על מה נדבר היום - טרנזיסטור.


שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
מה שאתה טוען הוא בעצם שאם אני אשאר עם אותו קדמגבר ורק אחליף מגברים עם נתונים דומים לא אמור להיות שום הבדל בצליל.

אולי התכוונת למשהו אחר?

זה לא מה שאני טוען שיקרה בפועל, אלה מה שאמור היה לקרות אם היינו חיים בעולם אופטימלי בו כל מכשיר מבצע בדיוק את מה שמוגדר לו לעשות: ומגבר (ככל הידוע לי) מוגדר כמכשיר שנועד להגביר. כשמו כן הוא.

כיוון שזה לא עולם מושלם, אז המגבר עושה (עם כל הצער שבדבר) עוד כמה דברים חוץ מלהגביר- למשל מאבד משהו מהפירוט שמועבר אליו, משנה משהו בעקומת ההענות וכיו"ב..

עדיין, החלפת מגבר X-WATT במגבר אחר של X-WATT משפיע פחות מהחלפת קדם בקדם אחר, רמקול ברמקול אחר, או מקור במקור אחר: בשנות ה-90 (אם אינני טועה) הציב מישהו (שאת שמו ודאי יזכירו לי אחרים) אתגר לאודיופילים- הוא הציע פרס כספי גבוה לאודיופילים שיצליחו לזהות 10 מתוך 12 פעמים (אם אינני טועה) הבדל בין כל שני מגברי X WATT שירצו, במבחן עיוור. איש לא זכה בפרס! טענתו היתה שניתן להבחין באיכות הצליל בין שני מגברים בעיקר על סמך עוצמתם ולא על סמך שום דבר אחר.

נסיוני הפרטי דל: לאחרונה החלפתי מגבר 100W במגבר 100W אחר וקדם אחד בקדם אחר. בעשרות המבחנים העיוורים שעשיתי בטרם ההחלפה, הצלחתי בקלות וב 100% מהמקרים לזהות את ההבדל בין קדם לקדם, אבל רק 70% הצלחה בזיהוי עיוור של החלפת מגבר במגבר. ממצא זה מאושש את הנ"ל.

אגב, באמת החלפתי לקדם שפופרתי, ואכן אופי הצליל השתנה מין הקצה לקצה: הצליל התחמם, קיבל גוון צהבהב, התעבה, התחספס, התעגל, נגדע קצת בגבוהים ותוך-כך ביטל את הצרימה שלהם, נהייה מוסיקאלי יותר ואנליטי פחות וקיבל איכות עוטפת וסימפטית יותר (-מזמינה).
 
נערך לאחרונה ב:

yo-ss

אוהב את התחום
הודעות
280
מעורבות
0
נקודות
0
למגבר כח יש השפעה על כל הפרמטרים בסאונד, כולל טונאליות וכולל הכל.
גם אני חשבתי פעם שמגבר כח זה "כח בלי מוח". ממש לא המקרה!
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
נסיוני הפרטי דל

וזו בדיוק הבעייה שאני רואה עם כל ההכרזות שלך כאן. עיצה קטנה: צא ולמד, תחזור אחרי שצברת 10,000 שעות האזנה עם מגברים שונים, ואז תדווח.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
למגבר כח יש השפעה על כל הפרמטרים בסאונד, כולל טונאליות וכולל הכל.
גם אני חשבתי פעם שמגבר כח זה "כח בלי מוח". ממש לא המקרה!

זה לא מה שאני טוען שיקרה בפועל, אלה מה שאמור היה לקרות אם היינו חיים בעולם אופטימלי בו כל מכשיר מבצע בדיוק את מה שמוגדר לו לעשות: ומגבר (ככל הידוע לי) מוגדר כמכשיר שנועד להגביר. כשמו כן הוא.

כיוון שזה לא עולם מושלם, אז המגבר עושה (עם כל הצער שבדבר) עוד כמה דברים חוץ מלהגביר- למשל מאבד משהו מהפירוט שמועבר אליו, משנה משהו בעקומת ההענות וכיו"ב..

הרעיון המקורי בהגברה היה להגביר flat וטו-לא. השוק (מסיבות טכניות, כלכליות ופונקציונליות) סחב לאינספור כיוונים אחרים באופן שלאחר שהמגברים סטו מהגדרתם המקורית (שהיא כאמור להגביר וטו-לא), היו צריכים גם הרכיבים שלפניהם ואחריהם בשרשרת to conform.

הבילבול שאנחנו חווים קיום בשוק, בילבול המצריך "סינרגיה" בין החוליות במ"ע, מקורו בדיוק בסטיה הנ"ל... כל מגבר סטה מהגדרת תפקידו המקורית (-להגביר וטו-לא) בדרכים אחרות.
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
וזו בדיוק הבעייה שאני רואה עם כל ההכרזות שלך כאן. עיצה קטנה: צא ולמד, תחזור אחרי שצברת 10,000 שעות האזנה עם מגברים שונים, ואז תדווח.

הבעיה שאני רואה עם מרבית התגובות כאן, היא שהן מבוססות על קריאה בלתי מדוקדקת של מושאן.

כתבתי במפורש תפקידו של מגבר ע"פ הגדרה היא אך ורק להגביר, אך רק בעולם אופטימלי הגדרה זו מתממשת.

ועדיין אני חוזר ואומר- השוק חותר לממש את ההגדרה הזו באופן שהרבה יותר קשה להבחין באופן עיוור בין שני מגברים שונים בעלי אותו וואט לעומת שני קדמים, רמקולים או מקורות בעלי נתונים דומים.
 

נערך לאחרונה ב:

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
בעולם אופטימלי הפורום הזה היה רק פורום של התחדשתי והנפות אגודל, ואולי גם היה מתאחד עם שאר הפורומים, שגם בהם העניין העיקרי היה התחדשתי והנפות אגודל.
 

shlomi2

אוהב את התחום
הודעות
141
מעורבות
0
נקודות
16
התחדשתי בתגובה(Y)
 

שי קציר

חבר משקיען
הודעות
624
מעורבות
2
נקודות
16
בעולם אופטימלי הפורום הזה היה רק פורום של התחדשתי והנפות אגודל, ואולי גם היה מתאחד עם שאר הפורומים, שגם בהם העניין העיקרי היה התחדשתי והנפות אגודל.

יש שדה עצום של מידע ורעיונות ניאטרליים בנושא אודיו שאפשר להחליף בלי שום הנפות אצבע מעלה או מטה.
 

עידו-ט

חבר אתר
הודעות
41
מעורבות
0
נקודות
0
בסופו של דבר אחרי שכולם אומרים שלא כל המגברים הטרנזיסטוריים אותו דבר ולא כל מגברי השפורפרות אותו דבר , עדיין יש בסופו של דבר עם כל ההבדלים , הבדל בין שני סוגי ההגברות עם יתרונות וחסרונות לכל אחד ואז חוזרים לנקודה של השילוב - פרה/input שפופרתי וופאוור טרנזיסטורי.
נכון שזה לא בדיוק נותן צליל של הגברת שפורפרות מלאה אבל הוא נותן איזה שהוא שילוב שלוקח את היתרונות של כל הגברה וממזער את החסרונות. מצד אחד מקבלים את הכח והשליטה של מגברים טרנזיסטוריים טובים יחד עם פחות התעסקות בהחלפת השפורפרות , ומצד שני מקבלים גוון צליל יותר טבעי עם יחסית פחות התעסקות בשפורפרות (לעתים רבות מספיקות שתי שפורפרות פרה שיש להן משך חיים ארוך בדר"כ) .
אם ללא מעט מהחברים כאן יש את השילוב הנ"ל (כולל לנמר ושמעון) ואם למיטב ידיעתי לפחות כמה חברות מוערכות מאוד המקבלות חוות דעת מצויינות גם בעיתונות (ניחא) אבל גם בפורומים - LAMM , EINSTEIN , PATHOS ו- AESTHETIX , מייצרות ציוד בטופולוגיה זו , כנראה שיש כאן משהוא נכון.
כאמור בהמשך לפוסט קודם שלי, הייתי שמח לראות יותר אופציות כאילו גם במגברים משולבים .

עידו
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור