סתם מוזיקה

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
המוזיקה הכי מדהימה שהאנשות הצליחה לייצר מתחילה ונגמרת בבאך
אז הפעם משהו שלא צריך לאהוב מוזיקה קלאסית בכדי להתחבר אליו
הפרלוד מהסוויטה הראשונה לצ'לו במספר ביצועים ביוטיוב:
איזה הכי מועדף מתוך הנ"ל ואיזה סאונד של צ'לו ?

Paul Tortelier
http://www.youtube.com/watch?v=KYah2xc3Gp0&feature=related


Yo-Yo Ma
http://www.youtube.com/watch?v=dZn_VBgkPNY

Jacqueline du Pré
http://www.youtube.com/watch?v=G_L8IP9KcMI&feature=related
Rostropovich
http://www.youtube.com/watch?v=LU_QR_FTt3E
Mischa Maisky
http://www.youtube.com/watch?v=S6yuR8efotI&feature=related
Pablo Casals
http://www.youtube.com/watch?v=rIzKdmDxdD0&feature=related
Anner Bylsma
http://www.youtube.com/watch?v=wmbIgVSyLQA


ומעניין מה דעתו "אוזני הזהב" של שניצלון בנושא
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
הכוונה שלי הייתה קצת אחרת
לא שאלתי איזה ביצוע באופן כללי אתם אוהבים אלא
איזה ביצוע מבין מה שצרפתי בפוסט הראשון- אתם אוהבים בצורה צלילית ובאופן הביצוע
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
הכוונה שלי הייתה קצת אחרת
לא שאלתי איזה ביצוע באופן כללי אתם אוהבים אלא
איזה ביצוע מבין מה שצרפתי בפוסט הראשון- אתם אוהבים בצורה צלילית ובאופן הביצוע


הרמקולים שלי במחשב ממש עלובים כדי לשפוט כמו שצריך

וזה עוד ביצוע מעניין לבאך לטעמי

http://www.ecmrecords.com/Catalogue...er+Gidon##Gidon+Kremer&we_start=0&lvredir=712
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
תירוץ אודיופילי
שאתה שומע שירים דרך הלפטופ- במבחן עיוור עם עיניים קשורות- אתה לא תבחין בין הקול של עופרה חזה לזה של אחינועם ניני?
בין הקול של דילן לזה של ניל יאנג?
אז מה הבעיה לקבל התרשמות מנגנים שונים עם גישה שונה לקטע ואפילו צליל שונה?
לא צריך שום רמקולים משוכללים.
מספיק להקשיב
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
תירוץ אודיופילי
שאתה שומע שירים דרך הלפטופ- במבחן עיוור עם עיניים קשורות- אתה לא תבחין בין הקול של עופרה חזה לזה של אחינועם ניני?
בין הקול של דילן לזה של ניל יאנג?
אז מה הבעיה לקבל התרשמות מנגנים שונים עם גישה שונה לקטע ואפילו צליל שונה?
לא צריך שום רמקולים משוכללים.
מספיק להקשיב


ממש לא תירוץ יקירי

מבטיח להאזין מחר

(עכשיו הילד ישן :cool::cool::cool:)

ואעביר את רשמיי


לילה קריר

ממליץ על גלן גולד בשעה הזו

מבצע באך

נגיד את

גולדברג ווארייטשנס

:D:D:D
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
אז ככה...

הכוונה שלי הייתה קצת אחרת
לא שאלתי איזה ביצוע באופן כללי אתם אוהבים אלא
איזה ביצוע מבין מה שצרפתי בפוסט הראשון- אתם אוהבים בצורה צלילית ובאופן הביצוע

טורטלייה
סאונד כלי יפה ואורירי עם גוון נוטה להיי-מיד עד בהירות
טעות קטנה בתיבה העשירית
הביצוע מושך את היצירה בסגנון התקופה הקלאסית

יויומא
גוון כלי כהה - יותר נפח באזור המיד/בס
מתחיל יפה מאוד, קופצני מעט עם הרבה טעם, ומהר מאוד גולש למונוטוניות דידקטית קלה
ומשם לרומנטיקה רחפנית.
זיופים קלים ב 1:06 ב 1:11 וב 2:19

ז'קלין
בבסיס גוון כלי מאוד מאוזן טונאלית, אבל היא מושכת את הקשת עם הרבה לחץ
מה שגורם לכלי להשמע כמעט כמו פיקולו-צ'לו, צליל נטול נפח כי התדר נמוך לא בא לידי ביטוי.
מעט מאוד הצללה בביצוע, הקונטראפונקט המהולל של באך נפקד.

רוסטרופוביץ'
מיד, מיד ועוד קצת מיד עם BRIGHTNESS באוברטונים
נגינה הירואית עם יציבותה טכנית של מטרונום (הצליח להפתיע אותי אחרי הרצף של האחרים..),
חוצב את התווים מתוך הצ'לו.

מייסקי
הגוון הכלי לא אחיד, חלול במיד הנמוך, ואנפוף מלווה בBRIGHTNESS מתכתי באזור המיד הגבוה.
הביצוע דווקא מתחיל טוב עם הדגשות יפות של הקונטראפונקט, אבל בהמשך הוא הופך את הקטע
ליצירה רומנטית במקום מחול. הרבה ויבראטו מיותר.

קזאלס
הרגיסטר הנמוך מאוד דומה למה שקורה אצל מייסקי, רק בלי ההדהוד המאסיבי של החלל.
המיד הגבוה לעומת זאת עשיר באוברטונים של הרמוניה שניה, שניתן לייחס גם לטכניקת הנגינה.
ביצוע יפה עם הרבה נשמה.

בילסמה
צ'לו בארוק עם gut strings (הכוונון נמוך בחצי טון מתחת לביצועים ה"מודרניים")
גוון צליל גרוני/מחוספס מופחת רזוננס נמוך, אופייני לכלי "תקופתי" (me likey.. ),
שילוב של סוג המיתרים עם מתח גבוה בשערות הקשת.
אלמנטים צליליים שמזכירים ויולה דה-גמבה.
לטעמי המוצלח מבין הקבוצה עם קונטראפונקט ברור, וגוון צלילי כמו שאני אוהב.
אבל כמו שציינתי בהודעה הקודמת, הביצוע הראשון שלו עף במחוזות אחרים...
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
Jacqueline du Pré

נשמע לי הכי מעניין מכולם. משהו אולי, קצת עצוב, מאוד נשי.
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
יו יו מה - זו הבחירה שלי. גם הקליפ שלו הכי יפה.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
טוב ,אני אתחיל בזה שאני לא מכיר את היצירה המבוצעת, ואני לא מכיר את הכלי , המוסיקה הזו היא לא NY CUP OF TEA
מכול מקום פטור בלי כלום אי אפשר , אז אני אעביר מה הרגשתי כמו שהרגשתי :

פאול טורטייר מזייף לעיתים בגבוהים או צליל מתכתי כזה השאר מלא מידי לטעמי


יו יו מה - צליל טוב , אבל משום מה משעמם מוות


ז'קלין פרה , במילה אחת צליל מאוד רומנטי , אהבתי אותו , הוא טיפה מרגש למרות שהיא לעיתים מזייפת בגבוהים


רוסטאפוביץ - צליל מדוייק גובל בשלימות , ממש איך שדמיינתי לי שהכלי צריך להשמע


מייסקי - צליל מאוד דרמטי , יפה אבל עם חיספוס בצלילים הגבוהים . הדרמטיות היא בגלל שהוא מפיק
מהכלי המון כוח , ובהרמוניה הרבה יותר נמוכה . לא בטוח שזה צ'לו


קלאיס - תחות תחתון מודגש יותר מקודמיו , אבל הוא מאוזן מאוד שלא כמו מייסקי


אהבתי את ז'קלין בגלל הרומנטיקה , ואת רוסטפוביץ בגלל מעין שלימות מסויימת שיש שם
 

אודיו זיפ

עוסק בתחום
הודעות
1,459
מעורבות
626
נקודות
113
שמח שנהנית

(Y)(Y)(Y)(Y)

הבילסמה 79 ריגש אותי מאוד

(great)(great)(great)

הנה לינק:
http://www.hmv.co.jp/en/product/detail/925604
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
השירשור הזה הוא לטעמי בכמה רמות
הרמה הראשונית הוא מה ששאלתי-
הבאתי כמה דוגמאות לאותה יצירה.
כאשר שמעתי את כולם, להפתעתי העדפתי את זה של קאזלס (אל מול החדשים יותר) וגם את בליסמה.
אין שום השקה בביצועים שלהם. את רוסטופוביץ ממש לא יכול לשמוע.

על האחרים יש לי הערות כאילו ואחרות-יש שממש לא אוהב, אבל מה שיפה הוא האנטרפטציות השונות לאותה יצירה .

בכל זאת שמח שהיו גם דיעות אחרות והעדפות אחרות.מהעדפות השונות מניח שהם התיחסו למוזיקה עצמה ולא לאפקטים וארטיפקטים.

כחובב ג'אז- באך הוא היכ ג'אזי שיש. הסוויטות הללו הם לא חלק מהמכלול של היצירות הדתיות של באך- שרובם נפלאות. הם משהו אחר, לא מפוענח.

בליסה הקליט פעמים , בפעם השניה השתמש בצ'לו יותר גדול. ההקלטה המוקדמת כמו שזיפ ציין היא כל כך יפה ומושלמת שבאמת אין הרבה מה לפרט. ניתנת להשגה בתקליט-וזו סיבה מספיק טובה להחזיק פטיפון לטעמי.

סיבה שניה שהבאתי את השירשור הזה הוא לומר שוב מילה על ההבדל בין אודיופיל לשמוע מוזיקה.

לפני איזה שבועים ידע שניצלון לבקר אותי בכך שהבאתי יוטיוב של רמקול אוונגרד שהוצג במינכן השנה- וכתבתי שזה נשמע לי לא טוב.
אז באו אודיופילים וקישקשו-איך אתה כותב כזה דבר, נאחז בהקלטה גרועה לא רצינית ועוד ועוד ועוד.
מבחינה אודיופילית יש צדק בדברים הללו
אבל,
וכאן ה"אבל" הגדול- מי שיודע להקשיב למוזיקה (ולא לאפקטים אודיופילים) ידע לזהות מתי מערכת מוזיקאלית , גם בהקלטה לא טובה, מתי ביצוע או סאונד מהבחינה המוזיקלית הוא טוב \לטעמי או לא
ממש כמו שזיפ ידע לנתח את הביצועים בצורה כל כך יפה וזה דרך סרטון יוטיוב וכנראה רמקולי מחשב לא משהו.
ולכן אסכם ,שוב, בצורה מאוד החלטית
מי שלא שומע מוזיקה קלאסית חיה , לא מתרשם מאקוסטיקה שונה באולמות שונים, מביצועים שונים, מכלים שונים (הבדלים אדירים ביו צ'לו איקס לצ'לו ויי)-יהיה לו קשה להחליט מה טוב לו מבחינה אודיופילית לטווח ארוך. זו אחת הסיבות לשידרוגים משידרוגים שונים. כאשר אין ממש רפרנס, העדפות משתנות.
אני לא זוכר שישבתי באולם קונצרטים (אפילו היכל התרבות) ושמעתי מוזיקה ואמרתי לעצמי
"אויש הסאונד כל כך לא טוב שאני לא יכול להנות מהמוזיקה".
הסיבה היא פשוטה – מוזיקה ומוזיקאליות אינם אודיופליה. ניתן לאתר מוזיקאליות ולהתרגש ממוזיקאליות גם בתנאים לא אודיופילים. זה לא משנה את החויה.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
כל מילה בסלע דיז

יש לך לינק לבליסמה בויניל ?

אשמח להזמין

ביצוע אדיר לדעתי

(Y)(Y)(Y)
:cool::cool::cool:
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
ואין ספק שבאך הוא הכי ג'אז שיש

:D:D:D
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
מטרת השירשור לא הייתה לשאול מה הביצוע האולטימטיבי ליצירה זו כי אין אחד כזה.
את הסוויטות יש לי באולי מעל 20 ביצועים. אחד שונה מהשני, מאיר את היצירה באור שונה ,משקף את הגישה האומנותית האינדווידואלית של כל אומן מבצע.
מה עם הביצועים של
Harrell, , Gendron, Kirshbaum, Wispelwey, Meneses Schiff
למשל קאזלס ובליסימה מייצגים קטבים שונים ב 180 מעלות אחד מהשני (ודווקא את שניהם הכי אהבתי מבין אילו שצרפתי)
למרות שהסטייל של שניהם שונה ורחוק מאוד שניהם אימצו גישה חופשית לדינאמיות , לקצב והפריזינג של היצירה. בנגינה של שניהם יש אימרה אומנותית עצמית מאוד חזקה.
רוסטופוביץ מציג גישה שונה משניהם (שהם בעצמם שונים) בכך שהוא לא מכניס אינטרפטציה אישית לנגינה ומנסה לייצג את היצירה או את מה שבאך כתב בצורה "מהימנות למקור".
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור