TakeOne
חבר משקיען
- הודעות
- 2,915
- מעורבות
- 865
- נקודות
- 113
אתמול הצלחתי להשחיל לסדר היום שני קונצרטים, של שתי מקהלות מומלצות:
בשעה 6 הגענו (חבורה) לכנסיית סנט אן שבעיר העתיקה בירושלים (ליד שער האריות). מבנה אבן מדהים, גבוה מאוד ורחב ידיים, עם אקוסטיקה שמי שלא שמע כמותה, לא יבין על מה אני מדבר כאן. משהו שקשה להסביר במילים. הופיעה שם מקהלת האוריטריו מירושלים, בניצוחו של רונן בורשבסקי. יש מי שאומרים שהיא הטובה במקהלות ישראל. מה אגיד ומה אומר....כשאתה יושב שם באולם אתה מבין שעם כל הכבוד לכל יצרני האודיו, אין מצב לשחזר כזה דבר.
בלי הגברה ובלי כלים מוזיקלים (למעט קטע אחד בליווי פסנתר) מכל פינה באולם נשמעה המוזיקה הזו, חודרת לעצמות ומרגשת עד דמעות. היו קטעים שהמקהלה סיימה לשיר שורה והמתינה במן פאוזה עדינה, עד שהצליל שנשאר נוכח באולם ייעלם, ורק אז הם המשיכו לשיר. מישהי מהחבר'ה שישבה לידי אמרה לי שזה עושה לה צמרמורת... בקטעים מסויימים המקהלה נעה באולם, עמדה מסביב לקהל ושרה, או שנעמדה באחד מהקירות הצדדיים, וקהל של מאות אנשים ישב שם נרגש ונפעם.
חוויה מדהימה ומומלצת.
כשהסתיימה ההופעה בשבע וחצי בערב, דילגנו במהירות עם הרכבים, חתכנו דרך הכפר עיסוואיה ועקפנו את העיר העתיקה לכיוון הסינמטק. שם, מעליו ובסמוך לשכונת אבו-טור, שוכנת הכנסייה הסקוטית. גם כן מבנה אבן, אם כי קטן משמעותית ו"קומפקטי" ביחס למבנה המדהים של כנסיית סנט אן, אבל עדיין, האקוסטיקה.... הגענו קצת לפני שהחלה ההופעה של מקהלת 'קולות השדה' מהרדוף. סגנון אחר אמנם ממקהלת האוריטריו, אבל בהחלט מקהלה מרשימה עם תוכנית עשירה שהתמקדה בחומרים שעניינם חיבור לאדמה, לשדה ולטבע. שירים יפאניים עתיקים, שירים אינדונזיים, אירופאים, וכמובן שירה עברית, בביצועים עדינים ומרשימים. אחרי שעה וחצי נוספות של שכרון חושים, יצאנו לאויר הירושלמי הנקי.
היה מי שהציע שאולי נספיק ליהודית רביץ והפילהרמונית, יריקה משם, בבריכת הסולטן. אבל החויות היו חזקות מידי ועמוסות מידי והחלטנו שלא נשתגע. ניתן לדברים לשקוע לאט, לאט.
עד היום לא שמעתי מערכת שהצליחה לתת לי חוויה כזו בחדר רגיל או מטופל. אבל הייתי מת לנסות לשים בכנסיות האלה את המערכת שלי ואולי עוד כמה סט אפים, ולבדוק.....
בשעה 6 הגענו (חבורה) לכנסיית סנט אן שבעיר העתיקה בירושלים (ליד שער האריות). מבנה אבן מדהים, גבוה מאוד ורחב ידיים, עם אקוסטיקה שמי שלא שמע כמותה, לא יבין על מה אני מדבר כאן. משהו שקשה להסביר במילים. הופיעה שם מקהלת האוריטריו מירושלים, בניצוחו של רונן בורשבסקי. יש מי שאומרים שהיא הטובה במקהלות ישראל. מה אגיד ומה אומר....כשאתה יושב שם באולם אתה מבין שעם כל הכבוד לכל יצרני האודיו, אין מצב לשחזר כזה דבר.
בלי הגברה ובלי כלים מוזיקלים (למעט קטע אחד בליווי פסנתר) מכל פינה באולם נשמעה המוזיקה הזו, חודרת לעצמות ומרגשת עד דמעות. היו קטעים שהמקהלה סיימה לשיר שורה והמתינה במן פאוזה עדינה, עד שהצליל שנשאר נוכח באולם ייעלם, ורק אז הם המשיכו לשיר. מישהי מהחבר'ה שישבה לידי אמרה לי שזה עושה לה צמרמורת... בקטעים מסויימים המקהלה נעה באולם, עמדה מסביב לקהל ושרה, או שנעמדה באחד מהקירות הצדדיים, וקהל של מאות אנשים ישב שם נרגש ונפעם.
חוויה מדהימה ומומלצת.
כשהסתיימה ההופעה בשבע וחצי בערב, דילגנו במהירות עם הרכבים, חתכנו דרך הכפר עיסוואיה ועקפנו את העיר העתיקה לכיוון הסינמטק. שם, מעליו ובסמוך לשכונת אבו-טור, שוכנת הכנסייה הסקוטית. גם כן מבנה אבן, אם כי קטן משמעותית ו"קומפקטי" ביחס למבנה המדהים של כנסיית סנט אן, אבל עדיין, האקוסטיקה.... הגענו קצת לפני שהחלה ההופעה של מקהלת 'קולות השדה' מהרדוף. סגנון אחר אמנם ממקהלת האוריטריו, אבל בהחלט מקהלה מרשימה עם תוכנית עשירה שהתמקדה בחומרים שעניינם חיבור לאדמה, לשדה ולטבע. שירים יפאניים עתיקים, שירים אינדונזיים, אירופאים, וכמובן שירה עברית, בביצועים עדינים ומרשימים. אחרי שעה וחצי נוספות של שכרון חושים, יצאנו לאויר הירושלמי הנקי.
היה מי שהציע שאולי נספיק ליהודית רביץ והפילהרמונית, יריקה משם, בבריכת הסולטן. אבל החויות היו חזקות מידי ועמוסות מידי והחלטנו שלא נשתגע. ניתן לדברים לשקוע לאט, לאט.
עד היום לא שמעתי מערכת שהצליחה לתת לי חוויה כזו בחדר רגיל או מטופל. אבל הייתי מת לנסות לשים בכנסיות האלה את המערכת שלי ואולי עוד כמה סט אפים, ולבדוק.....
נערך לאחרונה ב: