורולה במגבר בנקודת העבודה שלהם ואז יבוא איזה מנצח פילהרמונית איטלקי עם הכנר הסולן והפסנתרן ויאמרו שהצליל בסטרדיורי נכון יותר למרות שכמעט ולא מדדו אותו והקופסא שלו עובדת ומווברצת פי אלף יותר מאשר אלומינים מכורסם,
אותו דבר עם כבלים,הרי הזהב הינו מוליך מחורבן,אז איך זה שכבלים בין היותר טובים בתעשיה (סילטק ואחרים) משתמשים באחוז גבוה מן הסגסוגת שלהם במתכת הזו שנישמעת חם איטי ולא מפורט?אני אומר לכם למה! כי מאחרי האוזן נימצא המוח שאוהב את הצליל שהמתכת המחורבנת הזו יוצרת, בדיוק כמו שהוא אוהב את ההרמוניות שיצרת הטכנולוגיה המיושנת של שפורפרות או את הצליל של ממברנות קרטון .
לא שאני אומר שאין להשתמש בטכנולוגיה כלל ,אבל יש לתת מרחב גדול למגע האנושי בסוף כל אותם ןמדידות מכיוון שמתי שהוא מישהו בבית צריך לשמוע את זה עם האוזניים בלבד.


הכל טוב ויפה אבל אין מקום לטעם בשחזור סאונד. יש רק מקום לטעם בזמן ההקלטה.
המטרה של המדידות, החומרים, התיבה הקרוס וכו.. היא לשחזר בדיוק את הכינור שאותו מנצח כל כך אהב. לא משנה איך הוא נשמע איך שהוא הוקלט ככה ישוחזר.
העיוותים שמדובר עליהם הם של המקור ולא של הרמקול\מערכת.
המערכת צריכה לשחזר בדיוק מרבי את המקור ולטעם אישי אין כאן שום מקום.
 

נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
למה/למי זה חשוב "לשחזר את המקור בדיוק מרבי" ?

מהיכן אתה יודע מה המקור במדייק? {הרי לא ישבת באולפן בזמן ההקלטה}
ובאילו תנאים הוא הוקלט? למה ההנאה ממוזיקה צריכה "לפחות" במידה ואנחנו לא
בטוחים :מבולבל: שהיא מושמעת זהה/דומה למקור? למי בכלל יש את הכלים הנכונים לבדוק מהו מקור?

כלי מדידה ונתונים חשובים {אולי ליצרן} מבחן האזנה חשובים כפליים.
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
מהיכן אתה יודע מה המקור במדייק? {הרי לא ישבת באולפן בזמן ההקלטה}
ובאילו תנאים הוא הוקלט? למה ההנאה ממוזיקה צריכה "לפחות" במידה ואנחנו לא
בטוחים :מבולבל: שהיא מושמעת זהה/דומה למקור? למי בכלל יש את הכלים הנכונים לבדוק מהו מקור?

כלי מדידה ונתונים חשובים {אולי ליצרן} מבחן האזנה חשובים כפליים.


בהחלט מסכים
אבל לא על זה מדובר.

נתחיל בזה שלשחזר את המוזיקה באופן המדוייק ביותר,זהה למקור, זו המטרה של כל אודיופיל.
ליצרן יש את הכלים לעשות את זה, הוא יכול לדעת בדיוק איך משוחזר המקור ואם ניקח את זה צעד אחד קדימה הוא יכול גם להקליט כינור ולשחזר אותו כמו שהוקלט.
בשחזור המוזיקה אין מקום לטעם רק לדיוק.
לנו, האנשים הקטנים אין את הכלים הללו ואנחנו מנסים לשחזר את המוזיקה על פי טעם אפילו שזו טעות.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
למה מה שאנחנו עושים לפי הטעם שלנו זו טעות?
אם אני אוהב משהוא בצורה מסוימת - איך זה יכול להיות טעות (אני לא מדבר על סמים או דברים כאלו כמובן)?
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור