נגן הקלמנטינה: על פרי הדר והבדלים בין קבצי אודיו WAV / Flac


menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
פיני,

שלום ותודה על התגובה - והמאמץ.

כשאני כותב מאמר בתחום הזה,וגם בכלל,אני שואל את עצמי שאלה פשוטה: מיהו קהל היעד שלי? אחרי התשובה נכתבים הדברים.

עולם האודיו הוא,בסופו של דבר,עולם צרכני. ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית.

קהל היעד למאמר הזה הוא הצרכן המזדמן או אם תרצה ההדיוט. עכשיו בא נבחן את הדברים מנקודת המבט הזו - היינו נניח שאנחנו רוצים לקבל החלטה לקנות או לא לקנות וכיצד עשו את ה CD או קובץ המחשב לא ממש מעניין אותנו.

יש לי אלבום של יוצר ישראלי - אינדי. האלבום הורד מהרשת והוא בפורמט MP3 בא ניקח אותו כדוגמה: היוצר הקליט בבית את האלבום,ערך אותו,ייצר את הגרפיקה למעטפה והעלה לאתר שלו באינטרנט. זה כל מה שאני יודע כצרכן (כצרכן כי את היוצר אני כן מכיר וכן בקיא במפרט הטכני - נעזוב את זה.).

באותו זמן קניתי גם דיסק: הצד האפל של הירח. ערך אותו דיגטאלית James Guthrie ומבחנתי כצרכן יש לי ביד קופסה שחורה שאין לי כל ידע ושליטה באופן שהיא יוצרה - אני נאלץ לסמוך על העורך הדיגיטאלי ולהשתמש באוזננים שלי עלמת להינות או לא מהמוסיקה עצמה.

נחזור לעניין ה MP3: כאשר גם אין לי מושג כיצד בדיוק נוצר הקובץ וגם אין לי את המקור (CD או הקובץ מתוכנת ההקלטה) אני יכול להתרשם מהאיכות של הקובץ בלבד ולשמוע רק את מה שיש אינני יכול לומר עליו אם הוא הוא מוקלט בצורה כזו או אחרת רק יכול להינות,או לא,מהמוסיקה. והרי בשביל זה הורדתי אותו בחינם או בתשלום או בגניבה.

אותו דבר נכון לגבי הצד האפל של הירח (שכמובן הוא רק דוגמא).

כדי להבהיר את הדברים במאמר נכתב:"כל קבצי ה MP3 נצרבו בקצב דגימה של 192 מ"ב - קצב הדגימה שהוא הפורמט דה - פקטו ברשת האינטרנט."

תרצה להתווכח איתי שברשת יש קבצים ברזולוציות גבוהות יותר. אין צורך יש אבל המקובל והשכיח הוא 192 מ"ב.

מאחר והמאמר מוצג לקורא ההדיוט הקובץ,עבורו,הוא קובץ זה כל מה שיכול לומר או לדעת עליו. במאמר,כזה,לפרט את המפרט הטכני של הקובץ יהיה מעייף לקורא והוא ינדוד הלאה ואני לא רוצה לא לעייף ולא שינדוד ולא שיחשוב שאני יותר מידי טכני ולא ניתן להבין או להפיק מסקנות צרכניות כלשהן.

גם בעניין של הקלמנטינה: מאמר מהסוג הזה לקהל יעד הזה איננו יכול לפרט את המפרט הטכני ושלל התכונות של האפליקציה הוא נועד לגרות להציג חלופה ולקבל החלטה צרכנית של לקנות או לא לקנות של להשתמש או להשתמש. בדיוק מהסיבה הזו כאן וכמדומני גם ב Ynet יש לינק לאתר המפתחים של האפליקציה.

ולכן במאמר הוזכר נושא זכויות היוצרים והרבה יותר מפעם אחת.

ושוב מנקודת מבטו של ההדיוט: בכל פי.סי או מחשב נייד שיוצר בעשור האחרון - סביר להניח,כהנחת עבודה,שיש כונן DVD שגם מסוגל לנגן וגם לצרוב. כל השאר לא חשוב מה שכן חשוב מאחר והנגן מסוגל להזרים מידע דיגיטאלי שבאמצעות תוכנה (במקרה הזה הקלמנטינה) ניתן לשמוע את התוכן. לא כל הכוננים זהים לא באיכות הקריאה שלהם ולא באיכות הזרמת הביטים שלהם ולכן יש להם אופי סוני - כזה או אחר. באלף הקודם הופץ בבריטניה מגזין בשם Witch Compact Disk ובכל גיליון שלו הקדישו מאמר שסקר כונן CD (אז עוד לא היו כונני )DVD. בכל מאמר נערכה השוואה סונית של הכונן שנסקר מול אחרים בקבוצת המחיר שלו. הזכרתי את זה,כי: אני כצרכן אם ארצה לרכוש כונן CD למחשב שלי וגם להאזין דרכו למוסיקה - יש לי את חו"ד של הכתבים בירחון ובאמצעותה אני יכול לקבל החלטה צרכנית גיידא שבה הכסף שיש לי יקנה את הדבר שיש עליו את חחו"ד הטובה ביותר. אני לא יכול לקחת מהחנות כונן כזה לשתול במחשב שלי ולהחזיר ולבקש להחליף כי הוא לא נשמע לי "אודיופילי"...


לגבי לינוקס. אני ידוע כאוונגליסט של מערכת ההפעלה הזו ובכלל של קוד פתוח - אבל לזה ולנאמר במאמר אין שום קשר כי,שוב,מנקודת מבטו של הצרכן ההדיוט שירצה לקנות סטרימר לחבר למחשב שלו ולנגן ממנו את הקבצים -סביר להניח בפורמט MP3, במסה הקריטית של המקרים את הסטרימר מריץ איזה שהוא ענף של לינוקס.

ליאור הבהיר לך את מקור הכותרת. עוד לפני שנרשמת ל Dtown השתמשתי ברב גוגל לחפש אודותיך פרטים. לא נולדת אתמול והכתבה ב Ynet היא בוודאי לא הכתבה הראשונה שקראת בחייך. כלומר: אתה בוודאי יודע שהכותרת לכתבה היא בעצם אמירה של עורך האתר/העיתון לקורא בסיגנון:"הלו אדוני יש פה משהו מעניין כנס וקרא".
במאמר פבולציסטי לא נהוג להגדיר במבוא את מטרת המאמר ובסיכום להתמודד אם השאלה האם המטרה הושגה או לא. כך גם במאמר הזה הכותרת היא כדי למשוך את העין כדי לגרום לך לקרוא. להסיק מהכותרת מסקנה כלשהי זו טעות - ובמקרה דנן מצערת ולדברים התייחס ליאור והתייחסת אתה בשתי התגובות שמעלי.

ובשולי הדברים: אני קורא הרבה מאוד פורומים ומאמרים גם בנושא האודיו - אבל לא רק. לצערי תרבות השיח בדיוק אצל קהל היעד של המאמר הזה (וראה התיחסותי אליך בהמשך) היא מאוד רדודה ודנה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. אני ככותב,הידע שלי ומקורותיו אינם העניין בכלל אלא התוכן,למי הוא מכוון ומה אפשר או אי אפשר ללמוד להסיק ולקחת הבייתה מהכתוב ולקבל ,או לא,החלטה צרכנית כלשהי.
Ynet שואבים את המאמרים מפה מתוקף הסכם אבל הם לא ישאבו שום מאמר שאיננו מיועד לקהל היעד שלהם והם יודעים מיהו בפרטי פרטים.

לגבי ההתיחסות אליך: תראה;אני מאוד מצטער שנסחפת לדיון לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. מצד שני,התאמצת. נרשמת לפה העלתה את הדברים - וכמו שהבטחתי אני מוכן לענות לכל אחד שיכתוב את הדברים מפיו הוא עצמו ולא ישלח אותי לראות/לקרוא מה כתב אחר במקום אחר ובטח שלו בגלל שזה מאוד נוח לספר לי,מנחם,שבכלל אני סתם אידיוט.

גם אתה משדר חומר מסויים לקהל היעד שלך וגם אתה,בוודאי,יודע שצריך להגדיר מיהו קהל היעד וכל מי שאיננו עונה להגדרה,מן הסתם,שימשיך הלאה. אי אפשר במאמר,שמוגבל בכמות המילים ובמקום על השרת שהוא תופס, לקחת נושא מאוד רחב ומורכב כמו סוגי קבצי האודיו ואמצעי האיחזור שלהם ולכתוב - אפשר לכתוב אנציקלופדיה כזו אבל כבר יש ולא אחת.

כך או כך אני מאוד שמח שנרשמת לפה ומקווה שתפיק מכך תועלת גם בלתת וגם בלקבל.

האזנה ערבה.

מנחם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
הי, מנחם!

רק נקודה קטנה ושולית בקשר ל"קבצי WAV אינם "זהים למקור" אלא הם המקור עצמו" -- אין לבלבל בין פורמאט של קובץ לבין מרחקו מהמקור (==ההקלטה המקורית לפני כל עריכה/תוספות/שינויים שהם).

בנוסף, אם הבנתי נכון, הפורמאט הוגדר ב-1991, כך שהמקור של כל ההקלטות הדיגיטאליות שבוצעו במשך 10 שנים ויותר לפני כן לא הייו בפורמאט זה.

בנוסף, כנראה שרוב שאר ההקלטות לא בוצעו לקובצי WAV אלא בפורמאטים אחרים שתומכים ב-PCM, ובהמשך בכלל ב-DSD ובוואריאנטים שונים.

בנוסף, פורמאט WAV תומך גם בדחיסה, אז בכלל... :)

בברכה!
עמיר

נ.ב., רק שזה יישאר בפרופורצייה -- זו אכן נקודה קטנה ושולית -- איזה חצי משפט תקוע באיזו פינה בתוך כתבה ארוכה המורכבת מהרבה מאוד משפטים.
 

נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מנחם: "ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית".

וואלה?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
מנחם: "ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית".

וואלה?
http://he.wikipedia.org/wiki/דניאל_כהנמן


"בשנת 1978 עבר כהנמן לאוניברסיטת בריטיש קולומביה בקנדה, ב-1986 עבר לברקלי וב-1993 עבר לאוניברסיטת פרינסטון, שם הוא עובד וחוקר כיום. משנת 2000 הוא חבר במרכז לחקר הרציונליות שבאוניברסיטה העברית. בתקופה זו החל לשתף פעולה עם כלכלנים, במיוחד עם ריצ'רד ת'אלר, ולפתח את המחקר בתחום הכלכלה ההתנהגותית."

מנחם.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
תודה על ההפניה, אבל תתפלא, יש אנשים שקראו את כהנמן, אפילו את ספריו ממש, ולאו דווקא התוודעו אליו בוויקיפידה.
****​

העובדה שאנשים פועלים באופן לא רציונלי ועושים כך גם במוצרי צריכה, אינה אומרת ש"ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית".

מהעובדה שקיימת תופעה בקרב אנשים ועד הפיכתה לחוק טבע שתקפותו אוניברסלית כמו חוק המשיכה, יש פער מסוים.

***​
המקרר שלך התקלקל, המנוע שלו נשרף, הוא בן עשרים והגומי רקוב - עצם הקנייה של מקרר חדש תהיה החלטה לא רציונלית?
אתה בוודאי יודע, מקרר הוא מוצר צריכה.

אם תבדוק כי הנפח המתאים לצרכים שלך הוא, נגיד, 500 ליטר, ומקרר עם נפח כזה של הפירמה המקפיא בא עם אחריות לעשר שנים, והוא הזול מכל המתחרים ויחד עם זאת בעל תכונות אוביקטיביות שאין להם, כולל ממדים המתאימים בול לנישה במטבח, מה שאין לאחרים - גם אז מדובר בהתנהלות לא רציונלית?
***​

בקיצור: הבנה של התנהלות אנושית אינה הופכת את הביטוי המנוסח של אותה הבנה לחוק בעל תקפות פיזיקלית.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
מהעובדה שקיימת תופעה בקרב אנשים ועד הפיכתה לחוק טבע שתקפותו אוניברסלית כמו חוק המשיכה, יש פער מסוים.
איפה כתבתי את זה?
ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית
מסכים איתך שלו המשפט היה היה נכתב כך:
ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית - שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית.

הוא היה הרבה יותר מדויק.

מנחם

מנחם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
איפה כתבתי את זה?

מסכים איתך שלו המשפט היה היה נכתב כך:
ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית - שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית.

הוא היה הרבה יותר מדויק
לא כתבת את טקסט דמוי "שתקפותו אוניברסלית כמו חוק המשיכה", אבל מה שכן כתבת, "ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית שכידוע לך מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית", הייה פסקני במידה שצרמה גם לי.

ולא, תוספת מקף משאירה את הפסקנות ואת אי-הדיוק במידה זהה, כמו גם את ההתנשאות או ההנחה לגבי ידע מוקדם של הקורא.

אולי הייה עדיף משהו כמו "ההחלטה לקנות או לא היא החלטה צרכנית, שאולי בחלק לא-זניח מהמיקרים מקורה בהתנהלות לא ראציונאלית (לפחות על פי כהנמן, שקיבל פרס נובל על התיאורייה הזו)" הייה מתאים כאן יותר, כשהטקסט בסוגריים הוא לינק המפנה למקום המתאים.

בברכה,
עמיר
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
מנחם: הטענה שלך, עם המקף, היא כי החלטה צרכנית מקורה בהתנהלות לא רציונאלית.

1. זה בוודאי לא נכון לגבי המקור שלה
למשל: ההחלטה לקנות עיפרון, מוצר צריכה בעליל, היא החלטה רציונלית ונובעת מצורך ידוע.


2. יש כשלים הנובעים מאי רציונליות, כאשר הדגש הוא על יש (אבל לא תמיד, לא בהכרח); לפי שכתבת, זה אינהרנטי לצרכנות.
למשל

יש כאלה שקונים עיפרון למרות שהם לא צריכים באמת/עכשיו

יש אנשים שכדי לחסוך במחיר העיפרון יעשו פעולה שמחירה גבוה ממחיר ההנחה
יש אנשים שיקנו שני סטים של עפרונות, למרות שהם לא צריכים
יש אנשים שיוציאו יותר על עפרונות ארוזים באופן מהודר או לטובת פירמה נחשבת

כל הנ"ל נכון ויש עוד וכהנמן עמד על דברים אלו ועל עוד.

ועדיין: כל הכשלים בקניית מוצרי צריכה יכולים להתקיים בגלל שהצורך הראשוני במוצרים כאלה הוא רציונלי במהותו.
וכן, הרבה מאוד אנשים פועלים באופן רציונלי בקניית מוצרי צריכה, גם בבסיס, גם באופן.

כהנמן הצביע על התופעה של אי רציונליות בתהליכים שבמהותם צריכים להיות רציונליים (ומכאן פרס נובל בכלכלה)
 
נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
יואל ועמיר,

הקונטקסט של הדברים - חברים יקרים,הקונטקסט. כלומר: המשפט שגרם לכם ל"ואללה" ול"צורם בעיניים" נאמר בקונטקסט מאוד מסויים.

קטונתי,יואל,מלכתוב את חוקי הטבע או לקבוע אותם, ועוד יותר מלא לכבד את כאנמן וטברסקי - לא בגלל פרס הנובל אלא בגלל שבאמת שינו את הלך המחשבה של העוסקים האקדמאיים במדע שנקרא כלכלה בכלל וצרכנות בפרט.

בכל מקרה ובשיא הרצינות: לקחתי לתשומת ליבי את ההערות של שניכם. תודה(ורד). כשאזדקק לטיעון הזה,ובקונטקסט של אמירה שהדיוק חשוב בה יותר ממעשה הקולמוס, בהחלט למדתי משהו ואנצל את הידע.

תודה לשניכם.

מנחם.
 
נערך לאחרונה ב:

פיני שפטר

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
0
כדי להבהיר את הדברים במאמר נכתב:"כל קבצי ה MP3 נצרבו בקצב דגימה של 192 מ"ב - קצב הדגימה שהוא הפורמט דה - פקטו ברשת האינטרנט."



מאחר והמאמר מוצג לקורא ההדיוט הקובץ,עבורו,הוא קובץ זה כל מה שיכול לומר או לדעת עליו. במאמר,כזה,לפרט את המפרט הטכני של הקובץ יהיה מעייף לקורא והוא ינדוד הלאה ואני לא רוצה לא לעייף ולא שינדוד ולא שיחשוב שאני יותר מידי טכני ולא ניתן להבין או להפיק מסקנות צרכניות כלשהן.



ושוב מנקודת מבטו של ההדיוט: בכל פי.סי או מחשב נייד שיוצר בעשור האחרון - סביר להניח,כהנחת עבודה,שיש כונן DVD שגם מסוגל לנגן וגם לצרוב. כל השאר לא חשוב

לא כל הכוננים זהים לא באיכות הקריאה שלהם ולא באיכות הזרמת הביטים שלהם ולכן יש להם אופי סוני - כזה או אחר.

לגבי לינוקסת במסה הקריטית של המקרים את הסטרימר מריץ איזה שהוא ענף של לינוקס.


אתה בוודאי יודע שהכותרת לכתבה היא בעצם אמירה של עורך האתר/העיתון לקורא בסיגנון:"הלו אדוני יש פה משהו מעניין כנס וקרא".
להסיק מהכותרת מסקנה כלשהי זו טעות - ובמקרה דנן מצערת ולדברים התייחס ליאור והתייחסת אתה בשתי התגובות שמעלי.


לצערי תרבות השיח בדיוק אצל קהל היעד של המאמר הזה (וראה התיחסותי אליך בהמשך) היא מאוד רדודה ודנה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.

לגבי ההתיחסות אליך: תראה;אני מאוד מצטער שנסחפת לדיון לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. מצד שני,התאמצת. נרשמת לפה העלתה את הדברים - וכמו שהבטחתי אני מוכן לענות לכל אחד שיכתוב את הדברים מפיו הוא עצמו ולא ישלח אותי לראות/לקרוא מה כתב אחר במקום אחר ובטח שלו בגלל שזה מאוד נוח לספר לי,מנחם,שבכלל אני סתם אידיוט.

גם אתה משדר חומר מסויים לקהל היעד שלך וגם אתה,בוודאי,יודע שצריך להגדיר מיהו קהל היעד וכל מי שאיננו עונה להגדרה,
כך או כך אני מאוד שמח שנרשמת לפה ומקווה שתפיק מכך תועלת גם בלתת וגם בלקבל.

האזנה ערבה.

מנחם.


שלום מנחם

תודה על התגובה הארוכה ומפורטת. בוא נשים בצד את הפאן האישי, וננסה להתמקד בעיקר.

בעולם המוסיקה של היום, השימו בכונני CD או DVD כמקור נגינה הולך ומוחלף בשימוש בנגן מדיה או מחשב, ולכן בחירת פרומט קובץ הנגינה הוא נושא מעניין וחשוב יותר מאיזה נגן שימש לצריבתו או העברתו על גבי המחשב.
העניין שיש לי אישית במאמר, כחלק מקהל היעד אליו פנה המאמר הוא האם אני מפסיד (ועד כמה) כאשר אני מאזין לקבצי MP3. וספציפית לי אישית זה עוד יותר חשוב, כי אני, כאודיופיל, מקפיד הרבה יותר מהקהל ההדיוט על איכות השמע.

הנסוי שערכת והמאמר המתאר אותו בא לבצע השוואת איכות סונית בין פורמט MP3 WAVE וFLAC, וגם משיג ומסיק תוצאה ברורה: בהעברת מקור (WAVE) לFLAC אין כל הבדל ואילו לMP3 יש.

הקדשת מאמץ והשקעה ניכרת לביצוע הנסוי ולתאור הנסוי ותוצאותיו במאמר שכתבת.

אני בקיא מאוד בתחום ההקלטות, עריכה והעברה דיגיטאלית.
לפני כמה שנים ערכתי נסויים דומים והגעתי לתוצאות ומסקנות משלי כאשר בחנתי עבור עצמי באיזה אופן להעביר את כל המדיה שלי (תקליטים וCD-ים) לפורמט דיגטאלי, למטרת שמירתם על גבי דיסק קשיח, אשר ישמש כנגן מקור עיקרי (במקום נגן CD או פטיפון), וכך אני עושה עד עצם היום הזה.

בכתבה שלך יש הבדל עצום בין ההתיחסות בכל חלק של הכתבה (הכנות, ציוד, שיטת הניסוי ביצוע הנסוי וכולי), לבין דלות הפירוט לגבי אופן הכנת קובץ הMP3.

לדעתי התוצאה והמסקנה אליה הגעת בכתבה כי יש הבדל בין הMP3 לקבצי WAVE נובעת מחוסר רצון או מאמץ להגיע לשוויון בתוצאות או לפחות להבדל הכי מינימלי, ואני מסיק זאת מחוסר תאור כלשהוא לגבי הפרמטרים בהם פעל המקודד (בקונטרסט לפירוט המדוקדק הקיים בשאר חלקי הכתבה), אשר להם השפעה מהותית ביכולת להגיע לתוצאה הרצוייה (עד כמה קרוב ניתן להגיע לזהות סונית בין הקובץ המכווץ לקובץ המקור).
חוסר הפירוט גם הביא אותי למסקנה שכנראה אינך בקיא בהפעלת מקודד MP3 לעומת הבקיאות שהפגנת לגבי שאר הפרטים המתוארים בכתבה. זו אכן מסקנה אישית לגביך, אבל היא בשום אופן אינה באה מהכוון האישי כלפיך (כלומר לצורך קטילה) אלא זה הרושם שקיבלתי בקריאת הכתבה, ואני מתנצל שוב בפניך ובפני כל מי שקורא אם זה נשמע אישי כלפיך, זה לא.

אני מבין שאם היה זה דיון פה באתר בין אודיופילים זה דבר אחד, אבל כפי שאמרת, קהל היעד, לפחות בכתבה בYNET הוא דוקא "ההדיוט הממוצע" שאחרי שקורא את מה שכתבת מגיע למסקנה (שגויה בעיני) שהכי בטוח לשמור את הקבצים בFLAC או WAVE, ולהתרחק משמירה בMP3, על כך אני חולק עליך, לא רק בתור הדיוט אלא גם בתור "אודיופיל המתמצא בתחום", אשר הגעתי למסקנה שMP3 הוא פורמט מצויין לשמירה איכותית של קבצי מוסיקה (רק צריך לדעת איך).

ולגבי דבריך עלי וכתיבה שלי לקהל יעד: אני אף פעם לא כתבתי לקהל יעד, אלא רק מה שאני חושב, ודוקא בתוך קהל יעד של אודיופילים וחובבי מוסיקה כתבתי לאורך שנים דברים לא מקובלים על קהל היעד. אני מאמין שאם "יש לי קהל" כדבריך זה מפני תוכן דברי והעניין שהם מעוררים. אני אדם פרטי והדברים שאני כותב משתדל שיהיו אמינים, ממוקדים ונטולי מטרת רייטינג וזה, בנוסף לתוכן שהוא העיקר, הוא הערך המוסף שלהם.

שוב תודה על התיחסותך, אשמח אם תשלים את המידע החסר בכתבה על אופן קידוד הMP3, וספציפית: מה היה הSTEREO, מה היה פרמטר האיכות, מה היה פרמטר הNORMALIZE, ומה היה הVBR או CBR.

יום טוב והאזנה נעימה!

פיני
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
פיני,

תודה על המענה.

בני פלוגתא אנחנו בעניין ה MP3 - ישאר כך,זה רק הופך את העניין ליותר מעניין.

באמצעותך הסברתי לכל מי שהיו השגות לגבי המאמר,תוכנו והמידע המפורט יותר והמפורט פחות מה היו השיקולים שלי וגם זה ישאר בעינו. זה שקראת התאמצת וגם חשבת על זה - בעיני (ובלי ציניות בכלל) זה להשיג את המטרה ובדרך הרבה סיפוק - כי אין לי גישה לסטטיסטיקה של האתר לא פה ובודאי שלא ב Ynet ואני,ככותב, יכול לבוא על סיפוקי רק ממי שטורח להגיב וניכר - ניכר, שקרא.

Dtown ובתורו Ynet אינם ירחון,שבועון או יומון שעוסק במוסיקה בפן המקצועי ואף מאמר/כתבה לא עוברים לסגל בוחנים שמאשמרים את הכתוב לא לפני שאלות הבהרה מטודולגיות ואחרות. מאותה הסיבה הרזומה שלי (מן הסתם ידוע לעורך הראשי של Dtown) איננו רלוונטי וגם איננו נושא לדיון.

הדבר הבא הוא לגמרי אוף טופיק אבל אולי חשוב שיאמר בפורום שהדיון בו הוא תחת מאמר ראשי בדף הבית.
הכנסת הקימה ועדה שנתבקשה לבדוק האם יש להחיל כללי אתיקה והסדרה חוקית על אנשים שכותבים מאמרים בבלוגים,בפורומים ובאתרי מידע,כמו למשל dtown. העדתי בפני הועדה הזו והבעתי את עמדתי. מסקנות הועדה,כמו גם עדותי,ראו פובמי באתר ממשל זמין וגם באתר הכנסת. הועדה החליטה שלא להחיל את ככלי האתיקה וההסדרה החוקית על הפורמט הזה מהרבה סיבות ועיקרן - לשמור על חופש הבטוי.

השאלה שאני שואל את עצמי היא כזו: האם חופש הבטוי שלי ככותב ושל העורך הראשי - כמי שמאשר לפרסום את המאמר - לא נעצר כאשר יש במאמר פרט טכני לא מדויק שמטעה את ציבור הקוראים ועלול לגרום להם לקבל החלטה שגויה או מקבל מידע שגוי כי חשבו שהאתר,בד"כ,מעביר מידע שאיננו שגוי. הרבה פעמים נדרשתי לשאלה הזו ולא רק פה.

הסברתי את עצמי בתגובה הראשונה שלי אליך,וגם כאן - ובאמצעותך, לכל מי שתהה או שאל או היה בן פלוגתא על התוכן ו/או על המסקנות וכו וגו'.

שלא יחשוב אף אחד שאני מנסה להתחמק ו/או פשוט לא יודע - כפי שהגעת בכוחות עצמך למסקנה כזו, הדיון על קבצי MP3 כפורמט מועדף (או לא) וכאמצעי לאיחזור מוסיקה באמצעות מחשב מקומו בפורומים כדיון בפני עצמו. דיון בפני עצמו כדי שמי שמגיע לכאן על מנת לאסוף מידע יחשף אליו. אף אחד לא יחשף למידע אם הדיון יערך פה תחת הכותרת של המאמר - וגם את זה הסברתי לך וגם הסביר,לך ובאמצעותך כאמור,העורך הראשי של האתר - ליאור קורן. אתה מוזמן לפתוח פתיל חדש בעניין הזה להביע את דעתך אשמח להשתתף בדיון הזה.

ועוד תוספת קטנה: כאן,בה"פ וגם הדרכים אחרות פנו אלי אנשים שקראו את המאמר. מהפניות,מהתוכן,מהשאלות ומהמידע שעולה מהם אני מבין שכן הפיקו תועלת,כזו או אחרת,מהדברים שנכתבו במאמר כשלם. קצת לא הוגן לומר דברים שקשה לבדוק - תאלץ אתה,פיני,ושאר הקוראים שמגיעים לפה לסמוך על היושרה המקצועית והאישית שלא - שלא המצאתי את הדברים.

מנחם.
 
נערך לאחרונה ב:

פיני שפטר

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
0
נקודות
0
נתחיל בסוף דבריך: אני מקבל ב100% את היושרה שלך ותחת הנחה זו נכתבו דברי

פיני,

תודה על המענה.

בני פלוגתא אנחנו בעניין ה MP3 - ישאר כך,זה רק הופך את העניין ליותר מעניין.

באמצעותך הסברתי לכל מי שהיו השגות לגבי המאמר,תוכנו והמידע המפורט יותר והמפורט פחות מה היו השיקולים שלי וגם זה ישאר בעינו. זה שקראת התאמצת וגם חשבת על זה - בעיני (ובלי ציניות בכלל) זה להשיג את המטרה ובדרך הרבה סיפוק - כי אין לי גישה לסטטיסטיקה של האתר לא פה ובודאי שלא ב Ynet ואני,ככותב, יכול לבוא על סיפוקי רק ממי שטורח להגיב וניכר - ניכר, שקרא.

Dtown ובתורו Ynet אינם ירחון,שבועון או יומון שעוסק במוסיקה בפן המקצועי ואף מאמר/כתבה לא עוברים לסגל בוחנים שמאשמרים את הכתוב לא לפני שאלות הבהרה מטודולגיות ואחרות. מאותה הסיבה הרזומה שלי (מן הסתם ידוע לעורך הראשי של Dtown) איננו רלוונטי וגם איננו נושא לדיון.

הדבר הבא הוא לגמרי אוף טופיק אבל אולי חשוב שיאמר בפורום שהדיון בו הוא תחת מאמר ראשי בדף הבית.
הכנסת הקימה ועדה שנתבקשה לבדוק האם יש להחיל כללי אתיקה והסדרה חוקית על אנשים שכותבים מאמרים בבלוגים,בפורומים ובאתרי מידע,כמו למשל dtown. העדתי בפני הועדה הזו והבעתי את עמדתי. מסקנות הועדה,כמו גם עדותי,ראו פובמי באתר ממשל זמין וגם באתר הכנסת. הועדה החליטה שלא להחיל את ככלי האתיקה וההסדרה החוקית על הפורמט הזה מהרבה סיבות ועיקרן - לשמור על חופש הבטוי.

השאלה שאני שואל את עצמי היא כזו: האם חופש הבטוי שלי ככותב ושל העורך הראשי - כמי שמאשר לפרסום את המאמר - לא נעצר כאשר יש במאמר פרט טכני לא מדויק שמטעה את ציבור הקוראים ועלול לגרום להם לקבל החלטה שגויה או מקבל מידע שגוי כי חשבו שהאתר,בד"כ,מעביר מידע שאיננו שגוי. הרבה פעמים נדרשתי לשאלה הזו ולא רק פה.

הסברתי את עצמי בתגובה הראשונה שלי אליך,וגם כאן - ובאמצעותך, לכל מי שתהה או שאל או היה בן פלוגתא על התוכן ו/או על המסקנות וכו וגו'.

שלא יחשוב אף אחד שאני מנסה להתחמק ו/או פשוט לא יודע - כפי שהגעת בכוחות עצמך למסקנה כזו, הדיון על קבצי MP3 כפורמט מועדף (או לא) וכאמצעי לאיחזור מוסיקה באמצעות מחשב מקומו בפורומים כדיון בפני עצמו. דיון בפני עצמו כדי שמי שמגיע לכאן על מנת לאסוף מידע יחשף אליו. אף אחד לא יחשף למידע אם הדיון יערך פה תחת הכותרת של המאמר - וגם את זה הסברתי לך וגם הסביר,לך ובאמצעותך כאמור,העורך הראשי של האתר - ליאור קורן. אתה מוזמן לפתוח פתיל חדש בעניין הזה להביע את דעתך אשמח להשתתף בדיון הזה.

ועוד תוספת קטנה: כאן,בה"פ וגם הדרכים אחרות פנו אלי אנשים שקראו את המאמר. מהפניות,מהתוכן,מהשאלות ומהמידע שעולה מהם אני מבין שכן הפיקו תועלת,כזו או אחרת,מהדברים שנכתבו במאמר כשלם. קצת לא הוגן לומר דברים שקשה לבדוק - תאלץ אתה,פיני,ושאר הקוראים שמגיעים לפה לסמוך על היושרה המקצועית והאישית שלא - שלא המצאתי את הדברים.

מנחם.

אני משוכני שמה דיווחת הוא מה שקיבלת, וכל הדיון שנפתח בעקבותיו הוא מה הסיבות שקיבלת תוצאה כזו, ולא "לא יכול להיות שקיבלת תוצאה כזו".

בקהילת האודיו יש המון בוגרי דיונים (שפעם היו אינסופיים) של "הבדלים בין כבלים", "איכות השמע של תקליט לעומת CD", "השפעה של ג'יטר על הסאונד באות דיגטאלי", "שפופרתי מול טרנסיסטורי" ועוד תופעות כאלו ואחרות שנדונו בצורה נרחבת בדיוני אודיו למינהם.

אחד הדברים שלמדתי ודבקתי בו לאורך כל השנים הוא שפערים בין עמדות שונות ניתן לסגור ביעילות ע"י הבנה יסודית של המנגנונים השונים וכימות התופעות (אם ניתן) בעזרת שימוש במדדים מדידים. כך לאורך דיונים אין סופיים הצלחנו לכמת את התופעה ובמקום יוכוח (לדוגמא) של האם כבל משפיע על השמע, הדיון התפתח למהם הגורמים המשפיעים ומה גודל ההשפעה. כך יש מקום גם למי שטוען שתופעה בעלת X% השפעה זה המון, למי שטוען שזה מעט לחיות בשלווה "זה לצד זה".
באותו האופן אני לא רואה כל סתירה בין הטענה שלך כי יש הבדל בין MP3 וWAVE לבין טענתי שMP3 הוא פורמט מצויין לשמירת והאזנה של מוסיקה איכותית, הכל שאלה של איך וכמה, ובמקרה שלנו לדעתי הכל תלוי באיך בוצע הקידוד.

אתה יכול לעזור בכך שתספק את המידע על אילו פרמטרים השתמשת בקידוד, זה לדעתי יבהיר את הסיבה להבדל בין התוצאות שכל אחד מאיתנו קיבל ולדעתי יעזור מאוד לכמת את העניין, ואפילו להפוך את הסטטוס ביננו מ "בני פלוגתא" (אהבתי את הכנוי) ל"NOT APPLICABLE"

יום טוב

פיני
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
יואל ואמיר
מענאכיים,

אני מצטער שלא הדגשתי גם הפעם שמדובר בנקודה שולית ופינתית.

אני מבקש לתקן את איות שמי -- עמיר, לא אמיר.

תודה!
עמיר
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
מענאכיים,

אני מצטער שלא הדגשתי גם הפעם שמדובר בנקודה שולית ופינתית.

אני מבקש לתקן את איות שמי -- עמיר, לא אמיר.

תודה!
עמיר
הי עמיר,
מתנצל לצערי זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי.
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
פיני,

אני יודע איפה אני "חי" ובאיזה פורום ובאיזה אתר אני כותב - כולל הדיונים הטכניים שמנסים להסביר תחושות סוביקטיביות - לחלוטין.

המאמר הוא שלי ואני אביו הפורום לא. אני לא אפר את כללי האתיקה של האתר ואהפוך את הדיון פה לדיון טכני על איך ובאילו כלים צריך ליצר קבצי MP3 על מנת להגיע לאיזו שהיא מסקנה כזו או אחרת. כבר אמרתי קודם - פתח פתיל חדש אמור את דבריך ואשמח גם להתבטא וגם לעמוד ולהגן על דעותי.

ומאחר ו
אפילו להפוך את הסטטוס ביננו מ "בני פלוגתא" (אהבתי את הכנוי) ל"NOT APPLICABLE"
הרי שאין טעם בשום דיון (פה בתגובות למאמר - שלי) משום שמראש אתה מניח שדעתך,מחשבותיך,ניסיונך והאמירה שאתה אומר בעקבותיהם הם תכלית האמת הממוצה ואני מן הסתם טועה ומאחר ודברי פורסמו ברבים - גם מטעה. לאוזניים שלי תכלית האמת הממוצה זה מה שהן שומעות ומה שהשכל שלי עושה עם זה והתחושות הסוביקטיביות שלי ואפילו נתתי להם פומבי פה ובעקבות זה ב Ynet ובעקבות זה אני עומד מאחורי מה שכתבתי כי זה מה ששמעתי ולבדוק את התחנות שעצרתי בהן כדי להגיע למה ששמעתי אפשר לעשות מבלי להזדקק להסברים שלי הכל כתוב במאמר או מתבקש מהכתוב בו על דרך השכל הישר.

ועדין,האופציה לבטא את מחשבותיך בפתיל נפרד נתונה - זכויותי בפורום הזה לא שונות מזכויותיך שלך.

סופ"ש נעים.

מנחם.
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,232
מעורבות
2,746
נקודות
113
הי עמיר,
מתנצל לצערי זו לא הפעם הראשונה שזה קורה לי.
בסדר, רק אנא תקן בפוסט #30.

עמיר
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
חבר'ה מה כ"כ חשוב אם זה MP3 או FLAC? למה לא להתעסק עם FLAC וזהו? איחסון היום כ"כ זול, וכל תוכנת ניגון סבירה תומכת ב- FLAC, אז בשביל מה להשאר בספק?
אם אתם רוצים להתווכח על הבדלי איכות בפורמטים, נסו FLAC מול WAV. הרבה יותר מעניין, ופה התוצאות חלוקות.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור