האמת שאתה יורה לכל הכיוונים
השאלה הנשאלת היא מה הן העדשות שיש לך והאם הם יתאימו למצלמות אחרות:
חשוב להבין כמה דברים בהקשר של עדשות, עדשות שמתאימות מצלמת קרופ לא כל כך יתאימו למצלמות FF כמו קנון EOS R או סוני A7 III ועדשות קנון לא יתאימו למצלמות ניקון או פוג'י.
יותר מכך עדשות שלא עובדות עם מערכת פוקוס STM או NANO פחות יתאימו לוידאו, מערכת הפוקוס תעבוד בקפיצות ולא יהיה יפה לראות וידאו כזה.
כך שהשאלה האם אתה רוצה להישאר עם העדשות שלך - אז יכול להיות שקנון EOS R עם מתאם זה פתרון חביב - אבל יש בעיית מייצב. סוני A7 III או אולי A7R III עם מתאם לעדשות קנון יכול להיות פתרון מאוד מעניין (בכל מקרה עדשות של סוני יהיו יקרות).
אפשר גם לקחת את העדשות עם מתאם עבור סוני A6500 יש מייצב יש וידאו טוב, אבל מצלמה קצת חסרה יכולות שליטה נוחות (גוף קטן, נראה ומרגיש כמו מצלמה קומפקטית).
בקשר לפוג'י אתה צודק זה או חיישן חדש (X-T3) או מייצב (X-H1), מאוד מוזר - בכל מקרה יהיה צורך בעדשות חדשות, היות והעדשות שלך לא יתאימו.
בנושא מצלמות עם חיישן קטן יותר אולימפוס OMD-EM1 II עם וידאו מוצלח והמייצב הטוב ביותר שיש בשוק, אן פנסוניק GH5 שנחשבת כלי וידאו מקצועי ביותר. החיישן הקטן הוא לא חיסרון בוידאו אחרי הכול 4K זה רזולוציה קטנה וחיישן קטן יכול להקליט זאת ללא בעיה. ללא עיבוד כזה או אחר להקטנת התמונה. החיסרונות של חיישן קטן זה שהוא פחות מוצלח בתאורה חלשה וכם צריך עדשות עם צמצם מאוד גדול כדי לקבל עומק שדה רדוד (עם הבוקה שכולנו אוהבים).
יש עוד מצלמת וידאו אחת שהיא אופציה מאוד מעניינת לעתיד ניקון Z6 עם מייצב נהדר ועם וידאו מעולה ויכולת הקלטה שאמורות להיות ברמה הגבוהה ביותר עם עדכון הגרסה בחודש הקרוב, אבל כעת יש מגוון עדשות דל ועם מתאם שמגיע איתה ניתן להשתמש בעדשות ניקון קודמות בלבד (עדשות ישנות של ניקון ללא פוקוס צעדיים יהיו פחות טובות לפוקוס בוידאו).
כך שבאמת אין כאן פתרון שלם
סוני A6500 עם מגוון עדשות קטן (עבור החיישן הקרופ) וגוף לא מוצלח,
A7 III ו A7R III עם יכולות וידאו טובות מייצב, ומגוון עדשות טוב, אבל יקר.
אולימפוס או פנסוניק עם חיות וידאו טובות, אבל עם חיישן קטן
EOS R ללא מייצב, פוג'י ללא מייצד או עם חיישן ישן.
יש צורך בפשרות ואין לי תשובה טובה יותר