עונג לשבת


דיטון66

חבר משקיען
הודעות
784
מעורבות
89
נקודות
28
עוד סופ"ש מגיע ועימו כמה המלצות מהתקליטיה,להנאתכם-
1. jacques loussier-play bach הטריו של לוסייה הדהים את עולם חובבי הג'אז בסוף שנות החמישים,כשיצא בסידרה של עיבודי ג'אז ,ליצירות היותר ידועות של המלחין הגרמני.הסדרה כולה יצאה בלייבל decca בשנת 1959 ועברה מיסטור ב2009.
לוסייה מנגן בפסנתר יחד עם פייר מישלוט בבס וקריסטיאן קרוס בתופים.השילוב של כל חברי הטריו,הוא מה שהופך אותם לכה מושכים. שימו לב לכניסות המתוזמנות של כל אחד מחברי הטריו ולעבודת התופים ברקע.
לחובב המתחיל מומלץ הדיסק הראשון ומענין לראות את תגובתו בשמיעה של טרק מס.5- טוקטה ופוגה ברה מינור . לפעמים פסנתר נשמע לא פחות טוב מעוגב....
2. yusef lateef-live at pep's כבר רשמתי בעבר המלצה על נגן הטנור סקסופון/חליל הצד/אבוב/ושאר כלי נשיפה מעץ,כאן בהקלטה חיה משנת 1965 שנערכה בפפס בר בפילדלפיה,מנגן המוסיקאי המוכשר הזה עם רביעייה הכוללת את ריצ'רד וויליאמס בחצוצרה,מייק נוק בפסנתר,ארני פארו בבס וג'ימס בלק בתופים,ההקלטה בוצעה תחת ידיו האמונות של מיודעינו-ואן גלדר ועברה מיסטור בלייבל impulse.
כדאי להקשיב לשילוה הנפלא של הקוינטט הזה בטרק מס. 2-no.7.
3. herbie hancock-takin' off בהקלטה זו שיצאה בלייבל blue note בשנת 1962 תחת ידיו האמונות של ידידנו,ואן גלדר,הפסנתרן המוכשר הזה,ממריא אל על עם רביעיית מנועים רצינית-
פרדי הבארד בחצוצרה,דקסטר גורדון בטנור סקסופון,בוטץ' וורן בבס ובילי היגינס בתופים.הקוינטט הזה,לדעתי הטוב ביותר שניגן עם הנקוק,ממש משוחח בין חביריו בצורה מושלמת,קחו לדוגמא טרק מס. 5 -driftin', אכן הם באמת צפים למעלה לאחר ההמראה.מקסים.
4. ואחרונה חביבה anat fort trio-and if הטריו היפה הזה המובל ע"י הפסנתרנית הישראלית,ענת פורט,הקליט בשנת 2010 בלייבל ecm דיסק יפהפה,שמומלץ לא רק לחובבי הג'אז שביננו. כל חובב מוזיקה באשר הוא יהנה מהדיסק הזה,מומלץ הקטע הפותח והסוגר את הדיסק- paul motian המוקדש לזכרו של המתופף שניגן בטריו הראשון (והמוצלח ביותר)של ביל אוונס והלך לעולמו בעקבות תאונת דרכים בסוף שנות השישים.
תהנו
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור