צעצועים...


חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
אז כצפוי, מתחילים לטפטף בזרם לא רע בכלל הצעצועים שחיכו לי בחו"ל די הרבה זמן. מטבע הדברים, מדובר בצעצועים שמשקלם קל בקילוגרמים, אך אפשר בהחלט שמשקלם הסגולי יהיה גדול יותר.

היום בערב נחתו אחיקי החם שני צעצועים, שניהם מה שנקרא "NOS" ובארמית "New Old Stock". שני הצעצועים צריכים להיות לדעתי בני 10 שנים בערך, אך שניהם הגיעו בקופסה, אחת מהם נפתחה בשביל שהמוכר יוכל לצלם את הצעצוע. הכל עדיין עטוף בניילון, בשניהם הוראות השימוש המקוריות, ובאחד מהצעצועים גם כרטיס האחריות המקורי אפילו הבטריות המקוריות...עדיין בניילון. אני די הופתעתי אם לאמר את האמת, כי לא ממש ידעתי למה לצפות.

הצעצוע הראשון הוא יחידה מאוד מאוד מעניינת: מקלט לשלט רחוק של קנווד Kenwood Remote control System RC-95. להרבה, תוספת שלט רחוק לא אומר כלום כי זה מובן להם מאליו, אבל לחובבי הווינטאג' שביננו שמטפחים כרס (ואני בהם) זו נקודה כואבת: למכשירים הישנים באמת אין שלט רחוק. המשמעות מרחיקת לכת: זה אומר שהמערכת צריכה להיות ממוקמת קרוב למקום בו יושבים כשמאזינים, כדי שתהיה האפשרות להעלות ולהנמיך את הווליום - או שצריך לקום כל פעם. ובכן - הדבר הזה של קנווד אמור להתחבר לכל מערכת (אני עדיין לא יודע איך, ואם הוא מתחבר לפרה או למגבר, ויקח אולי קצת זמן עד שאגיע לזה) בתור קומפוננט, ואמור לשלוט על הווליום עם שלט פשוט. אם זה באמת יעבוד - אהיה מבסוט עד הגג.

הצעצוע השני לא פחות מסקרן, ואם לאמר את האמת, אני עדיין לא בטוח מה אעשה איתו :p. מדובר ביצור פאסיבי (קרי - לא מחובר בכלל לחשמל) שנקרא Yamaha Master Volume Controller/Selector MVS-1. יש לו מאחורה כניסות לשלושה מקורות (נגיד - CD, טיונר ועוד משהו), וכניסות נוספות שעדיין לא למדתי איך לאכול אותן (כאמור, הצעצועים נחתו כאן רק היום אחה"צ) שאמורות לשלוט על הווליום. אני סקרן חבל"ז לגבי הדבר הזה כי זה נראה לי התמצית של התמצית של הפרה הפאסיבי הנקי ביותר - יעני, הכי קרוב שיש לחיבור ה CD למגבר, עם שליטה על הווליום. בלי שום תוספת צבע ושום תוספת אחרת. פיוריסטי לחלוטין. נראה לי שאבנה "מערכת שחורה" - כי כבר יש לי מגבר מהסידרה של הדבר הזה (Yamaha MX-35) שהוא מגבר חלש למדי אבל עם איכות צליל מפתיעה מאוד, כמו גם יכולת שידור ל 4 ערוצים. בקרוב מגיע גם אחיו הגדול, ה MX-55 אותו הצלחתי למצוא מסידרת הטיטאניום שלטעמי היא הרבה יותר יפה, ויש לו גם יותר כח מן הסתם.

כצפוי, יקח קצת זמן עד שאוכל לדווח על חוויות, אבל בינתיים לפחות אפשר ללטף את הצעצועים ולהציג אותם לצעצועים האחרים ולקהל המאזינים :D.

אם יש למישהו מידע או ניסיון מכל סוג על שני הדברים האלה, אשמח לשמוע.

תמונות בקרוב.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תמונות כמובטח:
 
נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
זה פרה פסיבי.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
זה נראה לי כמו הדרך הטובה ביותר לבחון נגנים. אין שום תוספת וככה מקבלים את הצליל של הנגן נטו - לטוב ולרע.
 

gaga

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
2
נקודות
18
בדרך כלל לרע :)
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
הייתי ממליץ לבחון לעומק את השפעתו של ה"שלט" המדומה על הצליל, ברוב המקרים {לפי מה ששמעתי} הם פוגעים בצליל.

ולגבי נגן תקליטורים שמחובר ישירות למגבר.

הטענה הרווחת היא שהמסלול הקצר הוא המסלול ה"טוב ביותר" אך בפועל מערכות שאינן משלבות קדמגבר נשמעות פחות דינמיות באופן דרמטי מאשר מערכות שכן משלבות.

אני מציע לבחון גם את זה בכובד ראש.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
זה נראה לי כמו הדרך הטובה ביותר לבחון נגנים. אין שום תוספת וככה מקבלים את הצליל של הנגן נטו - לטוב ולרע.
חשבתי כמוך כשהתחלתי את התחביב הזה . זה עבר לי כ"כ מהר שאתה לא תאמין כשזה יקרה לך (lol)(lol)
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
תמשיכו...תמשיכו לדפרס אתי, למה לא...חופשי :p

לגבי השלט, לפחות במישור התיאוריה יש מצב שזה מוריד איכות כי זה עוד מעגל בדרך, אבל נראה לי שעם אינטרקונקטים טובים מדובר בהבדל זניח - וודאי שזניח לעומת היתרון של שלט רחוק... :D.

לגבי הפרה הפאסיבי - אשחק איתו קצת ונראה מה זה. מכסימום שבמכסימום, לא נעשה איתו כלום. אני עדיין סקרן.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אל תתבאס. (ורד)
כמו שאתה בטח כבר יודע אודיופילים תמיד מחפשים את הרע. זו הסיבה שהמערכות שלנו טובות יותר מ-99% מהמערכות שקונה ה"עם" ועדיין אנחנו מתלוננים שחסר לנו פה וחסר לנו שם.:D

בקיצור, אנחנו חבורה של ממורמרים שכלום לא מספק אותנו.(sad)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור