גלוי נאות:
אינני עורך דין ואין לי אף מוצר שניופאן מיבאים ו/או מיצגים בארץ.
כל מה שאכתוב נובע מהמידע שסופק בפוסט הזה.
בית משפט (על דרך של תביעה קטנה):
אם תגיש תביעה קטנה ביום א הקרוב - במקרה הטוב היא תידון ברבעון הראשון של 2018.
אם וכאשר תגיע לאולם של כבודו עוד בטרם תגיע לשולי בימת השיפוט שלו הוא יציע לך,במקרה הטוב,לצאת אחוצה ולהגיע עם הנתבע להסדר טיעון בהסכמה,במקרה הרע יקשיב לך ולנתבע בקוצר רוח,וזמן,ויפסוק טובת ניופאן.
עכשיו אסביר:
להבנתי מהכתוב פה, המוצר נמכר במסגרת מבצע שבו האחריות הורחבה ל-7 שנים. היבואן,ניופאן,לא התכחש לעובדה הזו,ובנוסף:הביא חלק,ניסה לתקן את המוצר ומשכשל הציע שלוש הצעות:
1. לרכוש מוצר אחר של יצרן אחר בזכוי מלא על מחיר הקנייה המקורי של המוצר הפגום ובתוספת כ-4 אלף שקלים.
2. מוצר אחר של מותג אחר - ללא עלות.
3. להחזיר מחצית ממחיר הקנייה המקורי,שעמד על 2500 ש"ח,כלומר 1250 ש"ח.
להבנתי,מהכתוב,המוצר עבד בצורה תקינה מאז 2010,עד שכשל והתקלקל.
לצורך הטיעון כאן נשנה,לרגע,את פני המציאות ונניח שהמוצר תקין לחלוטין והוא עומד למכירה כיד שנייה. במקרה כזה אם תקבל עבורו 1250 ש"ח (מחצית מחירו המקורי) תהייה זו מכירה בהזדמנות,למוכר ולקונה והמחיר סביר והגיוני בתנאי השוק ועקרונות המכר.
יוצא איפה,שבסך הכל הצעות היבואן הן סבירות והוגנות.
לגבי ההצעה השנייה (סאב JBL) אני מניח שלא מדובר במשומש אלא במוצר מתצוגה או עודפי מלאי. אני סומך אמירה זו על בסיס ההבטחה לשנה אחריות של היבואן. בסיס הסירוב להצעה הוא גודל אלמנט הבאס בסאב,דבר שאומר לא כלום,שום דבר. מציע להאזין לסאב לפני שפוסלים בגין טיעון שאם וכאשר יגיע לבית משפט או לבוררות של "אמון הציבור" יפסל בטענה שהטיעון איננו מחזיק מים.
סיכום:
סה"כ,מהכתוב פה,היבואן מציג הוגנות שלא ממש שכיחה במקומותינו.
בבסיס הדברים,עד עכשיו,רוח הדברים היא חיובית והייתי ממשיך אותה ופונה לבימ"ש כמוצא אחרון ובלית ברירה. גם האופציה של "אמון הציבור" הייתי שומר לעת מצוא ובהתגלות פערים בלתי ניתנים לגישור במו"מ מול היבואן.
כמוצא ראשון הייתי מבקש לבדוק את הסאב שהוצע בבית מחובר למערכת שלך ולסט שלך ולהחליט על פי משמע אוזניים. אם זה לא מתממש זכוי של מחצית העלות המקורית של המוצר נראית לי פשרה סבירה בנסיבות העניין.
אבל,כל זה:זה רק אני וזו רק דעתי.
מנחם.