נגני CD


ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
האם לדעתכם נגני CD ישנים יותר ,עולים על נגנים חדשים ? נכון שהממירים התפתחו בעשור האחרון אך המנגנונים האיכותיים והטובים נעלמו. מה דעתכם?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
לדעתי לא.

כיום עם ה-SACD קשה מאוד לנגן CD ישן להתמודד. גם ב-CD רגיל יש יתרונות לנגנים החדשים בדנמיות, שקט ופירוט.

יצא לי להאזין לכמה נגנים ישנים על המערכת שלי. מרנסים שעברו אצלי להשוואות, מרידאן 508 ועוד כמה. הנגנים החדשים הציגו יתרונות סונים מרשימים מאוד לעומתם.
 

אבנר126

אוהב את התחום
הודעות
360
מעורבות
1
נקודות
18
לדעתי לא.

כיום עם ה-SACD קשה מאוד לנגן CD ישן להתמודד. גם ב-CD רגיל יש יתרונות לנגנים החדשים בדנמיות, שקט ופירוט.

יצא לי להאזין לכמה נגנים ישנים על המערכת שלי. מרנסים שעברו אצלי להשוואות, מרידאן 508 ועוד כמה. הנגנים החדשים הציגו יתרונות סונים מרשימים מאוד לעומתם.

אתה יכול לציין לטובה CD יחסית זול [עד 15000] שנפלת ממנו?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני יכול לציין שנגנן מרנס 63SE שעולה פחות מ 1500 ש"ח היום, קשה מאוד להפיל אותו עם נגנים חדשים במחיר כפול.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
התכוונתי לנגנים שהיו בעבר נגנים מהשורה הראשונה כגון TEAC VRDS 7 MERIDIAN 206 ודומיהם.
השוותי בין הטיאק שלי הרבה נגנים חדשים יותר והוא לקח אותם בקלילות. בין הנופלים arcam cd82,marantzcd 63se ,xindac muse,musical fidelity a3.2,naim cd 3.5, roxsan kandi, marantz cd17ki,audio analogue paganini
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
התכוונתי לנגנים שהיו בעבר נגנים מהשורה הראשונה כגון TEAC VRDS 7 MERIDIAN 206 ודומיהם.
השוותי בין הטיאק שלי הרבה נגנים חדשים יותר והוא לקח אותם בקלילות. בין הנופלים arcam cd82,marantzcd 63se ,xindac muse,musical fidelity a3.2,naim cd 3.5, roxsan kandi, marantz cd17ki,audio analogue paganini

רונן, אין לי ספק שהנגן שלך עוקף "בקלילות" את כל הנגנים שהזכרת: מדובר בנגנים בסיסיים ולא מלהיבים, בלשון המעטה (שמעתי את כולם, חוץ מן הנגן של NAIM).
החוכמה היא להשוות בין הנגן שלך לנגן מודרני באותו מחיר, ובהתאם לעליית המדד.

מניסיוני עם שני נגנים ישנים שהחזקתי לאחרונה לזמן קצר: סוני 555ES ומרנץ 63SE,
מדובר במכשירים שלא עומדים בשום מבחן השוואה ביחס למכשירים מודרניים בתמחור דומה,
המביא בחשבון את עליית מדד המחירים לצרכן.

לדוגמה, השוואה בין הסוני שמחירו בשנת 1991 היה 1000$ בחו"ל (ונחשב בזמנו ליצירת מופת) לפרימה לונה CD8 שמחירו היום 2500$ (כלומר, מחיר זהה פחות או יותר ביחס לעליית המדד), לא רק שלא מחניפה לסוני, אלא מעוררת תהייה מטרידה איך מכשירים נחותים וחצציים כאלה גרמו לאנשים לעבור מתקליטים לתקליטורים.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
שמעון הבעיה המרכזית בנגנים הישנים היא דרגת המוצא-אם תחליף אותה במעגל שלם או במעגל שפורפרת אמיתי
כמו לוקאס פיקוס ולא יציאת OPAMP עם חוצץ שפורפרת, אז ההבדלים יהיו תהומיים
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,678
מעורבות
1,415
נקודות
113
בנגנים ישנים לא כ"כ ידעו לבנות גם מעגל דיגיטלי נכון
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
שמעון הבעיה המרכזית בנגנים הישנים היא דרגת המוצא-אם תחליף אותה במעגל שלם או במעגל שפורפרת אמיתי
כמו לוקאס פיקוס ולא יציאת OPAMP עם חוצץ שפורפרת, אז ההבדלים יהיו תהומיים

להערכתי, החלפת המעגל האנלוגי במעגל שפופרתי עשויה לשפר את הצליל של כל נגן וכל ממיר DAC . עם זה, המעגלי שלוקאס פיקוס משתמש בו: SRPP , אינו מהמוצלחים. יש טופולוגיות הרבה יותר טובות למעגל כזה.
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
פרץ - לארוז לך אחד?


2279146470065295119S600x600Q85.jpg
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שמעון הבעיה המרכזית בנגנים הישנים היא דרגת המוצא-אם תחליף אותה במעגל שלם או במעגל שפורפרת אמיתי
כמו לוקאס פיקוס ולא יציאת OPAMP עם חוצץ שפורפרת, אז ההבדלים יהיו תהומיים

אני מניח שאפשר לשדרג כל מכשיר כזה ומכמה כיוונים, אבל השאלה ששאלת הייתה, אם אני מבין נכון, בקשר למכשירים סטנדרטיים כפי שהם. אם כן, אין טעם להסתכל לאחור, לפחות לא בתחום הנגנים הדיגיטליים.
 

ronenperetz

חבר משקיען
הודעות
1,550
מעורבות
225
נקודות
63
יאיר יש לי את הטיאק וגם סוניק פרונטירס ואני מרוצה משניהם.
עוד מעט נעבוד גם על הסיירוס 2
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור