סוף סוף: ביקור אצל שניצל


שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
סוף סוף, אחרי למעלה משנה שרציתי לבקר אצל אלדר, זה קרה, הערב. סיפרו לי פה ושם על המערכת שלו, אבל לא ממש הצלחתי להבין מה באמת האופי שלה. התיאורים היו עמומים מדי לטעמי.

טוב, הגעתי לביתו המרווח והנאה עם יהושע גומא, ופגשנו איש אדיב, נעים ומסביר פנים. חוץ מהגודל הפיזי קשה לחבר אותו לדמותו האינטרנטית – "שניצל". כמובן, ניגשנו מייד למערכת, התופסת לה, כיאה, מקום מרכזי וחשוב בסלון. התחלנו בסדרות פששששש, ואחר כך פשששששש, ואחר כך... כבר אמרתי פששששששש? הרמקולים הענקיים של VON SCHWEIKERT מדגם VR7 היו מחוברים לשני מגברי ממותה שפופרתיים וסוחטי ריר של CAT, אלה בתורם חוברו לקדם של סוניק פרונטירז, שחובר לנגן המשולב הטוב ביותר של EMM. כמו כן, מאחורי כל רמקול ניצב סבוופר. הכבילה היא ברמות הגבוהות ביותר, הטיפול בחשמל כמעט אולטימטיבי, העמדת הציוד מצוינת, הטיפול האקוסטי מתבצע בעיקר בעזרת מכשיר RC יעיל מאוד, אבל גם בעזרים אחרים (כגון פעמוניות. ראו באתר של יגאל לסרי).

התיישבנו והתחלנו להקשיב. הבאתי אתי תקליטור שיהושע ואני שמענו אצלי בדיוק לפני שנסענו לאלדר. בתחילה, לא היה ספק ליהושע ולי שהצליל אצלי בבית עשיר יותר. אבל ככל שהמערכת התחממה יותר, ואחרי שעברנו מהספה לכיסאות, שהביאו את האוזניים שלנו לגובה הטוויטרים, ואחרי שאלדר החליף את האינטרקונקט בין הנגן לקדם, הבנתי שאני שומע את המערכת עם מקור דיגיטלי הכי טובה ששמעתי, ואת אחת המערכות הטובות ביותר בכלל ששמעתי. מול האוזניים, או העיניים, נפרשת במה ענקית, תלת ממדית, מלאת אוויר ושקופה. הצליל עצמו גדול, אבל לא יותר מהגודל שלו במציאות (אלדר טען באוזניי שחלק גדול מהאודיופילים המבקרים אצלו "מתלוננים" על הצליל הגדול. הרגעתי אותו שמדובר כנראה באנשי מוניטורים, שהתרגלו לתצוגת במה ליליפוטית, ו/או בכאלה שהרבה הרבה הרבה זמן לא ביקרו בהופעות חיות). זהו צליל סוחף, עם "פעמה" נכונה, ודינמי מאוד, אבל לא בוטה; דומה מאוד למה שקיים במציאות, ואני מייחס את זה, בין השאר, לשליטה המצוינת של המגברים ברמקולים. האימג'ינג נהדר, המקום של כל נגן ברור, אבל לא "מוברג" באופן מעיק ומלאכותי. סקסופון נשמע אלוהי, פסנתר נשמע פשוט פסנתר, ולא המקוש המאנפף ההוא ששומעים כמעט בכל מערכת. כשעברנו לתזמורת גדולה (שמענו קטע מתוך החמישית של מהלר) זו הייתה חד וחלק התצוגה הטובה ביותר של יצירה תזמורתית ששמעתי אי פעם באיזו מערכת – עם מקור דיגיטלי או אנלוגי, עם רמקולים אלקטרוסטיים או דינמיים, עם ציוד שפופרתי או טרנזיסטורי! התכונה שבלטה לי מייד בכל הקטעים ששמענו, ובעיקר ביצירה הזאת, בגלל הגודל שלה, היא שרמת העיוותים במערכת הזאת נמוכה במידה פנומנלית. כל הנגנים ביצירה הזאת "משתוללים", הנשפנים נופחים בכל הכוח, הקונטרה בסים מגרגרים ללא הרף, הכינורות שרים במסה אדירה, ורק המערכת מציגה את כל זה ביד ברזל עטופה פלנלית. במילים אחרות, נדמה שאין גבול למה שהמערכת הזאת מסוגלת לעשות.

כן, זו מערכת מלהיבה מכל בחינה, ולטעמי היא הייתה יכולה להיות מלהיבה ביותר ואפילו סופנית, אילו המרקם הטונלי היה מעט יותר עשיר. ולא שהמרקם הטונלי כאן רזה, קר או אפור. רחוק מזה! למען האמת, אודיופילים רבים יאמצו באושר מרקם טונלי נעים כזה. אבל כשהמעלות האחרות של המערכת הן כה רבות וברמה כה גבוהה, הציפייה שלי היא שגם התכונה הזאת תהיה באותה הרמה, ותחשוף מנעד רחב יותר של צבעים טבעיים, כמו במציאות (ולזה בדיוק אני מתכוון כשאני משתמש במושג "צליל נייטרלי"). למזלו של אלדר, יש סיכוי גבוה שיהיה לו קל להשיג את זה: אני משער שהחלפת שפופרות ההספק מ-SED6550 ל-KT88 של GENALEX (מהסדרה החדשה, GOLD LION), תפיק את התוצאה הרצויה. כמו כן, קצת שטיחים על רצפת השיש החשופה ברובה, קצת משחקי כבלים, ומגיעים למה שרוצים.

בזמן ההאזנה, לשם השעשוע, עשינו כל מיני ניסיונות, למשל, לשמוע עם או בלי הסבוופרים. העדפנו עם הסבוופרים, וזאת אף שהרמקולים האלה יודעים להפיק היטב בסים עמוקים בזכות עצמם. דרך אגב, אני כמעט לא זוכר מערכת שבה השילוב בין הרמקולים לסבוופרים נשמע כל כך נטול תפרים ואחיד. כמו כן, שמענו עם או בלי ה-RC, והעדיפות הייתה ברורה לטובת ה-RC.

אחרי קצת יותר משעתיים רצופות של מוזיקה, בלי קמצוץ "כאב אוזניים" ועם להיטות לרצות לשמוע עוד קטע כזה ועוד קטע אחר, הכניעו אותנו השעה המאוחרת והרעב הבועט, ונפרדנו לשלום מהאיש היקר והנדיב הזה.

יש כמה סיבות מדוע אני הולך לבקר אודיופילים אחרים:
1. לשמוע ציוד שאינני מכיר.
2. להשוות את התוצאה לזו שלי, כדי לדעת איפה אני עומד.
3. ללמוד דברים חדשים שיעזרו לי לשפר את המערכת.
4. להכיר את חלל ההאזנה של אודיופילים אחרים, ולהכיר... אותם.
5. לגלות איזו מוזיקה הם שומעים, ולהעיף מבט בספריית המוזיקה שלהם.

פעמים בודדות בלבד במשך כל שנות אודיופיליותי הארוכות הרגשתי שיצאתי נשכר כמו מהביקור הזה. אני מרגיש שאני יכול להמשיך ולפרט עוד ועוד, אבל אולי אעשה את זה בהמשך.
 

נערך לאחרונה ב:

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
שמעון ידידי,
נהניתי מאד לקרוא את מה שכתבת, למרות שלא חידשת לי דבר – משום שאמרת לי את אותם דברים בדיוק במהלך המפגש אצל אלדר ולאחריו. אני נהנה מהיכולת שלך לבטא את עצמך במילים כתובות.

בדברים רבים ממה שאמרת וכתבת אני שותף להתרשמותך – בדברים אחרים עלי לשמוע שוב כדי לגבש דעה.

אכן, אלדר הוא איש חם, מאיר פנים ומסביר פנים – איש יקר ונדיב. אם הוא מתעצבן כאן בפרום, אני מניח שהוא מתעצבן מקשקושים של אנשים אשר טרם למדו את מה שהוא שכח מזמן.

יתר על כן, בעיני אלדר הוא אודיופיל אמיתי – וזה בשל האהבה והמסירות שלו לאיכות של המוסיקה המשוחזרת על מערכת השמע שלו. נחוצות אהבה עד אין קץ, התמדה עד אין קץ ומסירות עד אין קץ כדי להשקיע זמן, אנרגיה ומשאבים כספיים הנחוצים על מנת להגיע בסוף לתוצאות כאלה.

אם לא נכלול בינתיים את החמישית של מהלר – המערכת של אלדר היא המערכת המדהימה ביותר שיצא לי לשמוע. מדהימה במובן הטוב – מדהימה מבחינת איכות הצליל. אחד המבחנים למערכת כזאת, בעיני, הוא הרצון לשמוע עוד ועוד. רצון כזה בהחלט היה, עזבנו רק בשל השעה המאוחרת – יש גבול לעד כמה ניתן לנצל את האדיבות וקבלת האורחים של בעל משפחה.

אשר לחמישית של מהלר – ברצוני לשמוע את התקליטור המסוים הזה שוב – אצלי, אצלך ואצל אלדר. נראה לי שרק לאחר מכן אוכל לגבש דעה. אולי נסכים – ואולי לא.
 

gil

אוהב את התחום
הודעות
329
מעורבות
13
נקודות
18
שמעון ב.
אני מצדיע לסגנון כתיבתך.
גיל
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
אין ספק ששניצל הוא האודיופיל בהא הידיעה
 

joshiophil12

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
0
נקודות
16
שניצל צריך שם איזה decco של נוטינגהם, זה ממש מתבקש עם איזה shelter - harmony
(lol)(lol)(lol)
עם ספק כח חיצוני וזרוע קלטנית...(Y)
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
יפה יפה.
אז איזה RC יש שם?

וקחו דברים בפרופורציה - אין מערכת מושלמת אז אל תצפו לשלמות בכל הפרמטרים ובכל סוגי המוזיקה.
ואני מתכוון שלא יהיה מצב שיהושע מגלה (אולי) שמאהלר (או לד זפלין, או הקלטת מונו של לואיס משנת 1938 וכו') יכול להישמע קצת יותר טוב בפרמטר מסויים ואז זה המערכת הופכת ל-"לא משהו" כי שוכחים את כל הדברים הטובים שהיא יודעת לעשות.
בקיצור - קצת פרופורציות......
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
הרבה מהצליל זאת אקוסטיקה של החדר.
אי אפשר לקבל צליל גדול בחדר קטן. לא יעזור כלום
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
הטיפול האקוסטי מתבצע בעיקר בעזרת מכשיר RC יעיל מאוד, אבל גם בעזרים אחרים (כגון פעמוניות. ראו באתר של יגאל לסרי).

אני לא הייתי מזכיר את הקישקוש הזה באותה שורה עם Lyngdorf
בכלל חשבתי כי אלדר עשה את זה לבד..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
איתי.

כרטיסים לביקור ניתן להשיג אצלי במשרד {אני האמרגן שלו}.
יש כמובן זמן המתנה לא קצר {שמעון חיכה שנה} אבל נראה לי שאחד ביטל אז אני אולי אצליח לדחוף אותך במקומו.

לגבי המחמאות על המערכת של אלדר.
מסכים איתן ללא ספק - אחת המערכות הטובות ביותר בישראל {לדעתי כמובן}.
 

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
360
מעורבות
1
נקודות
18
איתי.

כרטיסים לביקור ניתן להשיג אצלי במשרד {אני האמרגן שלו}.
יש כמובן זמן המתנה לא קצר {שמעון חיכה שנה} אבל נראה לי שאחד ביטל אז אני אולי אצליח לדחוף אותך במקומו.

לגבי המחמאות על המערכת של אלדר.
מסכים איתן ללא ספק - אחת המערכות הטובות ביותר בישראל {לדעתי כמובן}.

והשניה אחריה היא שלך:)
 

בנסון

אוהב את התחום
הודעות
429
מעורבות
0
נקודות
0
כל הכבוד נראה שהגעתה לנירונה אודיופילית

מר בוזגלו שאפו:) אתה ממש נקרא מדהים
הצלחתם לגרום לי לקנאה אודיופילית ואני ממש אוהב את הסט שלי
(great)כל הכבוד אלדר
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שניצל צריך שם איזה decco של נוטינגהם, זה ממש מתבקש עם איזה shelter - harmony
(lol)(lol)(lol)
עם ספק כח חיצוני וזרוע קלטנית...(Y)

למה אתה מציע לו עד חצי הדרך? שילך עד הסוף עם סט שלם של דה וינצ'י, למשל.
אבל אתה יודע מה? לא רק שזה לא היה חסר לי אצלו, אלא יש לי תחושה - אחרי הפסנתר ששמעתי אצלו אתמול ואחרי הפסנתר ששמעתי על הנוטינגהם דייס בתערוכה - שזה סתם יכניס לו למערכת קולורציות ועיוותים. בתור אנלוגופיל כבד לשעבר, אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל זו עובדה -הפסנתר על הדייס נשמע מחופה ברזנט צבאי בריטי כבד משנות הארבעים, עם כמה קורי עכביש ועלי אקליפטוס, לעומת פסנתר הכנף החשוף (כמעט) שמפיק ה-EMM. ברור שיש כאן עוד הרבה מרכיבים אחרים, הקשורים לרמת הציוד והחלל, כולל רמת ההקלטה, אבל לא צריך אוזן ביונית כדי לשים את האצבע על הבעיה, ובוודאי לא כדי לשמוע את ההבדל התהומי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אז תזמין לי מקום, לקראת פסח.
:)

רשמתי אותך.
שלחתי לך במייל טופס ביקור + דרישה לתשלום מקדמה + המחאה מראש ליום הביקור.
כפי ששמת לב יש שם אותיות קטנות - חשוב לקרוא אותן היטב.

"אי פרגון או תלונות יחשפו רק בפני האמרגן {דהיינו - נמר לוי} כל תלונה לגבי איכות הצליל שתחשף מול הקהל תוביל לתביעה אלימה וקיצונית נגדך."
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יפה יפה.
אז איזה RC יש שם?

וקחו דברים בפרופורציה - אין מערכת מושלמת אז אל תצפו לשלמות בכל הפרמטרים ובכל סוגי המוזיקה.
ואני מתכוון שלא יהיה מצב שיהושע מגלה (אולי) שמאהלר (או לד זפלין, או הקלטת מונו של לואיס משנת 1938 וכו') יכול להישמע קצת יותר טוב בפרמטר מסויים ואז זה המערכת הופכת ל-"לא משהו" כי שוכחים את כל הדברים הטובים שהיא יודעת לעשות.
בקיצור - קצת פרופורציות......

שום דבר לא יבטל את הדברים הנפלאים הרבים במערכת זאת.

אני מתייחס למשהו הנוגע לטעם האישי שלי בלבד.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
למה אתה מציע לו עד חצי הדרך? שילך עד הסוף עם סט שלם של דה וינצ'י, למשל.
אבל אתה יודע מה? לא רק שזה לא היה חסר לי אצלו, אלא יש לי תחושה - אחרי הפסנתר ששמעתי אצלו אתמול ואחרי הפסנתר ששמעתי על הנוטינגהם דייס בתערוכה - שזה סתם יכניס לו למערכת קולורציות ועיוותים. בתור אנלוגופיל כבד לשעבר, אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל זו עובדה -הפסנתר על הדייס נשמע מחופה ברזנט צבאי בריטי כבד משנות הארבעים, עם כמה קורי עכביש ועלי אקליפטוס, לעומת פסנתר הכנף החשוף (כמעט) שמפיק ה-EMM. ברור שיש כאן עוד הרבה מרכיבים אחרים, הקשורים לרמת הציוד והחלל, כולל רמת ההקלטה, אבל לא צריך אוזן ביונית כדי לשים את האצבע על הבעיה, ובוודאי לא כדי לשמוע את ההבדל התהומי.

גם בנקודה זאת אני נוטה להסכים אתך – בהסתייגות. מאחר ולבד מהנגן CD גם כל שארי רכיבי המערכת הם מעולים, יש אפשרות שבמערכת זאת יתקבל צליל אנלוגי ברמה אחרת. דהיינו, יש סיכוי שגם באנלוגי המערכת הזאת תשמע מעולה – ולא פחות טוב מאשר בדיגיטאלי. מה שכן אפשרי זה צורך בשינוי כוונון צליל המערכת באנלוגי לעומת דיגיטאלי.
 

Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
אז משהו מכשיר RC שבשימוש?
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
אז משהו מכשיר RC שבשימוש?

לא יודע. שאל את שניצל.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור