מה ההבדל בין איקולייזר פראמטרי לאיקולייזר רגיל?


חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
כבר שנים שאני זומם על סדרת הפרופשינאל של טכניקס. למי שלא מכיר:



Uploaded with ImageShack.us

בכלל, אני מאוד אוהב את הצליל של טכניקס מאז שאבא שלי קנה "מערכת סלונית" שלהם (הכל מגיע יחד - הארונית, המגבר המשולב, וכל השאר) ב 1985 והסאונד פשוט כבש אותי. לא אכפת לי שיש מי שירים גבה, אני פשוט מופתע לטובה בכל פעם שאני שומע אותה, (הכל עובד פיקס עד היום דרך אגב).

בכל אופן, בכל פעם שאני מוצא משהו במחיר מציאה מהסדרה הזו, וזה הופך לקשה יותר כל הזמן, אני לוקח. אז מצאתי את ה peak meter שבעליו הקודם גם ציפה אותו בכרום (ולא חשב שאולי כדאי לשחזר את הכיתוב...אבל זה נראה יופי) וגם העלים את הקצוות של הכפתורים אז לעתה אני תקוע עם איזה גועל נפש צבעוני כמו שרואים בתמונה, כמעט הנחתי ידיים דביקות על המגבר שלהם בגרושים (וברגע האחרון הגיחו עוד כמה חובבי טכניקס וחטפו לי אותו לפני שהספקתי להגיב) - ולאחרונה הצלחתי להשיג דווקא את האיקולייזר שלהם, ואני עדיין לא מאמין שהצלחתי. בד"כ האיקולייזרים האלה נמכרים בסביבות ה 400$ - 500$, והצלחתי לגנוב אותו ב...לא משנה.

האיקולייזר הזה הוא איקולייזר פראמטרי, עם חמישה ערוצי כוונון לכל צד, אבל מתחת לכל סליידר יש גם כפתור סיבובי כפול, שאין לי מושג עדיין מה השפעתו. עדיין לא חיברתי את האיקולייזר הזה לכלום כי צריך לנקות אותו וכו'.

אז עד שאגיע לזה: מה ההבדל בין איקולייזר פראמטרי לאיקולייזר רגיל, שאין לו את הכפתור הסיבובי הכפול הזה מתחת לכל סליידר? מה עושה הכפתור הזה?

 

vitalyi

חבר משקיען
הודעות
684
מעורבות
140
נקודות
43
בקצרה:

באיקוולייזר גרפי ("רגיל") יש מספר אפיקים (תדירויות) קבועים בהם אפשר לכוון את עוצמת הקול. לא תדירויות ולא רוחב הפס עליו משפיע הכיוון אינם ניתנים לשינוי.

באיקוולייזר פרמטרי אפשר לברור את התדירות בה יתבצע שינוי העוצמה ואת רוחב הפס עליו השינוי ישפיע – אני מניח שאלה התפקידים של הכפתור הכפול עליו אתה מדבר.
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
:מה??????????: לא הבנתי כלום.

תרגום לעילגים בבקשה? :p
 

Giant Steps

אוהב את התחום
הודעות
151
מעורבות
12
נקודות
18
הסבר מוצלח על הנושא ( בהקשר אחר אמנם ) : http://www.hometheater.co.il/article01763.Room-Correction-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור