סקירות, הערות והארות.


שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
בקיצור, נמר, חשוב מאוד להתייחס לנושא התמחור, ובוודאי באתר אודיופילי.
שנות התשעים עם המיסוי הרצחני שלהן חלפו ועברו, ואני מקווה שלנצח.
כבר כמה שנים טובות יש כאן כמה סוחרים עם ציוד רציני שמוכרים את הסחורה שלהם במחירי חו"ל ובתוספת מע"מ, לפעמים אפילו במחירי חו"ל בלבד, ובמקרים בודדים אפילו פחות ממחירי חו"ל (לדוגמה: אודיופריק, מאסטרו אודיו, אייל פור, יגאל לסרי, ואולי עוד סוחר או שניים).
לכן נושא המחיר חייב לבוא בחשבון בכל ביקורת רצינית, והמבקר מוכרח להתייחס לכך, ולא כבדרך אגב.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
נמר, שני עניינים נוספים:
א. הואיל ואי אפשר להשתמש במילות תואר ללא נקודת התייחסות, שום ביקורת איננה רצינית ללא השוואה.
אתה טורח לבקר, ואני יודע כמה זה קשה ושלא מקבלים על כך אגורה שחוקה, אבל אם מחליטים לכתוב ביקורת היא חייבת להיות ביקורת, כלומר, בדיקה המבוססת על השוואות נכונות, רצוי מול יותר ממכשיר אחד.

ב. הגישה שלך בביקורות היא להציג מגוון של סגנונות מוזיקליים. זה בהחלט הכיוון הרצוי, אבל בתנאי שמכירים היטב את הסגנונות האלה ויודעים מה לחפש בהם ולמה להקשיב. לדעתי, יעשה טוב המבקר, לעצמו ולקוראיו, אם יתרכז בסגנונות שהוא באמת מצוי בהם.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
בקיצור, נמר, חשוב מאוד להתייחס לנושא התמחור, ובוודאי באתר אודיופילי.
שנות התשעים עם המיסוי הרצחני שלהן חלפו ועברו, ואני מקווה שלנצח.
כבר כמה שנים טובות יש כאן כמה סוחרים עם ציוד רציני שמוכרים את הסחורה שלהם במחירי חו"ל ובתוספת מע"מ, לפעמים אפילו במחירי חו"ל בלבד, ובמקרים בודדים אפילו פחות ממחירי חו"ל (לדוגמה: אודיופריק, מאסטרו אודיו, אייל פור, יגאל לסרי, ואולי עוד סוחר או שניים).
לכן נושא המחיר חייב לבוא בחשבון בכל ביקורת רצינית, והמבקר מוכרח להתייחס לכך, ולא כבדרך אגב.

אני מתייחס לתמחור בארץ. הרי אם היבואן מתמחר גבוה מידי הוא מעמיד לעצמו מתמודדים קשים יותר ועל כך מוצר יכול ליפול מול המתחרים בטווח המחיר הזה.

לכן, כשאני מקבל מוצר שעולה המון אני מתייחס אליו ככזה, למרות שאני בודק תמיד איך הוא ביחס לתמחור בארץ המוצא.

מחירו בחו"ל לא ישפיע על תמחורו בארץ אם הוחלט שזה מחירו. עכשיו מה שנותר לנו לדעת זה האם הוא שווה את מחירו בארץ ביחס לאיכיות הסוניות וביחס למתחרים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר, שני עניינים נוספים:
א. הואיל ואי אפשר להשתמש במילות תואר ללא נקודת התייחסות, שום ביקורת איננה רצינית ללא השוואה.
אתה טורח לבקר, ואני יודע כמה זה קשה ושלא מקבלים על כך אגורה שחוקה, אבל אם מחליטים לכתוב ביקורת היא חייבת להיות ביקורת, כלומר, בדיקה המבוססת על השוואות נכונות, רצוי מול יותר ממכשיר אחד.

ב. הגישה שלך בביקורות היא להציג מגוון של סגנונות מוזיקליים. זה בהחלט הכיוון הרצוי, אבל בתנאי שמכירים היטב את הסגנונות האלה ויודעים מה לחפש בהם ולמה להקשיב. לדעתי, יעשה טוב המבקר, לעצמו ולקוראיו, אם יתרכז בסגנונות שהוא באמת מצוי בהם.


א. השוואה של רמקולים נוספים או השוואה עם כמה מגברים?

ב. תודה רבה ידידי.(ורד)
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
נמר,
1. אני מאמין לך שאתה "בודק תמיד איך הוא ביחס לתמחור בארץ המוצא", אבל אני, הקורא, רוצה לקרוא את זה בצורה מפורשת, ורוצה תגובה רצינית לתמחור המופרך.
2. לשאלתך: רמקול מול רמקולים אחרים בטווח מחירים דומה (מחירי חו"ל, כמובן...), מגבר מול מגברים אחרים, וכך הלאה. לדעתי, זה תנאי חובה לכל ביקורת, אחרת מדובר בהגיגים בלבד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
1- צודק. אחשוב כיצד אוכל להתייחס לכך בכתבות הבאות.

2- אינני חושב שאני צריך "להוכיח" שהרפרנס שלי מספק על מנת להבין כיצד מוצר זה או אחר נשמע ביחס לאחרים.
בוא נניח שאני אעשה השוואה מול כמה רמקולים באותו טווח מחיר הרי תמיד יהיה אז זה שיבוא ויגיד שגם שם היא אינה נכונה.
 

dansany

אוהב את התחום
הודעות
218
מעורבות
0
נקודות
0
למרות התמחור המופרז לכל הדיעות מצד האודיופילים לגבי האודיו פיזיק שנסקר כאן לאחרונה, אנני
חושב שנמר ככתב צריך להתייחס למחיר היבואן מול מחיר חו"ל כי היבואן הוא בעל המאה ומהלך
כזה עלול להציג אותו בסופה של כתבה באופן שלילי , מה שיגרום לו אולי לחשוב פעמיים אם להשאיל
את המוצר לבדיקה.

לדעתי נמר ככתב צריך לתת את התרשמותו ואת מחיר המוצר כנתון בלבד.
את החשבון יעשה כל אחד ויעיר הערות בנושא בשירשור התגובות לכתבה .
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
בקיצור, נמר, חשוב מאוד להתייחס לנושא התמחור, ובוודאי באתר אודיופילי.
שנות התשעים עם המיסוי הרצחני שלהן חלפו ועברו, ואני מקווה שלנצח.
כבר כמה שנים טובות יש כאן כמה סוחרים עם ציוד רציני שמוכרים את הסחורה שלהם במחירי חו"ל ובתוספת מע"מ, לפעמים אפילו במחירי חו"ל בלבד, ובמקרים בודדים אפילו פחות ממחירי חו"ל (לדוגמה: אודיופריק, מאסטרו אודיו, אייל פור, יגאל לסרי, ואולי עוד סוחר או שניים).
לכן נושא המחיר חייב לבוא בחשבון בכל ביקורת רצינית, והמבקר מוכרח להתייחס לכך, ולא כבדרך אגב.


(Y)(Y)(Y)(Y)

כל מילה בסלע
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לאחר שבדקתי כיצד ואם בכלל מתיחסים לתמחור מול מדינות אחרות לרבות תמחור ארץ המוצא מול הארץ בה נבחן המוצר, החלטתי כי אין מקום להתיחס לתמחור מול ארץ המוצא בסקירות שלי. עם זאת אין אנו מונעים מהגולשים להלין
או לפרגן על כך .
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יש כאן ערבוב של כמה דברים שונים.
דבר אחד הוא תמחור מוצרי שמע ברמה גבוהה, במחיריהם בארצות המוצא שלהם, לעומת עלויות הפיתוח והייצור שלהם. זה נושא מקיף ומורכב המצדיק דיון בפני עצמו.
דבר אחר הוא תמחור מוצרי שמע בארץ לעומת מחיריהם בחו"ל. גם נושא זה מצדיק דיון בפני עצמו.

בכל מקרה, לא נראה לי מתאים לשרבב את הנושאים האלה בביקורת על מוצר.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
יש כאן ערבוב של כמה דברים שונים.
דבר אחד הוא תמחור מוצרי שמע ברמה גבוהה, במחיריהם בארצות המוצא שלהם, לעומת עלויות הפיתוח והייצור שלהם. זה נושא מקיף ומורכב המצדיק דיון בפני עצמו.
דבר אחר הוא תמחור מוצרי שמע בארץ לעומת מחיריהם בחו"ל. גם נושא זה מצדיק דיון בפני עצמו.

בכל מקרה, לא נראה לי מתאים לשרבב את הנושאים האלה בביקורת על מוצר.


בוודאי שראוי לשרבב את התמחור בארץ לביקורת אודיו שנערכת בארץ

value for money

זה אבן יסוד בביקורות אודיו בכל העולם

ובמיוחד בארץ לנוכח תמחורים שערורייתים שכאלה

או נוראי לא פחות היבואן אודיו נוט מהרצליה פיתוח

:D:D:D
 

יעקב ח

חבר משקיען
הודעות
1,121
מעורבות
170
נקודות
63
לאחר שבדקתי כיצד ואם בכלל מתיחסים לתמחור מול מדינות אחרות לרבות תמחור ארץ המוצא מול הארץ בה נבחן המוצר, החלטתי כי אין מקום להתיחס לתמחור מול ארץ המוצא בסקירות שלי. עם זאת אין אנו מונעים מהגולשים להלין
או לפרגן על כך .

(Y)(Y)(Y)(Y)
לדעתי הגישה שלך יותר נכונה.
הקורא צריך לדעת מתוך הביקורת , אם המחיר תואם את הציפיות או לא.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
בוודאי שראוי לשרבב את התמחור בארץ לביקורת אודיו שנערכת בארץ

value for money

זה אבן יסוד בביקורות אודיו בכל העולם

ובמיוחד בארץ לנוכח תמחורים שערורייתים שכאלה

או נוראי לא פחות היבואן אודיו נוט מהרצליה פיתוח

:D:D:D

האם יש לך דוגמאות לביקורות מוצרי שמע High End בעולם המתייחסות לתמורה למחיר?
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
האם יש לך דוגמאות לביקורות מוצרי שמע High End בעולם המתייחסות לתמורה למחיר?


וודאי

גם במגזינים הכי "פושטי" כמו היי פיי צ'וייס יש התייחסות למחיר

ומה המוצר ביחס למחירו

כולל הבדל בין מוצר "מומלץ" לבין מוצר שהוא "בסט ביי" כלומר תמורה גם טובה מאוד לכסף

זה קיים כמעט ללא יוצא מהכלל בכל המגזינם כולל "נחשבים" כמו-

סטריאופייל במדריכי המוצרים שלהם

אבסולוט סאונד במדריכי המוצרים שלהם


אגב יהושע

חשבתי לפי מה שכתבת בעבר

שאינך קורא מגזינים של אודיו מחו"ל

ערב קריר

:cool::cool::cool:
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
וודאי

גם במגזינים הכי "פושטי" כמו היי פיי צ'וייס יש התייחסות למחיר

ומה המוצר ביחס למחירו

כולל הבדל בין מוצר "מומלץ" לבין מוצר שהוא "בסט ביי" כלומר תמורה גם טובה מאוד לכסף

זה קיים כמעט ללא יוצא מהכלל בכל המגזינם כולל "נחשבים" כמו-

סטריאופייל במדריכי המוצרים שלהם

אבסולוט סאונד במדריכי המוצרים שלהם


אגב יהושע

חשבתי לפי מה שכתבת בעבר

שאינך קורא מגזינים של אודיו מחו"ל

ערב קריר

:cool::cool::cool:

נכון, איני קורא מגזינים מחו"ל.
לא הבאת אף לא קישור אחד המתייחס למה ששאלתי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ניתאי.

אני תמיד מתייחס לעניין התמורה למחיר. זה ניכר בכך שאני טוען שהמוצר הזה והזה מהווה תמורה מעולה למחיר או בכך שהביקורת מפרגנת.

אין שום קשר בין תמחור בארץ לבין התמורה למחיר. מבחינתי אני מתיחס למוצר בהתאם למחיר שאני מקבל מהיבואן בארץ. אם יבואן מתמחר מוצר שערכו בארץ המוצא 1000 ש"ח כ-10,000 ש"ח יש סיכוי יותר מסביר שלא נמצא פה תמורה טובה למחיר. מבחינת היבואן זה גול עצמי.

מה שאני טוען הוא שבביקורות בחו"ל לא מתייחסים לתמחור המוצר ביחס לארץ המוצא. ולכן אני מוצא את החוסר התייחסות לנושא הזה כמקובלת.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
נכון, איני קורא מגזינים מחו"ל.
לא הבאת אף לא קישור אחד המתייחס למה ששאלתי.

רק בשבילך יהושע

what hifi עם ניקוד למוצרים והתייחסות למחירם-

זה רק תקציר של הכתבות במגזין-


http://whathifi.com/Reviews/Hi-Fi-Reviews/

סטריאופייל נותן * למוצרים מומלצים ואת הסימן $$$ למוצרים שנותנים ערך טוב לכסף
במדריכי הקנייה שלהם

כולל דרגות a b c d

קיים רק במגזין המודפס

http://www.stereophile.com/


http://www.hifichoice.co.uk/page/hifichoice

קיים גם best buy וגם recomended
מגזין מודפס


סיקס מון
http://www.6moons.com/archivelibrary/bma2009.html

http://www.6moons.com/archivelibrary/bma2010.html

http://www.6moons.com/archivelibrary/bma2008.html

http://www.6moons.com/archivelibrary/bma2007.html


אבסולוט סאונד במדריכי הקונים שלו המודפסים


להמשיך?

:D:cool::D
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
מסכים אתך נמר שאין שום קשר ישיר בין המחיר בארץ לתמורה למחיר.

אבל, המחיר בארץ במקרה הזה בעייתי, גם בארה"ב, לא בארץ המוצא, המחיר של הרמקול הוא 4000$ ועוד MSRP...

-בנוסף לזה, Audio Physic עצמם, מתייחסים לרמקול, כרמקול כניסה במחיר זול יחסית.

"Over the years, the TEMPO has turned into a classic in its own right, achieving international acclaim among the more affordable high-end loudspeakers
. "

(The Speaker) is loaded with a HHCM midrange driver and a HHCT II tweeter, both at the pinnacle of driver technology.

It is the first time that a loudspeaker in this price range is equipped with these drivers
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
ניתאי.

אני תמיד מתייחס לעניין התמורה למחיר. זה ניכר בכך שאני טוען שהמוצר הזה והזה מהווה תמורה מעולה למחיר או בכך שהביקורת מפרגנת.

אין שום קשר בין תמחור בארץ לבין התמורה למחיר. מבחינתי אני מתיחס למוצר בהתאם למחיר שאני מקבל מהיבואן בארץ. אם יבואן מתמחר מוצר שערכו בארץ המוצא 1000 ש"ח כ-10,000 ש"ח יש סיכוי יותר מסביר שלא נמצא פה תמורה טובה למחיר. מבחינת היבואן זה גול עצמי.

מה שאני טוען הוא שבביקורות בחו"ל לא מתייחסים לתמחור המוצר ביחס לארץ המוצא. ולכן אני מוצא את החוסר התייחסות לנושא הזה כמקובלת.

לא מדוייק נמר

הינה מבחן לרמקול האחרון שבדקת
האודיו פיזיק טמפו 25

מתוך המגזין סטריאו פליי הגרמני
http://www.audiophysic.de/download/tempo25/stereo_2010_01_tempo25.pdf


יש בפירוש התייחסות ליחס תמורה לביצועים

והציון שהוא קיבל בסוף -78%
ויחס תמורה לכסף 4 כוכבים ומצויין

כל זה בהתייחסות למחירו באירופה-3750 יורו

נראה לך שהציון היה נשאר זהה אם מחיר הרמקול היה-7000 יורו
כמו בארצנו?

:D:D:D
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור