אני,דווקא,לא מתפלא שפותח הפוסט נפל חלל בשלל הסקירות (הכתובות והמוסרטות) של ה A6400 של סוני. המצלמה הזו יחד עם ה T-X30 של פוג'י הן הפיינליסטיות שנוהגים להשוות במצלמות קורפ,חסרות מראה ובמחיר של אזור האלף דולר ארה"ב.
ל A6400 אכן יש יתרון מה על ה פוג'י בתחום הפוקוס אבל צריך להסתכל על הדברים בהקשרם,אם הוא מוזכר או לא בכתבה/סקירה - קרי: היתרון של הסוני הוא דווקא בוידאו. בסטילס מערכת פוקוס המצויינת של סוני לא מהווה יתרון מול המתחרה מבית פוג'י וגם: לצלם המתחיל הפוג'י מציעה מבחר עדשות גדול יותר איכות JPEG פנומנאלית ובקיצור חוץ מהיתרון בוידאו ובפוקוס על עין אדם לסוני אין באמת יתרון על הפיינליסטית מבית פוג'י.
פוקוס זה דבר חשוב. וזה מבאס את הנשמה לגלות על מסך המחשב שהפריט שאותו הכנסתה לתמונה על מנת להפוך אותה לתמונה שמספרת סיפור שמוליכה את העין שיש בה אמירה פרטית של הצלם ואחרי כל אלה לגלות שדווקא בפריט הזה יש בעיית פוקוס. אבל אני לא מכיר נתון של 20% כישלונות בפוקוס ואני מצלם כבר כמה עשורים ואחת המצלמות שיש לי דווקא ידועה לשימצה במערכת הפוקוס שלה.
אני לא יודע עם אילו צלמים שוחח פותח הפוסט וממי מהם שמע שמצלמה (הגוף) עושה פוקוס ושהגוף של ה A6400 פותר בעיה ארטילאית של 20% פיספוס בפוקוס... מה אני אומר? מצלמה,גוף,לא עושה שום פוקוס מערכת הפוקוס נמצאת בעדשה ובקושחה שנמצאת בעדשה העדשה - והקושחה שבה מדברים עם המצלמה והקושחה שבה ואז נוצר מצב שבו יש פוקוס על פריט נבחר בתמונה ובמקרה של הסקירות/מאמרים של ה A6400 כל זה מודגש בהקשר של צילום וידאו. בלי עדשה שיכולה לדבר עם מערכת המיקוד של הגוף אין פוקוס לא 80% הצלחה אין בכלל.
לא יודע לגבי מבחר העדשות של סוני אבל אני כן יודע שדווקא מערכות הזכוכית המעולות שבמעולות של ניקון,קנון ובהרבה פעמים גם של סיגמא וטמרון הן עם המון זכוכית מאיכות מעולה ובמשקל עצום ובמחיר של מכונית משפחתית משומשת במצב טוב ובלי מייצב כי לייצב כמות כזו של זכוכית ולשמור על איכות,כזו,של זכוכית צריך מערכת יצוב שאיננה נמצאת בטווח הטכנולוגיה של בניית עדשות הידועה ב 2019.
לצערו של פותח הפוסט:שלל העדשות ל A6400 לסוני הם מתוצרת סוני,במקרים בודדים יש חלופות של צייז אבל הן לא מיוצבות,יקרות והפוקוס שלהן ידני. סיגמא וטמרון כמעט ולא פעילות בטווח עדשות הקורפ ל E-MAUNT של סוני ב A6400 ואם לא די בזה העדשות,גם הלא מצויינות למצלמה הזו,יקרות מאוד.
חלופה,שאפשר לחשוב עליה,היא להשתמש בעדשות צד ג' (למשל של קנון וסיגמא) על הסוני הזו ובשימוש עם מתאם אבל אז: מתאם עולה כרבע ממחיר הגוף והדבר הראשון שנפגע אם משתמשים במתאמים האלה זו מערכת הפוקוס.....
מעין סיכום:
בגוף של עד 1000 דולר במצלמות חסרות מראה ה A6400 היא בחירה טובה מהרבה סיבות אחת מהן,וממש לא זו שמכריעה לטובת קנייה או לא,היא מערכת הפוקוס המצויינת של סוני שמוטמעת גם בגוף המצלמה הזו.
עכשיו:כדי לחבר למצלמה הזו עדשה שגם תדע "לנצל" את מערך הפוקוס של המצלמה וגם להוציא לפועל את איכות המעבד של המצלמה הזו,ועוד כמה תכונות לא רעות שמוטמעות בה,צריך זכוכית/עדשה והמבחר הוא לא גדול ויקר ובתקציב שהוצג בראשית הפוסט הזה ספק אם אפשרי ללא חריגה משמעותית.
גוף המצלמה חשוב אבל הרבה יותר חשובה הזכוכית שמחברים לגוף ועוד יותר חשוב משניהם הוא האדם שמציץ לתוך המצלמה ומחליט אם לירות את התמונה או לא. העקרון הזה,כפי הנראה פה,נפגע וחבל....
מנחם.