מה אתם אוהבים , מערכת משקל כבד או לחליפין מערכת זריזה ומפורטת


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
לאחרונה ניטש ויכוח קל בין החברים הקרובים שלי ,מה נכון ?
לחלקנו יש רמקולים עצומים שיורקים ברקים ורעמים עם גבוהים שמתאימים לסוג הזה ומיד בס עמוק ביותר , בדרך כל הבמה הרבה יותר גדולה מהמוצע או מהטבעי והם גם ממוקמים בחדרים גדולים מאוד ,
לעומת זאת קימת קבוצה נוספת עם ציוד סופר משובח ורמקולים קטנים בהרבה , המערכות הללו זריזות להפליא ,מדויקות מאוד בלי הרבה אקסטנשיין בבס או במיד , הטויטר נורמלי (כיפה ) וגודל הבמה קטן מאוד בהשוואה לקודמים ,

אני שמתי לב שאני נהנה משני הסוגים ולא חולה " בסנדרום נפוליאון בונפרטה " כשאני מאזין למערכת כזו למרות שאני שייך לקבוצה הראשונה עם שתי זוגות רמקולים גדולים ,
לכל סוג יש את היתרונות שלו , המערכת הגדולה בד"כ דינמית בהרבה (ברקים ורעמים ) , במה עצומה שלכל זמר ראש של לוויתן כחול ובמה שמגיעה לתקרה וקיר מנגן ,
לעומתה המערכת הקטנה יותר עם במה קטנה בהרבה (אפילו קטנה מידי בחלק מהמקרים ) , מצד שני יש איזה נינוחות ,פרוט מצויין ,יותר קל להאזין לה אם אתה לא מורעל (כמוני ) ואין ספק שניתן בקלות להגיע לצליל מצויין בלי שהחדר יתערב או שתתצטרך להוציא עשרות אלפי שקלים על אקוסטיקה ,וכל זאת בנגוד למערכות העצומות שנוטות לפרק החדר בכל הגבר ווליום קטן ,
ההבדל העיקרי בין שתי סוגי המערכות הללו הוא הדינמיקה , יש שיקראו לזה זיקוקי דינור ומצד שני המצדדים במערכות הענקיות בחדרים העצומים יאמרו שהעניין הזה מקרב אותם ל-LIVE,ללא שום קשר לטונליות שיכולה להיות מצוינת בשניהם ,
בעיה נוספת כמובן היא המראה המזעזע של המערכות בגדולות , לא כל אחד יכות להכניס הביתה שתי זוגות רמקולים כשזוג אחד 2 מטר והזוג השני בגודל מקרר , שלא לדבר על הציוד הנלווה שגם הוא עצןם , ספגטי בלתי אפשרי של כבלים ,ואנשים כאלו בדרך כל אוספים כמה סוגים של ציוד (4 קדמים , מגברים בשפע , כבלים מכל המינים ) בקיצור זו קבוצת המורעלים ...... שבכלל לא בטוח שמגיעים לתוצאה טובה יותר , ובעל מערכת ממוצעת בסלון ישראלי רגיל יתקשה לשבת יותר מחצי שעה בפרץ הזה של גודל ועוצמה .
בקשר לטונליות ! כאן הויכוח כל כך אידיווידואלי שאין שום טעם שאחד יסביר לשני מה נכון ,וזה יכול לקרות בשני הסוגים וכל אחד וטעמו וממה הוא נהנה ,
רק מה הבעיה , שהרבה אודיופלים מחברים מה שיש אדום לאדום ושחור לשחור ומשוכנעים שבמקרה קרה להם "פלא הבריאה" בבית למרות שהצליל מעופש , זו תכונה שכולנו חולים בה , ויש להבין בכל זאת שמדובר במלחמה ממושכת בכדי לאזן מערכת שתשתע טוב ולהפסיק עם השיכנוע העצמי שקרה לכם נס ,
אני כותב שורות אלו לא בכדי לצדד בסוג זה או אחר אלא רק בכדי לומר לכם שיש מה לעשות גם שהציוד בבית.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
הגישה המינימליסתית
יש לנו חברים כאן בפורום שמעדיפים כמה שפחות ציוד , כלומר -נגן דיסקים, מגבר משולב קטן - וזוג רמקולים ,וזהו!!!!!
לא חשוב באם המגבר מסוגל להתמודד עם הרמקולים , איך איכות הקדם בתוך המשולב, אז למה אני כותב זאת ,
בראשית מה עם התאמה בין המגבר לחדר , מה עם סטרימינג , מה עם RC , מה עם קדם חלומי , מה עם אקוסטיקה ,ועד ועוד ,ועוד , לא מתכוון למישהו ספציפי כפי שכולם חושבים , אבל מערכת לסטודנטית במעונות ? בחיית דינאק?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
בוא נעשה כלל , רמקול שמגיע לך לביצים (יורדים עם השנים ) , פשוט אל תקנה אותו !:):)
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
783
מעורבות
305
נקודות
63
נשמע כמו: יש אנשים שהולכים בעיקר לקונצרטים באולמות וקתדרלות ולהופעות באיצטדיונים בהם הכל גדול מהחיים, בעוד אחרים מעדיפים קוורטטים והופעות אינטימיות בפאבים קטנים.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,294
מעורבות
782
נקודות
113
הכל מתחיל ונגמר בחדר.;) גודל הרמקול חייב להתאים לגודל החדר. לא מכניסים אלבדו כמו שלך לממ"ד,כמו שלא מכניסים מדפי צנום לסלון 40מ"ר. כל היתר עניין של טעם אישי ונתון לפרשנות .
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
הכל מתחיל ונגמר בחדר.;) גודל הרמקול חייב להתאים לגודל החדר. לא מכניסים אלבדו כמו שלך לממ"ד,כמו שלא מכניסים מדפי צנום לסלון 40מ"ר. כל היתר עניין של טעם אישי ונתון לפרשנות .

מה שכתב קודמי בציטוט מדוייק ואוסיף לכך שגם בחדר גדול לא חייב רמקול ענק למי ששומע בווליום סביר ורוצה להנות ממוסיקה.

לגבי הגישה המינימליסטית שכתב ידידי אלדר היא למעשה גישת הרוב ומכמה סיבות , סיבה ראשונה היא תקציב , אולי מישהו שכח אבל סטריאו הי אנד פרושו מהצד השקלי של המפה מכשירים בו כל רכיב עולה 20k ומעלה , כך שסט שלם הכולל מגבר ממיר סטרימר ורמקולים + כבילה מתחיל באיזור ה 70,000 שח וזה עוד לא הזכרתי את המילה פטיפון + ראש+ פונוסטייג שזה סרט כולל של מינימום 20,000 שח אם אנחנו מדברים על מינימום סט אנלוגי הי אנד , וכמובן שלרוב האנשים מדובר בהוצאה ענקית.

הסיבה השניייה לגישה המינימליסטית זה חדר ההאזנה שב 90% מהמקרים מדובר בסלון שלרוב גם מושקע ומעוצב + יש גם במקרים רבים את ההנהלה ( האישה ) שמן הסתם ובצדק לא מתאים להניח בו רמקולים ענקיים ומספר רב של מכשירים וכבלים שמכערים את הסלון והופכים אותו יותר לאולפן מאשר לסלון .

אמיר ארמה
 

Juiced

חבר משקיען
הודעות
870
מעורבות
273
נקודות
63
אני לגמרי בגישה המנימליסטית.
כמה שפחות קופסאות, גם מפאת חוסר מקום וגם בעיניי זה יותר אסטטי.

עם מקור דיגיטלי ואנלוגי, מערכת שלא תופסת הרבה נדלן וכמעט ב End game מבחינת היכולות הכלכליות שלי עם מגבר משולב של Kondo בדרך.

העדפה לטבעיות , שהיה חיבור רגשי גם אם המדיה עצמה לא הכי איכותית.
פחות זיקוקים וסאונד אדיופילי.
 

liorms

חבר משקיען
הודעות
988
מעורבות
50
נקודות
28
צריך שיתאים לחדר.
רמקול גדול מידי - מלחמה חסרת תוחלת…
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
לפי התגובות למעלה ,רובכם מעדיפים גישה מינימיליסטית , קודם כל כל הכבוד !
אני בניגוד אליכם עכשיו יכול לספר , בדיוק בגישה ההפוכה ,כלומר אני צריך דינמיקה מטורפת גם בעוצמה חלשה בכדי להרגיש בבית, למזלי יש לי סלון גדול שמאפשר לי זאת , להפתעתי אני שומע רוב הזמן דווקא עם <אלטק 604" (משהו דומה לטנוי ) בגובה 160 ע0 מגבר שפופרות של אייר טייט ועם רומקורקשיין של ליינגדורף מקור של EMM ומחשב מיוחד שהוזמן מאנגליה , בגלל רגישות הדרייבר (100 DB ) וגודל הדרייבר שהוא 16 אינץ (עם קומרשיין טויטר במרכזו) אני מצליח עם הציוד הלכאורה צנוע (משודרג פחד ) לקבל דינמיקה מצוינת ,ומה שמפתיע אותי בעיקר זה עומק הבס מרמקול שבטבעו נטול בסים (לא יודע איך ) ,אגב , הבסים נעלמים עם כיבוי הRC '
בקשר למחיר , הוא לא יקר כי ברובו יד שניה אבל השידרוג לקבלים אולטימטיבים ונגדים וכל מיני כבר עולה כהוגן ,זה שהקרוס ניתן לכוון כרצונכם ,מאפשר לי לקבל הצליל הרצוי ולהפתעתי לתת תחרות קשה לזוג של האלבדו שיש לו RC נוסף משלו ,
יכול להיות שאני טועה בהערכת הצליל יחסית למערכות"מינימליסטיות " שבהחלט מנגנות יפה אבל תתקשנה לתת את האפקט של רמקול גדול למרות שלדעתי הגודל נובע מהחדר ומההגבר הטבעי שלו , אגב הסלון שלי לא פחות יפה מהמוצע למרות הציוד ,למזלי מדובר בשתי קומות כך שמאפשר לי למרות הגסטפו לשמוע כרצוני .
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
לפי דעתי מדפי גדול זה להנות מכל העולמות (גדול = אלמנט 8אינץ לכל הפחות) ותיבה גדולה(סטייל וורפידל לינטון ומעלה).
ריבוי אלמנטים גם = גורם לבלאגאן, מעל 12אינץ כבר נכנס גורם האיטיות של המימברנה,יש לזה את הקסם של זה _בעיקר אויר\נפח דמוי בס\לא באמת יורד נמוך)=צריך להתרגל.
משודרג פחד לפעמים מטעה, ברגע שאתה מבטל את אלו והם "שידרגים" לפעמים מגיעים למסקנות מסויימות ש לעיתים עדיף בלי ו זה לא ממש שידרוג אלה השקעה כספית שאין לה באמת השקעה בצליל במיוחד עם אלו שמכניסים RC למשוואה וגם כך הופכים הכל למשהו אחר (מה זה משנה איזה קבל זה אם האקולייזר משנה אותו, אז במקום קו אחד תשים אותו עם קבל אחר שלעלה לך אלפייה על חצי קו.
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
לפי דעתי מדפי גדול זה להנות מכל העולמות (גדול = אלמנט 8אינץ לכל הפחות) ותיבה גדולה(סטייל וורפידל לינטון ומעלה).
ריבוי אלמנטים גם = גורם לבלאגאן, מעל 12אינץ כבר נכנס גורם האיטיות של המימברנה,יש לזה את הקסם של זה _בעיקר אויר\נפח דמוי בס\לא באמת יורד נמוך)=צריך להתרגל.
משודרג פחד לפעמים מטעה, ברגע שאתה מבטל את אלו והם "שידרגים" לפעמים מגיעים למסקנות מסויימות ש לעיתים עדיף בלי ו זה לא ממש שידרוג אלה השקעה כספית שאין לה באמת השקעה בצליל.
אל תשכח שאני גם מודד ,ולא בדיוק מתחיל !
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,377
מעורבות
463
נקודות
83
היו כבר מקרים שהוספתי והוספתי והוספתי, עד שיום אחד הסרתי את הכל מכה אחת והופ, כלום לא השתנה בצליל.
ואז הבנתי.
מקור טוב, מגבר טוב, רמקול ראוי , כל השאר זה נייס-טו-האב, רק עניין כספי, יש לך, תשקיע, אין לך לא, אין קשר לצליל קונים כי יכולים בשביל התחביב ובשביל השלמות ובשביל לחדש ולשנות כי לפעמים משעמם.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
מוניטור? מה אתה מדבר ? יש לי גוורינרי במחסן , מחכה לנכדים .
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
היו כבר מקרים שהוספתי והוספתי והוספתי, עד שיום אחד הסרתי את הכל מכה אחת והופ, כלום לא השתנה בצליל.
ואז הבנתי.
מקור טוב, מגבר טוב, רמקול ראוי , כל השאר זה נייס-טו-האב, רק עניין כספי, יש לך, תשקיע, אין לך לא, אין קשר לצליל קונים כי יכולים בשביל התחביב ובשביל השלמות ובשביל לחדש ולשנות כי לפעמים משעמם.
למה אתה ער ?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
זקן, שותה אספרסו,ומלבל המוח לאלו שיקומו ב10 .
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
171
נקודות
43
זו גם פונקציה של הסגנון שאתה מאזין לו ,

לדוגמה במוסיקת JAZZ או הרכבים קטנים (פסנתר קונטרה ותופים ) לדעתי וניסיוני סט "כבד" יעשה עבודה טובה יותר.
נניח שאתה שם מטאל על סט "כבד" תקבל חרבשה אחת גדולה וקקפוניה.
לעומת זאת אם תשים מטאל על רמקולים זריזים תוכל להאזין , אולי יחסרו לך העומק והגודל אבל זה יהיה שמיע ותוכל להנות.

פקטורים נוספים תלוי בכלים מוגברים לא מוגברים גדולים לא גדולים
מהקיצון ,נניח עוגב, אתה רוצה אותו ענק ושמן , ועל סט "כבד" זו תהיה חוויה טובה יותר מאשר סט זריז וקטן.

הלקטה , האם היא בוצעה באולפן בהופעה חיה או באולם קונצרטים.

מה שאני מנסה להגיד זה שמה שמתאים לאחד לא בהכרח מתאים לאחר מהסיבה שניהם נישפטים בצורה שונה.
ובהחלט יש מקום להנות מכל העולמות.
 
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
לדעתי היחידי שמבין אותי זה דן נגר
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
255
מעורבות
171
נקודות
43
אז תתקשר אליו אני בטוח שיש לך את הטלפון שלו...:)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור