צחי.
אם התדרים הנמוכים מאפילים על המיד זה אומר שהרמקול אינו מאוזן.
לגבי מדפי 2WAY אני חושב הפוך ממך, הרי כל העומס הוא על יחידה אחת ואז אומנם הבס לא מאפיל על המיד אך הרמקול מאבד דינמיקה בקטעים קשים.
אני מעדיף רמקול ריצפתי או אפילו עם מחסור קליל באיזון מאשר לאבד דינמיקה ופרטים כתוצאה ממחסור בכח או עומס על היחידה.
קצת הבהרות:
רמקול רצפתי (3Way ומעלה) שישמור על על איכות זהה בתחום המיד-היי של רמקול 2way, יעלה לנו יותר ולפעמים אפילו יותר מכפול.
בוא ניקח לדוגמא את הרמקולים של Sonus Faber מסדרת ה Homage. את ה Guarneri Memento & Amati Anniversario.
ה Amati מכיל את אותם היחידות של ה Guarneri ואיכות התיבה גם היא נשמרת ובתוספת 2 וופרים 8.5" המאפשרים לשמור עם איזון ופירוט במידריננג' בדומה ל guarneri אך עם באס עמוק יותר ויכולת לטפל בהספקים גבוהים יותר ולמלא חללים גדולים יותר.
עם זאת, המחיר באמאטי גודל לכפול מהגוארנרי.
היחידת וופר שנמצאת ב Guarneri היא יחידה מעולה שמספקת רזולוציה ופירוט שקשה מאוד לקבל מיחידות מתחרות... ולוותר עליה לטובת יחידת מיד זולה יותר בתיכנון רמקול 3Way זו פשרה שניתן למצוא בסדרה Classic בדגמים Cremona ובסדרה Grand Piano ,DOMUS.
מי שמעדיף רמקול רצפתי בגלל הבאס וכוח (מטעמים אישיים), יעדיף כנראה את ה Cremona ע"פ ה Guarneri. אבל לא את ה Cremona ע"פ ה Amati Anniversario.
נ.ב: הייתי יכול לקחת כל חברה כדוגמא, הדוגמה הזו היא לא פרסום לסונוספאבר או משהו בסיגנון או רמז כלשהו על איכות הרמקולים של החברה.