סוף סוף: ביקור אצל שניצל


Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
בגדול, מסטרינג הוא אודיופיליה, רק מקצועית, והרעיון הוא לא סאונד יבש, אלא רוחב פס, רזולוציה, וגם בהחלט מעט "אופי", בנסיון לכסות מגוון רחב של מערכות ככל האפשר.

בעיני ולטעמי יש סתירה מובנית בין אודיופיליה לבין הניסיון לכסות מגוון רחב ככל האפשר של מערכות.
במרבית המקרים, מאסטרינג שנועד להישמע טוב אל מערכות פשוטות ובינוניות לא נשמע טוב על מערכות איכותיות.

הקלטות אודיופיליות מתכוונות להישמע טוב על מערכות איכותיות. זה שלא תמיד הביצוע תואם את הכוונה זה סיפור אחר.
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
ההגדרה איכותי היא בעיני ואזני המאזין, אך גם היוצר והטכנאי.
עם זאת, את המאזין מעניין רק המערכת שלו, בעוד שאת טכנאי המסטרינג מעניין חתך גדול ככל האפשר, הבדל משמעותי.

מה גם, שאנשים בתעשיה, עובדים בטווח מצומצם יותר ומחמיר יותר של סטנדרדים, מהשוק הביתי, שדי עושה ככל העולה על דעתו, והוריאציות הם אינסופיות.
סיבה זו לבדה, אולי תבהיר לך את האתגר העומד בפניהם, ומסביר למה אי אפשר להשביע את רצון כולם.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
נכון נמר, ולהזיז את הנגנים בשלב הזה ניתן רק בצעקות שלא יחנו את האוטו מול הכניסה :p.

בגדול, מסטרינג הוא אודיופיליה, רק מקצועית, והרעיון הוא לא סאונד יבש, אלא רוחב פס, רזולוציה, וגם בהחלט מעט "אופי", בנסיון לכסות מגוון רחב של מערכות ככל האפשר.

בכל זאת, הבנתי את החלוקה שערן מנסה לעשות בין מערכות סטריאו אובר רסולבינג בהיי אנד,"אנליטיות ורזות באופן מוגזם"., לבין הומוגניות ואיזון, אך זה קיים רק בהיי פיי, אל תפיל את התיק על אולפני המסטרינג ערן ;).

מקבל את התיקון (ורד)
אני חושב שהעקרון של קשה באימונים קל בקרב עובד גם פה
אם תצליח לקבל צליל טוב בעבודה על רמקול נטראלי יבש וחסר צבע עם רוחב פס ורזולוציה גבוהה
אין שום סיבה שההקלטה לא תשמע טוב במערכות עם יותר צבע/ אופי או איך שלא נגדיר מערכות ביתיות או אודיופיליות
כאשר בחדר מיקס/מאסטרינג יש רמקולים צבועים, קשה יותר לאיש המקצוע להוציא תוצאה טובה ולשמור על אחידות במגוון הקלטות בגלל שיש לו מסך תמידי שמסתיר חלק מהצלילים
ואני לא מאשים סתם! ביקרתי פה ושם באולפנים ,ראיתי עם אילו רמקולים עובדים כמה אנשי מקצוע והמלצתי להם על החלפה לרמקולים נטרליים יותר, שאישית לא הייתי חי איתם בבית, אבל אני חושב שהם כלי עבודה מצוין.
את הבדיקה הסופית הייתי עושה תמיד על מערכת אודיופילית לפי טעמי האישי :)
 
נערך לאחרונה ב:

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
בעיני ולטעמי יש סתירה מובנית בין אודיופיליה לבין הניסיון לכסות מגוון רחב ככל האפשר של מערכות.
במרבית המקרים, מאסטרינג שנועד להישמע טוב אל מערכות פשוטות ובינוניות לא נשמע טוב על מערכות איכותיות.

הקלטות אודיופיליות מתכוונות להישמע טוב על מערכות איכותיות. זה שלא תמיד הביצוע תואם את הכוונה זה סיפור אחר.

ההקלטות המשובחות נשמעות טוב בכל מקום, ממערכת מיני ועד ....
אבל יש כמובן תקציבים ואינטרסנטים ותכתיבים ותאגידים ועוד כמה חרשים על הדרך שמונעים מאיתנו להנות מהרבה הפקות טובות
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
(Y)(Y)

אימג'ינג הוא מושג שמשתמשים בו באולפני מאסטרינג, שם אתה יכול ל"הזיז" את הנגנים, למשל...
שם אתה צריך צליל סופר יבש ואנליטי בכדי לשמוע כל פיפס בהקלטה בצורה ברורה לצרכי עבודה.
יש כאלו שרוצים אולפן מאסטרינג בבית
ויש כאלו שרוצים הופעה חיה בבית, אלו שתי גישות שונות באודיו, והדעות החלוקות בין מערכות שונות בד"כ מתחלקות לשתי הקבוצות האלו.
אני אישית מחפש לייב פרפורמנס בד"כ, וכמו ששמעון אמר, כל הגניחות הקטנות והשיעולים האלו ששומעים במערכות אנאליטיות ורזות באופן מוגזם בגלל מחסור בבאס עמוק ונמוך או הגבר של 2DB בטויטר (גם החדר אשם!) לא קשורים למוסיקה,
ולא נשמעים ממש במציאות, ואם כן אז הרחק מאחור- וכך צריך להיות במערכת סטריאו מאוזנת.
בדרך כלל מערכות מוגזמות שכאלו גם זורקות את המצילות לקדמת הבמה בצורה ראוותנית אך חסרת עומק לחלוטין, משהו שלא קיים במציאות.
הבעיה היא שהרבה אודיופילים הגיעו מתחום הקולנוע הביתי, שם אכן מחפשים את הפרטים הללו, ולוקח זמן עד שמבינים שמוסיקה לא אמורה להתנגן כמקבץ של צלילים וגימיקים טפשיים שחבויים בהקלטה
אלא משהו הרבה יותר הומוגני, מרגש ונעים לאורך זמן.

אני מסכים עם חלוקה ואישית כבר מזמן לא מושך אותי הקטע של דיוק וכו' - כי מה זה משנה אם זה מדויק מאוד אבל מצ'עמם מאוד למשוע ולהאזין ואי אפשר לגמור אפיו דיסק אחד עד הסוף?

אני בעד תחושה של אמיתיות ושביעיות.
וזה בכלל לא קשור לכמות הפיצפוצי רקע.
אני עוצר ליד נגן כינור או סאקסופון ברחוב וזה שנמע חריף, סתום, צבוע, חותך אוזנים וכו' - ממש לא כמו שמשמיעים לנו בהקלטות אודיופיליות.
אז לא צריך לרוץ אחרי סאונד דמיוני שלא קיים במציאות ולחשוב על הקלטת גיטארה שעשו עם מיקרופון בתוכה שזהו צליל רפרנס רק בגלל שדיסק היגיע מחברת הקלטות "כבדה".....
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
(Y)(Y)

אימג'ינג הוא מושג שמשתמשים בו באולפני מאסטרינג, שם אתה יכול ל"הזיז" את הנגנים, למשל...
שם אתה צריך צליל סופר יבש ואנליטי בכדי לשמוע כל פיפס בהקלטה בצורה ברורה לצרכי עבודה.
יש כאלו שרוצים אולפן מאסטרינג בבית
ויש כאלו שרוצים הופעה חיה בבית, אלו שתי גישות שונות באודיו, והדעות החלוקות בין מערכות שונות בד"כ מתחלקות לשתי הקבוצות האלו.
אני אישית מחפש לייב פרפורמנס בד"כ, וכמו ששמעון אמר, כל הגניחות הקטנות והשיעולים האלו ששומעים במערכות אנאליטיות ורזות באופן מוגזם בגלל מחסור בבאס עמוק ונמוך או הגבר של 2DB בטויטר (גם החדר אשם!) לא קשורים למוסיקה,
ולא נשמעים ממש במציאות, ואם כן אז הרחק מאחור- וכך צריך להיות במערכת סטריאו מאוזנת.
בדרך כלל מערכות מוגזמות שכאלו גם זורקות את המצילות לקדמת הבמה בצורה ראוותנית אך חסרת עומק לחלוטין, משהו שלא קיים במציאות.
הבעיה היא שהרבה אודיופילים הגיעו מתחום הקולנוע הביתי, שם אכן מחפשים את הפרטים הללו, ולוקח זמן עד שמבינים שמוסיקה לא אמורה להתנגן כמקבץ של צלילים וגימיקים טפשיים שחבויים בהקלטה
אלא משהו הרבה יותר הומוגני, מרגש ונעים לאורך זמן.

אני לא יודע כמה הגיעו מתחום הקולנוע,
אבל לגישתך, אני מסכים איתך בהחלט.
וזו הדרך שבה אני בונה את המע' שלי.
(הרי אנחנו כל הזמן בבניה לא?)

ובקשר לאיש ששמו אלדר,
אדיופיל מופרע,רציני,סופר אינטלגנציה ומקסים.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור