מחפש המלצות לרביעיות מיתרים של ברטוק ושוסטקוביץ׳


Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
אשמח לקבל תגובות לגבי רביעיות מומלצות להיכרות של שני המלחינים: ברטוק ושוסטקוביץ׳.
בנוסף, איזה ביצועים כדאי לשמוע של אותן רביעיות מומלצות.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
עבור שוסטקוביץ - רביעיה 8 ללא ספק ,סוג של מפעל חיים אם תרצה ( שמו בתיווי הגרמני DSCH חוזר
בעקשנות לאורך כל הפרקים )
לגבי ביצועים - יש לי את הקופסא של רביעיית אמרסון והיא נחשבת לטובה , בנוסף יש לי את רביעיית בורודין
ב Virgin classic - לטעמי פחות טוב..( דיסק כפול עם רבעיות 2 3 7 8 12 )

עבור ברטוק - יש לי את הביצוע של אמרסון גם, לא ממש זוכר ולא כ"כ מכיר את המוסיקה..

אגב באותו הכיוון , 3 הרביעיות של בריטן שוות גם האזנה בפרט השלישית
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
תחום המוסיקה הקמרית
אשמח לקבל תגובות לגבי רביעיות מומלצות להיכרות של שני המלחינים: ברטוק ושוסטקוביץ׳.
בנוסף, איזה ביצועים כדאי לשמוע של אותן רביעיות מומלצות.
שלום לך
יש לי באוסף שנות האנלוג בדקה את זה רביעיות 15+8 מס9 כבונוס -אני שמח כי כללו את את היצירה הזו
מאד אוהב את המלחין בסימפוניות שלו ומוסיקה בימתית ובכלל מלחין מלא הפתעות והומור
כאן רציני
ללא ספק מלחין ענק
במיוחד רביעיה מס 8 אופוס 110 שגם היה לי בתקליט המקורי
הפרק השלישי בנקל יכול להיות מתוזמר ולהפוך לפרק סימפוני מלא הומור ומוסיקה אופיינית למלחין מזכיר לי לא מעט את סימפוניה מס 6 שלו ו9
עד כאן מסתכמת השכלתי בתחום הקאמרי בערך

117624350.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
בשוסטאקוביץ' מבחינתי זה קל. אני מאוד אוהב את המוסיקה ומתחבר אליה בכייף, ומוצא -- גם בהשוואות עיוורות -- שרביעיית Emerson מצטיינת במיוחד ברפרטואר הזה.

מעבר לשלמות הטכנית בביצוע, ברמה נדירה (למרות שההקלטות לקוחות מהופעות חיות!), הם מאירים את כל הפנים והצדדים של המוסיקה והאופי המיוחד לה, החל בחרדה ובאימה, דרך הסרקאזם, המרירות, העדינות ואפילו יהדות(!), וכלה במוטוריות, בעוצמות, בברק ובווירטואוזיות.

ביצועים נוספים, מבחינתי בכלל לא באותה ליגה, כוללים את St Petersburg ב-Hyperion, את Yggdrasil ב-BIS, ויש גם את רביעיית בורודין ועוד כמה.

Fitzwilliam ב-Decca היו בין החלוצים, אבל נשמעים לי די מסכנים. אולי ב-LP מצבם פחות נואש :)

בבראטוק המצב פחות קל עבורי, כי אני פחות מתחבר למוסיקה. מדי פעם ניסיתי להתלבש על רביעייה/שתיים ולטחון אותן שוב ושוב, אבל לא עזר לי הרבה, למרות שיצירות אחרות של בארטוק אני כן אוהב.

אם מדברים על "נחשבים", אז ה-Emerson -- שייש לי ואני מעריך אותם -- זכו ב-Gramophne Award. ההקלטה שם די יבשה.
יש גם איזה שתיים/שלוש הקלטות שונות של Juilliard שגם מאוד "נחשבות", אבל אני לא מכיר.
יש לי אחת מהן ב-LP בערימה שמחכה להאזנה, אבל אני לא ממש רץ להאזין למוסיקה הזו. אולי אנסה עוד מעט :)

ההקלטות שיחסית אני הכי מתחבר אליהן הן של Párkányí Quartet ב-Praga, ב-SACD.
הנגנים מצויינים וההקלטות ממש טובות.

במאמר מוסגר, חברת Praga הצ'כית מקליטה מצויין, וייש להם אמנים טובים, גם אם לא מפורסמים.

הם גם מוצאים reissues של הקלטות שלא הם עשו, ובחלק מהמקרים הם גובלים ברמאות, כי מדובר בביצועים מאוד ידועים-כבייכול, הקלטות מופת, ממחלקות "קלאסיקה של הגראמופון", כמו עם Ansermet ו-Michelangeli וכאלה, אבל ההקלטות הספציפיות שהם מביאים אינן reissues של הקלטות הסטודיו המקוריות של החברות הגדולות, אלא הקלטות אחרות, לרוב בכלל פומביות, אבל עם אותם מבצעים בדיוק :נגד:

זהירות.

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
האזנתי כבר ל-4 הרביעיות הראשונות בהקלטה האמצעית של רביעיית ג'וליארד, ב-LP
4278104.jpg

וכרגע החמישית ברקע.

קודם גם דגמתי לרגע את הרביעייה הרביעית עם Párkányí Quartet ב-Praga, ב-multichannel SACD, וזה אפילו יותר מרשים:
!BwVhc)g!2k~$(KGrHqJ,!joEv1+0BDYvBMIfMzm5P!~~_35.JPG


אני יכול בקלות להבין את מי שאוהב את הרביעיות האלה -- לרגע אחד אין שום ספק שזו מוסיקה "איכותית", עם אמירה אישית, הרבה אופי, ועומק, ותיחכום, וייחודיות, וחידוש, ורגש, וכל מה שצריך, ומעבר לזה.

אבל זה לא כל כך מדבר אלי אישית.

אני מעריך את זה, מאוד, אבל לא אוהב את זה.

לא כוס התה שלי -- אני בכלל מעדיף קפה -- קפוצ'ינו -- עם המון חלב מוקצף, ממש חצי מהכוס, תודה!! :)

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
יש לי סיוטים ממוסיקה קאמרית
מזכיר לי כל הזמן ימי זיכרון
לכן לא מחזיק הרבה ומה שיש היה על הדרך לא קניתי במיוחד
פרט למוצרט
421
563
598
ועוד פנינים
או בטהובן
131 מתוזמרת

מצטער עד כאן מסתכם הידע שלי בקאמרי
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
יש לי סיוטים ממוסיקה קאמרית
מזכיר לי כל הזמן ימי זיכרון
זה עצוב -- לא כמו ימי הזיכרון עצמם -- אבל עצוב -- מאוד -- חבל!! :(

חוצמזה, מוסיקה קאמרית זה לא רק לצירופים של כלי מיתר, יש אינספור צירופים, גם עם פסנתר ו/או וכלי נשיפה, אפילו כלי נקישה, ואפילו בלי כלי מיתר כלל

עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
@SONYES

אני לא בבית במשך הערב, אבל בנהיגה חשבתי על זה שבהיותך איש של קופסאות :), תוכל בקלות לקבל גישה לגוף גדול של יצירות מופת כבר בשתיים:

הקופסה של Melos Ensemble בסידרת icon של EMI/Warner
הקופסה של ההקלטות של שלישיית Beaux Arts (הוגים את השם "בוזאר")

לא הכל שם נדרש, אבל יש שם חגיגות על חגיגות של יצירות וביצועים ממיטב המוסיקה שנכתבה אי פעם.

אם תרצה, אוכל לפרט על מה אפשר לדלג בשלב ראשון :)

שווה לא רק להזמין אלא אפילו לפתוח את הקופסאות ולהאזין :)

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
@SONYES

אני לא בבית במשך הערב, אבל בנהיגה חשבתי על זה שבהיותך איש של קופסאות :), תוכל בקלות לקבל גישה לגוף גדול של יצירות מופת כבר בשתיים:

הקופסה של Melos Ensemble בסידרת icon של EMI/Warner
הקופסה של ההקלטות של שלישיית Beaux Arts (הוגים את השם "בוזאר")

לא הכל שם נדרש, אבל יש שם חגיגות על חגיגות של יצירות וביצועים ממיטב המוסיקה שנכתבה אי פעם.

אם תרצה, אוכל לפרט על מה אפשר לדלג בשלב ראשון :)

שווה לא רק להזמין אלא אפילו לפתוח את הקופסאות ולהאזין :)

עמיר
תודה תודה
בהחלט הרבה מן הקופסאות שוות אך למשל קופסאות של מרקורי
מ שתיים לקחתי הכי שווה שמתי בראשון ועוד קופסה שלמה של ממש לא נחוץ כל מני דברים
בחיים לא הייתי קונה אותם
ומדובר על 50 דיסקים לפחות אבל קניתי בגלל הביצועים של פול פריי ואחרים ודוראטי אהוב עלי
ועלייך לא כל כך
תמיד אני שמח לשמוע ולאזין להמלצות
אמנם אני די בהפסקה מקניות
אבל מאד רוצה את קוסטנטין סלילבסטרי
מלקום סרגנט
אך עם לא סר תומאס ביצם
ועוד מנצחים ענקיים
ויש לי עוד הרבה קראייאן EMI שאין לי ועוד ועוד

אבל אני קצת היום בהפסקה מקניות

המשך נסיעה טובה למרות שאני כותב לך ב2 בלילה
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
זה עצוב -- לא כמו ימי הזיכרון עצמם -- אבל עצוב -- מאוד -- חבל!! :(

חוצמזה, מוסיקה קאמרית זה לא רק לצירופים של כלי מיתר, יש אינספור צירופים, גם עם פסנתר ו/או וכלי נשיפה, אפילו כלי נקישה, ואפילו בלי כלי מיתר כלל

עמיר
נכון המון מוסיקה קאמרית נכתבה
אבל יש לי בעיה עם זה מה שנופל בדרך עם הקופסאות אחלה אבל קניה נפרדת עשיתי רק 421
ועוד משהוא אני לא קונה רסיטלים כמעט בכלל רק במחיר זול מיוחד
לא קונה מוסיקה קאמרית אמרתי לך יש לי סיוט מזה \
בדיוק כמו הרקויים של ברהמס לא עובר לי באוזניים או מאהלר 8
ושלא יהיו אי הבנות יצירות גדולות ומופלאות מהתו הראשון לאחרון

קשה לי עם זה
יש כמה דברים של שוברט שאני שומע ברהמס אופוס 38 צלו ופסנתר
שוברט הטרוטה או עלמה והמוות
ומוצרט מאד מאד אוהב כל ההרכבים שלו הוא היוצא דופן
או בטהובן רזומובסקי 1-3
וסונטות לפסנתר המר קלביר הסערה אפסיונטה וכוכ

שוב דברים ממש בודדים ולא בתדירות למשל כמו סימפוניית האלפים של שטראוס או מאהלר
על כל העוצמה והיופי בו ועצב והמוות והשמחה השממית של פרק 4 מהרביעית ועוד ועוד מ

היום האזנתי בפעם הראשונה להנזל וגרטל ברמקולים ולא באוזניות . עם שולטי אולי בפעם ה30 מאד מאד אוהב את הביצוע הזה.
הנרי פרסל אוי אוי איזה מוסיקה אדירה של הבחור
מוסיקה למלכה מרי ליום הולדתה ולהלוויתה
תומס ארן ועוד ועוד מוסיקה מדהימה
אני איש יותר של מוסיקה סימפונית אופרות מוסיקה עתיקה של הנדל ראמו. מעט באך למרות שיש לי אותו לא אוהב את כל מתאוס פסיון עוד פעם בשבלי יום זיכרון ...... אבל מה אני אוהב אורטוריית חג המולד
המגנפיקט קנטטה 140/147/51 והסויטות הברדרבוגים שונא ממש את הפרטיטות לכינור כל פעם כהדרן של שטרן בפילהרמונית או כל כנר אחר
לא אוהב את זה ......... בחוגים אחרים נחשב וגם נחשב לי קשה עם זה
ומוסיקה מימי הבניים.... אוי את המכיר את חג השוטים למשל????
או מחולות פרוטוריוס או כרמינה בוראנה המקורית - אוי זה מדהים מוסיקה קליטה

אך קאמרי יש לי ממש סיוט זכרונות לא טובים מהילדות
כל יום זיכרון אחד היצירות של שופן מארש המוות /אבל וכוכ
אגב אותו שופן אני רק אוהב קונצרטים כל מה שכתב רק בגלל שיש לי בקופסא של RCA זה נסבל
עם רובינשטיין
לא אוהב במיוחד שופן מזכיר לי את השואה כל זמן

בקיצור כן אשמע את העיבודים לפסנתר וקול של מאהלר או אתמול ממש שמעתי ביוטיוב את
מסע החורף עם דיסקאו וברנדל קטעים או שר היער עם קווסטוקף עם אבדו בעיבוד לתיזמורת יש לי את זה [
בדיסק גם על אותו דיסק אהובתי אן סופי פון אוטר השבדית הטמירה עם הקול והמראה שאני מת עליה
מה לעשות שרה יפה אפילו היום שהיא כבר מעל 62 בערך
שווה מאד -החליפה חברת הקלטה מDGG
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
ד
לא קונה מוסיקה קאמרית אמרתי לך יש לי סיוט מזה
...
יש כמה דברים של שוברט שאני שומע ברהמס אופוס 38 צלו ופסנתר
שוברט הטרוטה או עלמה והמוות
ומוצרט מאד מאד אוהב כל ההרכבים שלו הוא היוצא דופן
או בטהובן רזומובסקי 1-3
וסונטות לפסנתר המר קלביר הסערה אפסיונטה וכוכ
אין לי שום כוונה להחליט בשבילך על העדיפויות שלך.

חשבתי שהאסוציאצייה לימי זיכרון קשורה למוסיקה לכלי מיתר -- הרי לא מנגנים את שוברט הטרוטה בימי זיכרון (אולי את "העלמה והמוות" כן :) )

ולכן הצעתי יצירות להרכבים שנראה לי שיכולים להיות משוחררים מהאסוציאציה הזו.

כמוכן, נראה לי שפוטנציאל ההנאה של זה גדול יותר מלשמוע את אותם הדברים המוכרים שוב ושוב בכמה ביצועים.

או מלהוסף לביצועים לאותן יצירות מוכרות-כבר מישהו ברמה של סילבסטרי, שזה לכשעצמו כבר לא כמו להוסיף מישהו כמו קאראיאן או מאזל או שולטי...

אז לשיקולך החופשי -- לא אז לא :)

תיהנה בכל מקרה! (ורד)
עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
כן נכון האמת
כבר נמאס לי יש לי עוד כמה דברים שדחיתי
בעיקרון כבר לא מעניין אותי ביצועים חדשים
ויש בטח טובים ומוצלחים והקלטות סופר דופר
יש לי כל כך הרבה לא כמו אצלך פי שתיים משלי אבל את שלי אספתי רק ממש בשנתיים וחצי אחרי מכרתי את התקליטים החזרתי כמעט הכל בדיסקים
חלק קופסאות חלק יד 2 חלק והמון חדשים עדיין בצלופן שעדיין מחכים לגזירת הסרט
כמה פעמים אפשר לשמוע בטהובן 7
עם 6 למשל אני תמיד הולך לביצוע שאני אוהב במיוחד והשאר שומע רק בהזדמנות אבל מרגיש נהדר שיש לי את הביצוע עם זה וזה וזה ....... משנים שונות וכו

נהנה מאד
כמו קהלת אמר עת לנוח ועת לעבוד - אולי לא אמר את זה בכלל לא זוכר

מעניין שייש לי את הטופ באמצעי הקרנה ושידור ולא כל כך אוהב לראות קונצרטים יותר לשמוע

העיקר תמיד אני מוכן לשמוע ולהתעניין בהמלצות שלך של אחרים שיש להם נסיון וקנו ושמעו
היה לי בעריה לכל מה אורמנדי הוציא בCBS וקצת RCA
יש לי זה עוד מהילדות שקישרתי תמיד את אורמנדי למוסיקה קלאסית קלה כי הסידרה של CBS
בשנות השבעים היתה סידרה של המיטב של המלחין גם RCA היה דומה

זה לא מה שהיה בשנות ה90 אם קניתי באלגרו ואחכ גיליתי את אנטנה בגבעתיים
הייתי קונה מקסימום 4 דיסקים גג חמישה
היום יש שפע ובזול כבר אי אפשר לעכל הכל
כמו קופסאות מרקורי 40 אחוז טוב השאר לא הייתי קונה אפילו במחיר מציאה מה לי ולמלחין הדסון וכך הלאה
קופסאות דקה גם יש נפילות פילפס גם והרבה אופרה נשכחת של ורדי ועוד דברים ממש לא אוהב

אבל העיקר צריך
תודה על מה שנתת - ולא משנה מי
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
תודה לכולם על התגובות. אאזין ואעדכן.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
אוקיי, @SONYES

כנראה שמונחים תיאורטיים כמו "מוסיקה קאמרית", או שמות שאין מאחריהם מטען רגשי למי שמכיר, כמו Beaux Arts (בוזאר == האמנויות היפות, בצרפתית), לא כל כל מדברים ללב.

אז בוא נקח סתם את הדוגמה הראשונה שקפצה לי לראש -- דיסק שלהם של שומאן, הרביעייה והחמישייה לפסנתר ומיתרים.

האם הרומאנטיקה החמה כאן מזכירה לך יום זיכרון?
אם תאזין לזה עם ציוד טוב, תוכל גם לשמוע שהקו העולה בסביבות 1:05 הוא בצ'לו, והקו היורד הוא בויולה :)

או מתי לאחרונה נתקלת במנגינה מקסימה כמו הנושא לצ'לו כאן, והכניסה הקסומה של הפסנתר אחרי הסולו של הכינור?
האם זה עולם של מתים או עולם של אהבה ללא גבולות?

רק שואל :)

ובסט של Beaux Arts יש עוד המון דברים קסומים -- לא בצורה הזו -- בצורות שונות כפי שהמלחינים הם שונים.
71ViRJ%2BfeoL._SL1500_.jpg

והנה קסם אחד מהסט של Melos Ensemble -- המבוא ואלגרו של ראוול -- כמעט קונצ'רטו לנבל:
בכוונה לא לקחתי את הדברים הטריוויאליים, כמו חמישיות הקלארינט של מוצארט או של בראהמס, או השביעייה של בטהובן, או השמינייה של שוברט... :)

והסט הזה, בסידרת icon של EMI/Warner, הוא הרבה יותר קטן וזול -- רק 10 דיסקים :)
icon-melos-ensemble.jpg


עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
@Adiel

בהתחשב בכך שרביעיית Emerson היא לטעמי הטובה ביותר שאני מכיר, מוסיקאלית וטכנית ובכלל, וביצועיה הם במקום ראשון מבחינתי -- ולרוב בהפרש גדול -- לא רק בשוסטאקוביץ', אלא גם בבטהובן, בראהמס, שוברט, בורודין, צ'ייקובסקי, דבוז'אק, מנדלסון, דביסי, ראוול ועוד, ובמקום קרוב לראשון בהרבה אחרים, אולי שווה לשקול לקנות את הקופסה החדשה שייצאה זה עתה של כל הקלטותיהם ל-DG:

Emerson-String-Quartet---Complete-Recordings-On-DG-(Ltd.Edt.)-%5BCD%5D


תיהנה! (ורד)

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
אוקיי, @SONYES

כנראה שמונחים תיאורטיים כמו "מוסיקה קאמרית", או שמות שאין מאחריהם מטען רגשי למי שמכיר, כמו Beaux Arts (בוזאר == האמנויות היפות, בצרפתית), לא כל כל מדברים ללב.

אז בוא נקח סתם את הדוגמה הראשונה שקפצה לי לראש -- דיסק שלהם של שומאן, הרביעייה והחמישייה לפסנתר ומיתרים.

האם הרומאנטיקה החמה כאן מזכירה לך יום זיכרון?
אם תאזין לזה עם ציוד טוב, תוכל גם לשמוע שהקו העולה בסביבות 1:05 הוא בצ'לו, והקו היורד הוא בויולה :)

או מתי לאחרונה נתקלת במנגינה מקסימה כמו הנושא לצ'לו כאן, והכניסה הקסומה של הפסנתר אחרי הסולו של הכינור?
האם זה עולם של מתים או עולם של אהבה ללא גבולות?

רק שואל :)

ובסט של Beaux Arts יש עוד המון דברים קסומים -- לא בצורה הזו -- בצורות שונות כפי שהמלחינים הם שונים.
71ViRJ%2BfeoL._SL1500_.jpg

והנה קסם אחד מהסט של Melos Ensemble -- המבוא ואלגרו של ראוול -- כמעט קונצ'רטו לנבל:
בכוונה לא לקחתי את הדברים הטריוויאליים, כמו חמישיות הקלארינט של מוצארט או של בראהמס, או השביעייה של בטהובן, או השמינייה של שוברט... :)

והסט הזה, בסידרת icon של EMI/Warner, הוא הרבה יותר קטן וזול -- רק 10 דיסקים :)
icon-melos-ensemble.jpg


עמיר
תודה על המלצה עמיר זו במיוחד וראוול נגעת בי ללב אוהב את היצירה הזו מאד מאד .
ואת OP 44 מכיר אותה היטב עם ברנשיין בפסנתר היה לי בתקליטים של הרבעיה גואנארי אם זה השם
וברנשטיין קולומביה
את אופוס 47 לא מכיר אבל שמתי לב בדיוק אפה שאמרת לי 1.05 מדהים ממש
כן יש המון המון משחקי סולמות עולים וייורדים
אבל אין מצב שאקנה את הקופסה של פילפס

מעט מעט אני ממש נקשר למוסיקה קאמרית כמו שעד היום לא מבין את הרצף המוסיקאלי בגאז
לא מבין מה רוצים ממני - ולעומת זאת זו תכלית המערכת של טובי המוסקאים ואספני אודיו הי אנד. לשמוע פסנתרן וזמרת וקונטרבס מנגנים הם בשמיים . זה טעם שלהם ועושה להם טוב - אחלה מצידי שישמעו כל היום
ככה גם קאמרי חבר שלי שומע ריסטלים סונטות רביעיות ופחות אם בכלל אופרות- אחר שומע רק אופרה
ואחר רק מוסיקה סמפונית ויש לו גם ים של קאמרי מדבר כל היום על ברוקנר 8

טעם של כל אחד שונה
נכון לא הכל יום זכרון היוצא דופן ואני יכול להאזין לו זה מוצרט- כל דבר אצלו אלוהי עבורי
אפילו יצרות לא נקלט בהתחלה ונראה חוזר על עצמו מוצרט בשבילי זה נשמה מיוחדת .
או חליל וצמבלו 1032 אם בכלל אני זוכר נכון של באך -ביוחד הפרק סיציליאנה ...... היה לי עם
את זה בטלפונקן
שוב שומע מה שמקבל כבונוס עם הקופסאות -וגם זה פעם ולא יותר- אבל לא מעריץ לא יודע אבל זה מהצב .
אבל ראוול או כאן נגעת ללבי ממש אחד היצירות אהובות ביותר שלי
ויש גם דבסי מאד אוהב ערבסק או אריק סטי- או קייר לה לון -נערת בעלת שער הזהב -
או דבוזאק רבעיית דומקי - יש יצרה כזו נכון
אבל שוב אם יש מישהו אצלי
בקאמרי אני מסוגל לשמוע את רבעיית הקיסר -פרק שני ההמנון את יודעים של מי או רבעיית העפרוני
או רביעיות אחרות של היידן אוי איזה כיף של מוסיה
אני שומע אותם בדיוק כמו הסימפוניות הנהדרות שלו רק אצלי זה בהרכב קטן
או ברהמס חמשיית הקלרינט
או שירים של גריג עם אהובת ליבי אן סופי פון אוטר

ויש את הידועים והטובים של שוברט שרובם אגב נמצאים אצלי בהרמוניה מונדי
שובר OP-98/99
ויש את פולנק לא זוכר אפה ומה ושארל גונו סימפוניה בצורה קאמרית לכלי נשיפה מדהים זוכר את זה
משעה בבוקר אחרי מיכאל בן חנן ברדיו בשנות 60 כילד אחרי זה היה מגיע או או סוף סוף מצאתי את זה עם ההוגווד בדקה

את 131 אוהב במיוחד עם התזמור של מטרופולוס ובביצוע ברנשטיין בוינה מרותק
שמעתי את הגירסה המקורית טוב אך ברנשטיין טוב לטעמי

או הגירסה המתוזמרת של ברהמס OP-25 אני אהב במיוחד ועד היום אין לי את זה
כמעט הכל נמצא אצלי רק כתוספת לארכיון ולהאזנה מקרית וביום לא רוצה ממש רעש וצילצולים
בנוסף לאלו של השכנים ומטוסים ומרחוק רחוק רעשים בניה וצילצולים באוזניים שלי
שם משהו כזה שקט

הלכתי בהמלצת חבר לפני 24 שנים לסרט כל הבקרים שלעולם
אגיד לכם את האמת חוץ מהמוסיקה של לולי שהיה שם ופה ושם כמה פנפרים לחצוצרות ותופים
המוסיקה של סן דה קולומב או מרה מריי לא כוס התה שלי
לעומת זה דל ללן ראמו
קופראן הגדול והקטן - עם המוסיקה הנפלאה שלו מסוגל לשמוע ועוד איך
שמקשר אותי ישירות להנדל
הנרי פרסל
ומי עם לא המוסיקה המדהימה והמשועותקת של ויואלדי היצירות הקוליות שלו כמו דיקסי דומינוס
מגניפקט הגלוריות 588/589 שומע כבר 35 שנים לעתיים ופשוט מרותק

צריך לזכור שתמיר אחרי יום הזכרון מגיע יום העצמאות
נוכל לשבת ולדבר כאן עד לפנות בוקר
ליל מנוחה
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,239
מעורבות
2,746
נקודות
113
ואת OP 44 מכיר אותה היטב עם ברנשיין בפסנתר היה לי בתקליטים של הרבעיה גואנארי אם זה השם
וברנשטיין קולומביה
גוארנרי (Guarneri), יש לי את זה בתקליט, הרבה פחות מוצלח :)


אבל אין מצב שאקנה את הקופסה של פילפס
אין צורך. תקנה את הקופסה של סילבסטרי. יעשה לך יותר הבדל בחיים המוסיקאליים :)


מעט מעט אני ממש נקשר למוסיקה קאמרית כמו שעד היום לא מבין את הרצף המוסיקאלי בגאז
לא מבין מה רוצים ממני
מוסיקה קאמרית בנוייה בדיוק על אותם עקרונות כמו מוסיקה תזמורתית מאותה תקופה,
רק שהחומר המוסיקאלי נמסר למיעוט כלים במקום לריבוי.
ההבדל לא אמור להיות עקרוני, למעט במקרי יצירות שבנויות על וירטאוזיות של תיזמור ונטולות תוכן מוסיקאלי מעבר לזה.

לכן כל כך מוזר לי מה שקורה איתך בקשר למוסיקה קאמרית.
אבל כנראה שקשה ללמד ... תנועות חדשות, אפילו אם הן דומות :)

מוסיקת ג'אז בנוייה על עקרונות אחרים לחלוטין ולאו דווקא קשורים.
גם אם בג'אז יוצאים מאיזשהו נושא קלאסי, מה שעושים איתו אינו דומה.


ככה גם קאמרי חבר שלי שומע ריסטלים סונטות רביעיות ופחות אם בכלל אופרות- אחר שומע רק אופרה
ואחר רק מוסיקה סמפונית ויש לו גם ים של קאמרי מדבר כל היום על ברוקנר 8
תמיד תמצא כאלה שמגבילים את עולמם, אפילו בתחום שהם אוהבים.

גם אני לא פתוח למוסיקה אוואנגארדית, ולא אוהב מוסיקה מוקדמת, אבל מדי פעם אני ממשיך לנסות, והגבולות זזים להם בהדרגה. עד לפני כמה שנים לא סבלתי כלי תקופה וכיום אני מעדיף אותם, לא אהבתי מונטוורדי בכלל והיום די כן, לא אהבתי קונטראטנורים והיום כן, ומדי פעם אני מוסיף עוד קטע/מלחין מודרני.

אני גם מצליח לשמוע Hildegard von Bingen (אפילו בליווי כלי חד-מיתרי בשם סימפוני) בלי למרוט את שערות ראשי, ולא רק בגלל שהקרחת כבר לא מאפשרת את זה :)

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
744
נקודות
113
"אני גם מצליח לשמוע Hildegard von Bingen (אפילו בליווי כלי חד-מיתרי בשם סימפוני)"
יפה אמרת
יש לי כמה ממלחינה זו קשה לשמוע כי בהתחלה נשמה מאד מאד מונוטוני .
אבל לא נכנס לתכנים הדתיים אלא להרמוניות
-הכל בהרמוניה מונדי ובנקסוס .
וכל זה ......בשנת
1080 בערך - לא נשמר הרבה מהתקופה בעיקר הכל בכנסיות .
כמו רוב הידע של זה היה בכנסיות ונשמר -הנחשב לדברי כפירה בכלל כל דבר נאור -לך תבין את הבורות הזו.
היתה לי תקופה שקניתי המון מוסיקה עתיקה עתיקה - המון בזכות מוסיקה מימי הבניים היה ברדיו
פעם בשבוע בקול המוסיקה לפני המון שנים נדמה לי זה היה בשבת בשעה 15.00
זה המון הולך לפי תקופות .
את מונטורדי אחד אהובים שלי אבל שוב רק דברים מיוחדים כמו וספרו דה לה בטה ורגינה 1610-
וגם בתוך זה יש קטעים שלמים אני מדלג -

ו -סלבה מוראלה ספריטואלה - מהתחלה ועד הסוף חוייה מוסיקאלית
גבריאלי - עוד מלחין מדהים בקומפוזיציה שלו לכלי נשיפה ......
יש לי המון עם פול מקריש -כמובן עם גרגינר המפורסם דקה - וגם את גרדינר חדש
שלא נדבר את הנדל עם גרדינר -טרבור פינוק בDGG ופיליפס
אי אפשר להיות אדיש למוסיקה נפלאה זו של הנדל - אבל אופרות שלו באישהו מקום לא יודע מי נגד מי
לא התחלה ולא סיום כמו אורטוריות למשל
אז הכל לפי טעם -
לא קונה הכל הכל
אבל כן 'קניתי - להוסיף לאוסף עוד ועוד ביצועים לאותה יצירה גורם לי אושר רב.
]סלח לי אין את הכישורים לכתיבה באנגלית בשם המקורי - רק בהעתק הדבק]
לעומת זאת ממש לא אוהב את האופרות שלו או מדרגלים בלהיטות - ויש לי הרבה כאלו כי קניתי ולא ראו
יותר מהשמעה אחת-

נכון קשה להתרגל למשהו - חדש
יסלחו לי המומחים למוסיקה חדישה אונוונגרד - גם עוד מוסיקה שלא עוברת לי בכלל בבית לא מסוגל לשמוע
גורם לי חרדה איומה - ומפחידה אותי במיוחד - כמו סרט בלהות מוסיקאלי.
אני מאד מאד מושפע ממנה כבר עדיף ברנרד הרמן במוסיקה שלו לסרטים .

יש לי שנברג גם לא עובר לי באוזניים - שהוא איש מדהים ומלחין עצום בעבור אנשים ומוסיקאים גדולים
אבל קטונתי מלהבין אותו - אני מעריך כל מוסיקאי באשר הוא ולא משנה אם הוא גאז או מוסיקה טם טם באפריקה -
עצם העובדה שזה גורם בקצה נשמתו של אדם -ראוי להערכה רבה -ואפילו אם זה לא כוס התה שלי כמו האנגלים .... אומרים
-לעומת זאת הנדמית אהוב עלי מאד מאד
רק ביצירות לתזמורת הגדולות שלו
בריטן מלחין -אהוב עלי כמה יצירות הן אבני דרך בעולם המוסיקה שלי
אין לי הרבה ממנו אבל מה שיש הוא -דיסק הבדיקה של כולם היום שומעים ובודקים
את זה כבר שמעתי לפני 3 עשורים -כמובן בדקה סימפונהי קטנה מוסיקה מדהימה
לראשונה שמעתי בצבא עם הרכב בתל אביב עם מלחין מנצח ישראלי לא זוכר בדיוק ....חנוך משהו היה כנר ומנצח
מבוגר היה -שמעתי זאת באקדמיה למוסיקה
זה היה לי הלם ומאז אני שומע את היצרה... עם המלחין לעתים קרובות וגם יש ל מרינר גם הקלטה בEMI
ועכשו
שומן
יש לו יצירה פאוסט גם יצירה מבחינתי לא עוברת לא מסוגל - גם הגיעה פעמיים עם אבדו ופעם עם דקה עם בריטן -דיסקאו -טרם עלו על צלחת הCD .
הסימפוניות כן .....קונצרטים ....יצירות אחרות קשה קשה לי. אהבת אשה למשל או OP-44 גם אז קבלתי במתנה ולא בחירת קניה שלי עם ברנשטיין זה 1982

אולי אם הייתי גודל לתוך סביבה של מוסיקה קאמרית אולי היה היום אחרת -לא גדלתי לתוך סביבה מוסיקאלית בכלל רק אהבה של אמי שתחיה לציקובסקי מס 1 ועוד ממש מעט אווה מריה של שוברט
אבי בכלל לא עבר לו באוזניים גם היום - אף אני לא מבין אם מוסיקה בכלל מרגשת אותו ..... נו
בסדר שיצפה ביו טיוב
אבל
אבא שלי אומר
"מי שמתחיל ללמוד לנגן על צאזז בגיל 40 מנגן באחרית הימים "

ככה אצלי זה בקאמרי אצלי
 

נערך לאחרונה ב:

BooBoo

אוהב את התחום
הודעות
227
מעורבות
74
נקודות
28
SONYES,

בלי הרבה בלהבלה וחפירות, לא כל המוזיקה הקאמרית זה רביעיית מיתרים של בטהובן
או טריו פסנתר של שוברט. יש לא מעט יצירות שנשמעות שונה ומיוחד הן בגלל סוג הכלים והן בגלל הרכבם.

אני מציע לך, בעדינות :), לשמוע חלק מהיצירות שמנוגנות באלבומים הנ"ל, או כמובן את האלבומים עצמם:

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
 

תמונות מצורפות

  • 1.jpg
    1.jpg
    KB 27.8 · צפיות: 276
  • 2.jpg
    2.jpg
    KB 41 · צפיות: 253
  • 3.jpg
    3.jpg
    KB 53.9 · צפיות: 308
  • 4.jpg
    4.jpg
    KB 29.3 · צפיות: 233
  • 5.jpg
    5.jpg
    KB 48.1 · צפיות: 225
  • 6.jpg
    6.jpg
    KB 48.7 · צפיות: 267
  • 7.jpg
    7.jpg
    KB 86.9 · צפיות: 226
  • 8.jpg
    8.jpg
    KB 90.4 · צפיות: 216
  • 9.jpg
    9.jpg
    KB 25.7 · צפיות: 209
  • 10.jpg
    10.jpg
    KB 59.1 · צפיות: 270

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור