סיכום אירוע - ביקור בחברת מוראל


wood

אוהב את התחום
הודעות
218
מעורבות
6
נקודות
18
תענוג

תודה רבה גם לחבר'ה של DTOWN וגם ל-morel.
אירוח מהנה מאוד, רואים שהיתה מחשבה ותכנון מוקדם ומושקע.
היה כיף לראות את התהליך וגם לשמוע על המחשבות של מורל, ההשקעה בתכנון עתידי, יצירתיות וכמובן גאווה ישראלית (יום העצמאות עוד כמה ימים ...)

אין ספק שאפו לכולם.
כיף להיות באירוע כזה וכיף להיות לקוח של מורל
 

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
היה מעולה!!! לא תיארנו לעצמנו שבפינה זו של העולם יש מפעל איכותי, מאורגן ומסודר, אשר מייצר בצורה מוקפדת רמקולים ויחידות לרמקולים ברמה עולמית, שאפילו בורמייסטר קונים מהם.

הארגון של כל הנוגעים בדבר היה למופת. התחלקנו לארבע קבוצות בגלל כמות האנשים הגדולה, עברנו את התחנות וקיבלנו הסברים מאלפים על אופן הייצור, תורת החומרים, אקוסטיקה ולבסוף גם הדגמות בשני חדרים; חדר הסימולציה עם הסופרן ששם ההתרשמות הייתה של ניקיון ושקט ריצפה מדהימים, אפשר היה לשמוע את היכולת של הרמקול, אני וגם חלק אחר של האנשים לא אהבנו את התוצאה אך כמעט בוודאות זה השילוב של המקור והמגבר לדעתי. אחד הנוכחים תיאר את זה כ"עודף דחיסות דיגיטלית", חבל שלא היה באפשרותם לשים גם מגבר מנורות ולנסות גם אלקטרוניקה טרנזיסטורית בריטית (לא רק החברה שאתם חושבים שאני מתכוון אליה).
בתחנה האחרונה, בחנות, שמענו רמקול קטן, יפהפה, שהדהים מבחינת היכולות שלו.

אנחנו הרווחנו המון מהביקור ואני מאמין שגם המפעל נתרם ע"י כך שאירח עשרות אודיופילים מנוסים ושמע את דעתם על המוצרים (בניהם העתידיים). רעיון לא רע להוסיף לסיליבוס במנהל עסקים (lol)

תודה לבעלי המפעל אשר הסכימו לארח אותנו, ובנוסף לנמר, לליאור, לתומר ולכרמי. כן ירבו מפגשים שכאלה.

מיקי ועדיאל
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
יפה, כל הכבוד לחברה הזו.
לא מזמן נפרדתי מזוג רמקולים מוראל שסבא שלי קנה בשנות ה 70,
מצבם מעולה והם מנגנים עד היום...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
הם יודעים להציג את הרמקולים שלהם ( מבחינת סאונד)?
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
הם יודעים להציג את הרמקולים שלהם ( מבחינת סאונד)?

ממש לא !!!
אחד הדברים שהעלו שאלות היה חדרי ההשמעה וההגברות. אמנם נהנינו מאוד אבל בהחלט מעניין לשמוע את השיקולים שלהם לגבי ההגברה בחדר האקוסטיקה עם הסופרן. גם ההשמעה של המורל אוקטאב 6 החדשים הייתה מצד אחד מדהימה עם מגבר הפליניוס ומצד שני חשפה את כל החסרונות שלו כשעברו למוסיקה מרובת כלים.
שני חדרי ההשמעה לא מטופלים אקוסטית (למרות שאחד מהם מוגדר כחדר אקוסטי ? )
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
תודה רבה וכל הכבוד על האירוע -- האירגון והביצוע -- הן של Morel והן של DTOWN (ורד)(ורד):בעד::בעד:

אני בכלל לא בטוח שהייתה בעייתיות כלשהי עם המקור ו/או ההגברה ו/או הרמקולים ו/או הכבלים ו/או החשמל ו/או החדר -- ולא שברור לי גם איך אפשר לדעת בביטחון כזה מה החולייה החלשה בשרשרת משמיעת התוצאה הכוללת בלבד, בלי להכיר היטב היטב את השפעת כל אחד מהם בנפרד.

-- מבחינתי הבעייה העיקרית והבסיסית הייתה עם ההקלטות של קטעי המוסיקה שנבחרו להדגמות, שכולן עברו הרבה processing, עם echo ו-reverb ומיקרופונים קרובים וקומפרסייה ומי יודע מה עוד. לא הייתה שום הקלטה אקוסטית פשוטה שאפשר הייה לדעת אפילו אם הגוונים של הכלים דומים לאיזושהי מציאות או לא....

למשל, הייתה הקלטה של האדאג'ו של אלבינוני, לאורגאן ולכלִי מיתר סולו, שנשמע לי כמו קונטראבאס סולו ברגיסטר גבוה, אבל לא ידעתי לומר בוודאות אם זה לא אולי צ'לו עם נזלת. היו כל מיני כלי נקישה גבוהים ומצילתיים שנשמעו יפה (אולי מדי?) עם מרחביות יפה, אולי גדולה מדי, ובהקלטה אחרת חליל אחד סולו נמרח לכל רוחב הבמה. לעומת זאת, בהקלטה (בעייתית) של תזמורת גדולה, כל הבמה קרסה ונשמעה צרה ומסכנה, כינורות חסרי ברק (לעומת ברק הייתר של כלים אחרים בהקלטות אחרות) , וכו'.

היו מקומות שנשמע הייה [מיד?]באס מוחזק לא רע, אבל לא שיורד ממש נמוך, ואני גם לא בטוח שלא הייה "חור" מעל המידבאס, ו/או הדגשת יתר של הגבוהים, שלרוב נותנת הרגשה של "פתיחות".

התרשמותי החזקה ביותרהייתה של פיספוס מאז'ורי בהדגמה -- שהרמקולים הודגמו בעצם בצורה שמנפחת ו"מרשימה" בעזרת הקלטות שזה האפקט שלהן, אבל האפקט הוא סינתיטי ולא נותן תחושה שאני יכול להסיק ממנה משהו לגבי איך הרמקולים ישמעו עם הקלטות נייטראליות יותר.

בנוסף, הרקולים הייו ב-toe-in מועט מדי לדעתי, ושאלתי בעניין זה לא קבלה תשובה שהניחה את דעתי גם לאחר שניגשתי למהנדס לשאול שוב ספציפית, בתום הפגישה.

כך שמבחינתי, השורה התחתונה היא ש"יש שם משהו טוב", אבל שמההדגמה הזו, אני אישית לא יכול להסיק הרבה, לא לכאן ולא לכאן, וחבל.

אולי כדאי להמליץ ל-Morel על כמה דיסקים טובים להדגמות... או אולי לעשות כמה ניסויים בעניין מיקום הרמקולים בחדר וה-toe-in... דברים כאלה...

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
חבל שפיספסתי -נראה שהיה מדהים מושקע ומאיר עיניים ואוזניים, רק חבל שהאוזן שלי שלחה אותי למיון שערי צדק במקום לנס ציונה.
שאפו לצוות האתר ולחברת מוראל על אירגון והפקת אירוע בסדר גודל כזה.
 

igal.l

עוסק בתחום
הודעות
531
מעורבות
40
נקודות
28
כל הכבוד לכל המארגנים ולמארחים :כל-הכבוד:
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
תודה למארגנים על המפגש.
היה אחלה, אווירה טובה ואירוח מעולה.

ה octave6 המדפי בחדר הקטן נתן דינמיקה/באס(יחסית לגודל)/חוסר עיוות בעוצמה גבוהה באופן מרשים ביותר, גם התחום הגבוה שלו היה צלול ומפורט - יופי של רמקול ועוד במחיר טוב (לאלו שמחפשים רמקול חדש באזור 10K ש"ח, לא לפסוח!).

מעניין לשמוע אותו בחלל גדול יותר עם/בלי הסאבים התואמים.
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,189
מעורבות
718
נקודות
113
עוד מעריצה של מורל... IMG_2440.jpg
 

תמונות מצורפות

  • IMG_2440.jpg
    IMG_2440.jpg
    KB 176.5 · צפיות: 305

hbs

חבר משקיען
הודעות
971
מעורבות
9
נקודות
18
איזה יופי , מתאים לה :כל-הכבוד:
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור