מצלמה לוידאו canon eos r - מה אתם חושבים עליה?


Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
שלום. קיבלתי המלצה מצלם וידאו אחד שזה מצלמה הכי טובה לוידאו - canon eos r בגלל שיש לה פוקוס אוטומטי הכי טוב. וזה חיישן מלא . מה אתם חושבים על זה? ובקשר למצלמות שהמלצתם sony a7iii, וגם lumix panasoni gh5' אומרים שיש בעיות עם הפוקוס. מה אתם אומרים?
 

נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני שמוע הרבה פעמים על צלמים שממלצים על ציוד מסוים שהם אומרים שהוא הטוב ביותר.
אני באמת לא מכיר את הצלם הזה ואת הרקע שלו, יכול להיות שהוא צלם מאוד מוכשר ויכול להיות שהוא גם מכיר את השוק, אבל לא תמיד צלמים גם אם הם טובים מאוד מעבודה שלהם, זה לא אומר שהם מכירים את השוק היטב.

מערכת הסוני של קנון EOS R טובה ואפילו טובה מאוד, אבל עדיין סוני A7R III טובה יותר וגם היא חיישן מלא, מצלמה עבור וידאו נמדדת גם בפרמטרים אחרים פרט מערכת פוקוס וגודל חיישן כאשר מדברים על וידאו.

מצלמות EOS R היא ללא מייצב ומחייבת שימוש בעדשות מיוצבות בלבד אם רוצים לקבל מערכת מיוצבת, מעבר לכך הרבה צלמים מקצועיים מצלמים בפוקוס ידני כדי לקבל שליטה מלאה יותר על הפוקוס בוידאו, אבל לדעתי אנחנו קופצים לנקודות לא נכונות, את לא חייבת את המצלמה עם מערכת הפוקוס הכי טובה או עם החיישן הכי גדול, את צריכה למצוא את המצלמה שמתאימה לצרכים שלך.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
המצלמה הזו מצלמת בחיישן מלא רק ברזולוציית 1080 ואם עוברים לאיכות הגבוהה של 4K אז המצלמה יורדת לצילום רק ממקטע קטן בהרבה של החיישן (קרופ). האם הממליץ המוכשר ידע לספר לך את זה?
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
אני איש של קנון כבר כמה עשורים טובים,אבל....כשחיפשתי לעצמי מצלמה לוידאו וגם,לא יזיק,יכולה לצלם איזה סטילס - אז קנון לא היו ברשימת המכולת שלי,סוני ופנסוניק דווקא כן.

הפרמטרים הנדרשים ממצלמה בעת צילום וידאו שונים מאילו הנדרשים מצילום סטילס באותה המצלמה עצמה.

אם המצלמה היא לוידאו וגם קצת לסטילס וגם חיישן בגודל מלא וגם כיס עמוק - כי העסק הזה זול - הוא לא.

אז המלכה,הכן מעורערת,של צילומי הוידאו היא ה H1S של פנסוניק ואחריה,ופחות או יותר באותה רמת מחיר,ה A7III של סוני.

הסוני מובילה את השוק בכל מה שקשור בפוקוס וכפי שנאמר פה,פוקוס אוטומטי של המצלמה הוא לא הדבר הראשון ברשימת הספספיקציות של מצלמת הוידאו,ומשכך הוידאו מרמת התפעול ועד לרשימת האופציות נמצא עמוק בכיס של הפנסוניק H1S.

אם חיישן מלא איננו דרישת סף ומצד שני רוצים להישאר בטיפולוגיה של חסרות המראה,תכף אתייחס לאלה שיש להן מראה,אז פה פנסוניק ו/או וגם אולימפוס נותנות את התמורה הגבוהה ביותר לכסף,ומענה לצרכים,שכן ברובן,הגדול,יש וידאו 4K לא מוגבל בזמן הקלטה אלא על ידי הבטריה וכרטיס הזיכרון,יש מיצב בגוף ויש מערך של תפעול עדשות מיצבות יחד עם ה IBIS שמיצר יופי של כלי הסרטה. גם לסוני,וכן גם לפוג'י,יש מה להציע בתחום הזה אבל מעט מאוד דגמים וגם במחירים שלא תחרותיים מול ההיצע של פנסוניק ואולימפוס.

וכן לפנסוניק (ואולימפוס) יש חיישן קטן ביחס להיצע של סוני ופוג'י אבל דווקא בוידאורפיה הדבר איננו מכשלה ולא פעם,בכלל,יתרון.

מצלמות ה DSLR (אלה עם המראה) גם הן יכולות לצלם וידאו אבל הן סובלות מבעיות של יצוב (בגוף - IBIS) שלא קיים וגם במצאי קטן מאוד של כאלה שיכולות לצלם 4K ועוד בחיישן מלא. וכן גם המחיר איננו תחרותי.

אני חושב שמי שחשוב וידיאורפיה אין מה לחפש במצלמות עם טיפולוגיה של מראה (DSLR) למרות שלקנון (EOS 9D) ולניקון (D780) יש 4K במלוא החיישן והן ממש לא רעות בוידאורפיה ומצטינות בסטלס הישן והטוב.

בפוסט הזה נשאלנו על דעתינו על מצלמה מדגם מסויים ושל יצרן מסויים לוידאו אבל לא נאמר פה שמדובר במצלמה לוידיאורפיה בלבד - ולכן: גם אם יעמדו בשורה 1000 איש ובזה אחר זה (ולא בטוח שאלף יספיקו) ינקבו במגרעותיה של ה EOS R ובהנחה והמזומן כבר בכיסי וחשקה נפשי בחסרת מראה עם חיישן מלא וגם מצלמת וידאו הייתי הולך על ה EOS R - בלי לחשוב פעמיים - למה?
בגלל הזכוכית. קנון מיצרים עדשות (לא זולות בכלל) עבור התבריג ה RF שלהם שהן מעולות בכל היבט למעט העלות - ולמרות המגבלות של ה EOS -R ולמרות שככל הנראה היא בדמי ימיה מבחינת ליין חסרות המראה של קנון - נכון להיום היא מתחברת לזכוכית הטובה ביותר שיש בשוק וכנראה שהיא שווה את המחיר ואת ההקרבה בתחום הוידאו - ובתנאי שהיא לא נרכשת למטרות וידאוגרפיה בלבד.

:)

מנחם.
 

Taly71

חבר אתר
הודעות
16
מעורבות
0
נקודות
1
תודה. אני לא ממש צריכה 4K. אני אעבוד עם ציבור שאין לו טלויזיות. אלא רק מחשבים. אז נראה לי ש FULL HD זה יספיק. אני לא יודעת אם אני אסתדר רק עם פוקוס ידני. אני לא מומחית עדיין . עדיף לי פוקוס אוטומטי טוב מאד. וגם נראה לי שסוני יקרה יותר. גם לא בטוח שאני כל כך צריכה חיישן מלא.. אבל חשוב לי פוקוס אוטומטי ומצלמה ללא מראה קטנה ופנס קטן ועדשה לא גדולה מדי. כי קניתי ג'ימבל zhiyun webl s. ויש לי בינתיים canon 70d/ אני מצליחה לייצב אותה על הג'ימבל. אבל עדשה שלה כבדה. 18-135. וגם פנס מדי גדול. וזה כבר לא עובד. ואני כבר לא מדברת על גריפ. מה אתם ממליצים?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני חושב שקיבלת כבר תשובות ממנחם בשרשור הקודם שלך עם המלצה על מצלמות
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור