עזרה עם שילוב סאבוופר במערכת


Nimi

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
8
נקודות
8
היי חברים,
אני משתמש פסיבי בשנתיים/שלוש האחרונות והחלטתי לפתוח משתמש בשעה טובה.
אז ככה, יש לי בעיה עם הסאב שלי.
בקולנוע, תחום ה-lfe נהדר, מורגש, בועט בבטן וכל הסופרלטיבים.
במוזיקה- אני כמעט ולא מרגיש אותו. הוא שם, איפשהו , אבל בטח שלא פאנצ׳י או מורגש כמו בסרטים.

מדובר על חדר שינה,
רסיבר של דנון AVR-X1300W.
שומע מוזיקה flac דרך Plex בשימוש נבידיה שילד / Spotify Connect.
רמקולים - Kef LS50.
סאב - SVS PB2000.
(חלק ממערכת קולנוע 5.1.2, אבל שומע המון מוזיקה).

חדר בגודל 3x4, המרחק שלי מהרמקולים הם בערך 2.5 מטר.
בגלל גודל החדר, הרמקולים יודעים לתת באס טוב, אבל לפעמים טיפה חסר לי קצת בשר בתחום התחתון..
ברסיבר הגדרתי את הרמקולים כקטנים והקרוסאובר על 80.
קשה להבחין בסאב במוזיקה, ודווקא השירותים שבחדר הסמוך קולטים את הסאב היטב...
בהיבט אקוסטיקה, המצב טוב, אין הדהודים ויש גם לוכדי בס בפינות, מוזיקה וסרטים נשמעים מדהים.

ייתכן והבעיה היא במיקום הסאב, לא עשיתי המון ניסויים עם מיקומים (סאב גדול, אין ממש אופציות).

שומע על מצב Direct/ או עם הכיול של אודיסי כאשר כל הeq כבוי. (למרות שבווליום נמוך , dynamic eq עושה רק טוב).

אשמח לסיוע.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,388
מעורבות
472
נקודות
83
בלי קשר תגדיר את הרמקולים כ גדולים.
תנסה להחליף בסאב יש 2 כניסות, תנסה את השני.
בהצלחה.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,688
מעורבות
211
נקודות
63
כמו שנאמר מעליי,תגדיר תרמקולים כגדולים,
בbass out תגדיר both
וכוון בסאב 80 הרץ.
אמור להיות בסדר.
 

Nimi

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
8
נקודות
8
חשבתי שכל המהות בסאבוופר שהוא ישלמים את התדרים.
אם אני אעשה lfe+main זה לא יעשה סוג של דאבל באס?
למה גם לקבוע את הרמקולים כגדולים? הם לא full range.
בכל מקרה, ניסיתי גם להעלות את הגיין בשני קליקים, כבר שיפר בצורה פסיכית.
ניסיתי מה שהציעו שני החברים למעלה,
כרגע נשמע מליון דולר, חסכתם לי אלפי שקלים.
אמשיך לשחק.
הוסיף נפח שלם למוזיקה.
פתאום בלי הסאב הכל נשמע..רזה כזה.
תודה בינתיים!
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,473
נקודות
113
שילוב נכון של קדמיים וסאב מאוד תלוי בחלל/אקוסטיקה/העמדה נכונה.

למוזיקה 2.0
אין תת ערוץ שנקרא LFE כמו הקלטה רב ערוצית עם סאב.
על כן אין ערוץ שמוקלט אך ורק כתוספת של אפקט באס תחתון שאמור לתת *תחושה מוחשית* של תדרים שאנחנו מרגישים (לא רק שומעים/מבחינים).

אם חסר לך תחום תחתון מהסאב/רמקול כאשר הרמקול חתוך ב X קרוס נניח במוזיקה 2.0.
כפי שנרשם ייתכן ויהיה עדיף להשאירם full range ולתת הכפלה של תגובת הבאס ללא חיתוך הרמקול (והנחתת הבאס שלו ) + "חיזוק" של הסאב.
יחד עם זאת ההתאמה של הסאב כמלווה ומחזק מאוד תלוי בתגובת הרמקול בחלל, בכל הנוגע לכיוון הפאזה, עוצמה וכמובן cross (תחום העבודה של הסאב שייתכן שלא תצטרך מעבר ל מספר אחר מ "80" לצורך העניין).

בכל אופן מעט בעייתי העניין...מפני שבכל פעם שתעבור מקולנוע למוזיקה תצטרך לשנות הגדרות לסאב והרמקולים הראשיים.

במקרה הנ"ל.
הייתי מוסיף אולי cross אקטיבי חיצוני לסאב עם אפשרות שמירת זכרונות ואפשרות EQ/עקומה/עוצמה/פאזה לסאב בכל זכרון.
 

Nimi

חבר אתר
הודעות
40
מעורבות
8
נקודות
8
איתי-
מסכים, קצת קאדר יהיה להחליף כל פעם הגדרות, אבל זה חצי דקה.
תוכל לפרט בנוגע לקרוס חיצוני? עלויות? הרכבה?

אני שומע כבר שעה מוזיקה במקום ללמוד (מצחיק שחשבתי שגיליתי המון שירים מחדש עם הקף) ומרגיש ששומע אותם מחדש שוב.
נירוונה.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,473
נקודות
113
איתי-
מסכים, קצת קאדר יהיה להחליף כל פעם הגדרות, אבל זה חצי דקה.
תוכל לפרט בנוגע לקרוס חיצוני? עלויות? הרכבה?

אני שומע כבר שעה מוזיקה במקום ללמוד (מצחיק שחשבתי שגיליתי המון שירים מחדש עם הקף) ומרגיש ששומע אותם מחדש שוב.
נירוונה.

בזמנו עבדתי עם crossים אקטיביים דיגיטליים של dbx ו behringer לסאב.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור