מה היא מערכת אודיו טובה?


מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אני בעד לשמוע live. לראות עוזר מאוד להבין כלים ותזמור. לפעמים הוי
אבל אם זה הרפרטואר שהוא שומע, מה אכפת לו אם המערכת תקרוס ביצירה קלסית מרובת כלים שהוא לא שומע ולא רוצה לשמוע ?
לדעתי מערכת יכולה להתאים לצרכיי בעליו.
באנלוגיה לרכב, אחד שנוסע בתוך תל אביב בלבד יעדיף רכב דו גלגלי או רכב מאוד קטן וזה ממש לא כלי תחבורה מתאים או מומלץ למי שצריך לנסוע כל יום תל אביב - ירושלים.
ארז

מאוד פשוט.
אם הייתי יודע שבדיקה עם מוסיקה סימפונית תחשוף בעיות במערכת הייתי עושה את זה.
אם אשפר במוסיקה סימפונית בטוח אשפר בכל סוגי המוסיקה.
 

arb

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
103
נקודות
43
אני בעד לשמוע live. לראות עוזר מאוד להבין כלים ותזמור. לפעמים הוי


מאוד פשוט.
אם הייתי יודע שבדיקה עם מוסיקה סימפונית תחשוף בעיות במערכת הייתי עושה את זה.
אם אשפר במוסיקה סימפונית בטוח אשפר בכל סוגי המוסיקה.

עופר התייחס ברשותך למשפט השני שלך... "מאד פשוט"....האם יש מישהו שאתה מכיר שבדק את זה מקרוב ולעומק!?
האם זה אבסלוטי?
כך דוגמה בהפוך על הפוך, תבחר לך קטע סימפוני בהדפסה של deutsche grammophon ועשה עליו טיונינג . אח''כ תעבור להאזין לסונטה לכינור ופסנתר הדפסה של decca מאותן השנים. יש מצב יותר מסביר ומתוך נסיון שתזדקק לשנות את הטיונינג עכב חשיפה לבעיות בסאונד, שלא עלו בזמן האזנה לאותו קטע סימפוני. אז מה זה אומר שאין דבר כזה מוחלט. וקטע סימפוני על אף האתגר בשחזורו וחרף מורכבותו, לא חייב להוות עבור אודיופיל פלוני רפרנס אולטימטיבי לטיונינג, או בהכרח פרסיטיג'ה סונית.
 

נערך לאחרונה ב:

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
ברור שלא אבסולטי. אין דבר כזה. אני מדבר על סוג של התנסות
שמאזינים כאלה לא חווים בכלל... לא צריך להכנס לדקויות של
הדפסה כזאת או אחרת.

קורה לא מעט שאני מדגים מערכת עם מוסיקה כזאת למי שלא
מכיר או מאזין לה בכלל. אני מציע ובד׳כ מסכימים. בהאזנה הבחור
מאוד מתרשם מדברים כמו טווח דינמי, עומק במה, הפרדה... -
שלא ממש נוכחים במוסיקת פופ או רוק. הרבה פעמים זה נגמר
בזה שהוא מצלם את הדיסק. על זה אני מדבר.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,921
מעורבות
473
נקודות
83
הנה מבחן מעשי למערכת לאלה שלא שומעים מוסיקה קלסית והיא רחוקה מהם. פשוט לבצע בלי שאלות.

גוסטב מאהלר סימפוניה מס׳ 3
לאונרד ברנשטיין, הפילהרמונית של ניו יורק
Play

כמה זמן החזקתם מעמד?

קדימה, נסו ודווחו.

צפה בקובץ המצורף 54040

יש זמרים בעלי קול לא יפה במיוחד אבל
צורת הגשה שלהם כל כך איכותית מרגשת
וממכרת, שלמה ארצי הוא זמר כזה,
באופן דומה יש מערכות שההגשה היא
מאוד יפה מיוחדת ומערבת אמוציונלית,
כאשר אתה פוגש מערכת כזו אתה מפסיק
להיות אנליטי ובוחן אותה, אתה יושב עם
חיוך מטופש כאילו פגשת נפש תאומה,
זו מערכת אודיו הכי טובה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
יש זמרים בעלי קול לא יפה במיוחד אבל
צורת הגשה שלהם כל כך איכותית מרגשת
וממכרת, שלמה ארצי הוא זמר כזה,
באופן דומה יש מערכות שההגשה היא
מאוד יפה מיוחדת ומערבת אמוציונלית,
כאשר אתה פוגש מערכת כזו אתה מפסיק
להיות אנליטי ובוחן אותה, אתה יושב עם
חיוך מטופש כאילו פגשת נפש תאומה,
זו מערכת אודיו הכי טובה.
לא יודע אם זו הכי טובה אך אני מאוד מסכים איתך.
הבאתה את ארצי כדוגמא,אני מוסיף את..
 

לני

חבר משקיען
הודעות
679
מעורבות
270
נקודות
63
לא. שוב, יתר פרטים זה מונח לא לא רלוונטי. יש פרטים, ויש חוסר בפרטים. אין יותר מידי פרטים. ומדוע אתה גולש לתחום התדרים הגבוה? אתה יודע כמה פרטים יש בתחום המיד והבס? אין גם עודף רזולוציה - זה פשוט לא רלוונטי. או שיש רזולוציה או שיש חוסר. האם אתה יכול להתאכזב ממערכת מלאה? הרי רזולוציה ממלא את הצליל. רזולוציה זה מידע - האם תעדיף מידע חסר? מערכת צריכה לשקף את המקסימום. ואם היא שקופה מספיק, היא תשקף לך גם את הטוב וגם את הרע. ולכן, מערכת צריכה להיות סופר שקופה, הכי שקופה שיש. סופר רזולטיבית - הכי רזולטיבית שיש, הכי מפורטת שיש ומשם תבחר את ההקלטות הכי טובות שאתה מכיר.

אתה כל הזמן משווה לתמונה. צליל זה לא תמונה, הלקוח של שירותי התמונה זו העין, הלקוח של שרותי הצליל זו האוזן. לקוחות אחרים, שמפענחים אחרת. גם אופן יצור המוצר ללקוח הוא שונה לחלוטין.

ועכשיו נעשה סדר במונחים כי אתה מדבר על איזון טונאלי ודינמיקה ושם אותם במשבצת של רזולוציה ושקיפות. מערכת בילתי מאוזנת עלולה בהחלט לצעוק באוזן. וכשהיא לא מאוזנת ולא דינמית היא בכלל תשמע קקפוניה.


מסכים עם מה שאתה אומר.

בסוף מערכת צריכה להשתלב עם המקורות שלך.
אם המקור שלך הוא יוטיוב אז יש המערכת שקופה לא תסב לך הנאה. במקרה כזה מתחיל מרדף אחרי מקורות טובים. אם אתה לא אודיופיל מהר מאוד אתה מתעייף מהמרדף הזה.
 

leni

אוהב את התחום
הודעות
477
מעורבות
130
נקודות
43
עופר התייחס ברשותך למשפט השני שלך... "מאד פשוט"....האם יש מישהו שאתה מכיר שבדק את זה מקרוב ולעומק!?
האם זה אבסלוטי?
כך דוגמה בהפוך על הפוך, תבחר לך קטע סימפוני בהדפסה של deutsche grammophon ועשה עליו טיונינג . אח''כ תעבור להאזין לסונטה לכינור ופסנתר הדפסה של decca מאותן השנים. יש מצב יותר מסביר ומתוך נסיון שתזדקק לשנות את הטיונינג עכב חשיפה לבעיות בסאונד, שלא עלו בזמן האזנה לאותו קטע סימפוני. אז מה זה אומר שאין דבר כזה מוחלט. וקטע סימפוני על אף האתגר בשחזורו וחרף מורכבותו, לא חייב להוות עבור אודיופיל פלוני רפרנס אולטימטיבי לטיונינג, או בהכרח פרסיטיג'ה סונית.
:(:confused::מבולבל:
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור