קולנוע ביתי

עזרה בבחירת מצלמה שניה ועדשה מתקדמת יותר

הנושא בפורום 'פורום מצלמות' פורסם ע"י sigalitd, ‏29/6/19.

  1. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    שלום,
    אני מצלמת כתחביב כשנתיים. היתה ברשותי מצלמת כניסה מדגם קנון rebel t6 (1300d) עם עדשת 18-55 ו 18-200. המצלמה נגנבה לי .. וכעת מעוניינת לרכוש חדשה ולעשות גם קפיצת מדרגה.

    קצת על תחומי הענין והצרכים:
    אני מטיילת הרבה, אוהבת לצלם בטבע, אך פחות נוף בזווית רחבה, צילומי בעלי חיים, טבע דומם, צילומי תקריב, צילומי רחוב, תרבויות ושווקים. לא מצלמת כמעט בוידאו. הצגתי בכמה תערוכות ורוצה להמשיך להתפתח ולהתמקצע.
    בנוסף, הכישורים הטכניים שלי לא משהו... התרגלתי לקנון ונוח לי... לכן זוהי עדיפות ראשונה, וכן הייתי רוצה מצלמה שיש לה וויפי. מעדיפה להשקיע קודם כל בעדשה/ות איכותיות, ובגוף ברמת ביניים+ ככל שהתקציב יאפשר.

    התקציב הכולל שלי 5000-7000 ש״ח. (גמישה להגדילו במעט)

    אשמח לעזרה בהמלצות על אופציות טובות. ההיצע מבלבל. קרופ/FF/מירורלס..... עדשות איכותיות שיכסו את הטווחים...וכו׳

    תודה רבה על העזרה.
     
  2. michael123

    michael123 חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    7,945
    לייקים:
    746
    מה מגבלת הגודל ומשקל?
     
  3. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    עדיף כמה שיותר קל.
     
  4. carmi

    carmi כתב האתר צוות האתר

    הצטרף:
    ‏16/8/07
    הודעות:
    13,299
    לייקים:
    1,173
    אם את מעדיפה קנון - אז את מגבילה את המבחר.
    קנון פחות טובים במצלמות קטנות עם חיישן גדול - כמו כן אני אישית חושב שהמתחרים טובים יותר.
    מעבר לכך העדשות שהיו לך הן באמת לא ברמה גבוהה - אבל מצד שני עדשות ברמה גבוהה עולות גם כסף וגם לא תקבלי טווח זום גדול - האם טווח הזום הוא נקודה שאת מוכנה להתפשר עליה.

    דבר נוסף WIFI העברת תמונות מהמצלמה ב WIFI הו בדרך כלל לא ברמה גבוהה, כך שלדעתי זה סותר את הרצון שלך לשפר את איכות התמונה - אשמח לשמוע למה ואיך את מתכננת להשתמש ב WIFI, יכול להיות שאני מפספס כאן משהו.

    אני יודע שאני מעלה שאלות ולא תשובות אבל זה יעזור לי לקבל מידע ולעזור לך
     
  5. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    תודה שאתה מעלה שאלות. זה דווקא יכול לכוון יותר.

    אני לא בטוחה שאעבור לחיישן גדול, חשבתי אולי על מצלמת קרופ 7D (נדמה לי שאין אופציית וויפי, אז מתלבטת) ושדרוג של עדשות איכותיות. יודעת שבתקציב שלי זה יהיה קשה לשדרג גם וגם, ולכן מוכנה להתפשר על מצלמת קרופ סבירה ופחות טובה מה 7D ולהשקיע יותר בעדשות.
    את העדשות אצטרך לרכוש בהדרגה. כרגע טווחים 18-135, 24-105 או 24-70 ואשמח לעדשת מקרו סבירה. חשוב לי גם בהמשך לרכוש עדשה טלה לטווחים של 100-400. מאוד אוהבת לצלם בספארי ומצד שני - צילומי רחוב.. וזה עושה קצת סיבוך עם סוגי העדשות.
    (ועוד לא דיברנו על עדשות פריים... :) )

    פתוחה לאפשרויות נוספות חוץ מקנון אם אתה חושב שלאור תחומי העניין כדאי לי לשקול .

    הוויפי - רק לצורך נוחות בהעברה מקומית של תמונות בקלות. כמובן שלא לצורך הדפסה.

    תודה רבה.
     
  6. carmi

    carmi כתב האתר צוות האתר

    הצטרף:
    ‏16/8/07
    הודעות:
    13,299
    לייקים:
    1,173
    היות וכאמור אני לא מתיחס להעדשות שיש לך (לא בור לי מה נשאר ומה לא?) כאל נכס שצריך להתיחס אליו (אלו עדשות ברמה בסיסית ומטה). מעבר לכך את מחפשתמצלמה קונה ואת מדברת על 7D שהיא ממש לא מצלמה קונה ובטח לא קלה 0 יותר מכך העדשות שאת הולכת לצרף אין גם לא קטנות וקלות.

    מצלמת 7D היא מצלמה חזקה (פיזית) ובנויה לעמוד במזג אוויר קשה מאוד וכן יש לה מערכת פוקוס מתקדמת שחושבה בצילום ציפורים או ספורט מהיר - לא נראה לי שהיתרונות של מצלמה זו חשובים לך. להסיר ספק החיישן שיש לה ומה שהיה לך 1300D מספק אותה איכות תמונה (שרק שב 7D יהיה ניתן לעשות זטת בצורה מתקדמת יותר).

    נראה לי שאת די נעולה וחושבת קנון, קנון, אם כך אני נשאר עם הכיוון הזה של קנון ועם מצלמות לא קטנות כי זה מה שציינת, אבל אני מוסיף לך טוויסט קטן אני ממליץ לך על קנון 6D MII עם עדשת 24-105 מדובר על מצלמה עם חיישן FF שזה מאוד גדול ואיכות תמונה תיהיה מוצלחת בהתאם, עדשת 24-105 היא עדשה לא רעה בכלל ומדובר על סט כניסה, אבל כניסה לרמה הגבוהה של קנון - את תקבלי קפיצה באיכות התמונה והמצלמה ובטח ברמה של העדשה.

    האם הכויין הזה נראה לך?
     
  7. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    תודה כרמי. כנראה שהטעיתי אותך כשכתבתי "כמה שיותר קל". מעדיפה כך (בעית צוואר) אך זה לא השיקול היחיד שלי. ואני גם אומרת "קנון" כי לא מכירה מספיק טוב את האלטרנטיבות אז פתוחה להצעות טובות נוספות.

    מאחר והעלות של המצלמה שהמלצת היא בקצה העליון של התקציב ולא תאפשר רכישת עוד עדשה איכותית, וגם בסוג הצילומים שלי יש לעתים יתרון לקרופ, אשמח אם תוכל להמליץ האם יש מעבר למצלמת קרופ כלשהי שיוכל לעשות קפיצת מדרגה משמעותית עבורי? או שאני מבינה מההמלצה שלך על ה 6D שאת זה אוכל להשיג רק במעבר ל FF?
    המון תודה.
     
  8. carmi

    carmi כתב האתר צוות האתר

    הצטרף:
    ‏16/8/07
    הודעות:
    13,299
    לייקים:
    1,173
    איכות התמונה של מצלמות הקרופ של קנון מאותה שנה פחות או יותר יספקו אותה איכות תמונה - כך שגם מעבר למצלמת קרופ שנחשבת יקרה ובכירה יותר לא יספקו לך איכות תמונה טובה יותר.

    כן תקבלי מערכת פוקוס טובה יותר (לא בטוח עד כמה זה חושב עבורך), גוף חזק יותר ועם יכולות תפעול טובות יותר (לא בטוח עד כמה זה חושב עבורך), קצב צילום מהיר יותר (לא בטוח עד כמה זה חושב עבורך) - אני מקווה שאת מבינה את הכיוון.

    מצד שני עדשה טובה יותר בהחלט תספק יכולות להפיק תמונות טובות יותר ונכון שאם את כבר רוצה לרכוש גוף אני מבין את הרצון לרכוש כבר משהו טוב יותר, אז גוף כמו 800D או 77D ואפילו 80D יספקו לך גוף מתקדם יותר ממה שהיה לך (כאמור עם איכות תמונה ברמה זהה).

    אם את מוכנה לעבור למצלמות אחרות כמו פוג'י - עם מבחר עדשת קצת פחות גדול וקצת יותר יקר, אבל גם עדשות הטובות של קנון לא זולות. אז את יכולה לחשוב על פוג'י X-T20 או X-T30 המתקדמת יותר ולהתחיל עם עדשת 18-55 F2.8-4 המוצלחת ולרכוש עדשות טובות נוספות בעתיד.

    אם את שואלת למה אני ממליץ על פוג'י
    בבקשה תמונה זהה ב ISO 800 שזה קצת גבוהה (אבל עדיין לא ממש גבוהה ל DSLR)
    פוג'י X-T30
    https://www.imaging-resource.com/PRODS/fuji-x-t30/FULLRES/XT30INBI00800.HTM

    קנון 7D MII
    https://www.imaging-resource.com/PRODS/canon-7d-mark-ii/FULLRES/E7D2INBI00800.HTM

    מצד שני אני לא חושב שאת צריכה לפסול את ה 6D MII את מקבלת גוף מעולה שעם הזמן תוכלי להוסיף לו עדשות נהדרות ולקבל יופי של סט ברמה מאוד גובהה.

    דרך אגב אותה תמונה עם קנון 6D MII
    https://www.imaging-resource.com/PRODS/canon-6d-mark-ii/FULLRES/E6D2INBI000800.HTM

    איזו תמונה אהבת יותר - להסיר ספק אני מאמין שהתמונות צילמו עם עדשות טובות מאוד על ידי אתר מאוד רציני.
     
  9. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    מבינה מתשובתך שאת הקפיצה באיכות התמונה עם קנון אוכל לעשות רק במעבר למצלמת FF?

    אם אחליט ללכת על מצלמת קרופ 77D או אחרת, איזה סט עדשות מקצועיות היית ממליץ עליו?

    תודה רבה ששלחת לי את ההשוואה בין התמונות. בהחלט מרשימה התוצאה של הפוג'י ! אקרא קצת יותר ואלמד על האופציה הזו. בהבנה שלי (ואולי זו טעות) אם אני הולכת על צילום בע"ח/נוף כדאי להשאר עם הקנון... ובצילום אנשים/מקרוב הפוג'י מתחרה רצינית.

    אגב - לא הזכרת בכלל את המירורלס. מעניין למה.

    נתת לי הרבה מידע לבדיקה, תודה על כך. ועכשיו אתחיל לבדוק יותר לעומק.
     
  10. menahem

    menahem כתב האתר

    הצטרף:
    ‏4/3/08
    הודעות:
    1,302
    לייקים:
    261
    אין שום דבר רע בקנון - מניסיון. וכן פוג'י נותנת פייט אמיתי לקנון אבל ה ניסיון שלי הוא עם....קנון.

    נתחיל מהסוף: עדיף לחלק את התקציב משהו כו 60% לעדשה והשאר לגוף. אם צילומי ספורט לא בעניין שלך אז היעד שאני מכוון אליו הוא ה 77D.

    עדשות. עדשות בטווחים שציינת,וגם עדשת מאקרו,הן סיפור רציני ויקר מאוד. ל 77D בטווחים שציינת יש שלושה יצרנים של עדשות,מצויינות,קנון עצמה,סיגמה וטמרון. העדשות,שוב בטווחים שציינת,של קנון יקרות רצח ובמקרה של ה 24-70 לא ישאר תקציב לגוף למרות,שלדעתי,זו אחת העדשות המצוינות שקנון יצרו.

    אז אני מציע ככה:

    בטווח של המקרו - לכי או תחשבי על הסיגמא 17-70. זו גם עדשת מקרו וגם לא רעה לצילומי נוף ודומם. ויש לי אותה ויש לי ניסיון מצויין איתה על ה 80 D של קנון - ממליץ. זה הוריד מהתקציב כ 1800 ש"ח פלוס הגוף של ה 77D שזה תוספת של 2400 כלמר "הלכו" 4200 ש"ח.

    עם מה שנשאר הייתי ממליץ,דווקא,על ה 18-135 USM של קנון. נכנסת בתקציב ורסטילית מאוד ומשלימה את הסיגמה שדיברתי עליה קודם. אגב ל 18-135 יש כמה גרסאות אחת מהן היא,גם,לצילומי וידאו והיא יקרה יותר,לא נכנסת בתקציב, גירסת ה USM נכנסת בתקציב וישאר עודף לחשוב על ניפטי פיפי כלומר 50מ"מ 1.8 פריים של קנון זולה ו - גג 400 ש"ח וכייפית לשימוש.

    כל העדשות שכן מומלצות על ידי לאחר שימוש אמפירי בהן בסט שלי...

    חומר למחשבה בלבד - אין כופין.

    מנחם


    נ.ב משקל:

    ה 77D עם העדשות שציינתי אינם סט קל כנוצה אבל גם לא מהכבדים שיש. מדובר בסדרי גודל של כקילו וחצי שני קילו......לא יותר.

    לגבי העברת תמונות ב WI-FI: אין בזה שום צורך טעם או יתרון תפעולי כלשהו. לוקחים מהמצלמה את כרטיס הצילום מכניסים למחשב,ואם אין לאן להכניס אז קורא כרטיסים טוב שעולה כמה שקלים (עשרות) בודדים,מעתיקים למחשב וזהו. WI-FI מיותר ובטח שמיותר כגורם בשיקלול הלקנות או לא של מצלמה כלשהי בכלל ושל קנון בפרט.

    מנחם
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/6/19
  11. carmi

    carmi כתב האתר צוות האתר

    הצטרף:
    ‏16/8/07
    הודעות:
    13,299
    לייקים:
    1,173
    מנחם פוג'י יותר טובה מקנון באיכות תמונה - ההגדרה שלך היא קצת UNDER, ראית את ההשוואה של התמונות.

    פוג'י יותר טובה מקנון בכל מצב, הנקודה שלקנון יש תפעול נוח יותר וכן מבחר עדשות רחב יותר גם בתחום הזול
     
    michael123 אוהב/ת את זה.
  12. menahem

    menahem כתב האתר

    הצטרף:
    ‏4/3/08
    הודעות:
    1,302
    לייקים:
    261
    ....

    מנחם
     
  13. michael123

    michael123 חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    7,945
    לייקים:
    746
    אולי את צריכה 70-200/F4 מה שנקרא הגרסה הנשית של F2.8
    ותשיגי את FF, אפילו ביד 2,
    5D mark III
    מצלמות קנון קרופ לא שוות הרבה

    ובזה נגמר התקציב :-(
     
  14. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    בוקר טוב ותודה רבה לכם כרמי, מנחם ומיכאל.
    הבאתם הרבה מידע לשקול. שתי שאלות:

    1. האם תוכלו להמליץ לי על אתר אמין להשוואה בין מצלמות ועדשות?
    2. מה דעתכם על מצלמות המירורלס? (לא חושבת שזה הכיוון שלי, אך מעניין אותי לשמוע)

    ברמת ההחלטה, נראה לי שאבחר כרגע במצלמת קרופ יחד עם רכישת עדשות איכותיות הדרגתית. זקוקה לכיסוי טווחים של 18-200, ועדשת מאקרו - חושבת על עדשה קבועה 100. הייתי שמחה לעבור ל-FF אך מבינה שבגלל העלויות זה לא יאפשר לי לרכוש עדשות איכותיות. וזה נראה לי הכיוון שהייתי רוצה להתקדם בו.
    בסה"כ - אני מאמינה שהתמונה הטובה היא הרבה יותר כזו בגלל העין האנושית, הסבלנות, הקומפוזיציה והיכרות טובה עם האור, דבר שאותו ארצה להמשיך ולפתח.

    תוכלו לסכם מה הסט הכולל שהייתם ממליצים לי לבדוק? (תקציב כולל לאחר מחשבה נוספת 6000-8000 ש"ח)

    (אם יש צורך להבין יותר מה אני אוהבת לצלם אפשר להכנס לאינסטגרם שלי)

    המון תודה לכולם על העזרה.
     
  15. carmi

    carmi כתב האתר צוות האתר

    הצטרף:
    ‏16/8/07
    הודעות:
    13,299
    לייקים:
    1,173
    מצלמות הללא מראה קרופ של קנון הן לא מציאה גדולה ואני עוד פחות ממליץ עליהן ממצלמות הקרופ DSLR של קנון.
    בהקשר של מצלמות של חברות אחרות, יש מוצלחות - אבל את לא בודקת ברצינות דברים שהם לא קנון.

    גוף מצלמה כבר רשמתי לך
    לזה להוסיף עדשת 18-135 ממ - זו התחלה טובה ולא יקרה, לטווח הזום יפה מקום טוב ממנו להתקדם

    מאוד אוהב את עדשת קנון 100 ממ F2 חדה מאוד טובה מאוד ויחסית במחיר שפוי - החסרון שלה שהיא לא מאקרו (האם את צריכה מאקרו?)
     
  16. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    אתה כנראה צודק בעניין הקנון. לשם אתכנס.
    וכן, צריכה מאקרו. יש את ה 2.8L
    ועדיין חסר בתקציב כיסוי לטלה. אצטרך לעשות פשרות.
    תודות.
     
  17. sigalitd

    sigalitd חבר אתר

    הצטרף:
    ‏7/10/18
    הודעות:
    15
    לייקים:
    1
    שוב שלום לכולם, עם המידע שנתתם לי הגעתי לחנות צילום ומתכנסת להחלטות. הכיוון 6D עם 24-105
    מספר שאלות למומחים:
    1. מה ההבדל המרכזי בין 6D לבין 6D MARK II? ההבדל בעלות משמעותי ואם אלך על 6D אוכל לשקול להוסיף לרכישה גם עדשת 70-300 כך שיהיה לי כיסוי על הטווח.
    2. בגזרת הקרופ המליצו לי על 80D - מישהו יודע מה היתרונות/חסרונות מול ה 77D?
    3. שאלה נוספת - אשמח להסבר מה קורה כשמשתמשים בעדשת FF על גוף קרופ - למשל, אם ארכוש עדשת EF 70-300 לגוף כמו 77D - האם שדה הראייה יקטן ב כ-1.6?

    המון תודה לכם.
     
  18. michael123

    michael123 חבר משקיען

    הצטרף:
    ‏9/4/09
    הודעות:
    7,945
    לייקים:
    746
  19. menahem

    menahem כתב האתר

    הצטרף:
    ‏4/3/08
    הודעות:
    1,302
    לייקים:
    261
    על זה ענה מיכאל מעלי.

    ההבדל בין השתיים איינו גדול ודי זניח. בלינק שמצורף השוואה בין השתיים.

    לינק-->https://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Canon-EOS-80D-versus-Canon-EOS-77D___1076_1156

    אין בעיה או מניע לחבר עדשת FF למצלמת קורפ.

    לא בטוח שהבנתי את הכוונה. זוית ה"ראייה" של עדשה כלשהי (למשל ה 70-300) היא פונקציה של התיכנון האופטי שלה ועדשות הזום,כמו זו,לא ממש מצטיינות בזוית "ראיה" רחבה. הזוית הזו לא משתנה אם העדשה מחוברת ל FF או ל קורפ.

    המספרים המשמשים להמרה בין FF לקורפ די מבלבלים. נתחיל מזה שתמיד טווח העדשה ניתן במ"מ ביחס למצלמת FF ולא משנה אם היא ל FF בלבד, FF + קורפ או רק ל קורפ בלבד.

    כדי ל"המיר" את טווח העדשה ב FF מקרופ מכפילים את הערכים שלה ב 1.6 (במקרה של קנון וב 1.5 במקרה של ניקון,סוני ופוג'י) כך שבמונחים של FF העדשה הזו על מצלמת קורפ היא 112-480 אך זוית הראייה נשארת זהה. גם ערכי ה F מתשנים ובמקרה הזו יהיו באזור ה F4 בקרופ במקום F2.8 ב FF.

    במציאות - או יותר נכון כאשר שוקלים את החלטות הרכישה האם ישנה משמעות (ברמה של החלטה של לקנות או לא) המספרים האלה מספרים סיפור אחר לגמרי.

    איך זה יתכן?
    בין תבריגי ה FF לתבריגי הקורפ (בקנון) יש הרבה מאוד הבדלים הם שם,לא סתם. אחד מהם,והמשמעותי לענינן שלנו,זה המרחק בין קצה העדשה המתברג למצלמה לבין הסנסור שלה. בתבריגי הקורפ המרחק הזה גדול יותר ולכן אם תחברי עדשת קורפ בלבד למצלמת FF ישנו פוטנצאיל נזק לסנסור ולתריס של המצלמה שכן בעדשות הקורפ קצה העדשה נכנס עמוק יותר,או קרוב יותר,לתריס ולסנסור של המצלמה.

    קל המחיש זאת: קחי פנס,כנסי לחדר חשוך,עמדי מטר מקיר והאירי עליו. עכשיו קחי צעד אחור כשהפנס מאיר על הקיר...בחדר החשוך. מה ראינו? כשהיינו מטר מהקיר חלק כלשהו של הקיר הואר באור הפנס וכשזזנו מטר/צעד אחורה אותו פנס האיר שטח גדול יותר של הקיר.

    הפנס זו עדשת המצלמה והחלק בקיר שמואר זה הסנסור. במטר מהקיר זו אותה עדשה (פנס) מאיר סנסור קורפ (השטח המואר בקיר) וכשזזנו מטר/צעד אחורה אותה עדשה (הפנס) האירה שטח גדול יותר בקיר – הסנסור FF שלנו.

    מאחר וחיברנו עדשת FF לתבריג קורפ (שוב בקנון) המרחק,ועוד כמה פרמטרים (שהם ברמת השיח האלקטרוני בין העדשה למצלמה) גורמים למצלמה לזהות את העדשה בערכיה המקוריים כלומר 70-300 F2.8 וכל שאר הפרמטרים של העדשה.

    לאור האמור לעיל האם יהיו שינויים בין צילום עם אותה עדשה במצלמת FF ואחר כך ב קורפ?
    התשובה היא כן והיתרון פה הוא למצלמת ה FF כי כשמגיע יותר אור לסנסור הוא גם מקבל יותר פרטים ובהתאם משתנים,לטובה בד"כ,ערכי התמונה במובנים של פירוט דינאמיות ועושר בצבעים.

    האם היתרון,זה שציינתי בפיסקא האחרונה, הוא Deal Barker לטובת גוף ועדשה FF? התשובה היא כן רק אם:
    1. חשוב לצלם לבצע עיבוד לתמונות אחרי שנלקחו בתוכנות עריכה כדוגמת לייטרום.
    2. חוץ מהמצויין בסעיף 1 הצלם מתכוון להדפיס את התמונות ואני ממש לא מתכוון להדפסה במדפת הדיו/לייזר הביתית.
    3. האם הצילום הוא בשביל ה FUN וכתחביב או שעובר את השלב הזה למגזר התחביב המקצועי או ממש כמקצוע.
    4. בסוגות מסוימות של צילום (למשל צילום אסטרופיזיקה) למצלמות הקורפ חיסרון גדול בגלל גודל החיישן וכמות האור הנכנסת.

    ולסיום: כבר אמרתי את זה הרבה פעמים ובכולן - זה נשאר נכון: עדיף להשקיע בעדשות טובות על חשבון גוף פלחות מתקדם ואחר כך להתקדם בגוף,אם בכלל נדרש.

    מנחם
     
  20. carmi

    carmi כתב האתר צוות האתר

    הצטרף:
    ‏16/8/07
    הודעות:
    13,299
    לייקים:
    1,173
    ההבדל של 6D מול ה 6D II זה מערכת פוקוס הרבה יותר מוצלחת ב 6D II, מסך מפרקי שהוא גם מגע, חיישן חדש יותר יותר טוב, אבל לא קפיצת מדרגה גדולה.
    https://cameradecision.com/compare/Canon-EOS-6D-vs-Canon-EOS-6D-Mark-II

    ה 80D ממש לא מוסיפה הרבה ל 77D
    https://cameradecision.com/compare/Canon-EOS-80D-vs-Canon-EOS-77D

    כאשר מחברים עדשת FF על מצלמת קרופ החיישן רואה רק חלק של העדשה (קרופ) זה נראה כמו הגדולה של 1.6 ממה שהעדשה מספקת כך 70-300 זה 70*1.6 על 300*1.6 שזה 112 על 480, אין בכל שום חיסרון פרט לכך שלא מנצלים את כל העדשה ובעצם משלמים יותר כסף על יתרון של העדשה שלא כולו מנוצל.

    אבל בעצם כל העדשות היום מסומנת לפי ערכים של מצלמות FF כך גם עדשה מתאימה רק לקרופ מסומנת לפי ערכי FF.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!