אקוסטיקה עודף אקוסטיקה , והחן של החדר העירום עם נגיעות קלות


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
ובכן לקראת פסח צבענו את הבית וקצת שיפוצים ,לאחר הגמר אישתי הטילה וטו על כל כמות האקוסטיקה הפסיבית שהייתה לי בסלון שממלאת בקלות חדר ילדים עד התיקרה ,
טוב , אני בתור סמרטוט הסכמתי ,
הדלקתי המערכת , חושך .....
לחדר שלי יש הגבר בס גדול כשהוא עירום ,בקיצור נאלצתי לעשות כמה שינויים כמו לסגור חלק מהפורטים כיוון חדש לרמקולים וכמובן לכייל מחדש את זוג הרומקורקשנים שלי שכל אחד מכוייל לזוג אחר של רמקולים (יש לי שתי זוגות ),
לאחר כל הפעולות הללו מנגן .. ולהפתעתי נשמע לאוזני יותר טוב מאשר בחדר המשופע באקוסטיקה בעיקר של בליעה ,
המערכת הפכה יותר דינמית בהרבה , הבס הפך ליותר פאנצי , המיד רך ורטוב (היה המון סונקס בחריף של תקרה מונמכת מסביב לכל החדר (בערך 30 מטר בחריץ מסביב ) ,בנוסף סילקתי מפינות החדר שני עמודים אימתניים בגובה של 3 מטר של ספוגים בולעים בצבע שחור בקיר הקידמי בפינות,
לא בטוח שהחברים שלי יאהבו את אשר אני כותב - אבל יש להזהר מאוד מעודף אקוסטיקה סופגת שגורמת לעיתים להקטנת הבמה , לדיכוי הדינמיקה ויוצרת צליל כבוש , אמנם נעים לאוזן אבל אין מה להשוות למצב עכשיו , למזלי אני מצויד בזוג של RC שמסדרים העניין לצליל סביר , אני רואה זאת גם לפי אחוזי התיקון בכל מכשיר שהשתנה ועובר טיפה יותר קשה , אבל בתוצאה הכללית השיפור ממש מוצא חן העיני ,בעיקר השיפור בדינמיקה שהופך הרמקולים לשתי מפלצות ,לכאורה כאילו המגברים חזקים יותר ,מה שנותר לי עכשיו זה למדוד הגרף למרות שלאזני נשמע נהדר ,
הדבר מעורר בי תמיהות לגבי החדרים המפוצצים בחומרים למיניהם שיש בתמונות מחול וגם בארץ , יש לי כמובן עוד מה להוסיף ,אבל המשפט המתאים פה "מעז יצא מתוק " .
יש לי חבר טוב בחול מומחה לאיזון חדרים ,לפני שהוא מגיע מבקש מבעל הבית להוציא את כל האקוסטיקה ,ואחרי כיול מוסיף נגיעות , מי יודע ,אולי הוא צודק ?
נב
סוף סוף יש מקום לצמחים
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מה השאלה בכלל עשית את הדבר הכי הגיוני. כל החדרים האלה שמצטלמים יפה עם שעטנז של אבסורברים שסופגים יותר מידי, עם wavewood שבאים לתקן את אותה ספיגת יתר, ודיפיוזרים שבאים לתקן את מה שעוללו שני הקודמים פשוט נראים ונשמעים מגוחך.
היום עם RC אתה יכול לפתור הרבה בעיות פרט להדהוד ששם צריך להכניס חומרים פסיבים מעט ובהדרגה כדי לשפר את הפוקוס עקב ביטול גלים משניים ותמיד יש לזה מחיר בבליעה מסוימת שעלולה להקהות תדרים מסוימים.
 
נערך לאחרונה ב:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,155
מעורבות
1,099
נקודות
113
ובכן לקראת פסח צבענו את הבית וקצת שיפוצים ,לאחר הגמר אישתי הטילה וטו על כל כמות האקוסטיקה הפסיבית שהייתה לי בסלון שממלאת בקלות חדר ילדים עד התיקרה ,
טוב , אני בתור סמרטוט הסכמתי ,
הדלקתי המערכת , חושך .....
לחדר שלי יש הגבר בס גדול כשהוא עירום ,בקיצור נאלצתי לעשות כמה שינויים כמו לסגור חלק מהפורטים כיוון חדש לרמקולים וכמובן לכייל מחדש את זוג הרומקורקשנים שלי שכל אחד מכוייל לזוג אחר של רמקולים (יש לי שתי זוגות ),
לאחר כל הפעולות הללו מנגן .. ולהפתעתי נשמע לאוזני יותר טוב מאשר בחדר המשופע באקוסטיקה בעיקר של בליעה ,
המערכת הפכה יותר דינמית בהרבה , הבס הפך ליותר פאנצי , המיד רך ורטוב (היה המון סונקס בחריף של תקרה מונמכת מסביב לכל החדר (בערך 30 מטר בחריץ מסביב ) ,בנוסף סילקתי מפינות החדר שני עמודים אימתניים בגובה של 3 מטר של ספוגים בולעים בצבע שחור בקיר הקידמי בפינות,
לא בטוח שהחברים שלי יאהבו את אשר אני כותב - אבל יש להזהר מאוד מעודף אקוסטיקה סופגת שגורמת לעיתים להקטנת הבמה , לדיכוי הדינמיקה ויוצרת צליל כבוש , אמנם נעים לאוזן אבל אין מה להשוות למצב עכשיו , למזלי אני מצויד בזוג של RC שמסדרים העניין לצליל סביר , אני רואה זאת גם לפי אחוזי התיקון בכל מכשיר שהשתנה ועובר טיפה יותר קשה , אבל בתוצאה הכללית השיפור ממש מוצא חן העיני ,בעיקר השיפור בדינמיקה שהופך הרמקולים לשתי מפלצות ,לכאורה כאילו המגברים חזקים יותר ,מה שנותר לי עכשיו זה למדוד הגרף למרות שלאזני נשמע נהדר ,
הדבר מעורר בי תמיהות לגבי החדרים המפוצצים בחומרים למיניהם שיש בתמונות מחול וגם בארץ , יש לי כמובן עוד מה להוסיף ,אבל המשפט המתאים פה "מעז יצא מתוק " .
יש לי חבר טוב בחול מומחה לאיזון חדרים ,לפני שהוא מגיע מבקש מבעל הבית להוציא את כל האקוסטיקה ,ואחרי כיול מוסיף נגיעות , מי יודע ,אולי הוא צודק ?
נב
סוף סוף יש מקום לצמחים
המזל הגדול שלך זה ה RC שיש לך, זה בעצם הלב של המערכת שלך.

ללא זה , יש הידהודים ובלגן גדול.

יש ללינגדורףהשפעה דרמטית על כל טווח התדרים וכמובן השפעה מקסימלית ויעילה על ניטרול כל הידהוד שהוא.

זה דרמטי יותר עם האלטק, אבל גם מאוד מהותי עם האלבדו.

אקוסטיקה פאסיבית היא סופר אקפטיבית וכמובן תמיד עדיף איתה מאשר בלעדיה, הכל בהנחה שהיא הונחה שם ונבחרה בהתאם למדידות קפדניות שבוצעו.

הרי כל הספוגים והעצים הללו, בניגוד לאפקטיביות הכירורגית של RC, יכולים בקלות לחרב את הסאונד לגמרי ולכן נדרשת כאן רמת מומחיות גבוהה והרבה ניסוי, הרבה טעויות והרבה כסף.

היות ואתה ביצעת 1001 שינויים מאז השמת אותה אקוסטיקה, לרבות שינוי רמקולים ומיקום וכיוצ"ב, יש סימן שאלה גדול בכל הקשור למיקום ההיסטורי של האקוסטיקה ומרכיביה.

כך שהדברים שאתה חווה בוודאי לא מעידים על הצורך של כולנו באקוסטיקה פסיבית בתכנון קפדני, אלא בעיקר על כך שהיא כבר לא רלוונטית במצבה הנוכחי אצלך.

רן
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
הכי חשוב שהאישה מרוצה!
רק תזכיר לי אלדר בבקשה, איזה לינגורף מחובר אצך בשרשרת?
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
שניצל

אכן לצורת הטיפול שאתה מתאר יש אימפקט מאד מסויים ולא פעם דומיננטי. זו דוגמה מובהקת בין השאר לאותם הגורמים שעלולים להשפיעה בצורה ברורה על התוצאה ומאפייניה, וכמובן כל מקרה לגופו. מעניין שכאשר הצבעתי על כך בשירשור הקודם שפתחת, זה גרם באחת, ליותר מהרמת גבה מצד אי אלו קוראים.

במילים אחרות, זו בדיוק הפרקטיקה הנכונה לדעת בדיעבד מה בחדר עלול לפגוע קשות במיקסום התוצאה, ובעיקר במה זה מתבטא.

מכאן שהשחרור הזה שקיבלת באופן בלתי צפוי, יותר נכון תחושת ההקלה מהלחץ שהצליל היה נתון בו קודם היא יותר מהגיונית. הדוגמה שלך רק מאששת גם את מה שרן מציין לעיל, כמו גם את התזה שאחרי כל שדרוג ו או התחדשות, יש לבחון מחדש את התגובה האקוסטית שנוצרה בהתאם למצב הקודם.

המשפט שמבחנתי הכי מתאים כאן הוא תפסת מרובה, לא תפסת.
נ.ב
החבר שלך רחוק מלהיות פראייר והוא בהחלט מבין עניין.
 
נערך לאחרונה ב:

anatoli

אוהב את התחום
הודעות
147
מעורבות
25
נקודות
28
מזכיר לי כמה חדרים מטופלים by the book שגם נמדדו מעולה ונשמעו יבשים וסגורים ביחס לטעם שלי.
מאחר ואת התגובה הספקטרלית אני מניח שאתה מכוון בערך לאותו האיזור כמו בעבר בעזרת האלקטרוניקה (אגב על כל הספקטרום או מגביל לתדרים נמוכים בלבד?), מעניין לראות מדד אקטיבי כלשהו לשינויים מבחינת זמני ההדהוד לפני ואחרי השינוי. מסקרן גם לדעת אילו מההחזרים תורם לכך יותר. זה משהו שיצא לך למדוד? במידה וכן אשמח מאוד אם תוכל לשתף. למרות שהמדידות לא מספרות הכל, הן מספרות לא מעט למי שלא שמע בעצמו.

אני גם כרגע בתהליכים של טיפול אקוסטי פאסיבי אצלי בחדר ההאזנה, מנסה למעט בתוספות ולנסות למקם אסטרטגית. מבטיח לעדכן בפוסט נפרד בעתיד כשהדברים יתקדמו קצת יותר.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
הכי חשוב שהאישה מרוצה!
רק תזכיר לי אלדר בבקשה, איזה לינגורף מחובר אצך בשרשרת?
RP1 שניים
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
200
מעורבות
184
נקודות
43
אני לא מופתע שהקומבינציה שכמות בסיסית סבירה של טיפול אקוסטי עם RC נותנת תוצאה טובה יותר.
אני הוספתי RC לחבר בעל סלון ללא טיפול אקוסטי, רק ספה שטיח ווילונות וקיבלנו תוצאה מצויינת.
הכל נעשה בעזרת מדידות עם REW לדכא גלים עומדים ולשפר עקומת SPL.
לבסוף הדבר שלקח הכי הרבה זמן הוא תיקון סופי של SPL על סמך ההאזנה להקלטות רפרנס משובחות.
הסיבה לכך היא השוני בין אוזניים למיקרופון והתאמה לטעם האישי של בעל המערכת.
פירסמתי את המדידות באחד הפוסטים הקודמים שלי.
היתרון הגדול ב RC שאין בעית WAF, זה רק עוד מכשיר אלקטרוני בגודל סביר ואסטטי.
אני בהחלט ממליץ לישם כפי ששניצל עשה.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
מה הסיבה לשני RC, האם אחד לכל ערוץ או צורה אחרת של ישום?
אשמך להבין וללמוד,
תודה,
איסי
יש לי שתי מערכות קומפלט כולל 2 זוגות רמקולים , כל אחד מכויל למערכת ספציפית
 

matrix23

חבר אתר
הודעות
49
מעורבות
5
נקודות
8
הי,

אשמח לדעת מאיכן ניתן לרכוש מכשיר כזה RP1 ? יש חנות בארצנו ?
מסקרן אותי אם באמת ישפר דרמתית את חווית הסאונד אצלי בשל בעיות אקוסטיות..
 
נערך לאחרונה ב:
הודעות
137
מעורבות
143
נקודות
43
מלכודת באס מספוג סופגת את האנרגיה ועוד כמה תדרים על הדרך ,מה שיוצא שמסדרים דבר אחד ופוגעים בשני.
היום יש מלכודות באס יותר מתוחכמות שעובדות בשיטת ממברנה וכך מטפלים רק בבעיה ספציפית.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
678
מעורבות
269
נקודות
63
שניצל
תמונה של לפני ואחרי (בדגש על הציור )
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
הי,

אשמח לדעת מאיכן ניתן לרכוש מכשיר כזה RP1 ? יש חנות בארצנו ?
מסקרן אותי אם באמת ישפר דרמתית את חווית הסאונד אצלי בשל בעיות אקוסטיות..
אין לצערי יותר RP1 שהוא רק RC ללא שום תוספת כמו קדם או מגבר , יש ללינגדורף מוצרים אחרים הכוללים את הרומפרפקט , לדעתי לא טובים
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
אין לצערי יותר RP1 שהוא רק RC ללא שום תוספת כמו קדם או מגבר , יש ללינגדורף מוצרים אחרים הכוללים את הרומפרפקט , לדעתי לא טובים
לא שהם לא טובים - אלה פחות מתאימים לתחום סטריאו, אלה לרוב ק"ב ששם לינגדורף ואחרים שמו את המשאבים ודגשים שלהם
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
יש לי שתי מערכות קומפלט כולל 2 זוגות רמקולים , כל אחד מכויל למערכת ספציפית
אלדר, RP-1 (לפחות ע"פ הספר) נמצא בין פרה להגברה, נכון? וזה רכיב נוסף בשרשרת. ואם לכול רכיב יש השפעה (מבחינת הסאונד - גוון, מה שלא תקרא לזה מעבר לתפקיד היעודי שלו) - האם RP גם מביא איזה מה שהוא או שניטראלי לגמריי כעילו לא קיים (מלבד הטיפול שהוא אמור לבצע כמובן)?
תודה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,155
מעורבות
1,099
נקודות
113
לא שהם לא טובים - אלה פחות מתאימים לתחום סטריאו, אלה לרוב ק"ב ששם לינגדורף ואחרים שמו את המשאבים ודגשים שלהם
אין מושג כזה שנקרא "יותר או פחות מתאים" לסטריאו, בכל מה שקשור למערכות RC.

המערכות הללו אדישות לשימוש שלך והן לא מודדות או מתקנות באופן שונה את הרמקולים , ככל המטרה ושלך היא לשמוע קלאסי, או לראות סרטון יו טיוב, או לצפות בסרט.

מאיפה המערכת אמורה לדעת מה המטרה הסופית שלך?
היא בכלל מודדת Test Tone.

ולכן, המשאבים שלהם והידע של כל החברות הללו מתרכז בכלל בתוכנה ולא במטרה הסופית של המשתמש.

רן
 

genvirt

חבר משקיען
הודעות
2,304
מעורבות
775
נקודות
113
אין מושג כזה שנקרא "יותר או פחות מתאים" לסטריאו, בכל מה שקשור למערכות RC.

המערכות הללו אדישות לשימוש שלך והן לא מודדות או מתקנות באופן שונה את הרמקולים , ככל המטרה ושלך היא לשמוע קלאסי, או לראות סרטון יו טיוב, או לצפות בסרט.

מאיפה המערכת אמורה לדעת מה המטרה הסופית שלך?
היא בכלל מודדת Test Tone.

ולכן, המשאבים שלהם והידע של כל החברות הללו מתרכז בכלל בתוכנה ולא במטרה הסופית של המשתמש.

רן
רן, יש גם תכנון מטרת המכשירים עם דגשים כאלה ואחרים בהתאם למטרה הסופית.
RP-1 היה תוכנן ומיועד לטיפול בRC סטריאו, כעת אין את המכשיר זה ונוטרו רק פרוצסורים שבהגדרה אמורים לשרת ק"ב.
כמובן ניתן לנצל אותו גם לסטריאו, אך בניגוד לRP-1 שהוזכר כאן פרוצסור בעל פרה הפנימי שתכלס מבטל משמעות שימוש בפרה שיש (אם יש כמובן) בשרשרת סטראו סט אפ.
גם כן בפרוצסור לינגדורף די לא נוח להחליף בין מצב כיול ק"ב וסטריאו - נדרש לעלות כול פעם קובץ שונה.
אצל אלדר זה נטו סטריאו לזה התכוונתי.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,155
מעורבות
1,099
נקודות
113
רן, יש גם תכנון מטרת המכשירים עם דגשים כאלה ואחרים בהתאם למטרה הסופית.
RP-1 היה תוכנן ומיועד לטיפול בRC סטריאו, כעת אין את המכשיר זה ונוטרו רק פרוצסורים שבהגדרה אמורים לשרת ק"ב.
כמובן ניתן לנצל אותו גם לסטריאו, אך בניגוד לRP-1 שהוזכר כאן פרוצסור בעל פרה הפנימי שתכלס מבטל משמעות שימוש בפרה שיש (אם יש כמובן) בשרשרת סטראו סט אפ.
גם כן בפרוצסור לינגדורף די לא נוח להחליף בין מצב כיול ק"ב וסטריאו - נדרש לעלות כול פעם קובץ שונה.
אצל אלדר זה נטו סטריאו לזה התכוונתי.
הבנתי.

אז תן לי ברשותך לתקן אותך, לא רק בגלל שיש לי שנים רבות של נסיון עם לינגדורף, אלא בגלל שהתיקון שלי לדברים שלך נוגע לכל מערכת RC באשר היא:

1. * אין מושג כזה שנקרא כיול לקולנוע וכיול לסטריאו.*

זה כמו להגיד שיש טיפול אקוסטי לבטהובן וטיפול אקוסטי למד מקס.

אתה יכול לבוא ולהגיד שהמשתמש, לאחר שבוצעה המדידה והכיול, מבצע טיונינג שונה לקולנוע מאשר סטריאו, כי מתחשק לו יותר באס לצורך הדוגמא בלבד.

...אבל זה לא שונה מאשר אודיופיל שמעדיף להחליף כבילה, או לשנות מצב מסוים עבור מוזיקה עם סגנון שונה, או סתם בגלל המצב רוח שלו , או שינוי בטעם שלו.
אין הבדל.

כל זה קשור לטעם. לא קשור למהות, לדברים שהמערכת עושה.

2. פרקטית, ניתן במערכות החדשות של לינגדרוף לעקוף את הכל ולהשאיר אותן כיחידה של RC , אם ממש חוששים וחרדים מיחידות הפרה וה DAC שלהם. כך שגם בעיה זו לא באמת קיימת.

3. המערכות החדשות הללו תמיד יהיו טובות יותר מאותה מערכת מדוברת ולא רק בגלל עידכון האלגוריתמים, אלא בגלל עניין הזכרונות.

ברגע שיש לך עוד זכרונות, אז יש לך אפשרות לשמור את הכיול במקטעים. זה רלוונטי רק ללינגדורף.

מה זה אומר בעצם?
המערכת הגיעה ל 90 אחוז ידע/כיול? שמרת
המערכת הגיעה ל 93 אחוז ידע/כיול? שמרת
המערכת הגיעה ל 98 אחוז ידע/כיול? שמרת

המצבים האלה ישמעו שונה. לא ברור מה תעדיף.

זה יתרון סוני מאוד גדול.

רן
 

issi

אוהב את התחום
הודעות
200
מעורבות
184
נקודות
43
אני מחזק את מה שכתב רן, אמור להיות כיול אחד ל RC שמטרתו לתקן את מנזק שעושה החדר לסאונד.
הכיול מטפל בדיכוי גלים עומדים, טיפול של החזרים מוקדמים מקירות לא מטופלים ואיזון יחסי בין בס מיד וגבוהים.
אני עם אותה עקומת כיול כבר 7 שנים ואם אין שינוי פיזי בחדר אין צורך בכיול נוסף.
ניתן בהחלט ליצור עקומות נוספות עם הדגשת גבוהים ו/או הדגשת בס ומיד לישמור בזיכרון ניפרד שיש מספיק בכל RC.
ניתן גם ליצור עקומות להאזנה בווליום נמוך וגם לווליום גבוהה המאופיינת בעקומת פלטשר מונזון בו ניתן לראות כי האוזן והמוח מורידים רגישות בבס וגבוהים בווליום נמוך. לפני הרבה שנים היה לחצן או כפתור סיבובי loudness לכיוון היום כימעט שלא קיים.
פסח שמח,
איסי
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור