צריך להבדיל בין איכות החלקים לבין תכנון חשמלי וכיוונון הצליל.
נכון שיש "יצרני גאראז'" שמשתמשים ברכיבים מאוד איכותיים שיצרנים "מסחריים" אינם
עושים בהם שימוש או מתמחרים גבוה מאוד.
אבל אין ספק שהתכנון וכיוונון הצליל קודמים לאיכות הרכיבים.
איכות רכיבים הפכה לסיסמה ריקה אצל אודיפילים כערובה לאיכות המכשיר ולא כך הוא.
כדי להוציא מכשיר עם צליל נכון צריך קודם כל אוזן טובה ואח"כ תהליך ארוך ומייגע של
מבחני האזנה וכיוונון הצליל. התהליך הזה דורש בחינה מדוקדקת של המון שילובי רכיבים
שונים ולאו דווקא מחיר הרכיב קובע את ההרכב.
מי שיש לו את השילוב הנכון בין השניים מצליח להוציא מכשירים טובים.
עופר.
רק עכשיו שמתי לב לדיון "הלהוט" ואני לא יכול לשתוק (lol)
קודם כל מה שעופר אומר זה מאוד נכון.
אבל צריך לראות את זה בפרספקטיבה נכונה.
ז"א - רכיבים איכותיים זו לא ערובה לצליל משובח.
לטופולוגיה, הובלה נכונה של סיגנל, התיחסות לצד המכני של המכשיר (ועוד דברים שאין לי מושג ירוק לגביהם
) ישנה חשיבות רבה.
או במילים אחרות - אפשר לבנות מרכיבים יקרים ומצויינים מכשיר שישמע לא משהו בכל ולא יצדיק את העלויות.
ובקצה השני - אפשר להוציא צליל די טוב מרכיבים בינוניים מינוס.
איך אני יודע?
בחודשים אחרונים נכנסתי לקרביים של 3 מכשירים לא זולים כלל וכלל ונשמעו טוב.
כאשר ראינו מה יש בפנים - לא היינו מרוצים כל כך.
אז לאמרות תכנון "לא משהו" או/ו רכיבים פשוטים מאוד - המכשירים היו טובים בסאונד.
שאלה אחרת - מה קורה עם מכשיר כזה כאשר משדרגים לו רכיבים.
ובכן - הוא משתפר פלאים !!!
אז להגיד שאין לאיכות הרכיבים חשיבות - אני לא יכול לקבל את זה.
אז למה יצרנים לא שמים רכיבים טובים מהתחלה?
אני חושב שגידי מסביר את זה די טוב:
נמאס להסביר אבל אנשים צרכים להבין דבר מאוד בסיסי-
כאשר מתכנן רוצה לשים "חומרים" יותר איכותיים במכשיר- העלות לצרכן משלשת ואף מרובעת ביחס לעליה באיכות החומר
אם המתכנן רוצה להשתמש בשנאי שעולה 5000$ ולא 500$- ההבדל מחיר לצרכן לא יהיה עוד 4500$
הוא יהיה עוד 15,000$-20,000$ ויותר
ובחזרה לאשפי DYI - אני חושב שזה לא יהיה נכון להגיד שהם מבינים ויודעים פחות מחברות מסחריות.
אני בטוח שגם הם לא ברמה אחידה ויש פחות טובים ויש מאוד טובים - אבל לשלול את כולם במכה אחת זה לא נכון.